memebuy23buy

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makkis
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    Mikähän järki on noita pultteja väkisin irroittaa, kun koko putkisto lähtee kolmella pultilla irti...
    Varmaankin se kun se dpf on niillä kiinni, mitä järkeä irrottaa koko putkisto jos on vanhemman mallinen vehje jossa dpf keskellä autoa.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Mikähän järki on noita pultteja väkisin irroittaa, kun koko putkisto lähtee kolmella pultilla irti...

    Originally posted by kalyytik View Post
    Kiitos avusta, homma tuli hoidettua kuntoon paikallisin voimin ja ripeästi!

    DPF:n irroitus huoltoa varten oli lopulta työläin vaihe. Pöntön kahdeksan pulttia ja mutteria oli niin syöpyneet, että kaikki mutterit piti taltata auki ja niidenkin poistamisen jälkeen vain yksi pultti lähti avaimella irti. Loput piti vasaroida tai taltata.


    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    -tuikku

    Okei, tosiaa mustaa ei tule yhtää ns vetoalueella pelkästää siellä kierrosalueen lopussa.
    Kiitos kattavasta vastauksesta.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Okei sen verran on sitte eroja tässä ja lci koneessa, mietinki kun tehdas sanoo rautalohkoista max hp tulevan 4000rpm ja lci 4400rpm, edellä mainituista asioista siis johtuva, mutta johtuuko loppukierroksilla tuleva mustasavu siitä että pakoventtiilit alkaa kelluu vai kenties jostai muusta tekijästä?
    Vakio auto

    Jos oletusarvoisesti lähdetään siitä, että ohjelma on tehty kutakuinkin kunnolla, niin max ruiskutusajaksi riittää hitusen päälle 1ms neljäänsataan heppaan.
    Se on siis ihan ok aika, ei aiheuta ylimääräistä savunmuodostusta noinniinkuin ruiskutuksen pituus suhteessa toimintaperiaate - akselilla.
    Suuttimien kunto pitää olla hyvä.

    Jäljelle jää oikeastaan se ilman/hapen riittävyys ja laatu sylinterissä ja palotapahtumassa .
    Cooleri
    Ahtimien kunto
    Kanavien kunto ja -tiiviys.
    Pakoputkessakin on tiettyjä asioita.
    Venttiilin jouset, pysyykö ne kaasut erillään siellä sylinterissä ja tuleeko täytöksestä sellainen kun kuvitellaan.

    Hyvän vihjeen siitä, mille kierroksille ohjelmassa kannattaa yrittää vakio-osilla max teho saada, on juurikin se valmistajan ilmoitus ja hiukan siihen alle, koska aina ja jokaisella tuunaajalla ohjelma, sen toimivuus ja moottorin hyötysuhde laskee suhteessa tehtaan tekeleeseen.
    Kun sitä extriimiä sieltä haetaan.
    Tilanne muuttuu paremmaksi vastakun aletaan osia vaihtamaan.

    Leave a comment:


  • kalyytik
    replied
    Ohjelmointi hoidettu.

    Originally posted by kalyytik View Post
    Moi! Täällä olis Espoossa yks 530d e61:n DPF pienhiukkassuodatin tiensä päässä ja joutaa pois käytöstä. Tarttisin apuja ohjelmoimaan poltot pois ja samalla muut hyödylliset muutokset ohjelmaan.
    Kiitos avusta, homma tuli hoidettua kuntoon paikallisin voimin ja ripeästi!

    DPF:n irroitus huoltoa varten oli lopulta työläin vaihe. Pöntön kahdeksan pulttia ja mutteria oli niin syöpyneet, että kaikki mutterit piti taltata auki ja niidenkin poistamisen jälkeen vain yksi pultti lähti avaimella irti. Loput piti vasaroida tai taltata.


    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    Kyseessä on eri moottorit, erilaiset suuttimet, erilaiset ahtimetkin.
    Eikä ero ole sellainen, että kannattaisi viiltäviä spekulaatioita alkaa tekemään.
    Mitteustavat ja -tarkkuuden huomioon ottaen mitään todellista eroa ei oikeastaan ole.
    Vääntötiedon samansuuruuskin antaa vihjeen yhtenevästä syöttömäärästä.
    Okei sen verran on sitte eroja tässä ja lci koneessa, mietinki kun tehdas sanoo rautalohkoista max hp tulevan 4000rpm ja lci 4400rpm, edellä mainituista asioista siis johtuva, mutta johtuuko loppukierroksilla tuleva mustasavu siitä että pakoventtiilit alkaa kelluu vai kenties jostai muusta tekijästä?

    Leave a comment:


  • walopower
    replied
    .....
    Last edited by walopower; 10-04-2018, 14:23.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Nii onhan sullaki 700rpm korkeemmalla huipputeho, löysin yhen foorumilaisen 335d lapusta kuvan ja siinä oli noin 4300rpm max hp, olis tossa omassaki eri hp lukemat jos jaksais vetää täysii noille kierroksille:think

    Kyseessä on eri moottorit, erilaiset suuttimet, erilaiset ahtimetkin.
    Eikä ero ole sellainen, että kannattaisi viiltäviä spekulaatioita alkaa tekemään.
    Mitteustavat ja -tarkkuuden huomioon ottaen mitään todellista eroa ei oikeastaan ole.
    Vääntötiedon samansuuruuskin antaa vihjeen yhtenevästä syöttömäärästä.

    Leave a comment:


  • Sinkola
    replied
    Originally posted by Mylyperi View Post
    Kiitos Jyrki Vesalalle hyvästä palvelusta.

    Tehoa tuli X6:seen enemmän kuin odotin. AJTech:in ohjelmalla mun X6 kiihtyy seuraavasti.

    0-200kmh 00:19:922s
    0-180kmh 00:15.940s
    0-160kmh 00:12.112s
    0-140kmh 00:09.637s
    0-120kmh 00:07.129s
    0-100kmh 00:05.214s



    Auto siis X6 35D ja pyysin niin paljon kun irtoo. Paljonkohan lie tehoa?
    Nämä ajat tuli vielä nastarenkailla ja tais vähän pyörähtää tyhjää Lounch controllilla Saattaa tuo 0-100 olla vielä parempi kesäpidoilla?

    Seuraakos äxää musta savu🤔

    Leave a comment:


  • JAK85
    replied
    Mistä porukat on hommannu noita suurempia korkeapainepumppuja? Oma lci on tuolla R70 ja pitäis vaihtaa R90 tilalle ennen kesää ja kärpäsiä 😎

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by LUMI View Post
    404/4516rpm ja 840/3032rpm omasta tosin 335D kopassa
    Nii onhan sullaki 700rpm korkeemmalla huipputeho, löysin yhen foorumilaisen 335d lapusta kuvan ja siinä oli noin 4300rpm max hp, olis tossa omassaki eri hp lukemat jos jaksais vetää täysii noille kierroksille:think
    Last edited by mige95; 23-02-2018, 22:01.

    Leave a comment:


  • LUMI
    replied
    404/4516rpm ja 840/3032rpm omasta tosin 335D kopassa

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    35d käyriä

    Milläs kierroksilla muilla on tullut huipputeho&huippuvääntö? Itsellä viimesiä rautalohko 535d tyhjäl putkel ja cooleri vaihdettu 391.5hp/3801rpm ja 833nm 3007rpm minusta jää aika pienille kierroksille maximit, lopullinen lasku 4600rpm jälkeen( pakoventtiilit alkaa kelluu ? Mustaa alkaa tulee vähän ennen rajoittimelle menoa) penkki oli realistinen kunnon jarrulla ja puolueeton ei siis samassa paikassa mitattu kuin ohjelmoitu.
    Last edited by mige95; 23-02-2018, 22:04.

    Leave a comment:


  • huotski
    replied
    Originally posted by kalyytik View Post
    Moi! Täällä olis Espoossa yks 530d e61:n DPF pienhiukkassuodatin tiensä päässä ja joutaa pois käytöstä. Tarttisin apuja ohjelmoimaan poltot pois ja samalla muut hyödylliset muutokset ohjelmaan.


    Eiköhän näistä paikoista löydy apuja.

    Leave a comment:


  • kalyytik
    replied
    DPF poistoon

    Moi! Täällä olis Espoossa yks 530d e61:n DPF pienhiukkassuodatin tiensä päässä ja joutaa pois käytöstä. Tarttisin apuja ohjelmoimaan poltot pois ja samalla muut hyödylliset muutokset ohjelmaan.

    Leave a comment:

Working...
X