memebuy23buy

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jacques
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Kun tuolla ratapäiväkäynneillä (maantiellä toimii ok) on hieman ollut vikatilaan menon vaivaa, mm. rail paineisiin viittaavilla 4560, 4570 ja 4710 herjoilla epäluotettavalla Carlyllä katsottuna, niin tuli kommentti, josko pumppu onkin jotain muuta kuin R75, no, se on R70. Josta ei siis taida 370/750 enempää tullakkaan. Että kannattaa kurkkia vaikka tarkastuspeilillä, mitä siinä pumpun kyljessä lukeepi, kun ohjelmia alkaa pyytämään. Onko se vian aiheuttaja taitaa selvitä R90 asentamalla.
    Kyllä ilman ahdinmuutoksiakin R90 pumpusta on hyötyä, mutta onhan välijäähy jo vaihdettu isompaan? Jo matalaviritteisemmälläkin ohjelmalla vakio IC:llä ahtoilman lämpötila karkailee.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Pari kommenttia ohjelmoidun sigun ajeluista muutaman viikon kokemuksella, eli laitettu cdi tuikun 400/800 ohjelma - ei säädetty/mitattu penkissä, egr disa ja sitten hetken päästä dpf remove. Ennen ohjelmointia ajattelin, että penkitys ilman muuta, että näkee mitä oikeasti tuli - vaan nyt persdyno ja muutkin kokemukset kun niin pistää naamaa virneeseen, niin täytyy allekirjottaa fiilispohjaisuuden mukavuus, mitäpä sillä penkkilapulla, jos on hauskaa?

    Toinen aatos, jota siis ohjelmoijat asiallisesti foorumillakin muistuttelevat, että kunnossa olevaan autoon homma rokkaa. Eipä tuossa omassa isompia ollut, mutta kun radallakin pari kertaa kurvaillut, niin onhan siinä omat kommervenkkinsä, jotka menee harrastuksen tuoman selvittelyn ilon piikkiin nekin. Vauhdit kun kasvaa, niin lämmöt, alusta ja jarrut jne jne

    Tokihan tämä enemmin tai myöhemmin jostain rapsahtaa, korjaillaan sitten, mutta omasta puolesta kiitos ja kumarrus kehitystyötä aiheen piirissä tehneille, laitteesta tulee aivan eri kiva pelkällä ohjelmallakin!
    Kun tuolla ratapäiväkäynneillä (maantiellä toimii ok) on hieman ollut vikatilaan menon vaivaa, mm. rail paineisiin viittaavilla 4560, 4570 ja 4710 herjoilla epäluotettavalla Carlyllä katsottuna, niin tuli kommentti, josko pumppu onkin jotain muuta kuin R75, no, se on R70. Josta ei siis taida 370/750 enempää tullakkaan. Että kannattaa kurkkia vaikka tarkastuspeilillä, mitä siinä pumpun kyljessä lukeepi, kun ohjelmia alkaa pyytämään. Onko se vian aiheuttaja taitaa selvitä R90 asentamalla.

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Pari kommenttia ohjelmoidun sigun ajeluista muutaman viikon kokemuksella, eli laitettu cdi tuikun 400/800 ohjelma - ei säädetty/mitattu penkissä, egr disa ja sitten hetken päästä dpf remove. Ennen ohjelmointia ajattelin, että penkitys ilman muuta, että näkee mitä oikeasti tuli - vaan nyt persdyno ja muutkin kokemukset kun niin pistää naamaa virneeseen, niin täytyy allekirjottaa fiilispohjaisuuden mukavuus, mitäpä sillä penkkilapulla, jos on hauskaa?

