memebuy23buy

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • LongJohn
    replied
    Originally posted by Silvio View Post
    Anturi vaihdettu, samalta näytti kuin aiemmissa kuvissa. Lämpöasteet näyttivät heti loogisempia lukemia ja ennenkaikkea vaihtelivat kuormituksen mukaan. Normaalissa ajossa/rivakoissa kiihdytyksissä en huomannut kyllä edes placebovaikutusta mutta kai tuo yleisesti ottaen parempi on kun on ehjä.

    Loppuviimein samansuuntaiset perstuntumat. Ei tuo pöllytä vieläkään tosin softan jälkeen on jo IC vaihdettu joka lienee korjannut asiaa oikeaan suuntaan.



    Toki tuossa on softan jälkeen muuttunut muuten aika paljon. 245/18 rengastus, löysä pappa-alusta ja turbiinivikainen 6HP vakiosoftalla vaihtunut 245/275/19 renkaisiin, BC säädettävä alusta, Siekkisen vahvistama aski xHP softalla... Kai se voi olla että tuo nyt on vaan muuten sen verran topakka että samat voimavarat ei tunnu enää miltään?



    Pitäs varmaan mamman Nissanilla ajaa viikko niin tietäs.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Laitat ison coolerin lisäksi vesiruiskutuksen, niin etköhän saa jo aikalailla ajella radallakin ilman lämpövaikeuksia.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Tähänastinen oma kooste/ymmärrys (kiitos tietäjille!) lämpötiloista ja DDEn päättämistä tehon rajoituksista, ja ajatusta siitä, milloin kuskin pitää ottaa järki käteen:

    - ahtoilma (imuilma) coolerin jälkeen, yli 50 alkaa rajoittaa, missä kohtaa järki käteen, 90?
    - jäähdytysvesi rajoitus alkaa 110 jälkeen, onko järkevä maksimi 120 jolloin viimeistään jäähdytysajoa?
    - moottoriöljy, ei tietoa vielä, onko järkevä maksimi 130 jolloin viimeistään jäähdytysajoa?
    - polttoaine, vaikuttaa, mutta raja-arvoa ei vielä tiedossa
    - vaihteistoöljy, ei mitään tietoa vielä, onko lämpötilaa edes saatavissa?
    - pakolämpötila, ei mitään tietoa vielä, onko 800 vielä turvallinen, ettei sula? (dpf modi tehty)
    - muuta, mitä?

    Se on ymmärretty, että vakioauto tiukalla ohjelmalla on ns. kertakiihdytysvehje, tai max ”Time Attack” kierros, mutta olisi arvojen ymmärryksen halu kova.
    Semmoisia havaintoja, että ulkona oli n. 22C, niin rasittavassa ajossa ahtoilma taisi pyöriä n. 70+, jäähdytysneste pysyi alle 110, moottoriöljy alle 120, polttoaine n. 70, pakolämpötilat n. 400+, sikälimikäli arvot muistan kun ei niitä hirveesti kerinnyt vilkuilla ja curacarly näytti oikein.

    Olihan tuo pysähdyksissä kituset levällään toisin.

    Ja jos muutenniin kartoissa on noilla arvoilla jotain rajoituksia, ei ne nyt siellä reippaassa menossa, kun on kurvejakin välissä eikä pelkkää suoraan, niin hirveesti pershiissä tuntuneet, isompaa ICtähän se huutaa ja lukkoa ja ennenkaikkea parempia ranteita. Ja loppuviimeiksi eiköhän se viihdy tälläinen mörköfanttidiisseli suorilla paremmin ja pienemmät vehkeet mutkiin sitten.

