Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

    .
    Pumputi pumputi pumputi pumputi ....


    335ssä on pienempi pumppu, itseasiassa kaikissa piezo-malleissa taitaa olla, siitä aivan uusimmasta mörkömallista en tiedä, mikä siellä on.
    Kun näihin sitten tosissaan laittaisi syöttöjä, niin ei raipaine pysy enää oikein missään.
    Paras teho tulee, kun tarkkailee railpainetta ja jättää syötöt suosiolla sille tasolle, millä se tarvittava 1800bar vielä kunnolla toteutuu ....
    Vanhimmissa rotteloissa ei polttoaineen riittävyydestä tarvi välittää, kun se riittää ja tehoa tulee sen mukaisesti, missä kunnossa ahtimet/maffi sattuu olemaan.
    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

    Comment

    • JP-76
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 1060
      • Kanta-Häme

      Originally posted by tuikku View Post
      .
      Pumputi pumputi pumputi pumputi ....


      335ssä on pienempi pumppu, itseasiassa kaikissa piezo-malleissa taitaa olla, siitä aivan uusimmasta mörkömallista en tiedä, mikä siellä on.
      Kun näihin sitten tosissaan laittaisi syöttöjä, niin ei raipaine pysy enää oikein missään.
      Paras teho tulee, kun tarkkailee railpainetta ja jättää syötöt suosiolla sille tasolle, millä se tarvittava 1800bar vielä kunnolla toteutuu ....
      Vanhimmissa rotteloissa ei polttoaineen riittävyydestä tarvi välittää, kun se riittää ja tehoa tulee sen mukaisesti, missä kunnossa ahtimet/maffi sattuu olemaan.
      Onko suurin ero pumpun tuotto? Siinäpä pohdittaavaa 335d-miehille

      Aika hyvin tuntuis pitävän tuo paikkansa, pre-lci 535:ssa tuntuu tehoja saavan paremmin ulos kuin lci:stä, mitä oon itse lueskellut näitä juttuja.
      Kalusto:
      BMW 550i xDrive -14
      BMW S1000R -17
      Toyota Proace -15

      Comment

      • tinkemaster
        BTCF Member
        • Jul 2008
        • 35

        Itsellä ei jaksanut enää kiertää 1800 barin paineilla, jouduttiin jättämään 1700 baariin, olisi saanut vielä muutaman lisähevosen sieltä. Itse olen "kotitehtävät" tehnyt, eli anturit ja muut kunnossa. Vakiona tuli 276,3hv ja 559nm
        -11 F11 525D

        Comment

        • Xander
          Bimmer Rookie
          • Dec 2005
          • 122
          • Home

          AJ.n luona käyneenä omasta vakiona dpf tyhjättynä 603nm/297 hv. Ohjelmoituna 802nm/397hv. Ajettu ~180tkm ja alkuperäisillä antureilla ja maffilla mennään. 535d Lci malli vuodelta 2008. Railpaineista ei tietoa. Täysvedossa tulee hiukan savua eikä ole kertaakaan kyykännyt pitemmissäkään vedoissa mitä kaverin -06 teki pitkissä vedoissa. Oli ilmeisesti huono ohjelma tai tjms..
          Last edited by Xander; 18-07-2015, 23:50.

          Comment

          • *PexU*
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 1989
            • Vantaa

            Kävin toissa päivänä minäkin poistattamassa sekä dpf:n (joka oli aivan loppu) että katin ja samalla toki laitettiin nick Siim kanssa lisää löylyä kiukaaseen, maltilliset 380/800, ja auto on aivan kun eri planeetalta tämän "käsittelyn" jälkeen.
            Herra kysyi että paljonko laitetaan ja kertoi mikä olisi järkevää kestävyden kannalta

            Yhtään ei tule usvaa putkesta, sen sijaan jerkkua tuli lisää sitten oikein urakalla.

            Ke Iltapvällä nilkutin auton kanssa pajalle, ja vielä samana iltana sain auton poiskin, hinta enemmän kun kohdillaan ja palvelu aivan kympin arvoista.
            Ensimmäinen ohjelmaversio puski vielä mitättömän vähän usvaa puskesta, herra teki uuden, ja sanoi että täältä lähde kun primaa pihalle
            Ja nyt ei ei usvaa putkesta enää tule..

            Ja mikä parasta, korjaamo vajaa kilsan päästä kotoa.