    Toinen aatos, jota siis ohjelmoijat asiallisesti foorumillakin muistuttelevat, että kunnossa olevaan autoon homma rokkaa. Eipä tuossa omassa isompia ollut, mutta kun radallakin pari kertaa kurvaillut, niin onhan siinä omat kommervenkkinsä, jotka menee harrastuksen tuoman selvittelyn ilon piikkiin nekin. Vauhdit kun kasvaa, niin lämmöt, alusta ja jarrut jne jne

    Tokihan tämä enemmin tai myöhemmin jostain rapsahtaa, korjaillaan sitten, mutta omasta puolesta kiitos ja kumarrus kehitystyötä aiheen piirissä tehneille, laitteesta tulee aivan eri kiva pelkällä ohjelmallakin!
    Erittäin hyvä kommentti Kaikki ei ole kiinni luvuista tai että on parempi kuin toisilla. Pääasia että itsellä on mukavaa ja tuntee onnistumisen tunnetta. Harrastukseen kuuluu ylä- ja alamäet

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Pari kommenttia ohjelmoidun sigun ajeluista muutaman viikon kokemuksella, eli laitettu cdi tuikun 400/800 ohjelma - ei säädetty/mitattu penkissä, egr disa ja sitten hetken päästä dpf remove. Ennen ohjelmointia ajattelin, että penkitys ilman muuta, että näkee mitä oikeasti tuli - vaan nyt persdyno ja muutkin kokemukset kun niin pistää naamaa virneeseen, niin täytyy allekirjottaa fiilispohjaisuuden mukavuus, mitäpä sillä penkkilapulla, jos on hauskaa?

    Toinen aatos, jota siis ohjelmoijat asiallisesti foorumillakin muistuttelevat, että kunnossa olevaan autoon homma rokkaa. Eipä tuossa omassa isompia ollut, mutta kun radallakin pari kertaa kurvaillut, niin onhan siinä omat kommervenkkinsä, jotka menee harrastuksen tuoman selvittelyn ilon piikkiin nekin. Vauhdit kun kasvaa, niin lämmöt, alusta ja jarrut jne jne

    Tokihan tämä enemmin tai myöhemmin jostain rapsahtaa, korjaillaan sitten, mutta omasta puolesta kiitos ja kumarrus kehitystyötä aiheen piirissä tehneille, laitteesta tulee aivan eri kiva pelkällä ohjelmallakin!

    Leave a comment:


  • Sinkola
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Kyllähän niitä on jotka osaa, mutta sulla kyllä pää syy siihen on että sulla on hiukkassuodatin paikallaan. (enkä nyt tarkoittanut että Aj-tech ei osaisi siten säätää)
    Niin joo tota en huonannut.. omaa autoo seuras erittäin sankkasavu😄 nyt on ohjelma vaihtunut..

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by Mylyperi View Post
    Juu, on loukku paikallaan kun se ero loukun kanssa tai ilman on niin pieni (parikymmentä pollea) ettei viittiny alkaa poistamaan/reikää tekemään. En usko, että huomaa noilla 400hp tehoilla ajossa minkäänlaista eroa.
    Sitte kun se loukku tulee tiensä päähän, niin sit veke ja ohjelmointi pois poltosta.
    Huikee kone tuo x35d

    Oli muuten edellisessä 520d:ssä ohjelmointi loukku paikallaan ja optimoi autosi softa (nanitech) niin savutti melko paljon ja peräkin mustui pakoputken puolelta. Tehoa tuli kyllä luvattu määrä. Ihan eri moorttoreita kyllä että eihän tuota voi suoraa verrata.
    Ei se kunnossa ollessa vaikuta tehoon.
    Tuossa 520d:ssä on ollu viallinen dpf.

    Leave a comment:


  • Mylyperi
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Kyllähän niitä on jotka osaa, mutta sulla kyllä pää syy siihen on että sulla on hiukkassuodatin paikallaan. (enkä nyt tarkoittanut että Aj-tech ei osaisi siten säätää)
    Juu, on loukku paikallaan kun se ero loukun kanssa tai ilman on niin pieni (parikymmentä pollea) ettei viittiny alkaa poistamaan/reikää tekemään. En usko, että huomaa noilla 400hp tehoilla ajossa minkäänlaista eroa.
    Sitte kun se loukku tulee tiensä päähän, niin sit veke ja ohjelmointi pois poltosta.
    Huikee kone tuo x35d

    Oli muuten edellisessä 520d:ssä ohjelmointi loukku paikallaan ja optimoi autosi softa (nanitech) niin savutti melko paljon ja peräkin mustui pakoputken puolelta. Tehoa tuli kyllä luvattu määrä. Ihan eri moorttoreita kyllä että eihän tuota voi suoraa verrata.
    Last edited by Mylyperi; 26-03-2018, 11:04.

