Originally posted by repsa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?
Collapse
X
-
Originally posted by j_mp View PostOnko tästä kenelläkään kokemuksia? Vai pitääkö vaan ottaa riski ja kokeilla. :think| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by j_mp View PostOnko tästä kenelläkään kokemuksia? Vai pitääkö vaan ottaa riski ja kokeilla. :think
Ota "riski" saatat yllättyä lopputuloksesta.
Pitää yrittää vanhalta koneelta etsiä parempi kuva tuosta AVARRETUSTA EGR venttiilistä.
Laitan tänne JOS löydän
Muistaakseni EGR:n sisähalkaisiaa sai vielä suurennettua imusarjan päästä imusarjan reikään nähden 3mm isommaksi. siis EGR:ssä on pienepi reikä imusarjan puoleisessa päässä.
KAIKKI läppä yms. rojut POIS lukkunottamatta tuota kalvolta tulevaa akselia.
Ai niin mitkä "kaasut" tuosta avarruksesta sekoaa ??
kyllä se Turbolta tuleva ILMA sukkelammin sinne venttiilin juureen osaa mennä kun reitti on selvä ilman tarpeettomia EGR läpysköjä/pokkauksia haittaamassa virtausta.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostOn kokemusta usko pois.
Ota "riski" saatat yllättyä lopputuloksesta.
Pitää yrittää vanhalta koneelta etsiä parempi kuva tuosta AVARRETUSTA EGR venttiilistä.
Laitan tänne JOS löydän
Muistaakseni EGR:n sisähalkaisiaa sai vielä suurennettua imusarjan päästä imusarjan reikään nähden 3mm isommaksi. siis EGR:ssä on pienepi reikä imusarjan puoleisessa päässä.
KAIKKI läppä yms. rojut POIS lukkunottamatta tuota kalvolta tulevaa akselia.
Ai niin mitkä "kaasut" tuosta avarruksesta sekoaa ??
kyllä se Turbolta tuleva ILMA sukkelammin sinne venttiilin juureen osaa mennä kun reitti on selvä ilman tarpeettomia EGR läpysköjä/pokkauksia haittaamassa virtausta.
Sisähalkaisijan suurentamiseen ei löydy sopivaa laitetta.
Tuli aluksi kirjoitettua vähän väärän osan nimi, mutta tätä se on kun amatööri sekaantuu ammattimiesten hommiin.
Koitan saada kuvat ennen ja jälkeen.Volvo XC60 D5 AWD
Ex. BMW 535D M-Sport
Ex. 520D Touring
Comment
-
-
.
Elekää viittikö ...
Ilmamassamittari mittaa moottoriin menevän ilman (hapen) määrän.
Jos ilmaa menn 1600mg, tai enemmän per isku, niin silloin se riittää sen sadan millin polttamiseen suht savutta, mitä originell suutinkartat antaa.
Tähän ilmamäärätasoon riittää pari kiloa ahtoja.
Mitatkaa ja laskekaa, lambda on 1600mg,llä luokkaa 1,1 = käytännössä savuton.
Minkäänlaisia repostuksia ei tarvi.
Ilman määrän takia, muista tarpeista en halua sanoa mitään.
Tämän moottorin ainoa oikea ongelma on kovin pieni hukkaportti.
Kun ja jos täysi sadan millin syöttö toteutuu, niin pakokaasujen sisältämä energia on niin suuri, ettei hukkaportti pysty pitämään ahtoja kurissa.
Siksi ahtopyynniksi pitää laittaa 2,2bar, jottei vikakoodia tule.
Se ei liity siis tarpeeseen, vaan pakkoon.
Ahtimethan tuosta ei tieten tykkää yhtään.
Isompi tai, ulkoinen hukkis + päivitetyt ahtimet antaisi mahdollisuuden kokeilla oikeasti suurilla syötöillä, paljoko irtoaa...
Suuttimet on suuret.
Cooleri pieni.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Tuikku puhuu asiaa. Vielä kun ahtopyynnit kikkaillaan 2,2bariin ja käy tietenkin tuonkin yläpuolella (olikohan toi vikatilaraja +/-0,3bar), niin ei tuo ahtimelle hyvää tee, vaikkakin kyseinen isompi ahdin onkin hyvässä maineessa kestoltaan.
Hukkaporttiin jos saa isommat röörit tai jopa kunnon erillisen hukkaportin (paras vaihtoehto), niin lämmöt ja paineet laskee, jollon ahtopyyntejäkään ei tarvi asettaa vikatilan ehdoilla. Tähän vielä orkkista laaja-alaisempi lauhdutin laskeen ahtolämpöjä entisestään, niin ollaan "terveellä" pohjalla.
Onko Tuikulla tietoa mikä suuttimien maksimi syöttö on käytännössä ja onko tasan sama pre-lci vrt lci (piezo)? Eikös se ole sata milliä tehtaan vakiokartassa? Miten rail-paineen kanssa sitten jos syöttöä kasvattaa kohti suutinten maksimia? Kuinka korkea paine pysyy vakiona ja mistä syöttömäärästä alkaen tota painetta ylipäätään lähdetään muuttamaan verrattuna vakio karttaan? Piezoissahan syöttöpaine on reilusti kovempi jo vakiona..Last edited by LeMansBlau; 10-03-2013, 00:19.///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View Postkuhan dremelöit omasi niin laitappa kuva siitä sun egr venttiilistä
Alkuperäinen
Muokattu
Aivan perstuntumalta vastasi kaasuun herkemmin ja mustan savun määrä kanssa autoilijoille iloksi lisääntyi.
