memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kemo81
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2010
    • 1248
    • ylöjärvi

    Mitä kaikkea tarvitsee tehdä, että saisi rattivaihde läpyskät omaani?Eli onko sille piuhat valmiina,muuta kun vaihtaa ratin ja koodaa?
    e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
    Ex.
    e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
    e91 325i 2009 lci SaphireBlack
    e91 325i 2005 ArktisMetal
    e46 320ci 2001 TobassBlue
    e39 523i 1996 AlpinWhite 2

    S1000rr 2010 Thunder grey

    Comment

    • kemo81
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2010
      • 1248
      • ylöjärvi

      Originally posted by kemo81 View Post
      Mitä kaikkea tarvitsee tehdä, että saisi rattivaihde läpyskät omaani?Eli onko sille piuhat valmiina,muuta kun vaihtaa ratin ja koodaa?
      Kukaan ei ole siis asentanut tuollasta jälkikäteen?Eli onko vain sporttilootan yhteydessä toimiva?Pikkuveljiin eli e9x porukka on noita käsittääkseni laitellut jälkeenpäin ja ihan perus automaatin yhteyteen?
      e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
      Ex.
      e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
      e91 325i 2009 lci SaphireBlack
      e91 325i 2005 ArktisMetal
      e46 320ci 2001 TobassBlue
      e39 523i 1996 AlpinWhite 2

      S1000rr 2010 Thunder grey

      Comment

      • Kiree äMMä
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 309
        • Jyväskylä

        Pikainen kysymys: Lähteekö M57N2 suuttimet irti ilman imusarjan irroitusta? Tutkittuani asiaa koneen päällä en oikein keksi miksi ei noita voisi yrittää irroittaa ilman imusarjan irroitusta. Mutta kun vanhempien mallien M57/M57N osalta on sanottu että ainakaan kaikkia suuttimia ei saa irti ilman tuota operaatiota. Mitä nyt on tullut viime viikkoina poistettua läppiä imusarjasta, vaihdeltua turboa jne. niin aika monessa kohtaa on pieniä eroja tässä uudemmassa N2 koneessa vanhempiin verrattuna.

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7551
          • Jyväshyvä

          Originally posted by Kiree äMMä View Post
          Pikainen kysymys: Lähteekö M57N2 suuttimet irti ilman imusarjan irroitusta? Tutkittuani asiaa koneen päällä en oikein keksi miksi ei noita voisi yrittää irroittaa ilman imusarjan irroitusta. Mutta kun vanhempien mallien M57/M57N osalta on sanottu että ainakaan kaikkia suuttimia ei saa irti ilman tuota operaatiota. Mitä nyt on tullut viime viikkoina poistettua läppiä imusarjasta, vaihdeltua turboa jne. niin aika monessa kohtaa on pieniä eroja tässä uudemmassa N2 koneessa vanhempiin verrattuna.
          Ei lähde, et saa suutinputkia pois edestä.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Kiree äMMä
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 309
            • Jyväskylä

            Originally posted by MajorDrake View Post
            Ei lähde, et saa suutinputkia pois edestä.
            Suutinputkia?...Tuijottelin moottoria tässä illalla pari tuntia(tein muita hommia samalla) ja olin sitä mieltä, että ainakin tuossa oman autoni koneessa ei ole mitään tiellä kun irrottaa ilmansuodatinkotelon kannen ja polttoaineen paluuputket ja suuttimien sähköliittimet. Sitten on täysin avoimet kolot avata suuttimien kiinnitysmutterit ja niihin torx-päisiin pinnapultteihin pääsee myös hyvin käsiksi. Otin vielä kokeeksi siltä raili-tangolta suuttimelle tulevan putkenkin irti ja hyvin lähti. Ja itse suutinkin näyttäisi nousevan siitä välistä ihan näppärästi. Siis näyttäsi...Mistähän mahtaa ottaa kiinni?

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7551
              • Jyväshyvä

              Originally posted by Kiree äMMä View Post
              Suutinputkia?...Tuijottelin moottoria tässä illalla pari tuntia(tein muita hommia samalla) ja olin sitä mieltä, että ainakin tuossa oman autoni koneessa ei ole mitään tiellä kun irrottaa ilmansuodatinkotelon kannen ja polttoaineen paluuputket ja suuttimien sähköliittimet. Sitten on täysin avoimet kolot avata suuttimien kiinnitysmutterit ja niihin torx-päisiin pinnapultteihin pääsee myös hyvin käsiksi. Otin vielä kokeeksi siltä raili-tangolta suuttimelle tulevan putkenkin irti ja hyvin lähti. Ja itse suutinkin näyttäisi nousevan siitä välistä ihan näppärästi. Siis näyttäsi...Mistähän mahtaa ottaa kiinni?
              Tarkoitin korkeapaineputkia ;-)

