memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • puuhapete73
    BTCF Member
    • Jul 2004
    • 35
    • kuopio

    #31
    Öljypohjan läpi pultattuna, soittele jos tarviit, mulla on 2x varastonhyllyllä...T: Pete
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Missä on öljynpinnan tunnistin?

    Ei pilpattanut mitään, vaikka öljyä oli alle alarajan...

    Comment

    • okkraj
      Bimmer Rookie
      • Sep 2011
      • 95
      • Espoo

      #32
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Oli kohtalaisen tiukka tuo ulomman ja sisemmän nivelen kohta,
      vaikka kuinka yritin levitellä liitosta,
      piti lopenlopen rälläköidä ulkokuorta ohuemmaksi ennenkuin
      jaksoi vääntää kierteen auki...
      Eli se kiristysholkki kannattaa hommata myös valmiiksi, sehän meni tossa sun operaatiossa vaihtoon... Ilmeisesti orkkisosiin nuo mitkään himmelit eivät kuulu pakettiin, vaikka se yks mutterikin pitää aina vaihtaa eli sinänsä hölmöä myydä pelkkää raidetangon päätä kun tuskin kenelläkään mm. mutteria on taskussa (olettaen että se on jotain venyvää mallia)?
      E61 530dA LCI 6/2007

      Comment

      • Tenojono
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 1753
        • Pohjanmaa

        #33
        väärässä puussa seikkailen

        Sori väärä thread.
        Last edited by Tenojono; 28-04-2013, 11:42.
        Työmatkat: E46 preface 323 4d
        Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
        Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

        Comment

        • JCi
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 67
          • -

          #34
          Autona -04 530dA, ja itseä ruvennut häiritsemään/mietityttämään kohtalaisen suuri viive siitä hetkestä, kun kaasua painetaan siihen että oikeasti lähdetään. Eniten tuo viive tulee esille paikoilta lähdettäessä, jolloin viive on täyskiihdytyksessä kohtuuttoman pitkä (ehkä 1-2 sek. miettimistä jonka jälkeen lähtee vetämään täysillä). Meneminen itsessään on kunnossa, mutta tuo empiminen. Väittäisin, että ominaisuus tuo ei voi olla, joten onko ideoita mihin tuo liittyy? Laatikon toiminta?

          Comment

          • tovayryn
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 464
            • Kajaani

            #35
            Miks tuossa autossa toisella avaimella ajaessa välillä radiosta kuuluu semmonen piippaus? Onko siinä nyt joku uutis asetus päällä vaiko?

            Miten erotellaan nyt normaali navi ja pronavi, kun näkee niistä puhuttavan..?
            MB W164
            ex: //DTM535

            Comment

            • temppa1
              Bimmer Rookie
              • Apr 2012
              • 41
              • Lahti

              #36
              Originally posted by tovayryn View Post
              Miks tuossa autossa toisella avaimella ajaessa välillä radiosta kuuluu semmonen piippaus? Onko siinä nyt joku uutis asetus päällä vaiko?

              Miten erotellaan nyt normaali navi ja pronavi, kun näkee niistä puhuttavan..?
              Oletko kiinnittänyt huomiota piippaako minuuttia ennen tasatunniksi vaihtumista? Itsellä piippasi aina tasatunnille vaihtuessa ja oli joku "hour notification" Tms asetus päällä, Radion asetuksista sain pois sen.

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                #37
                Originally posted by tovayryn View Post

                Miten erotellaan nyt normaali navi ja pronavi, kun näkee niistä puhuttavan..?
                Pro navisaa koko näyttöaukon kokoinen laajakuva näyttö ja business navissa semmoset noin 5cm tyhjät alueet molemmin puolin näyttöä
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • -challenger-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 2150
                  • L a h t i

                  #38
                  Osaaks kukaa heittää linkkiä mihinkää aurauskulmien arvoihin/säätöihin ??

                  Comment

                  • -rik
                    BTCF Member
                    • Nov 2009
                    • 827
                    • Rovaniemi

                    #39
                    Jos madallettu niin sport/m-sport asetuksien mukaan niin pystyyn (ei camberia) ja vähälle auraukselle kun tehtaan toleranssit antaa myötä. Eli ei niiden vihreiden alueiden puoliväliin johon ne varmasti säätää jos et erikseen painota.
                    ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7551
                      • Jyväshyvä

