Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Control^
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 198
    • Hki

    Originally posted by revote View Post
    Minä vien autoni sunnuntaina Antille uudelleen. Mulle rempataan samalla ne turbot, uskaltasko sitten ottaa kaikki irti mitä vaan saa? 400hp kyllä kuulostas ja tuntus hienolta, eri asia saisko tuosta niin paljoa otettua. Ja miten lie auton kestävyys jos otetaan ihan kaikki tehot irti.
    Puhu antin kanssa, niin enpä usko, että on sen jälkeen vaikea tehä päätöksiä mitä haluat tehojen suhteen autolle jusu^:n ja Antin oma auto on hyviä esimerkkejä siitä mitä autot kestää. PISTE.

    jepp, totuus taitaa ollapi se, että ei noi 400hp/800nm ihan heittämällä onnistu, se on vissiin tosi paljon autosta ja kunnosta kiinni. Eli en tiedä oisinko minäkään saanu ehkä joku 15hp lisää ja joku 10nm. Sitäkun ei tiiä....:think
    Ex:
    Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

    Comment

    • Nmeri
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 1712
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Control^ View Post
      Puhu antin kanssa, niin enpä usko, että on sen jälkeen vaikea tehä päätöksiä mitä haluat tehojen suhteen autolle jusu^:n ja Antin oma auto on hyviä esimerkkejä siitä mitä autot kestää. PISTE.

      jepp, totuus taitaa ollapi se, että ei noi 400hp/800nm ihan heittämällä onnistu, se on vissiin tosi paljon autosta ja kunnosta kiinni. Eli en tiedä oisinko minäkään saanu ehkä joku 15hp lisää ja joku 10nm. Sitäkun ei tiiä....:think
      Näin anttikin sanoi. Auton oltava teknisesti kunnossa ja vissiin se on myös ihan autosta kiinni. Omasta lukemat väännettiin ensimmäisellä vedolla ja ei muuta kun kotio.
      E92 335d ///M335d 476hp/866nm

      Ex.
      E61 535D ///M-Sport 405hv/773nm
      E60 530d
      Audi A6 -07
      E87 116i -07

      "Siinä vaiheessa ku katoin et taustapeilistä näkyy valkosta savua nii vedin röökin suuhun ja annoin kaasua" #ESsej

      Comment

      • elreino
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 90
        • s-joki

        Originally posted by tuikku View Post
        .

        Kaasupolkimen lyhyt oppimäärä:

        Tämän ikäisissä puimureissa on kaksi ”kaasupoljinta” ohjelmassa, man ja autom.
        Kun kaasupoljinta poljetaan, välittää säätövastus asentotiedon prosentteina eculle, joka sen asennon lisäksi ottaa huomioon moottorin kierrosluvun. Suhteessa näihin kahteen tekijään, on ohjelmassa kartta, jossa se pyytää, tai vaatii itseltään vääntömomenttia.
        Kaasupolkimen kartta on näissä jo vakiona toooodella agrssiivinen, 70% painettuna käytännössä jo pyydetään maksimia, miltei koko ajan.
        Sitä ei tarvitsemisen vuoksi tarvi muuttaa, kun ainoastaan sieltä "lätty lattiassa" kohdasta, kaikki muu voi olla tehtaan jäljiltä …
        Näin ei valitettavasti yleensä ole, vaan aivan turhaan väännellään ko. karttoja ja saadaan vaan kummallista käyttäytymistä.
        Minun autossani voisi sanoa, että vääntökäyrä nousee aivan riittävän pystyyn, eikö ?
        Laitan tähän lopuksi vastaavan kuvan oman autoni valtavasta kaasupoljin muutoksesta ohjelmassa, hyvään vasteeseen tarvitaan sen polkimen kartan lisäksi paljon muutakin, mutta se on toinen juttu.


        et kai tosissas väitä että tuo vihreä alue on sinun autoosi kuuluva vakio kartta
        se eroaa vakiosta merkittävästi
        olet siirtänyt kartan 535d mallista autoosi tai sitten autosi on 535d malli

        Comment

        • Control^
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 198
          • Hki

          Originally posted by Nmeri View Post
          Näin anttikin sanoi. Auton oltava teknisesti kunnossa ja vissiin se on myös ihan autosta kiinni. Omasta lukemat väännettiin ensimmäisellä vedolla ja ei muuta kun kotio.
          Jepp Antin sanoja minäkin vaan toistelin

          Hienot lukemat sulla! Prkl... Alkaa jo kaduttamaan kun menin sanomaan, että ei kaikkea tartte ottaa irti omasta :think
          Ex:
          Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