50km ajon jälkeen auto antoi sitten ilmoituksen "increased emissions". Liekö sattumaa vai mistä johtui... :think No, ei kai täs muu auta kuin tsekata ensin toi ilmamassamittari.Volvo XC60 D5 AWD
Ex. BMW 535D M-Sport
Ex. 520D Touring
Comment
-
-
Originally posted by j_mp View PostTässä on vähän heikot kamerakännykkä kuvat ennen ja jälkeen:
Alkuperäinen
Muokattu
Aivan perstuntumalta vastasi kaasuun herkemmin ja mustan savun määrä kanssa autoilijoille iloksi lisääntyi.
50km ajon jälkeen auto antoi sitten ilmoituksen "increased emissions". Liekö sattumaa vai mistä johtui... :think No, ei kai täs muu auta kuin tsekata ensin toi ilmamassamittari.E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
.
Uudempien ja vanhempien suuttien välillä ei ole käytännössä kokoeroa.
Sellainen toimintaperiaatteesta johtuva ero loppupelissä on,
että vanhempi, solenoidisuutin kun sitä ruiskutusaikaa lisätään sinne suutinkarttaan, ei enää käyttäydy ruiskutuksen lopussa tehtaan tarkoittamalla tavalla, sitä aikaa ei voi loputtomiin lisätä.
Piezo- suuttimessa sitä elementtiä "komennetaan" molempiin suuntiin, tästä on sellainen etu, että vaikka ruiskutuskarttaa huijataan, tapahtuu koko ruiskutus ohjelman haluamalla tavalla, ajallisesti.
Molemmat suuttimet on kuitenkin suuria, niihin voi varmaan 30-40%,kin lisätä aikaa ja jos sen täydet sata mg saa ensin sieltä kunnialla ulos, lopputuloksena on aika suuri annos.
Aika monessa "oikeassa lastussa" koko syötönlisäys jo alunalkaen perustuu tuohon +30% suutinkarttahuijaukseen, helpoiten sen tunnistaakin sitten kamalasta savusta.
Savu ei johdu suuresta ruiskutusmäärästä, vaan pieleen menneestä ruiskutushetkestä.
Näissä tekemissäni on ollut kyllä kaikissa 1600bar ruiskutuspaine.
Railpaineanturi näyttäisi pystyvän lukemaan 1800bar.
Paineen nosto 1600-1800 antaa ehken luokkaa 10mg lisää syöttöä entisellä ruiskutusajalla, eikä ole kamalan vaikea toteuttaa.
Paine nousee syöttömäärän ja kierrosten suhteessa.
Sen verran sitä railpainekarttaa kannattaa katsella ja muuttaa, että tyhjäkäynti käryt saa poikkeen ja varmistaa, että niillä kierroksilla joilla max syöttömäärä alkaa toteutumaan, myös max ruiskutuspaine on pyyntönä.
Egr,n kairaajalle haluaisin mietittäväksi heittää sellaisen ajatuksen, että mitenkähän sille moottoriin menevälle, todelliselle ilman määrälle on käynyt, jos savu on lisääntynyt - kannattiko sitten kuitenkaan ?CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Jälleen faktaa pöytään Tuikulta, Kiitos tiedoista!
Mikä on 535d rajottava tekijä kun haetaan (vailla järjen hiventä) huipputehoa. Välittämättä siis mistään savutuksista tai laatikon kestoista? Eli tarkoitan nyt näillä jo todetuilla eväillä:
-pakoputki suorahuilu
-ahtimen pakopesä reilusti isompi
-isompi välijäähdytin
-erillinen ylikoon hukkaportti
Eli tohon nyt sitten taitava softan tekijä.Last edited by LeMansBlau; 19-03-2013, 10:32.///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Egr,n kairaajalle haluaisin mietittäväksi heittää sellaisen ajatuksen, että mitenkähän sille moottoriin menevälle, todelliselle ilman määrälle on käynyt, jos savu on lisääntynyt - kannattiko sitten kuitenkaan ?Volvo XC60 D5 AWD
Ex. BMW 535D M-Sport
Ex. 520D Touring
Comment
-
-
ruiskutusmäärät poltossa??
Originally posted by j_mp View PostHyvä kysymys. Nyt mennään pioneeri hengessä eli kokeillaan ja katsotaan mitä tapahtuu. Saahan näitä ehjiä osia jos täytyy muutokset palauttaa...
Olisiko viisainta Pioneerin mennä käymään AJ antin juttusilla ja katsoa mitä sille "kaasuläpälle" tehtiin siinä ohjelma muutoksessa. Onko "kaasuläppä" yhä ohjelmassa mukana rajoittamassa ilman saantia polttojen aikana ?
Onko polttoon liittyvät ruiskutukset pois pelistä ?__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostTuikkulla hyvä idea !! mihin ilmanmäärä männänpäältä on kadonnut, kun EGR "kuristukset" on poistettu. Ilmaa siellä TEORIASSA pitäisi olla enemmän. Nyt polttoainetta on mutta ilma puuttuu koska savua riittää. Tuleeko savua ainoastaan vedossa ?
Olisiko viisainta Pioneerin mennä käymään AJ antin juttusilla ja katsoa mitä sille "kaasuläpälle" tehtiin siinä ohjelma muutoksessa. Onko "kaasuläppä" yhä ohjelmassa mukana rajoittamassa ilman saantia polttojen aikana ?
Onko polttoon liittyvät ruiskutukset pois pelistä ?
Täytyy käydä joku päivä Antin juttusilla. Laitan sit lisätietoja...
Vääntöä ainakin riittää kun kokeilin vähän polkaista 120 vauhdista niin vielä 150 kohdalla luistonestovalo vilkkui 5 asteen pakkaskelillä kuivalla asfalttipinnalla kitkarenkailla.Volvo XC60 D5 AWD
Ex. BMW 535D M-Sport
Ex. 520D Touring
Comment
-
Comment