Originally posted by Jusu^
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?
Collapse
X
-
.
Latvalan autossa on ihan hyvä softa, arvelisin että väännörajoittimet kaakkoon ja suutinkartasta 20%.
Max teho on vielä hyvässä kohden.
Siinä toisessa varmaan sa ja suutinkartasta 40%, max tehon rpmhuonossa kohden.
Jusun softa on mielestäni erittäin hyvä. Respektiä tekijälle.
Vääntöjä olisi ollut varmaan enemmän, jos rullissa olisi ollut enemmän jarrua.
Huippu olisi ollut alempana ja käyrästä olisi näin tullut "pulleampi".CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View PostSeon laskennallinen koneteho...
(alkaa tulla erilaisia lappuja)
Tuikku, kaikki on Antin käsialaa..
kaikki lapot samasta tulostimesta ja penkistä ja ne tehot eivät vieläkään tulostu paperille kuin pyörältä otettuina tehoina!
Omaan paperiin ei ole konetehoa merkitty tosinkuin tuossa yhdessä on kuulakärkikynällä merkattu!
Comment
-
-
Originally posted by Jusu^ View Post:think
kaikki lapot samasta tulostimesta ja penkistä ja ne tehot eivät vieläkään tulostu paperille kuin pyörältä otettuina tehoina!
Omaan paperiin ei ole konetehoa merkitty tosinkuin tuossa yhdessä on kuulakärkikynällä merkattu!
Mystistä sitten tämä skaala, jos sultakin ainoastaan dpf hukattu autosta.. Toki tuoreemmat suuttimetkin.
Mut eihän sulla kovin nopee se ole loppuvauhdeissa ollut? Mites varttimaili?Last edited by Mlatvala; 11-03-2013, 13:14.E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Onko Jusun autossa piezot ?
Yleensä, kun on suutinkarttaan koskettu, vielä kohtuullinen määrä.
Niin uusi käyrä seuraa lähes orjallisesti muodoltaan tehtaan vastaavaa.
Se on nyt helppo ihan päätelläkkin.
Sitten kun muutos menee mahdottomaksi, niin väännöt vielä nousee, mutta max tehon kierrokset tippuu suhteettoman alas.
Suutin ei toimikkaan enää, niinkuin pitäisi.
Jos softasta saa naplattua kaikki rajoittimet pois ja kaikki toimii hyvin, niin vääntökäyrästä tulee muodoltaan sellainen, että kun se tavoittaa sen max tason, sanotaan vaikka 2200rpm, niin se vääntökäyrä sen jälkeen alkaa pikkuhiljaa tasaisesti laskemaan.
E: Henkilökohtaisesti on kamalan vaikea uskoa yli neljänsadan tehoon noilla vakioahtimilla - mutta voi se olla tietämättömyyttäkin.
Mielestäni suuttimet riittää vaikka viitosella alkaviin lukuihin.Last edited by tuikku; 11-03-2013, 13:17.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Juu piezothan siinä on!
Mutta latvalalle tiedoksi että sama lappo meillä molemmilla vain eri autoista eri lukemilla.
Varttimaili 13.4/171
Enkä nyt ala jeesustelemaan noilla luvuilla ennenkun tulevana kesänä tsekataan uusiks..Last edited by Jusu^; 11-03-2013, 13:24.
Comment
-
-
Edelleen kiinnostais tietää saanko ketään softaseppää tekemään lamdaohjattua ohjelmaa kokeilujen kautta sellaiseksi, että aiemmin puhuttujen muutoksille saisin parhaimman mahdollisen hyötysuhteen kalliiksi tulevista muutoksista? Itehän en noista bittimuutoksista ymmärrä mitään vaikka yrittäisinkin, niinkun varmaan kirjotuksistani tulee ilmi.
Tiedän silti, että oikeasti optimaalinen ohjelma on työläs tehdä. Mutta jos ite tuhlaa aikaa, vaivaa ja rahaa mekaanisiin muutoksiin, niin toivoisi, että myös sähköisen ohjauksen puolelle sais asiaan perehtyvän ihmisen tekeen muutokset.
Ja ennenkuin joku alkaa huutaan, että se ja se henkilö teki mulle ainakin autokohtasen softan, niin mielipiteeni on, että tuskin kellään meistä silti löytyy sitä oikeasti täysin autoonsa optimiksi hiottua ohjelmaa. Vai olenko väärässä?Last edited by LeMansBlau; 11-03-2013, 15:28.///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
.
