Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • monsteri
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 45
    • Kuopio

    Originally posted by Boiga View Post
    Ei oma ainakaan piirtänyt vauhdista, ei ollut lukkoa ja motin tehot 383/784... Rengastuksena oli 245/40/18 sekä 265/30/19, en toki koskaan oikein testannutkaan mutta kun ripeitä kiihdytyksiä teki joskus niin pirssi vain liikahti ja veti, ei suttaillut Auraukset olivat kunnossa eikä renkaat kuluneet epätasaisesti...
    oliko voimansiirrossa vakio palikat nuilla tehoilla

    Comment

    • Väiski
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 412
      • Pirkanmaa

      Originally posted by bmw528 View Post
      On siellä silloin jotai oikein tehty alustassa jos tuollaisilla tehoilla ei mee ihan kaasulla pumppailuks pitoa ehtien..
      Kyllä se niin täälläkin menee että josko auto on liikkeella niin pitoja kyllä löytyy. Josko rupusella asfaltilla luistonesto pois ja polkasee paikaltaan lusan pohjaan niin kyllä se jonkin verran viivaa piirtää.

      Itsellä 285 suht uudet takarenkaat niin ei tosiaan ole pidon kanssa ollut mitään ongelmaa.
      "horsepower sells cars, torque wins races"
      F10 M550dx 470/900

      Comment

      • Mlatvala
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 3553
        • Kuopio

        Originally posted by monsteri View Post
        itselläni on 340hv/680nm ja ahtopaineita on 2.2bar, onkohan tämä liikaa?? ja onko tietoa paljonko on vakio ahtopaineet tämmöisessä e60 35d.
        Kyllä mulla ainakin on reilusti enemmän..
        E61 535d alkuunsa viritetty.

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          Originally posted by monsteri View Post
          oliko voimansiirrossa vakio palikat nuilla tehoilla
          Tusklin näihin kukaan mitään palikoita vaihtaa,vakio kestää loistavasti
          Lukkoperä ois tietty nannaa..
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • LeMansBlau
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1060
            • Insomniac

            2,5bar on vikatilaraja. Palotapahtumaan ei happee saa tuotettua 35d ahdinpaketin kautta mitenkään merkittävästi lisää vaikka paineet kohoo vikatilarajaan.
            Helpotusta vikatilan esiinputkahtamiseen, toisinsanoen koneen hengittävyyteen, sekä lämpöjen/ahtojen karkailuun saa tehostamalla pakosarjan paineitten tiputusta, jolloin yhdessä muitten muutosten (putkisto, cooleri) kanssa saa ohjelman tehtyä täysin eri pelivaroilla.

            Itellä rengaspidon (hyväkunt. 275) saa kesähelteilläkin vielä 2.vaihteella häviään suoraan ajaessa. Tosin pyrkimys on välttää kyseinen "tahallaan särkeminen". Lusikka lattiaan vasta kakkosella ja silläkin vasta 2500 kiekan jälkeen. Isommilla vaihteilla kestää hienosti ilman jyristelyjä sitten nauttia alaväännöstä.

            Rengasmerkki/-laatu pidon osalta vaikuttanee myös äkkiseltään enemmän, kuin +/-50hv. Mulla varmaan jotku zaippuakumit!
            ///MADE IN FINLAND

            sigpic

            TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
            E30 SEDAN IX M-TECNIC II
            F32 COUPE PERFORMANCE
            F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

            Comment

            • ptikkala
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1571

              tahtoo nuo halvat minerva 18" 245 kumit alkaa sutimaan tuolla 530d:lläkin (315 / 725) jo niin eiköhän sillä 535llakin saa jotkut rattaat sutimaan . Mulla ei tosin tommosia paksukais kumeja ookkaan ku muilla

              Comment

              • monsteri
                Bimmer Rookie
                • Feb 2013
                • 45
                • Kuopio

                Originally posted by ptikkala View Post
                tahtoo nuo halvat minerva 18" 245 kumit alkaa sutimaan tuolla 530d:lläkin (315 / 725) jo niin eiköhän sillä 535llakin saa jotkut rattaat sutimaan . Mulla ei tosin tommosia paksukais kumeja ookkaan ku muilla
                Takana yokohaman 285/25/18 ja 340hv/680nm ja ei paljoo viivaa jätä ku nollasta lähtee

                Comment

                • Mlatvala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 3553
                  • Kuopio

                  Kovinpa on matalat kumet
                  E61 535d alkuunsa viritetty.