    Leave a comment:


  • JAK85
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Ptoturbolta saa siihen turbolle uuden imukaulan, jolla saadaan alkuperäinen ahtimen sisälle tunkeutuva imuputki ahtimen kaulan päälle. Miten niin vaikeasti selitetty
    Onko myös näihin lci? Jotenki jääny vain mieleen että huonosti tosiaan sitä kaulusta 😒

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by JAK85 View Post
    Mitenkä lci tuo turbo/ilmansuodatin väli, tarviiko avartaa vai onko pelkästään vanhemmissa ahdas?
    Meneekö tuohon edes klemmariliitoksella laittaa putkea turbolle kun muistelin että se väliputken liitos jättää aika vähän siihen kaulaa vapaaksi. Tehotavoite se 500 kaakkia
    Ptoturbolta saa siihen turbolle uuden imukaulan, jolla saadaan alkuperäinen ahtimen sisälle tunkeutuva imuputki ahtimen kaulan päälle. Miten niin vaikeasti selitetty

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by Mylyperi View Post
    Ei seuraa�� ihan valkoista pakokaasua tulee. Eikä nokeennu pakoputken päät. Viikko sitten katsastin niin savutusarvo oli 0,00. Jotku vaan osaa vissiin säätää niin ettei savuta��
    Kyllähän niitä on jotka osaa, mutta sulla kyllä pää syy siihen on että sulla on hiukkassuodatin paikallaan. (enkä nyt tarkoittanut että Aj-tech ei osaisi siten säätää)

    Leave a comment:


  • JAK85
    replied
    Mitenkä lci tuo turbo/ilmansuodatin väli, tarviiko avartaa vai onko pelkästään vanhemmissa ahdas?
    Meneekö tuohon edes klemmariliitoksella laittaa putkea turbolle kun muistelin että se väliputken liitos jättää aika vähän siihen kaulaa vapaaksi. Tehotavoite se 500 kaakkia

    Leave a comment:


  • Mylyperi
    replied
    Originally posted by Mylyperi View Post
    Kiitos Jyrki Vesalalle hyvästä palvelusta.

    Tehoa tuli X6:seen enemmän kuin odotin. AJTech:in ohjelmalla mun X6 kiihtyy seuraavasti.

    0-200kmh 00:19:922s
    0-180kmh 00:15.940s
    0-160kmh 00:12.112s
    0-140kmh 00:09.637s
    0-120kmh 00:07.129s
    0-100kmh 00:05.214s



    Auto siis X6 35D ja pyysin niin paljon kun irtoo. Paljonkohan lie tehoa?
    Nämä ajat tuli vielä nastarenkailla ja tais vähän pyörähtää tyhjää Lounch controllilla Saattaa tuo 0-100 olla vielä parempi kesäpidoilla?


    Originally posted by Sinkola View Post
    Seuraakos äxää musta savu��
    Ei seuraa�� ihan valkoista pakokaasua tulee. Eikä nokeennu pakoputken päät. Viikko sitten katsastin niin savutusarvo oli 0,00. Jotku vaan osaa vissiin säätää niin ettei savuta��
    Last edited by Mylyperi; 25-03-2018, 15:21.

    Leave a comment:


  • Masander
    replied
    Originally posted by walopower View Post
    170€ lastu+dpf+egr, tyytyväisyystakuulla, Espoossa.
    Laitatko mulle privalla lisätietoa ko. operaatiosta miten onnistuisi.

    Leave a comment:


  • kalyytik
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Itse irroitan prelci:ssä downpipeltä taaksepäin koko huilun lattialle. Lattialla on näppärämpi rälläköidä vanhat pultit ja asentaa uudet.
    Joo olisi varmasti kannattanu tehdä just noin. Tää oli eka kerta, niin tuli tehtyä näin vaikeamman kautta.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Itse irroitan prelci:ssä downpipeltä taaksepäin koko huilun lattialle. Lattialla on näppärämpi rälläköidä vanhat pultit ja asentaa uudet.

    Leave a comment:

Working...
X