                      #40
                      Originally posted by okkraj View Post
                      Eli se kiristysholkki kannattaa hommata myös valmiiksi, sehän meni tossa sun operaatiossa vaihtoon... Ilmeisesti orkkisosiin nuo mitkään himmelit eivät kuulu pakettiin, vaikka se yks mutterikin pitää aina vaihtaa eli sinänsä hölmöä myydä pelkkää raidetangon päätä kun tuskin kenelläkään mm. mutteria on taskussa (olettaen että se on jotain venyvää mallia)?
                      Ei menny holkki vaihtoon. Mikä mutteri siihen pitäisi vaihtaa?
                      Itse ohjaustangossa oleva vai pallonivelen?
                      Mukana tuli pallonivelen mutteri,
                      en kyllä näe mitään syytä vaihtaa sitä ohjausakselilla olevaa mutteria
                      jolla holkki kiristetään...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • okkraj
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2011
                        • 95
                        • Espoo

                        #41
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Ei menny holkki vaihtoon. Mikä mutteri siihen pitäisi vaihtaa?
                        Itse ohjaustangossa oleva vai pallonivelen?
                        Mukana tuli pallonivelen mutteri,
                        Just se pallonivelen mutteri (aina kun avataan), ostitko siis orkkis raidetangonpään (osa nr. 32106776946) ja siinä tuo mutteri oli mukana kun realoem:stä sais käsityksen että tuo on pelkkä pää (ehkä varuiks satsaan 2eetua tohon mutteriin) vai tarvikkeen (niissä näyttäisi tarvittavat kilkkeet ainakin olevan mukana)?
                        E61 530dA LCI 6/2007

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7551
                          • Jyväshyvä

                          #42
                          Originally posted by okkraj View Post
                          Just se pallonivelen mutteri (aina kun avataan), ostitko siis orkkis raidetangonpään (osa nr. 32106776946) ja siinä tuo mutteri oli mukana kun realoem:stä sais käsityksen että tuo on pelkkä pää (ehkä varuiks satsaan 2eetua tohon mutteriin) vai tarvikkeen (niissä näyttäisi tarvittavat kilkkeet ainakin olevan mukana)?
                          Tarvikkeen kun piti osa saada äkkiä... Siinä tuli mutteri mukana.
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • -challenger-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2009
                            • 2150
                            • L a h t i

                            #43
                            Originally posted by -rik View Post
                            Jos madallettu niin sport/m-sport asetuksien mukaan niin pystyyn (ei camberia) ja vähälle auraukselle kun tehtaan toleranssit antaa myötä. Eli ei niiden vihreiden alueiden puoliväliin johon ne varmasti säätää jos et erikseen painota.
                            Ei oo madallettu enkä mä ny cambereista puhu vaan aurauksista.. Ja aurauksista jos ois jotain arvoja mikä on se määrä mitä ne on vakioina..

                            Comment

                            • Kesäromu
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2011
                              • 232
                              • Espoo

                              #44
                              Olisi suunnitelmissa vaihtaa venttiilikopan tiiviste lähipäivinä, hieman öljyvuotoa tulipeltiä lähinnä olevien sylintereiden kohdalla, kone on M54.
                              Ostin tiivisteen ja kiinnityspulttien alle tulevat kumiholkit,15 kpl.
                              Onkos tuossa vaihtotyössä mitään kummempia jippoja tiedettäväksi?
                              F10 -11
                              E21 315 -83

                              Comment

                              • enins
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2009
                                • 521
                                • Rauma

                                #45
                                E60 jarruputkirikko

                                Raportoidaanpa kolmas? tapaus foorumille:
                                Kaupasta lähtiessä liikennevaloihin pysähtyessäni ihmettelin, kun jarrupoljin alkoi painumaan pikkuhiljaa pohjaa kohti. Kotia päästyäni pikainen tutkimus ja jarrunestettä tiputtelee auton pohjamuovin altan vasemman takaoven kohdalta. Huomenissa tullee tutkailtua vuotoa tarkemmin, mutta ruosteesta ei liene kysymys, vaikka potilaalla ikääkin jo on (12/03).

                                Edit
                                Ja juurikin ruosteesta kysymys; vasempaan pyörään menevä, auton allaolevan liitoksen jälkeinen toinen kurvi puhki. Näyttää toinenkin putki olevan aivan vastaavassa kunnossa.
                                Ilmeisesti pieni taivutusäde on ollut putken pinnalle liikaa ja tästä syystä lähtenyt ruoste liikkeelle. Suorat pätkät ovat ihan uuttavastaavassa kunnossa.
                                Last edited by enins; 01-05-2013, 12:29. Reason: Vuotopaikan tarkennus
                                Autokalusto: 320d f30

                                Comment

                                Working...
                                X