Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LongJohn
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2017
    • 269
    • Kuopio

    Tämmöiset. Wanha ja uusi. Metkaa että tuo anturi on siellä putkessa ihan vain painamalla?

    Ero ei ole ainakaan ihan tähtitieteellinen yö ja päivä mutta kyllä se ehkä pirteämmälle tuntuu ja siinä 2krpm tuntumassa reippaammin vetäisee.
    Attached Files

    Comment

    • isolohko
      BTCF Member
      • May 2004
      • 902
      • Kymenlaakso

      Originally posted by LongJohn View Post
      Tämmöiset. Wanha ja uusi. Metkaa että tuo anturi on siellä putkessa ihan vain painamalla?

      Ero ei ole ainakaan ihan tähtitieteellinen yö ja päivä mutta kyllä se ehkä pirteämmälle tuntuu ja siinä 2krpm tuntumassa reippaammin vetäisee.
      Mielestäni itsellä oli yksi osa, semmoinen muovikehys, tuossa jalassa ja käänsin 180 astetta myötäpäivään että liitin osoitti ylös ja sitten veto, lienenkö siis turhaan käännellyt

      e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

      Comment

      • isolohko
        BTCF Member
        • May 2004
        • 902
        • Kymenlaakso

        Originally posted by LongJohn View Post
        Tämmöiset. Wanha ja uusi. Metkaa että tuo anturi on siellä putkessa ihan vain painamalla?

        Ero ei ole ainakaan ihan tähtitieteellinen yö ja päivä mutta kyllä se ehkä pirteämmälle tuntuu ja siinä 2krpm tuntumassa reippaammin vetäisee.
        Mielestäni itsellä oli yksi osa lisää, semmoinen muovikehys, tuossa jalassa ja käänsin 180 astetta myötäpäivään että liitin osoitti ylös ja sitten veto, lienenkö siis turhaan käännellyt

        e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

        Comment

        • LongJohn
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2017
          • 269
          • Kuopio

          Originally posted by isolohko View Post
          Mielestäni itsellä oli yksi osa, semmoinen muovikehys, tuossa jalassa ja käänsin 180 astetta myötäpäivään että liitin osoitti ylös ja sitten veto, lienenkö siis turhaan käännellyt
          On siinä tuommoiset klipsinkoivet mitkä menee sinne putkeen sisälle kiinni johki. Ei tuo pelkän tiivisteen varassa sentään ole vaikkei nyt varsinaisesti vakuutakaan kiinnitykseltään jos ajatellaan että parhaat taitaa +3 baria ajaa läpi noista.

          Tuo oikeanpuoleinen on siis kaikki mitä uuden anturin mukana paketissa tuli. Ei ollut sen kummempia tarpeita.

          Comment

          • isolohko
            BTCF Member
            • May 2004
            • 902
            • Kymenlaakso

            Originally posted by LongJohn View Post
            On siinä tuommoiset klipsinkoivet mitkä menee sinne putkeen sisälle kiinni johki. Ei tuo pelkän tiivisteen varassa sentään ole vaikkei nyt varsinaisesti vakuutakaan kiinnitykseltään jos ajatellaan että parhaat taitaa +3 baria ajaa läpi noista.

            Tuo oikeanpuoleinen on siis kaikki mitä uuden anturin mukana paketissa tuli. Ei ollut sen kummempia tarpeita.
            Otin härpäkkeen vanhasta anturista.

            e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

            Comment

            • LongJohn
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2017
              • 269
              • Kuopio

              Originally posted by isolohko View Post
              Otin härpäkkeen vanhasta anturista.
              Mjoo. Ei ollunna vanhassa. Tohtiikohan tuon jättää vaan tuohon vai pitäisikö varmistella jotenkin... :think

              Comment

              • isolohko
                BTCF Member
                • May 2004
                • 902
                • Kymenlaakso

                Originally posted by LongJohn View Post
                Mjoo. Ei ollunna vanhassa. Tohtiikohan tuon jättää vaan tuohon vai pitäisikö varmistella jotenkin... :think
                Valitettavasti en osaa tuohon kommentoida, liitän kuvan omasta vanhasta anturista, hyvin on ainakin öljytty...
                Attached Files

                e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                Comment

                • LongJohn
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2017
                  • 269
                  • Kuopio

                  Originally posted by isolohko View Post
                  Valitettavasti en osaa tuohon kommentoida, liitän kuvan omasta vanhasta anturista, hyvin on ainakin öljytty...
                  Jep. Samoja näkyjä kuin se omakin. Omastakin oli se muovitötterö lähtenyt kokonaan kävelemään.

