Originally posted by exautisti
View Post
E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?
Collapse
X
-
-
-
Mikähän järki on noita pultteja väkisin irroittaa, kun koko putkisto lähtee kolmella pultilla irti...
Originally posted by kalyytik View PostKiitos avusta, homma tuli hoidettua kuntoon paikallisin voimin ja ripeästi!
DPF:n irroitus huoltoa varten oli lopulta työläin vaihe. Pöntön kahdeksan pulttia ja mutteria oli niin syöpyneet, että kaikki mutterit piti taltata auki ja niidenkin poistamisen jälkeen vain yksi pultti lähti avaimella irti. Loput piti vasaroida tai taltata.
Leave a comment:
-
-
-tuikku
Okei, tosiaa mustaa ei tule yhtää ns vetoalueella pelkästää siellä kierrosalueen lopussa.
Kiitos kattavasta vastauksesta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mige95 View PostOkei sen verran on sitte eroja tässä ja lci koneessa, mietinki kun tehdas sanoo rautalohkoista max hp tulevan 4000rpm ja lci 4400rpm, edellä mainituista asioista siis johtuva, mutta johtuuko loppukierroksilla tuleva mustasavu siitä että pakoventtiilit alkaa kelluu vai kenties jostai muusta tekijästä?
Jos oletusarvoisesti lähdetään siitä, että ohjelma on tehty kutakuinkin kunnolla, niin max ruiskutusajaksi riittää hitusen päälle 1ms neljäänsataan heppaan.
Se on siis ihan ok aika, ei aiheuta ylimääräistä savunmuodostusta noinniinkuin ruiskutuksen pituus suhteessa toimintaperiaate - akselilla.
Suuttimien kunto pitää olla hyvä.
Jäljelle jää oikeastaan se ilman/hapen riittävyys ja laatu sylinterissä ja palotapahtumassa .
Cooleri
Ahtimien kunto
Kanavien kunto ja -tiiviys.
Pakoputkessakin on tiettyjä asioita.
Venttiilin jouset, pysyykö ne kaasut erillään siellä sylinterissä ja tuleeko täytöksestä sellainen kun kuvitellaan.
Hyvän vihjeen siitä, mille kierroksille ohjelmassa kannattaa yrittää vakio-osilla max teho saada, on juurikin se valmistajan ilmoitus ja hiukan siihen alle, koska aina ja jokaisella tuunaajalla ohjelma, sen toimivuus ja moottorin hyötysuhde laskee suhteessa tehtaan tekeleeseen.
Kun sitä extriimiä sieltä haetaan.
Tilanne muuttuu paremmaksi vastakun aletaan osia vaihtamaan.
Leave a comment:
-
-
Ohjelmointi hoidettu.
Originally posted by kalyytik View PostMoi! Täällä olis Espoossa yks 530d e61:n DPF pienhiukkassuodatin tiensä päässä ja joutaa pois käytöstä. Tarttisin apuja ohjelmoimaan poltot pois ja samalla muut hyödylliset muutokset ohjelmaan.
DPF:n irroitus huoltoa varten oli lopulta työläin vaihe. Pöntön kahdeksan pulttia ja mutteria oli niin syöpyneet, että kaikki mutterit piti taltata auki ja niidenkin poistamisen jälkeen vain yksi pultti lähti avaimella irti. Loput piti vasaroida tai taltata.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tuikku View PostKyseessä on eri moottorit, erilaiset suuttimet, erilaiset ahtimetkin.
Eikä ero ole sellainen, että kannattaisi viiltäviä spekulaatioita alkaa tekemään.
Mitteustavat ja -tarkkuuden huomioon ottaen mitään todellista eroa ei oikeastaan ole.
Vääntötiedon samansuuruuskin antaa vihjeen yhtenevästä syöttömäärästä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mige95 View PostNii onhan sullaki 700rpm korkeemmalla huipputeho, löysin yhen foorumilaisen 335d lapusta kuvan ja siinä oli noin 4300rpm max hp, olis tossa omassaki eri hp lukemat jos jaksais vetää täysii noille kierroksille:think
Kyseessä on eri moottorit, erilaiset suuttimet, erilaiset ahtimetkin.
Eikä ero ole sellainen, että kannattaisi viiltäviä spekulaatioita alkaa tekemään.
Mitteustavat ja -tarkkuuden huomioon ottaen mitään todellista eroa ei oikeastaan ole.
Vääntötiedon samansuuruuskin antaa vihjeen yhtenevästä syöttömäärästä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mylyperi View PostKiitos Jyrki Vesalalle hyvästä palvelusta.
Tehoa tuli X6:seen enemmän kuin odotin. AJTech:inohjelmalla mun X6 kiihtyy seuraavasti.
0-200kmh 00:19:922s
0-180kmh 00:15.940s
0-160kmh 00:12.112s
0-140kmh 00:09.637s
0-120kmh 00:07.129s
0-100kmh 00:05.214s
Auto siis X6 35D ja pyysin niin paljon kun irtoo. Paljonkohan lie tehoa?
Nämä ajat tuli vielä nastarenkailla ja tais vähän pyörähtää tyhjää Lounch controllillaSaattaa tuo 0-100 olla vielä parempi kesäpidoilla?
Seuraakos äxää musta savu🤔
Leave a comment:
-
-
Mistä porukat on hommannu noita suurempia korkeapainepumppuja? Oma lci on tuolla R70 ja pitäis vaihtaa R90 tilalle ennen kesää ja kärpäsiä 😎
Leave a comment:
-
-
Originally posted by LUMI View Post404/4516rpm ja 840/3032rpm omasta tosin 335D kopassaLast edited by mige95; 23-02-2018, 22:01.
Leave a comment:
-
-
35d käyriä
Milläs kierroksilla muilla on tullut huipputeho&huippuvääntö? Itsellä viimesiä rautalohko 535d tyhjäl putkel ja cooleri vaihdettu 391.5hp/3801rpm ja 833nm 3007rpm minusta jää aika pienille kierroksille maximit, lopullinen lasku 4600rpm jälkeen( pakoventtiilit alkaa kelluu ? Mustaa alkaa tulee vähän ennen rajoittimelle menoa) penkki oli realistinen kunnon jarrulla ja puolueeton ei siis samassa paikassa mitattu kuin ohjelmoitu.Last edited by mige95; 23-02-2018, 22:04.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kalyytik View PostMoi! Täällä olis Espoossa yks 530d e61:n DPF pienhiukkassuodatin tiensä päässä ja joutaa pois käytöstä. Tarttisin apuja ohjelmoimaan poltot pois ja samalla muut hyödylliset muutokset ohjelmaan.
Eiköhän näistä paikoista löydy apuja.
Leave a comment:
-
-
DPF poistoon
Moi! Täällä olis Espoossa yks 530d e61:n DPF pienhiukkassuodatin tiensä päässä ja joutaa pois käytöstä. Tarttisin apuja ohjelmoimaan poltot pois ja samalla muut hyödylliset muutokset ohjelmaan.
Leave a comment:
-
Leave a comment: