Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ptikkala
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1571

    minulla on nuo lci pietzot omassa vm06 530dssä, tällä hetkellä 315hp / 725nm laskennallinen. Paikoilleen menee heittämällä, mutta tarvii softaa muokkailla, että toimii hyvin. Aj Antti nuo minulle softasi ja laittoi paikoilleen. Tarkoitus olisi käydä jossain välissä vielä säätelemässä

    Comment

    • racediesel
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 248
      • porvoo

      [QUOTE=ptikkala;3093909]minulla on nuo lci pietzot omassa vm06 530dssä, tällä hetkellä 315hp / 725nm laskennallinen. Paikoilleen menee heittämällä, mutta tarvii softaa muokkailla, että toimii hyvin. Aj Antti nuo minulle softasi ja laittoi paikoilleen. Tarkoitus olisi käydä jossain välissä vielä säätelemässä

      moicca
      kuinka paljon on ahtopaine?.
      paljon on syöttö (mg/isku)?.
      oletko mitannut pakosarjan painetta?.

      T:Pasi
      Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
      Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
      Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
      Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
      Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
      BMW 330d-00 250hv ja 630nm
      BMW 330D-05 vakio 2005
      BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
      BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
      BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9158
        • Oulu

        Onko kukaan vielä kokeillut, saako piezoja toimimaan solenoidien tilalla vanhemmalla DDE5:lla? Onnistuuko pelkällä softamuutoksella, vai onko DDE:n raudassa eroa niin, että ei onnistu ilman uudemman DDE:n installointia?
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • ptikkala
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1571

          jostain forumilta luin, että tuo vanhempi purkki ei vain ole tarpeeksi nopea pietzoille. En sitten tiedä onko noin vai miten. Täytyy kysellä nuo tiedot kun ensikerran käyn Antin luona. Nyt ennen sitä pitää tuo rikkinäinen välijäähy vaihtaa ainakin...

          Comment

          • syncro^^
            BTCF Member
            • Jan 2011
            • 765
            • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

            Originally posted by ptikkala View Post
            lci 530d ja 535d:ssä on samat pietzo suuttimet.

            ahaa :think nyt tierän tämänki
            Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

            BMW G31 540D x-Drive
            BMW F11 530DA -12

            Ex:
            BMW E61 535da individual -10 340/680nm
            BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
            BMW F30 320Da -12
            Bmw E70 3.0DA -07
            Bmw F10 525DA -10
            Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

            Comment

            • ptikkala
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1571

              ainiin, semmoinen ero oli ainakin tuossa pre-lci m57n2 ja lci m57n2 vehkeissä, että moottorinohjaus päivittyy uudempaan jonka myöden niiden kartat on isommat.

              Comment

              • tuikku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1353

                .
                Kyllä niissä ei ole mitään olennaista eroa.
                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                Comment

                • GT-555
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2012
                  • 183
                  • etelä

                  [QUOTE=racediesel;3093931]
                  Originally posted by ptikkala View Post
                  minulla on nuo lci pietzot omassa vm06 530dssä, tällä hetkellä 315hp / 725nm laskennallinen. Paikoilleen menee heittämällä, mutta tarvii softaa muokkailla, että toimii hyvin. Aj Antti nuo minulle softasi ja laittoi paikoilleen. Tarkoitus olisi käydä jossain välissä vielä säätelemässä

                  moicca
                  kuinka paljon on ahtopaine?.
                  paljon on syöttö (mg/isku)?.
                  oletko mitannut pakosarjan painetta?.

                  T:Pasi
                  Itseäkin kiinnostais tuo ahtopaine.
                  e61 530da

                  Comment

                  • Aceishigh
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 290

                    Moro,

                    Auto on 530dA LCI. Kertokaapa asiantuntijat, kun maltillinen
                    (Esim. 280 hp/600 Nm) tehojen nosto kiinnostaa, mutta en halua, että auto alkaa työntämään mustaa savua kiihdytyksissä. Onnistuisiko päivitys ilman savuefektiä, jos se tehdään ohjelmallisesti ja DPF jätetään paikoilleen? Auto ei tällä hetkellä savuta yhtään ja suorat kromiputket kiiltävät. Haluan, että ne ovat niin myös jatkossa, vaikka koneesta otettaisiinkin enemmän irti.
                    Old golfers never die, they only lose their balls.

                    BMW 740d xDrive (06/2014).

                    Comment

                    • Jarppa63
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 758
                      • Kerava

                      Originally posted by Aceishigh View Post
                      Moro,

                      Auto on 530dA LCI. Kertokaapa asiantuntijat, kun maltillinen
                      (Esim. 280 hp/600 Nm) tehojen nosto kiinnostaa, mutta en halua, että auto alkaa työntämään mustaa savua kiihdytyksissä. Onnistuisiko päivitys ilman savuefektiä, jos se tehdään ohjelmallisesti ja DPF jätetään paikoilleen? Auto ei tällä hetkellä savuta yhtään ja suorat kromiputket kiiltävät. Haluan, että ne ovat niin myös jatkossa, vaikka koneesta otettaisiinkin enemmän irti.
                      Onnistuu. Ainakin oma -08 toimii näin.

                      t. Jarppa
                      BMW i4M50 individual -23
                      exiä: BMW 545e -21
                      BMW F33 435xd -15
                      M550xd-12
                      e93 330da -08
                      Dodge Stealth RT/TT -91
                      Ford Thunderbird SC -91
                      Olds Supreme avo -71
                      Chevy Chevelle 2d HT -72