            Tuollaisia korjaamoja ei voi muuta kun arvostaa ja ISOSTI
            Last edited by *PexU*; 19-07-2015, 00:49.
            AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

            E61 530xd M-Sport Touring -07
            Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
            Duunissa: F11 520d x-drive -17

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17526
              • Turku

              Originally posted by JP-76 View Post
              Aika hyvin tuntuis pitävän tuo paikkansa, pre-lci 535:ssa tuntuu tehoja saavan paremmin ulos kuin lci:stä, mitä oon itse lueskellut näitä juttuja.
              Mistä tämä johtuu?
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6325
                • P-Pohjanmaa

                Originally posted by Laku View Post
                Mistä tämä johtuu?
                Ainakin vanhemmissa on isompi pumppu kuin LCI:ssä ..F1x 535d taas vielä pienemmät rojut perhana mutta palaa puhtaammin kun vanhempi koppa
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17526
                  • Turku

                  Originally posted by veku View Post
                  Ainakin vanhemmissa on isompi pumppu kuin LCI:ssä ..F1x 535d taas vielä pienemmät rojut perhana mutta palaa puhtaammin kun vanhempi koppa
                  Jaaha, vai niin. Sopiiko vanhemman pumppu LCI:hin?
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    .
                    joo
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • makeclick
                      BTCF Member
                      • Mar 2005
                      • 268
                      • Turku

                      Mulla 335d ja paremmalla pumpulla. Menee limppiin aina ku saavuttaa 1800bar. Ecusta pitää ilmeisesti joku max rajakin kääntää, jotta päästää sinne? Limitterit on jo 1800. Löysin yksittäisen arvon, mutta en kerennyt koittamaan.
                      Hienoo ku bosch mainostaa piezoja 1800barille suunnitelluiksi ja sitten bmw rajaa ne 1600. Olisko syynä säästöjen hakeminen ja näin lävähtääpi sama pumppu kaikkiin malleihin . Thanks!
                      Harrastepaholainen 335d:
                      Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                      Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                      Comment

                      • Herkko6
                        Newbiemmer
                        • Jul 2015
                        • 14
                        • P-Savo

                        Suosittelen!

                        AJ-Tech -käynti tänään Seinäjoella Loistava palvelu ja kohtuuhinta. Kiitos kaikille tästä vinkistä. 380/800 -paketti, egr-eliminointi, dpf-tyhjäys. Me likes! Tiedoksi: 535:n pumppu antaa 90 litraa ja tämä pienempi 70 l/aikayksikkö. Siitä ero lopputuloksissa.
                        BMW X6 3.0 Xdrive 35d 2008

                        Comment

                        • Paarma78
                          BTCF Member
                          • Jun 2014
                          • 291
                          • Klaukkala

                          Originally posted by Herkko6 View Post
                          AJ-Tech -käynti tänään Seinäjoella Loistava palvelu ja kohtuuhinta. Kiitos kaikille tästä vinkistä. 380/800 -paketti, egr-eliminointi, dpf-tyhjäys. Me likes! Tiedoksi: 535:n pumppu antaa 90 litraa ja tämä pienempi 70 l/aikayksikkö. Siitä ero lopputuloksissa.
                          Eikös ne LCI pumput (myös 535d) aina ole 70 speksillä kun aikaisemmat 90 speksillä?

                          Itsellä olisi perjantaille visiitti Seinäjoelle. Katotaan mitä tuosta pumpusta saa irti...
                          BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                          BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                          ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                          ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                          Comment

                          • -rik
                            BTCF Member
                            • Nov 2009
                            • 827
                            • Rovaniemi

                            Originally posted by Paarma78 View Post
                            Eikös ne LCI pumput (myös 535d) aina ole 70 speksillä kun aikaisemmat 90 speksillä?

                            Itsellä olisi perjantaille visiitti Seinäjoelle. Katotaan mitä tuosta pumpusta saa irti...
                            Kyllä, m57n2 koneissa pienempi pumppu. Kyllä 3d koneesee riittää tuo pumppu ihan hyvin.
                            ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                            Comment

                            • Paarma78
                              BTCF Member
                              • Jun 2014
                              • 291
                              • Klaukkala

                              Originally posted by -rik View Post
                              Kyllä, m57n2 koneissa pienempi pumppu. Kyllä 3d koneesee riittää tuo pumppu ihan hyvin.
                              No mul on se ~400hp turbo!
                              BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                              BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                              ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                              ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                              Comment

                              • tuikku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1353

                                .
                                Jos on 4satanen turbo, daunpaippi ja cooleri vaihdettuna ja auto kunnossa, niin pienemmän pumpun tuotto loppuu.
                                Olen kokeillut, useamman kerran.
                                Laatikko , voivoi ......
                                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