Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paarma78
    BTCF Member
    • Jun 2014
    • 291
    • Klaukkala

    Originally posted by Juhiis View Post
    Ja mikäli autolla on ajettu jo melkein se 200tkm, kannattaa samalla se DPF tyhjätä, ennemmin tai myöhemmin se tukkeutuu ja ompahan samalla sekin hoidettu alta pois.
    Jossain keskustelussa olin näkevinäni että tämä DPF poissaolo katsastuksessa saattaisi muodostua ongelmaksi parin vuoden kuluttua jos OBD:n kautta katsuri saa luvan sen tarkistaa. Tällöin pitäisi varmaankin autoon laittaa DPF takaisin ja ohjelmoida jälleen jolloin kustannukset taas kasvaa.

    Pitääkö tämä katsastuksen mahdollinen muutosväite paikkansa?

    Meinaa jos pitää (eikä softaa voi muutoin huijata) niin omat suunnitelmat optimoida auton suorituskyky astetta eteenpäin ottaa sitten takapakkia...
    BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
    BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
    ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
    ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

    Comment

    • revote
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2013
      • 1886
      • Hollola

      Näin saman ja väite taklattiin sillä että tuttu katsastusinssi ei tiennyt asiasta mitään... Ota siitä sitten selvää.

      Aj Tech vastasi ja hinta on kyllä valtavan houkutteleva!
      | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7527
        • Jyväshyvä

        Originally posted by Paarma78 View Post
        Jossain keskustelussa olin näkevinäni että tämä DPF poissaolo katsastuksessa saattaisi muodostua ongelmaksi parin vuoden kuluttua jos OBD:n kautta katsuri saa luvan sen tarkistaa. Tällöin pitäisi varmaankin autoon laittaa DPF takaisin ja ohjelmoida jälleen jolloin kustannukset taas kasvaa.

        Pitääkö tämä katsastuksen mahdollinen muutosväite paikkansa?

        Meinaa jos pitää (eikä softaa voi muutoin huijata) niin omat suunnitelmat optimoida auton suorituskyky astetta eteenpäin ottaa sitten takapakkia...
        Ei ole tuollaista muutosta tiedossa konttoreilla.
        Ja jos muutos tulee, se tarkoittanee lähinnä sitä että dieseleistäkin ruvetaan katsomaan vikakoodit ja pöntön tyhjäyksestä jäänyt koodi estää katsastuksen. Jos toiminnallisuus on softasta poistettu eikä koodia jää, ei jää auto kiinni katsastuksessa jos dpf:n kuoret on paikallaan...

        Se että rupeaisivat yleismallin lukijalla tutkimaan että onko softassa pdf generointi mukana vai ei ei tulisi edes käytännössä onnistumaan,
        vaatisi joka merkkiin ja malliin niin monenlaiset testerit että ei katsastuspaikoilla sellaiseen ole vara. Edes nykyiset testerit ei lue kaikkia bensa-bemareita joten ne menee läpi leimasta jos vikavalot ei pala taulussa...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • JP-76
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 1060
          • Kanta-Häme

          Originally posted by MajorDrake View Post
          Ei ole tuollaista muutosta tiedossa konttoreilla.
          Ja jos muutos tulee, se tarkoittanee lähinnä sitä että dieseleistäkin ruvetaan katsomaan vikakoodit ja pöntön tyhjäyksestä jäänyt koodi estää katsastuksen. Jos toiminnallisuus on softasta poistettu eikä koodia jää, ei jää auto kiinni katsastuksessa jos dpf:n kuoret on paikallaan...