                      Comment

                      • Simly
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2009
                        • 38
                        • Finland

                        Originally posted by Aceishigh View Post
                        Moro,

                        Auto on 530dA LCI. Kertokaapa asiantuntijat, kun maltillinen
                        (Esim. 280 hp/600 Nm) tehojen nosto kiinnostaa, mutta en halua, että auto alkaa työntämään mustaa savua kiihdytyksissä. Onnistuisiko päivitys ilman savuefektiä, jos se tehdään ohjelmallisesti ja DPF jätetään paikoilleen? Auto ei tällä hetkellä savuta yhtään ja suorat kromiputket kiiltävät. Haluan, että ne ovat niin myös jatkossa, vaikka koneesta otettaisiinkin enemmän irti.

                        Ongelma ei ole se savuttomuus vaan sen DPF tukkeutuminen virityksen myötä. DPF joutuu kovemmalle ohjelmaa virittäessä. Pitäisi olla isompi hiukkasloukku. Tämä johtaa ennen aikaiseen tukkeutumiseen joka näyttää olevan ihan yleinen ongelma ilman virittämistäkin.

                        Comment

                        • Matson^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2008
                          • 2113
                          • Seinäjoki

                          Porukoilla ollut 525d kuusykkösessä jotakuinkin 100tkm softa (140->240tkm), eikä merkkejä tukkeutumisesta, eikä tietenkään savuakaan tule, vaan putket on edelleen kirkkaat sisältä. Kunhan termarit on kunnossa, niin ei se kovin äkkiä tukkeudu, vaikka tietenkin se vähän lyhentää suodattimen elinikää, ja menee joskus tukkoon.

                          Itse kyllä silti heivaisin moisen paskaloukun mäelle ja ajeisin tyytyväisenä, 90-prosenttisesti savuttomalla autolla, pienemmällä kulutuksella, ilman mitään ongelmia
                          Last edited by Matson^; 29-07-2013, 20:02.
                          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                          | Nissan Navara TREK-1 |
                          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                          Comment

                          • tuikku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1353

                            Originally posted by Simly View Post
                            Ongelma ei ole se savuttomuus vaan sen DPF tukkeutuminen virityksen myötä. DPF joutuu kovemmalle ohjelmaa virittäessä. Pitäisi olla isompi hiukkasloukku. Tämä johtaa ennen aikaiseen tukkeutumiseen joka näyttää olevan ihan yleinen ongelma ilman virittämistäkin.
                            Hiukkasloukku ei tukkeennu sen enempää, kuin vakiossakaan, vaan vähemmän, kunhan ohjelmointi tehdään siten, että suutinkarttaan ei kosketa, ruiskutusmäärä kerrotaan oikein ohjelmassa, lambda-arvo vähintään 1,1 koko ajan ja pakokaasun kierrätys deaktivoidaan.
                            Happi lisääntyy -> pakokaasut kuumenee ja katti/hiukkasloukku tykkäävät kuumasta.
                            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                            Comment

                            • JJtalo
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2011
                              • 350
                              • Kokkola

                              ja eihän noita tehoja kukaan kokoaikaa käytä, ei kai nuo ohjelmoidut sitä savutusta tee kuin täyskaasulla(ei niinkuin volvot/mersut joita lastuteltu, hyvä ettei tyhjäkäynnillä puske mustaa putken täydeltä)
                              Omassa kikottimessa oli jotain 220tkm kun dpf otettiin pois(alkuperänen), oli vielä täysin toimiva eikä turhia poltellut. Eikös tälle ole vaihtoväli 150tkm ajotietokoneen mukaan, eli tuo ainakin oli suoriutunut kunnialla tehtävästään.

                              Comment

                              • makeclick
                                BTCF Member
                                • Mar 2005
                                • 268
                                • Turku

                                Kannattaa todellakin varmistaa näiden dieseleiden termostaattien kunnot! Tuntuu olevan M57N ja 2 ongelma! Ollut 04 330d farkku ja nyt 335d 08, molemmissa reistaili.. bmw voisi tulla näissä vähän vastaan :think termostaatit kun on ollut ehkä vm 80 autojen ongelma

                                Omassa 335d:ssä vaihdoin molemmat, ehkä kuitenkin vain EGR vain oli sökönä.. nobody knows.. mutta nyt toimii ja lämmöt olivat varmasti jonkin aikaa olleet ketuillaan, koska nyt on pönttö jumissa ja aina Inpa näyttää herjoissa DPF mbar 994, laitoin DPF puhdistusaineet tankkiin ja pitää seurata, josko ne auttavat.. Jokatapauksessa viikkojen päästä huolet ohi kun tuo saakelin pölypussi poistetaan autosta! Mulla alkoi näillä arvoilla puskemaan dieseliä moottoriöljyn sekaan kaupunkiajossa (mikä on jossain määrin muka ihan ok), että varotuksen sananen siitäkin näitä lukeville... En montaa hyötyä tuosta loukusta löydä. Enkä halu menettää moottoriöljyn ominaisuuksia jonkin noinkin tyhmän keksinnön takia!

                                Mieletön threadi ja mukavaa luettavaa. Katsotaan mitä minun autostani tulee ulos.
                                Harrastepaholainen 335d:
                                Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                                Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