              Nehän tulee imusarjan alta ja ilman väkivaltaa niitä ei saa väännettyä suuttimen edestä pois. Väkivalloin kyllä...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                Originally posted by Kiree äMMä View Post
                Suutinputkia?...Tuijottelin moottoria tässä illalla pari tuntia(tein muita hommia samalla) ja olin sitä mieltä, että ainakin tuossa oman autoni koneessa ei ole mitään tiellä kun irrottaa ilmansuodatinkotelon kannen ja polttoaineen paluuputket ja suuttimien sähköliittimet. Sitten on täysin avoimet kolot avata suuttimien kiinnitysmutterit ja niihin torx-päisiin pinnapultteihin pääsee myös hyvin käsiksi. Otin vielä kokeeksi siltä raili-tangolta suuttimelle tulevan putkenkin irti ja hyvin lähti. Ja itse suutinkin näyttäisi nousevan siitä välistä ihan näppärästi. Siis näyttäsi...Mistähän mahtaa ottaa kiinni?
                Anna mennä vaan.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • McBeast
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2007
                  • 3001
                  • Tallinn

                  Vaimon E60 ja SOS system menee vikatilaan vähän väliä. Herjaa käynnistyksessä ja jatkaa myös välillä ajon aikana. Ennen herjasi vain startatessa, mutta nyt aloittanut pimpelipommit myös ajon aikana.

                  Auto on vm. 2004 ja keskikonsolissa majailee BMW-puhelin SOS painikkeiden lisäksi.

                  Olen ollut lukevinani, että tämän koko hökötyksen puhelimineen voisi päivittää uudempaan Bluetoothia tukevaan systeemiin. Tai toinen vaihtehto, että koodaamalla disabloi koko systeemin? Nykyisellä järjestelmällä ei ole tässä maailmassa enään mitään virkaa.

                  INPAllahan tuota voisi toki aloittaa.
                  Last edited by McBeast; 26-11-2013, 07:09.
                  Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                  Comment

                  • marsep
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2009
                    • 361
                    • HML

                    Kuinkas prelciistä ei msport puskurista otetaan sumarit irti?
                    E61 535d -05 "377/747"

                    ex. E38 728 -97

                    Comment

                    • erkki
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 352
                      • Pori

                      Kaverilla E60 520, koneena N43 johon menee 4,3l moottoriöljyä. Huollossa oli laitettu erehdykessä 6,5L. Autolla ehdittiin ajaa muutama päivä ennen kuin varoitusvalot alkoivat vilkkumaan "engine oli level too high". Tänään päästettiin öljyt pois ja laitettiin oikea määrä.

                      Pitääkö sieltä kuitata joku vikakoodi pois kun edelleen valittaa että olis liika öljyä?

                      Comment

                      • buksin-1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 4592
                        • Keski-Pohjanmaa

                        Originally posted by marsep View Post
                        Kuinkas prelciistä ei msport puskurista otetaan sumarit irti?
                        Puskurin sisäpuolelta, voi mennä pohjakolmioden kautta mieluummin nosturilla.
                        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                        SISUSTAT modaukset

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          Originally posted by buksin-1 View Post
                          Puskurin sisäpuolelta, voi mennä pohjakolmioden kautta mieluummin nosturilla.
                          Kovat otteet.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Mikiis
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2013
                            • 906
                            • Oulu

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Kovat otteet.
                            Oli pakko tarttua, sen verta koomiselta kuulostaa

                            Varmaan silti moni ymmärtää mita buksin tarkoittaa
                            F11 530d -11
                            E91 -06 320d
                            x2 Tuikut
                            Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                            Comment

                            • Kissvesala
                              Moderator
                              • Jun 2010
                              • 3110
                              • Liminka

                              Nosturilla mennään kolmion kautta puskurin sisälle. Kieltämättä vähä äänihymyä sai aikaan!
                              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                              Kissvesala.fi
                              Priva tai o443424479

                              Comment

                              • BmwPunisher
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 7629
                                • Lemu

                                Sopiiko kuvissa näkyvät CCC modulit ristiin? uusi käytetty alemmassa kuvassa oleva laite ei mene edes päälle autossani joka on E61 535da 12/2004?





                                Pitääkö CCC modulin vaihdon jälkeen auto aina koodata? jos vaihdetaan käytetty osa toiseen käytettyyn? voiko koodamista tehdä jos laite ei mene edes päälle?
                                E70 X5 30d

                                Comment

                                Working...
                                X