          Se että rupeaisivat yleismallin lukijalla tutkimaan että onko softassa pdf generointi mukana vai ei ei tulisi edes käytännössä onnistumaan,
          vaatisi joka merkkiin ja malliin niin monenlaiset testerit että ei katsastuspaikoilla sellaiseen ole vara. Edes nykyiset testerit ei lue kaikkia bensa-bemareita joten ne menee läpi leimasta jos vikavalot ei pala taulussa...
          Ainoa asia mikä saattaa muuttua tulevaisuudessa on se että aletaan mittaamaan hiukkaspäästöjä, mutta epäilen, koska tuolloin pitäisi mitata hiukkaspäästöt myös bensiinikäyttöisistä autoista ja todellisuudessa esim. Wolkkareiden TSI-koneissa hiukkaspäästöt on hyvin lähellä ilman DPF:ää olevaa esim. uudehkoa BMW:tä.

          Toisekseen, eiköhän tuohon hiukkasmittaukseenkin ole joku alaikä/päästönormiraja josta uudempia tuo vain tulisi koskemaan.
          Kalusto:
          BMW 550i xDrive -14
          BMW S1000R -17
          Toyota Proace -15

          Comment

          • Hakkapeliitta
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2014
            • 552
            • P-Sawo

            Käsittääkseni Suomessa on tullut DPF pakolliseksi dieseleissä 2007 ?

            Sitä ennen on myyty Saksaan uutena autoja DPF:llä varustettuna kun Suomessa hölmöt vielä rastitteli sitä lisävarusteena (esim. MB). Aiemmassa vm. 2006 W203:ssa oli DPF ja se oli Saksan tuonti, Suomiautoissa ei kaikissa sitä käsittääkseni ole ollut...Saksassa ilmeisesti on saanut jotain veroetua jos auto on ollut EURO 4 -normit täyttävä EURO 3-sijaan.

            Miten katsuri selvittäisi onko autossa ollut uutena DPF vai ei niin en osaa sanoa. Eihän siinä ajassa, mitä määräaikaiskatsastukseen käytetään, aleta paljon tietokantoja tonkimaan, varsinkaan kun ei päästöluokitusta lue rekisteriotteessa.

            Työkaveri juuri kertoi, että hänen vm. 2005 E60 530d:n DPFn tilalle laitettua suoraa putkea oli katsuri viime kerralla tuijottanut n. 10 sekuntia muttei ollut sanonut mitään. Ilmeisesti oli aavistanut mitä oli tapahtunut muttei ollut jaksanut alkaa vänkäämää tai jotain sellaista.

            Originally posted by JP-76 View Post
            Ainoa asia mikä saattaa muuttua tulevaisuudessa on se että aletaan mittaamaan hiukkaspäästöjä, mutta epäilen, koska tuolloin pitäisi mitata hiukkaspäästöt myös bensiinikäyttöisistä autoista ja todellisuudessa esim. Wolkkareiden TSI-koneissa hiukkaspäästöt on hyvin lähellä ilman DPF:ää olevaa esim. uudehkoa BMW:tä.

            Toisekseen, eiköhän tuohon hiukkasmittaukseenkin ole joku alaikä/päästönormiraja josta uudempia tuo vain tulisi koskemaan.
            En kyllä käsitä miksei dieseleissä katsota OBD-testerillä vikoja.Ilmeisesti nuo nykyisetkin päästörajat ja obd-mittaukset nojaavat EU-direktiiveihin ja EURO-päästönormeihin jotka (onneksi) määrittelevät joku muu kuin Trafi.

            Dieseleiden päästömittauksista
            Last edited by Hakkapeliitta; 08-01-2015, 20:32.

            annetaan BMW-osaa

            Comment

            • JP-76
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 1060
              • Kanta-Häme

              Originally posted by Hakkapeliitta View Post
              Käsittääkseni Suomessa on tullut DPF pakolliseksi dieseleissä 2007 ?
              Juu,niinhän tuo on
              Kalusto:
              BMW 550i xDrive -14
              BMW S1000R -17
              Toyota Proace -15

              Comment

              • revote
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2013
                • 1886
                • Hollola

                Eli oman vm. 05:n kanssa ei pitäisi olla muutenkaan probleemaa
                | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                Comment

                • Control^
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2007
                  • 198
                  • Hki

                  Originally posted by hatemi View Post
                  Ei varmasti tule boksiviritelmillä tuollaisia lukemia. 300 ehkä. Vääntöä vähän enemmän. Käytännössä ainoa mitä nuo tekee, on railipaineen huijamista. Ja sitä ei määräänsä enempää saa huijattua. ~10% siinä on varaa. Siitä voi sitten jokainen päätellä paljonko teho nousee.
                  Kyllä ne lupaa sielä racingchip netti sivulla et tulee Njoo.. unohdetaan noi chipit ja pysytään suunnitelmissa, että kävisi ohjelmoimassa!