Lambdaohjattu ohjelma on kyllä tietyllä tapaa helppo säätää max syöttömäärää antavaksi.
Nostamalla kaikki syöttömäärää ohjaavat rajoitteet pois haitolta ja laittamalla lambda-arvon halutulle tasolle.
Silloin rajoitetaan enää vaan ahtopainetta.
Ohjelma laskee tämän jälkeen koko ajan maksimaallista syöttömäärää toteutuneeseen, todelliseen ilman määrään nähden.
Siis, kun osat parantaa ilman kulkua - teho "automaattisesti" nousee, kuten bensa-autoissakin, joissa seosta myös suunnilleen samalla periaatteella säädetään.
Jos osat ei toimi -> todellinen ilmamäärä laskee ja tehokin automaationa tippuu.
Sellainen pikkuisen päälle 120mg syöttömäärä tarvitsee noin 2000mg ilmaa.
Isomman ahtimen kokoluokka hukkaportillisten holset 35-40 välimaastoon.
Ahtoja arviolta 2,4.2,5 bar, hyvällä hyötysuhteella.
Ensimmäiselle, joka oikeasti ahtimet ja coolerin paremmiksi päivittää, minä saatan tehdä ohjelman ilmaiseksi, ihan harrastemielessä - jos kelpaa.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Lambdaohjattu ohjelma on kyllä tietyllä tapaa helppo säätää max syöttömäärää antavaksi.
Nostamalla kaikki syöttömäärää ohjaavat rajoitteet pois haitolta ja laittamalla lambda-arvon halutulle tasolle.
Silloin rajoitetaan enää vaan ahtopainetta.
Ohjelma laskee tämän jälkeen koko ajan maksimaallista syöttömäärää toteutuneeseen, todelliseen ilman määrään nähden.
Siis, kun osat parantaa ilman kulkua - teho "automaattisesti" nousee, kuten bensa-autoissakin, joissa seosta myös suunnilleen samalla periaatteella säädetään.
Jos osat ei toimi -> todellinen ilmamäärä laskee ja tehokin automaationa tippuu.
Sellainen pikkuisen päälle 120mg syöttömäärä tarvitsee noin 2000mg ilmaa.
Isomman ahtimen kokoluokka hukkaportillisten holset 35-40 välimaastoon.
Ahtoja arviolta 2,4.2,5 bar, hyvällä hyötysuhteella.
Ensimmäiselle, joka oikeasti ahtimet ja coolerin paremmiksi päivittää, minä saatan tehdä ohjelman ilmaiseksi, ihan harrastemielessä - jos kelpaa.
Missä hintaluokassa järeämmät ahtimet pyörii?Volvo XC60 D5 AWD
Ex. BMW 535D M-Sport
Ex. 520D Touring
Comment
-
-
.
En ole koskaan tuollaista modia bemariin tehnyt, niin että voin vain arvioida.
Mutta omastani tiedän, että syöttömäärän pitää riittää väänöissä ainaskin hyvin lähelle yhdeksää sataa, mieluummin yli, jotta kunnolla yli neljän sadan tehoista kannattaa edes haaveilla.
Coolerin pitää olla "superturboluokkaa" eli vähintään suurin kiinalainen - kokoluokka.
Kuumaa ilmaa ei kannata moottoriin puskettaa, cooleri on niitä helpoimpia, halvimpia ja toimintavarmimpia virityksiä.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Sellainen pikkuisen päälle 120mg syöttömäärä tarvitsee noin 2000mg ilmaa.
Isomman ahtimen kokoluokka hukkaportillisten holset 35-40 välimaastoon.
Ahtoja arviolta 2,4.2,5 bar, hyvällä hyötysuhteella.
Ensimmäiselle, joka oikeasti ahtimet ja coolerin paremmiksi päivittää, minä saatan tehdä ohjelman ilmaiseksi, ihan harrastemielessä - jos kelpaa.
Jos ton 120mg saa tosiaan palamaan suht savutta, niin ilmaa pitää saada dieselin ilmamäärä matematiikalla vähän reilu 1900 milliä. Lamda-arvoa voi kait laittaa rikkaammalle (kun ei tarvi partikkelifilsun tukkeutumisesta välittää), kun eikös se nimenomaan toimi savumäärää kyttäävänä ja tarpeen mukaan leikkaa syötöstä kun putkesta alkaa tuuppaan mustaa yli ohjearvon?