          Comment

          • Nmeri
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 1712
            • Nurmijärvi

            Kannattaa sanoo vaan antille että saat vapaat kädet ja kaikki irti mitä lähtee
            E92 335d ///M335d 476hp/866nm

            Ex.
            E61 535D ///M-Sport 405hv/773nm
            E60 530d
            Audi A6 -07
            E87 116i -07

            "Siinä vaiheessa ku katoin et taustapeilistä näkyy valkosta savua nii vedin röökin suuhun ja annoin kaasua" #ESsej

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1353

              Originally posted by elreino View Post
              et kai tosissas väitä että tuo vihreä alue on sinun autoosi kuuluva vakio kartta
              se eroaa vakiosta merkittävästi
              olet siirtänyt kartan 535d mallista autoosi tai sitten autosi on 535d malli

              Olen pahoillani, että olen selvästikkin pahoittanut mielesi.

              Kirjoitin kaasupolkimestani suunnilleen näin.
              " .. Laitan tähän lopuksi vastaavan kuvan oman autoni valtavasta kaasupoljin muutoksesta ohjelmassa ...

              Yritin kirjoittaa asian siten, että muutos olisi vastaava, kun omassani on.
              Jätin tarkoituksella näkyviin softan numeron, josta kuva on, se on 535d,stä - tietenkin, kun koko ketju tätä autoa koskee.
              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              • Control^
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 198
                • Hki

                Mulla näköjään ahtopaine anturi/mittari rikki, joka vissiin voineen selitellä tuota minun tunnetta et "välillä joutuu vähän enemmän kaasua painamaan et auto reagoisi". En tiedä sitten voiko se tähän suoranaisesti liittyä, mutta jos se sitten on "sekoittanut" turbojen toimivuutta".
                Ex:
                Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

                Comment

                • Juspa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1236
                  • Pori

                  Originally posted by Control^ View Post
                  Mulla näköjään ahtopaine anturi/mittari rikki, joka vissiin voineen selitellä tuota minun tunnetta et "välillä joutuu vähän enemmän kaasua painamaan et auto reagoisi". En tiedä sitten voiko se tähän suoranaisesti liittyä, mutta jos se sitten on "sekoittanut" turbojen toimivuutta".
                  Onko se 41AB boost pressure sensor? Mulla on koko ajan ollu toi vika. Vaihdoin imusarjassa olevan anturin ja kattonu myöskin kaikki liitännät läpi ko. Anturin osalta eikä vika oo mihinkään poistunut. Mitään vaikutusta en ole asialla huomannut olevan mihinkään.
                  Last edited by Juspa; 12-03-2015, 06:53.
                  E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                  Ex.
                  F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                  E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                  E90 320d -05 Schwartz 2
                  E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                  E36 352i -91 Diamantschwartz

                  Comment

                  • Control^
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2007
                    • 198
                    • Hki

                    Originally posted by Juspa View Post
                    Onko se 41AB boost pressure sensor? Mulla on koko ajan ollu toi vika. Vaihdoin imusarjassa olevan anturin ja kattonu myöskin kaikki liitännät läpi ko. Anturin osalta eikä vika oo mihinkään poistunut. Mitään vaikutusta en ole asialla huomannut olevan mihinkään.
                    Pitääpi kysyä kaverilta mikä osa on merkinnältään. Varmasti tuo imusarjassa oleva sensori ku kaveri imusarjasta puhui ja jätti muutamat alipaineletkut vaihtamatta ja puhui jopa imusarjan läppien poistosta sit samalla kun tuon anturin tulee vaihtamaan. :think Ja siis en minäkään ole virallisesti mitään ole ajossa huomannu... Lyötiin vaan "viisaat päät yhteen" eilen ja tuumailtiin, et JOS se jotenki vaikuttaisi turbojen toimivuuten, jos paineita ei, hmm miten sen sanois, ilmoiteta oikein järjestelmälle, että se vähän voisi sielä jotain kyllä sekoittaa?

                    Minä en todellakaan ole mikää auto spesialisti, mä vaan aina mietin liikaa
                    Ex:
                    Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

                    Comment

                    • AiM
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 247
                      • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                      Laitetaan nyt tännekkin kun tuli tuollaiset laipat teetettyä sorvarilla 3,5" Downpipelle/DPF-korvausputkelle;
                      Attached Files
                      BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                      454hp/850Nm
                      100-200kmh@9,98s
                      0-200kmh@15,35s
                      1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                      1 mile 259kmh

                      BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                      Project target;
                      +500hp/+1000Nm
                      100-200kmh@<9s
                      0-200kmh@<14s
                      1/4 mile <12s@19xkmh
                      1 mile +270kmh

                      Comment

                      • revote
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2013
                        • 1886
                        • Hollola

                        Tuskin liittynee ketjun aiheeseen mutta laitan nyt tänne.