                  Originally posted by Weuli View Post
                  Eiköhän niitä ohjelmia myydä etelässäkin jos matka tuntuu pitkältä. Hyvinkäällä ainakin taitaa olla epdm, jolla on myös penkki ettei tartte arvailla tuliko sitä voimaa vai ei. Omani ohjelmoitiin Kaarinassa Ahokkaalla, jossa ei tehopenkki ole, mutta auto on mitattu myöhemmin penkkipäivillä.
                  Myydään varmaanki ja muutamia googlettanu, mutta en kyllä usko, että mikään firma oikein pystyy hinta/laatu suhteeltaan kilpailemaan AJ-techin kanssa. No pitänee vähän tutkia...

                  Originally posted by ///Late View Post
                  Itse annan oma ääneni AJ:lle mataksta huolimatta, tuli aikoinaan ajettua 6h meno/paluu. 535d ohjelmoitu viime syksynä ja softa sekä auto toiminut kuin unelma. 385hp/790nm. Palvelu erinomaista ja ei ole hinnalla pilattu!
                  Nice Joo eiköhän se ole vaan parempi todeta, että nokka kohti seinäjokea kuhan kerkiää. Otettiinko DPF kokonaan pois?

                  Originally posted by Juhiis View Post
                  Niinkuin täällä muutama muukin on jo maininnut että tuollaiset 200€-300€ "tehoboksit" yms kannattanee unohtaa ja maksaa se muutama sata euroa lisäksi enemmän kunnon ohjelmoinnista esimerkiksi Aj Tech - Seinäjoki. Ja mikäli autolla on ajettu jo melkein se 200tkm, kannattaa samalla se DPF tyhjätä, ennemmin tai myöhemmin se tukkeutuu ja ompahan samalla sekin hoidettu alta pois. Omasta ex e61 535d -06 penkitettiin Aj Tech:llä 373hv/753nm
                  Joo unohdettu! DPF tarkastettiin tossa alle vuosi sitten ja oli vissiin ihan tyhjillään, et tuskin on vielä täyttyny... Mutta anyway pitäisi miettiä, että haluuko sen poistaa vai pitää paikoillaan vai mitä tekis, miks ei varmistaa että on tyhjäkin uudelleen. Mites noi sun tehot poistettiinko DPF? hyvät on noikin lukemat!
                  Ex:
                  Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

                  Comment

                  • Control^
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2007
                    • 198
                    • Hki

                    Originally posted by revote View Post
                    Näin saman ja väite taklattiin sillä että tuttu katsastusinssi ei tiennyt asiasta mitään... Ota siitä sitten selvää.

                    Aj Tech vastasi ja hinta on kyllä valtavan houkutteleva!
                    Paljon lupaili hinnaksi vai sama mitä nettisivuilla sanotaan? Pitääpi varmaa huomenna itsekkin soitella, mutta sen ajan kuluksi kyselen sulta
                    Ex:
                    Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

                    Comment

                    • HannuE60
                      R.I.P.
                      • Mar 2012
                      • 809
                      • Espoo

                      Minä tein homman siten että dpf-pönttö kokonaan pois, downpipe tilalle.
                      homma tehtiin tietenki Aj-Tech,in toimesta.
                      Jos joskus tulee tarvis, niin vanhan ehjän pöntön voi laittaa takasin...
                      Tehoja otettiin sopivasti.
                      384hv, 713Nm.
                      Halusin toimivan , mutta kuitenkin potkua sopivasti, ilman kauheita savuja.