                  Comment

                  • isolohko
                    BTCF Member
                    • May 2004
                    • 902
                    • Kymenlaakso

                    Tähänastinen oma kooste/ymmärrys (kiitos tietäjille!) lämpötiloista ja DDEn päättämistä tehon rajoituksista, ja ajatusta siitä, milloin kuskin pitää ottaa järki käteen:

                    - ahtoilma (imuilma) coolerin jälkeen, yli 50 alkaa rajoittaa, missä kohtaa järki käteen, 90?
                    - jäähdytysvesi rajoitus alkaa 110 jälkeen, onko järkevä maksimi 120 jolloin viimeistään jäähdytysajoa?
                    - moottoriöljy, ei tietoa vielä, onko järkevä maksimi 130 jolloin viimeistään jäähdytysajoa?
                    - polttoaine, vaikuttaa, mutta raja-arvoa ei vielä tiedossa
                    - vaihteistoöljy, ei mitään tietoa vielä, onko lämpötilaa edes saatavissa?
                    - pakolämpötila, ei mitään tietoa vielä, onko 800 vielä turvallinen, ettei sula? (dpf modi tehty)
                    - muuta, mitä?

                    Se on ymmärretty, että vakioauto tiukalla ohjelmalla on ns. kertakiihdytysvehje, tai max ”Time Attack” kierros, mutta olisi arvojen ymmärryksen halu kova.
                    Last edited by isolohko; 10-05-2019, 10:15. Reason: minor edit

                    e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                    Comment

                    • Silvio
                      BTCF Member
                      • Feb 2007
                      • 293
                      • *

                      Originally posted by Silvio View Post
                      Itsekin innostuin tutkimaan asiaa ja oikeastaan tilanteesta (kylmä kone/ajossa/ajon jälkeen) riippumatta Charge air temp on reilun 60 celsiusta joten tilasin uuden anturin.
                      Raportoin myöhemmin paljonko persdynossa tulee lisää tehoa jahka osa saapuu ja pääsen vaihtamaan.
                      Anturi vaihdettu, samalta näytti kuin aiemmissa kuvissa. Lämpöasteet näyttivät heti loogisempia lukemia ja ennenkaikkea vaihtelivat kuormituksen mukaan. Normaalissa ajossa/rivakoissa kiihdytyksissä en huomannut kyllä edes placebovaikutusta mutta kai tuo yleisesti ottaen parempi on kun on ehjä.
                      ...

                      Comment

                      • isolohko
                        BTCF Member
                        • May 2004
                        • 902
                        • Kymenlaakso

                        Originally posted by isolohko View Post
                        Tähänastinen oma kooste/ymmärrys (kiitos tietäjille!) lämpötiloista ja DDEn päättämistä tehon rajoituksista, ja ajatusta siitä, milloin kuskin pitää ottaa järki käteen:

                        - ahtoilma (imuilma) coolerin jälkeen, yli 50 alkaa rajoittaa, missä kohtaa järki käteen, 90?
                        - jäähdytysvesi rajoitus alkaa 110 jälkeen, onko järkevä maksimi 120 jolloin viimeistään jäähdytysajoa?
                        - moottoriöljy, ei tietoa vielä, onko järkevä maksimi 130 jolloin viimeistään jäähdytysajoa?
                        - polttoaine, vaikuttaa, mutta raja-arvoa ei vielä tiedossa
                        - vaihteistoöljy, ei mitään tietoa vielä, onko lämpötilaa edes saatavissa?
                        - pakolämpötila, ei mitään tietoa vielä, onko 800 vielä turvallinen, ettei sula? (dpf modi tehty)
                        - muuta, mitä?