                  Comment

                  • monsteri
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2013
                    • 45
                    • Kuopio

                    Originally posted by Mlatvala View Post
                    Kovinpa on matalat kumet
                    vai olivatkohan kolmikymppiset, mutta onko kellään ilmennyt ohjelmoiunnin jälkeen vähän hitaampaa vaihtamista laatikolta täyden kaasun kiihdytyksessä?

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6325
                      • P-Pohjanmaa

                      Originally posted by monsteri View Post
                      vai olivatkohan kolmikymppiset, mutta onko kellään ilmennyt ohjelmoiunnin jälkeen vähän hitaampaa vaihtamista laatikolta täyden kaasun kiihdytyksessä?
                      Eikähän sen pitäis nopeammin reagoida:think
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • Väiski
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 412
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by veku View Post
                        Eikähän sen pitäis nopeammin reagoida:think
                        Mulla on vredesteinin 285/25/20 takanakit ja kyllä taitaa kestää lodjut sun muut..lukkoa ei ole mutta lähtee noinkin eteenpäin ihan riittävästi ja tuntuu aikas kelen kestävältä lodjulta..Kaipa se riippuu mikä ohjelma sinulla on...muutamia eri tekijöitä on markkinoilla...itsellä on Harisen

                        Niinkuin Veku sanoi, nopeemmin se vaihtaa imo
                        Last edited by Väiski; 15-08-2013, 23:42.
                        "horsepower sells cars, torque wins races"
                        F10 M550dx 470/900

                        Comment

                        • monsteri
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2013
                          • 45
                          • Kuopio

                          Originally posted by Väiski View Post
                          Mulla on vredesteinin 285/25/20 takanakit ja kyllä taitaa kestää lodjut sun muut..lukkoa ei ole mutta lähtee noinkin eteenpäin ihan riittävästi ja tuntuu aikas kelen kestävältä lodjulta..Kaipa se riippuu mikä ohjelma sinulla on...muutamia eri tekijöitä on markkinoilla...itsellä on Harisen

                          Niinkuin Veku sanoi, nopeemmin se vaihtaa imo
                          findieselin arttu tuon ohjelman tuohon laitto ja vähän hitaampaa vaihtamista huomattavissa, www.findiesel.fi

                          Comment

                          • Väiski
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 412
                            • Pirkanmaa

                            Eipä ole kokemusta kyseisestä liikeestä, varmaan ok. Itse olen luottanut vuosia hariseen joka teki mm. 530d:en softan joka potki ja laatikon kanssa ei mitään ongelmaa vaikkakin foorumilta voi lukea että tuossa lodjussa ongelmia on ollut.

                            Nykyisen vein toki Hariselle ja auton esittelyn etusivulta voi nähdä käyrät..toimii imo..voiko parempaa käyrää saada tällä kokoonpanolla ja asetuksillla(rauhallinen konffi, toki ilman dpf)? Josko voi niin suuntaan sinne ;-)
                            Tuossa toi käyrä, ei nyt mikään yyber mutta toimiva

                            Last edited by Väiski; 16-08-2013, 00:01.
                            "horsepower sells cars, torque wins races"
                            F10 M550dx 470/900

                            Comment

                            • monsteri
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2013
                              • 45
                              • Kuopio

                              onko tietoa paljonko suunnilleen nostaa tehoa tuo dpf poistaminen vai nostaako ollenkaan?

                              Comment

                              • JP-76
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 1060
                                • Kanta-Häme

                                Originally posted by monsteri View Post
                                onko tietoa paljonko suunnilleen nostaa tehoa tuo dpf poistaminen vai nostaako ollenkaan?
                                Ei sitä yleensä sen takia poisteta että ahdistaisi, vaan sen takia että tietyn rajan yli kun mennään tehojen haussa niin tahtoo tuo DPF mennä tukkoon.

                                Toki ylimääräiset tulpat putkistossa aina jonkin verran ahistaa...
                                Kalusto:
                                BMW 550i xDrive -14
                                BMW S1000R -17
                                Toyota Proace -15

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