Announcement

Collapse
No announcement yet.

Todellinen sports mode

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jesper
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1448

    #31
    Sulle se nappulanpaikka löytyy ilmeisesti osasta nro 12?

    Comment

    • zaumer
      Bimmer Rookie
      • Jul 2010
      • 96
      • Mikkeli

      #32
      Lueskelin noita juttuja jenkki foorumeilta ja siellä oli mainittu että vaihtamisen kannalta kannattaisi myös päivittää laatikon softa Sport versioon.
      Onko kenelläkään tietoa onko siinä mitään perää?
      E61 530da LCI ex. E91 320da -06

      Comment

      • Eraser
        Newbiemmer
        • Mar 2012
        • 15
        • Hyvinkää

        #33
        Originally posted by Jesper View Post
        Sulle se nappulanpaikka löytyy ilmeisesti osasta nro 12?
        nro. 15
        X5 f15 M50D
        X5 e70 lci 40d M-Sport
        530d f11 xdrive M-Sport
        525d e61 M-Sport

        Comment

        • Jesper
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 1448

          #34
          Mä toteutin nappulan näin.
          Kaasuvaste muuttuu kyllä todella selvästi ainakin mulla!

          Comment

          • Nutcase
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 280
            • Kymenlaakso

            #35
            Pannaanpas tänne erilaisia painokytkimiä (momentary switch), joita löytyi ja saattaisi myös sopia autoon:

            Linkki
            Linkki
            Linkki
            Linkki
            Linkki

            Linkki
            Linkki
            Linkki

            Comment

            • newvintage
              Newbiemmer
              • Dec 2012
              • 11
              • Suomi

              #36
              Tässä vielä muutamaan alkuperäisiä kytkimiä löytyy ebay.destä hakusanalla bmw sportschalter Kytkin 1 ja Kytkin 2. :think Täytyy kokeilla heti kun ehdin..

              Comment

              • Jesper
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 1448

                #37
                Mulle ei toi alkuperäinen ollut vaihtoehto, koska mulla on manuaali.
                Silloin olisi pitänyt tuhkakuppi korvata sellaisella dorkalla kupilla, minkä vieressä olisi sporttinappi.

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7524
                  • Jyväshyvä

                  #38
                  Originally posted by newvintage View Post
                  Tässä vielä muutamaan alkuperäisiä kytkimiä löytyy ebay.destä hakusanalla bmw sportschalter Kytkin 1 ja Kytkin 2. :think Täytyy kokeilla heti kun ehdin..


                  Meinasitko ostaa kytkimen vielä erikseenkin, tuolla alumiinikehyksellä ei pelkästään paljoa tee
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • newvintage
                    Newbiemmer
                    • Dec 2012
                    • 11
                    • Suomi

                    #39
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Meinasitko ostaa kytkimen vielä erikseenkin, tuolla alumiinikehyksellä ei pelkästään paljoa tee
                    haha en huomannut.. noita kytkimiä on asennettu vaihdekepin viereen, ei välttämättä tarttee vaihtaa tuhkakupin .

                    Comment

                    • Jesper
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 1448

                      #40
                      Originally posted by newvintage View Post
                      haha en huomannut.. noita kytkimiä on asennettu vaihdekepin viereen, ei välttämättä tarttee vaihtaa tuhkakupin .
                      Ainoastaan automaateissa ja smg:ssä.

                      Comment

                      • Nutcase
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 280
                        • Kymenlaakso

                        #41
                        Voisiko joku tarkentaa miten manuaalin orig. sport nappi toteutetaan?
                        Nuo bmwfansin kuvat aika kehnoja. Tuleeko se tuon avautuvan kotelon tilalle vai korvaako ainoastaan tuon liukukannen alta löytyvän tuhkiksen, säilyttäen 12v pistokkeen?

                        Jos ainoa muuttuva asia on tuhkiksen häviäminen, mutta liukukansi ja 12v pistoke säilyy niin kelpo ratkaisuhan tuo on

                        Comment

                        • Jesper
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 1448

                          #42
                          Originally posted by Nutcase View Post
                          Voisiko joku tarkentaa miten manuaalin orig. sport nappi toteutetaan?
                          Nuo bmwfansin kuvat aika kehnoja. Tuleeko se tuon avautuvan kotelon tilalle vai korvaako ainoastaan tuon liukukannen alta löytyvän tuhkiksen, säilyttäen 12v pistokkeen?

                          Jos ainoa muuttuva asia on tuhkiksen häviäminen, mutta liukukansi ja 12v pistoke säilyy niin kelpo ratkaisuhan tuo on
                          Omasta mielestäni liukukantta ei jää.

                          Comment

                          • Aski
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2013
                            • 93
                            • Finland

                            #43
                            Postauksessa 417 on ohjeet kuvineen, kuinka tuo sport-mode tehtiin. Heppu ei vaan saanut sport-tekstiä näkyviin info-ikkunaan. Postauksessa 425 todetaan, että tartee koodia, jotta teksti tulee näkyviin.

                            1. FDC_VERBAUT (address 00300005) - DYNAMIC DRIVING CONTROL (FDC) INSTALLED
                            2. FDC_ID_MONITOR (address 00300405) - IDENTIFICATION TIMEOUT FOR DYNAMIC DRIVING CONTROL (FDC)

                            Millä ohjelmalla nuo kohdat saa rastitettua?

                            edit: linkki lisätty
                            The builder of this BMW 1602 got fanatical about shaving weight and attention to detail, and the results speak for themselves.
                            Last edited by Aski; 11-05-2013, 11:54.

                            Comment

                            • Aski
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2013
                              • 93
                              • Finland

                              #44
                              Olikin tullut jo vastaus tuonne foorumille, eli NCS Expertillä tuon sitten pitäisi onnistua...

                              Comment

                              • zaumer
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2010
                                • 96
                                • Mikkeli

                                #45
                                Tuolla 5series.net sivustolla oli hyvät diy ohjeet tuohon modeen, mutta..
                                Siellä oli myös mainittu että tuota tomaattia on saatavilla kahdella eri softalla joista toinen on ns. sport softa.
                                Eli pitääkö tuo vaihteisto moduuli ohjelmoida uusiksi tuon retron jälkeen?
                                Ja tuolla oli joku maininnut että tuon moduulin voi päivittää sport softalla ilman retrofitin asennustakin, milloin vaihtonopeus muuttuisi nopeammaksi?? Ja mmissä tuon softan pystyy päivittämään? Merkkiliikkeet ei sitä luultavasti tee...

                                Tämä LCI:n vakio tomaatti vaihtaa kyllä aivan tolkuttoman hitaasti oli se sitten D:llä, DS:llä tai manuaalilla... Jotain parannusta siihen pitäisi keksiä, mutta ei kyllä huvittaisi kepin vaihtoon ryhtyä jos ei ihan pakko ole.
                                Last edited by zaumer; 24-05-2013, 13:38.
                                E61 530da LCI ex. E91 320da -06

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