    Leave a comment:


  • Silvio
    replied
    Originally posted by Silvio View Post
    Itsekin innostuin tutkimaan asiaa ja oikeastaan tilanteesta (kylmä kone/ajossa/ajon jälkeen) riippumatta Charge air temp on reilun 60 celsiusta joten tilasin uuden anturin.
    Raportoin myöhemmin paljonko persdynossa tulee lisää tehoa jahka osa saapuu ja pääsen vaihtamaan.
    Anturi vaihdettu, samalta näytti kuin aiemmissa kuvissa. Lämpöasteet näyttivät heti loogisempia lukemia ja ennenkaikkea vaihtelivat kuormituksen mukaan. Normaalissa ajossa/rivakoissa kiihdytyksissä en huomannut kyllä edes placebovaikutusta mutta kai tuo yleisesti ottaen parempi on kun on ehjä.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Tähänastinen oma kooste/ymmärrys (kiitos tietäjille!) lämpötiloista ja DDEn päättämistä tehon rajoituksista, ja ajatusta siitä, milloin kuskin pitää ottaa järki käteen:

    - ahtoilma (imuilma) coolerin jälkeen, yli 50 alkaa rajoittaa, missä kohtaa järki käteen, 90?
    - jäähdytysvesi rajoitus alkaa 110 jälkeen, onko järkevä maksimi 120 jolloin viimeistään jäähdytysajoa?
    - moottoriöljy, ei tietoa vielä, onko järkevä maksimi 130 jolloin viimeistään jäähdytysajoa?
    - polttoaine, vaikuttaa, mutta raja-arvoa ei vielä tiedossa
    - vaihteistoöljy, ei mitään tietoa vielä, onko lämpötilaa edes saatavissa?
    - pakolämpötila, ei mitään tietoa vielä, onko 800 vielä turvallinen, ettei sula? (dpf modi tehty)
    - muuta, mitä?

    Se on ymmärretty, että vakioauto tiukalla ohjelmalla on ns. kertakiihdytysvehje, tai max ”Time Attack” kierros, mutta olisi arvojen ymmärryksen halu kova.
    Last edited by isolohko; 10-05-2019, 09:15. Reason: minor edit

    Leave a comment:


  • LongJohn
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Valitettavasti en osaa tuohon kommentoida, liitän kuvan omasta vanhasta anturista, hyvin on ainakin öljytty...
    Jep. Samoja näkyjä kuin se omakin. Omastakin oli se muovitötterö lähtenyt kokonaan kävelemään.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by LongJohn View Post
    Mjoo. Ei ollunna vanhassa. Tohtiikohan tuon jättää vaan tuohon vai pitäisikö varmistella jotenkin... :think
    Valitettavasti en osaa tuohon kommentoida, liitän kuvan omasta vanhasta anturista, hyvin on ainakin öljytty...
    Attached Files

    Leave a comment:


  • LongJohn
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Otin härpäkkeen vanhasta anturista.
    Mjoo. Ei ollunna vanhassa. Tohtiikohan tuon jättää vaan tuohon vai pitäisikö varmistella jotenkin... :think

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by LongJohn View Post
    On siinä tuommoiset klipsinkoivet mitkä menee sinne putkeen sisälle kiinni johki. Ei tuo pelkän tiivisteen varassa sentään ole vaikkei nyt varsinaisesti vakuutakaan kiinnitykseltään jos ajatellaan että parhaat taitaa +3 baria ajaa läpi noista.

    Tuo oikeanpuoleinen on siis kaikki mitä uuden anturin mukana paketissa tuli. Ei ollut sen kummempia tarpeita.
    Otin härpäkkeen vanhasta anturista.

    Leave a comment:


  • LongJohn
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Mielestäni itsellä oli yksi osa, semmoinen muovikehys, tuossa jalassa ja käänsin 180 astetta myötäpäivään että liitin osoitti ylös ja sitten veto, lienenkö siis turhaan käännellyt
    On siinä tuommoiset klipsinkoivet mitkä menee sinne putkeen sisälle kiinni johki. Ei tuo pelkän tiivisteen varassa sentään ole vaikkei nyt varsinaisesti vakuutakaan kiinnitykseltään jos ajatellaan että parhaat taitaa +3 baria ajaa läpi noista.