                      Eikä minkäänlaisia ongelmia ole ollut, noin vuosi ohjelmoinnista.

                      Jos haluat, tuu käymään espoossa testaamassa

                      -Hannu-
                      [SIGPIC]
                      BMW 535d M-sport

                      Comment

                      • Control^
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2007
                        • 198
                        • Hki

                        Originally posted by HannuE60 View Post
                        Minä tein homman siten että dpf-pönttö kokonaan pois, downpipe tilalle.
                        homma tehtiin tietenki Aj-Tech,in toimesta.
                        Jos joskus tulee tarvis, niin vanhan ehjän pöntön voi laittaa takasin...
                        Tehoja otettiin sopivasti.
                        384hv, 713Nm.
                        Halusin toimivan , mutta kuitenkin potkua sopivasti, ilman kauheita savuja.

                        Eikä minkäänlaisia ongelmia ole ollut, noin vuosi ohjelmoinnista.

                        Jos haluat, tuu käymään espoossa testaamassa

                        -Hannu-
                        Oho oho, nice! kiva kuulla, tulee kyllä nyt vähän liianki kova hinku päästä äkkiä käymää seinäjoella!
                        Ex:
                        Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

                        Comment

                        • revote
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2013
                          • 1886
                          • Hollola

                          Originally posted by Control^ View Post
                          Paljon lupaili hinnaksi vai sama mitä nettisivuilla sanotaan? Pitääpi varmaa huomenna itsekkin soitella, mutta sen ajan kuluksi kyselen sulta
                          Mittaus + ohjelma + mittaus =450eur

                          Ja jos DPF pois niin 75eur päälle eli 525eur koko roska
                          | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                          Comment

                          • Control^
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2007
                            • 198
                            • Hki

                            Originally posted by revote View Post
                            Mittaus + ohjelma + mittaus =450eur

                            Ja jos DPF pois niin 75eur päälle eli 525eur koko roska
                            Ai ai, ei paha todellakaan! Joku paja täälä HKI suunnalla lupaa hinnaksi nettisivuilla Karalan softan sisäänajon (ei vissii sisällä penkkiäkään ja tosiaan ei ole siten modifoitu ohjelma sinun autolle) hintaan 750e vai oliko jopa enemmän...

                            Että juu, AJ techille pitääpi itsekkin soittaa heti kuin nettisivu näyttäisi toimivan taas...
                            Ex:
                            Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              Itellä kans 2005 535d ja varmaan sitä softaa pitää jossain välissä harkita.

                              Säilyyköhän softauksen jälkeen auto yhtä sivistyneesti vaihtavana ja muutenkin ei-savuttavana? Mulle vakiokin riittää, mutta jos softalla saa helposti noin kauheita lukemia niin kävishän sekin.

                              Mitenhän kulutuksen kanssa käynyt AJ softilla, prefacelift koneilla eli 200kW?

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17526
                                • Turku

                                Originally posted by HannuE60 View Post
                                Minä tein homman siten että dpf-pönttö kokonaan pois, downpipe tilalle.
                                homma tehtiin tietenki Aj-Tech,in toimesta.
                                Jos joskus tulee tarvis, niin vanhan ehjän pöntön voi laittaa takasin...
                                Tehoja otettiin sopivasti.
                                384hv, 713Nm.
                                Halusin toimivan , mutta kuitenkin potkua sopivasti, ilman kauheita savuja.

                                Eikä minkäänlaisia ongelmia ole ollut, noin vuosi ohjelmoinnista.

                                Jos haluat, tuu käymään espoossa testaamassa

                                -Hannu-
                                Aika hurja vääntöero sinulla ja //Latella. //Late voisi kommentoida savuamista. Onko eroa, mitä LCI:stä saa ulos?

                                Tekisi mieli kokeilla Hannu sun autoa joku päivä...:think
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