                        Se on ymmärretty, että vakioauto tiukalla ohjelmalla on ns. kertakiihdytysvehje, tai max ”Time Attack” kierros, mutta olisi arvojen ymmärryksen halu kova.
                        Semmoisia havaintoja, että ulkona oli n. 22C, niin rasittavassa ajossa ahtoilma taisi pyöriä n. 70+, jäähdytysneste pysyi alle 110, moottoriöljy alle 120, polttoaine n. 70, pakolämpötilat n. 400+, sikälimikäli arvot muistan kun ei niitä hirveesti kerinnyt vilkuilla ja curacarly näytti oikein.

                        Olihan tuo pysähdyksissä kituset levällään toisin.

                        Ja jos muutenniin kartoissa on noilla arvoilla jotain rajoituksia, ei ne nyt siellä reippaassa menossa, kun on kurvejakin välissä eikä pelkkää suoraan, niin hirveesti pershiissä tuntuneet, isompaa ICtähän se huutaa ja lukkoa ja ennenkaikkea parempia ranteita. Ja loppuviimeiksi eiköhän se viihdy tälläinen mörköfanttidiisseli suorilla paremmin ja pienemmät vehkeet mutkiin sitten.

                        e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                        Comment

                        • tuikku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1353

                          .
                          Laitat ison coolerin lisäksi vesiruiskutuksen, niin etköhän saa jo aikalailla ajella radallakin ilman lämpövaikeuksia.
                          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                          Comment

                          • LongJohn
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2017
                            • 269
                            • Kuopio

                            Originally posted by Silvio View Post
                            Anturi vaihdettu, samalta näytti kuin aiemmissa kuvissa. Lämpöasteet näyttivät heti loogisempia lukemia ja ennenkaikkea vaihtelivat kuormituksen mukaan. Normaalissa ajossa/rivakoissa kiihdytyksissä en huomannut kyllä edes placebovaikutusta mutta kai tuo yleisesti ottaen parempi on kun on ehjä.

                            Loppuviimein samansuuntaiset perstuntumat. Ei tuo pöllytä vieläkään tosin softan jälkeen on jo IC vaihdettu joka lienee korjannut asiaa oikeaan suuntaan.



                            Toki tuossa on softan jälkeen muuttunut muuten aika paljon. 245/18 rengastus, löysä pappa-alusta ja turbiinivikainen 6HP vakiosoftalla vaihtunut 245/275/19 renkaisiin, BC säädettävä alusta, Siekkisen vahvistama aski xHP softalla... Kai se voi olla että tuo nyt on vaan muuten sen verran topakka että samat voimavarat ei tunnu enää miltään?



                            Pitäs varmaan mamman Nissanilla ajaa viikko niin tietäs.

                            Comment

                            • isolohko
                              BTCF Member
                              • May 2004
                              • 902
                              • Kymenlaakso

                              Wagner tyylinen IC ohjelmoidussa 535d:ssä, viilentää ahtoilmaa tehokkaammin, edut kiistattomat ilmeisestikin, mutta lämmittääkö jäähdytysnestettä? Jäähdysneste lauhduttaa näissä öljyjä, eikös? Joten - onkos Wagner IC:llä tulos kokonaislämpökuormaan + vai - kun autoa poljetaan yhteen soittoon vaikkapa puolisen tuntia?

                              e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                              Comment

                              • cabrondelmal
                                Newbiemmer
                                • Aug 2019
                                • 1
                                • MALMI - Helsinki , Finland

                                535D tuntuva tehonlisäys

                                AJ tech ja nämä pari nimekästä softaajaa kaikki tietää,mut sit on viel tää yks velho PK-seudulla,Heikkisen Jari.On sit perkeleen pätevä Mb ja BMW kanssa.Ohjelmoinut mulle jo kaks 535D ja on sitten vetoa ihan erilailla.Penkissä en ole viimeisintä käyttänyt (eilen ohjelmoitu) , mut huomattavasti enemmän on vetoa kuin 370/750 dynotetussa 535 Bemarissa jollaisella kävin ajelemassa.

                                Missä tässä HKI-seudulla pääsis iisisti penkittään?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