    Tuo oikeanpuoleinen on siis kaikki mitä uuden anturin mukana paketissa tuli. Ei ollut sen kummempia tarpeita.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by LongJohn View Post
    Tämmöiset. Wanha ja uusi. Metkaa että tuo anturi on siellä putkessa ihan vain painamalla?

    Ero ei ole ainakaan ihan tähtitieteellinen yö ja päivä mutta kyllä se ehkä pirteämmälle tuntuu ja siinä 2krpm tuntumassa reippaammin vetäisee.
    Mielestäni itsellä oli yksi osa lisää, semmoinen muovikehys, tuossa jalassa ja käänsin 180 astetta myötäpäivään että liitin osoitti ylös ja sitten veto, lienenkö siis turhaan käännellyt

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by LongJohn View Post
    Tämmöiset. Wanha ja uusi. Metkaa että tuo anturi on siellä putkessa ihan vain painamalla?

    Ero ei ole ainakaan ihan tähtitieteellinen yö ja päivä mutta kyllä se ehkä pirteämmälle tuntuu ja siinä 2krpm tuntumassa reippaammin vetäisee.
    Mielestäni itsellä oli yksi osa, semmoinen muovikehys, tuossa jalassa ja käänsin 180 astetta myötäpäivään että liitin osoitti ylös ja sitten veto, lienenkö siis turhaan käännellyt

    Leave a comment:


  • LongJohn
    replied
    Tämmöiset. Wanha ja uusi. Metkaa että tuo anturi on siellä putkessa ihan vain painamalla?

    Ero ei ole ainakaan ihan tähtitieteellinen yö ja päivä mutta kyllä se ehkä pirteämmälle tuntuu ja siinä 2krpm tuntumassa reippaammin vetäisee.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by isolohko View Post

    Onko näissä suomi vehkeissä pa esilämmitys vakiona

    .
    On tietysti, siellä pa filtterin luona. Oli tuossa saatavilla jenkki e90 335d:hen tehty kuvaus lämmittimen logiikasta, mahtaako pitää paikkansa EU versioissa: tässä siis haarukoin isolla kammalla, missä kohtaa autossa voisi olla vikaa, missä kohtaa vakioauton sensoreiden arvot ja rajoitukset lyö näpeille, että kaventuisi ja kohdistuisi mahdolliset vikatilanteet oikeammin ja tälläisen pelle perusasiakkaan jatkohaaveissa olisi edes jotain tolkkua. Lämpökuormaa pois pikkuhiljaa tai vikoja, jotka sitä lisää.

    the E90, the fuel filter heater is not controlled directly by the DDE. A pressure switch and a temperature sensor are located in the fuel filter housing.
    The fuel heater only works with the ignition switched on and when both of the following conditions are fulfilled:
    • Temperature drops below a defined value
    • A defined fuel delivery pressure is exceeded due to cold, viscous fuel.
    If the filter is clogged, a corresponding signal is sent via a diagnosis line to the DDE. This is the case when, despite a sufficiently high temperature, the fuel pressure upstream of the filter does not drop.
    The conditions for fuel filter heater operation are as follows:
    • The fuel heater is switched ON when - the fuel pressure is greater than 6 bar AND the fuel temperature is less than 2°C.
    Index
    1 2 3 4 5
    Explanation
    Electrical connection Low pressure fuel inlet Retaining clip Fuel filter housing Fuel outlet
    • The fuel heater is switched off when - the fuel pressure is less than 5.5 bar for a duration of greater than 5 minutes OR
    • the fuel temperature is greater than 12°C OR

    • during the starting process if the electronics in the fuel filter detect a battery voltage of less than 7.5 V for longer than 0.2 seconds.

    The fuel heater is not activated by the DDE control module. However, the fuel heater reports a detected filter blockage via the signal DIAG_DKH to the DDE control module. The DDE control module then stores the fault.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Onkos se näin:”The DDE requires the fuel temperature for the purpose of precisely calculat- ing the start of injection and injection quantity.”?
    Kyllä, polttoaineen tiheys(=paino mg) vs lämpötila on oma karttansa DDE:ssä.

    Leave a comment:

Working...
X