                        Autolla ajettu 207tkm, softa sisässä nyt noin kk pari. Laatikko muuttunut huonoon suuntaan, vähän kuminauhamaiseksi. Esim. jos auto rullaa vaikka risteyksessä kävelyvauhtia ja painaa sitten kaasua niin menee hetki ennenkuin auto reagoi kaasuun. Tulee ylimääräisiä nykäyksiä tämän takia kun kierrokset kerkeää vähän nousta ennenkuin veto menee päälle.

                        Paikaltaanlähdöissä tätä efektiä ei ole.
                        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                        Comment

                        • Ylkka
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 316
                          • Seinäjoki

                          Vai olisko sulla vika kuitenkin ihan laatikossa ja tuskin liittyisi mitenkään autoon laitettuun ohjelmaan?

                          Omia sanojasi lainaten "Vaihdelaatikkoon on nyt lisätty 3l (!) öljyä, ja kuulemma öljypohjasta vähän falskaa että on syytä vaihtaa se uuteen ja samalla huuhtelu ja uudet öljyt laatikkoon."

                          Niin olisko vaan falskannu sitä öljyä taas pois Mistä johtuisi laatinkon temppuilu?
                          Originally posted by revote View Post
                          Tuskin liittynee ketjun aiheeseen mutta laitan nyt tänne.

                          Autolla ajettu 207tkm, softa sisässä nyt noin kk pari. Laatikko muuttunut huonoon suuntaan, vähän kuminauhamaiseksi. Esim. jos auto rullaa vaikka risteyksessä kävelyvauhtia ja painaa sitten kaasua niin menee hetki ennenkuin auto reagoi kaasuun. Tulee ylimääräisiä nykäyksiä tämän takia kun kierrokset kerkeää vähän nousta ennenkuin veto menee päälle.

                          Paikaltaanlähdöissä tätä efektiä ei ole.
                          Nyt Suzuki gsx-r
                          ex. e91 320d m-sport
                          ex.Bmw e46 330ia cäbi
                          ex.Mazda Rx-8
                          ex.Bmw e36 328i touring
                          ex.Bmw e38 740il vm. 1996

                          Comment

                          • revote
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2013
                            • 1886
                            • Hollola

                            Joo niinkuin laitoin niin ei välttämättä kuulu tähän ketjuun, ajattelin että jos jollakulla olisi kuitenkin samanlaisia kokemuksia. Mutta joo ehkä ei, ehkä se on tämä minun tottero.
                            | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                            Comment

                            • JarnoE36
                              BTCF Member
                              • Jun 2009
                              • 253
                              • Uusimaa

                              Originally posted by revote View Post
                              Tuskin liittynee ketjun aiheeseen mutta laitan nyt tänne.

                              Autolla ajettu 207tkm, softa sisässä nyt noin kk pari. Laatikko muuttunut huonoon suuntaan, vähän kuminauhamaiseksi. Esim. jos auto rullaa vaikka risteyksessä kävelyvauhtia ja painaa sitten kaasua niin menee hetki ennenkuin auto reagoi kaasuun. Tulee ylimääräisiä nykäyksiä tämän takia kun kierrokset kerkeää vähän nousta ennenkuin veto menee päälle.

                              Paikaltaanlähdöissä tätä efektiä ei ole.
                              Minulla laatikko vuoti öljyä sähköjen läpiviennistä. Tiedä sitten paljonko oli päässyt pihalle mutta uuden tiivisteen ja uusien öljyjen myötä automaatin käytös muuttui kyllä dramaattisesti parempaan.
                              Jarppa

                              Toyota GT86
                              (330d Sport F31 N57 2014)
                              ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
                              (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
                              ( 530da E60 M57N2 2006)
                              ( 520da E60 2006)
                              ( 520 E39x3)
                              (E46x2)
                              (Z3)

                              Comment

                              • Kissvesala
                                Moderator
                                • Jun 2010
                                • 3110
                                • Liminka

                                Kannattaa säästää seki öljynvaihto raha laatikkoremonttiin, mutta Jatkakaa laatikko hommista niihin kuuluvissa ketjuissa.
                                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                                Kissvesala.fi
                                Priva tai o443424479

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