Ite mittaillu race chronolla, missa ulkonen gps-pulikka ja tulokset on mielestäni olleet niin tarkkoja, että välillä ihmetyttää, miten autot voi tuon kiihtyvyyden tehdäkin aina näin tarkalleen samoihin sekunnin kymmenyksiin. Tämä siis ainoastaan juoksevissa lähdöissä, jolloin ite kuskina en pääse hölmöileen liikaa. ![Redface](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_redface.gif)
Puhelimien eri sovellutuksia olen myöskin testaillut (lähinnä iPad/iPhone) ja suurimmaksi osaksi nämäkin riittävän tarkkoja ja monipuolisia. Kökköohjelmiakin löytyy...
Tasamaalla, eli mäettömällä paikalla ja pitävällä kelillä noitten kanssa saa kyllä täysin vertailukelpoista infoa. Luotettavuus alkaa niistä nopeuksista, kun pidon kanssa ei ole enää ongelmia. Käytännössä 80km/h on hyvä aloitus nopeus. Siitä vedot 120km/h, 140km/h, 180km/h ja 200km/h asti ja jokaisesta vedosta vaikka kolmen vedon keskiarvo, niin ollaan jo hyvin lähellä totuutta.![Jep](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/jep.gif)
Vedot kannattaa aloittaa sen verran aikaisin, että pääsee täysillä ahdoilla testin nopeusalueen alkuun, eli vaikka vähintään 10km/h aikasemmin ja lopetus kannattaa vedättää noin 20km/h yli jolloin tiedonkeruu on virhevarmempi ja kuskin ei tarvi liikaa keskittyä nopeusmittarin lukuun.
Ite oon huomannu, että manuaali vaihdolla pääsis parhaillaan 0,15s ajalliseen hyötyyn / vaihdeväli. Mutta melko seppä saa olla jos joka vaihdosta nappaa ton pois. Esim. 1.,2.,3.,4.--->Sais jo 0,6 sekkaa parempaan aikaan, kun bmw vaihteistomekaanikon tekemillä vaihdoilla.![Wink](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_wink.gif)
Mlatvala. Se isompi ahdin kannattaa kyllä huollattaa samalla kun käytät sen pakopesän muokkauksessa ja hinkkaat sen hukkaportin.
Pienempi ahdin joutuu äkkiseltään mietittynä kovemmalle rasitteelle ajansaatosssa, mutta jos se alkaa tilttaan, niin ebaystä tai purkurilta tinkailee muutamalla satkulla toisen tilalle.
![Redface](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_redface.gif)
Puhelimien eri sovellutuksia olen myöskin testaillut (lähinnä iPad/iPhone) ja suurimmaksi osaksi nämäkin riittävän tarkkoja ja monipuolisia. Kökköohjelmiakin löytyy...
Tasamaalla, eli mäettömällä paikalla ja pitävällä kelillä noitten kanssa saa kyllä täysin vertailukelpoista infoa. Luotettavuus alkaa niistä nopeuksista, kun pidon kanssa ei ole enää ongelmia. Käytännössä 80km/h on hyvä aloitus nopeus. Siitä vedot 120km/h, 140km/h, 180km/h ja 200km/h asti ja jokaisesta vedosta vaikka kolmen vedon keskiarvo, niin ollaan jo hyvin lähellä totuutta.
![Jep](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/jep.gif)
Vedot kannattaa aloittaa sen verran aikaisin, että pääsee täysillä ahdoilla testin nopeusalueen alkuun, eli vaikka vähintään 10km/h aikasemmin ja lopetus kannattaa vedättää noin 20km/h yli jolloin tiedonkeruu on virhevarmempi ja kuskin ei tarvi liikaa keskittyä nopeusmittarin lukuun.
Ite oon huomannu, että manuaali vaihdolla pääsis parhaillaan 0,15s ajalliseen hyötyyn / vaihdeväli. Mutta melko seppä saa olla jos joka vaihdosta nappaa ton pois. Esim. 1.,2.,3.,4.--->Sais jo 0,6 sekkaa parempaan aikaan, kun bmw vaihteistomekaanikon tekemillä vaihdoilla.
![Wink](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_wink.gif)
Mlatvala. Se isompi ahdin kannattaa kyllä huollattaa samalla kun käytät sen pakopesän muokkauksessa ja hinkkaat sen hukkaportin.
![BigSmile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Comment