Mutta tarviikos myöskin kiskopainetta saada ylöspäin jos oletuksena on, että tehohuipussa 120mg saatais muuten palaan puhtaasti?
Suutinkartan %-muutokset on mulle ihan hepreaa. Eikös noissa nyt kuitenkin tarvi jo osata nimenomaan säätää mittaamalla syötön määrää? Eli pelkkä ilmamäärän kasvatus ei riitä kasvattaan syöttöä tarpeeksi, vaan kun tavote on saada 120millin palotapahtuma mahd. optimiksi, niin sillon joutuu alkaa räätälöimään myös syöttöaikoja, syöttöpaineita, sekä jopa lamda-arvoa kulloisenkin kuormitustilanteen mukaan.
Mun mielestä tossa ei ole mitään helppoa/yksinkertaista! Tai sitten oon vaan ite niin yksinkertanen... No tähänkin on oman lajinsa taitajat onneksi erikseen.
Eikööös siis säätötyö loppupeleissä saada kohdilleen ainoastaan ajamalla ja mittaamalla tapahtuneet muutokset ja taas ajamalla ja......
Itellä jonkinverran käytännöntietoa tästä meitin 3litran tuplaturbon potentiaalista ja vaikken mitään tuikun aiheeseen heittämistä numeraalisten arvojen määrästä tiedäkään entuudestaan, niin mun kokemuksen mukaan edellä mainituilla muutoksilla päästäis yllättävänkin hyviin huipputehoihin ja nimenomaan korkeilla kierroksilla. Tän asian nyt kuitenkin jonkinsortin kompromissina assosioin, kun vääntöhän tuppaa pomppaan syötön ruokinnan seurauksena heti alkukierroksilla kohti taivasta, jolloin se myöskin laskee turhan aikaisin. Kunnolla suunniteltu ISOLLA pakopesällä oleva hybridi ahdin ja ISO välijäähdytin taas olis oikeat lääkkeet tähän oireeseen.
Tuikulta kysyisin vielä, että paljonko mielestäsi syöttöä pitää olla (olettaen että myös happea saadaan puhtaan palamisen edellyttämä määrä), että vääntö on tässä jyvässä 1000nm?
Välijäähdytintä olen kattellu. Olis tosiaan paras "pikku"tuunaus tällä hetkellä näille nyky virityksille, koska se tois mukanaan automaattisesti pelkkää hyötyä.
Ohjelmaakaan ei tarvis alkaa rukaan taas uudestaan, vaan anturit ottais kylmemmän ahtoilman muutoksen ihan itekseen haistelemalla huomioon.
Google ei tunnu tälle meidän mallille löytävän oikein hyviä ehdotelmia, mutta haulla "335d intercooler" löytyy jo ihan mukavasti pähkäilyä asian tiimoilta.
Tossa "plug'n play" ratkasua, jossa mainoslauseen perusteella jopa ihan mukava tilavuuden lisäys onnettoman kokoseen alkuperäseen:
Olisko tohon kimppatilausta jos hinnan sais uhottua alas vai löytyiskö foorumilta taitaja, joka veistelis meille kaikille passelit kauhian isot kennostot (orkkis tulo/lähtö paikoilla) tonne keulille?Last edited by LeMansBlau; 11-03-2013, 20:25.///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by LeMansBlau View PostVälijäähdytintä olen kattellu. Olis tosiaan paras "pikku"tuunaus tällä hetkellä näille nyky virityksille, koska se tois mukanaan automaattisesti pelkkää hyötyä.
Ohjelmaakaan ei tarvis alkaa rukaan taas uudestaan, vaan anturit ottais kylmemmän ahtoilman muutoksen ihan itekseen haistelemalla huomioon.
Google ei tunnu tälle meidän mallille löytävän oikein hyviä ehdotelmia, mutta haulla "335d intercooler" löytyy jo ihan mukavasti pähkäilyä asian tiimoilta.
Tossa "plug'n play" ratkasua, jossa mainoslauseen perusteella jopa ihan mukava tilavuuden lisäys onnettoman kokoseen alkuperäseen:
Comment
-
Comment