Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Vanne- rengasfit -topic II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkM
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 109
    • Kirkkonummi

    Mites te jotka noita spacereita ootte laitelleet, niin laitatteko myös pitemmät pultit? Meneekö esim. 20mm spaceri vielä vakiopulteilla?
    Tesla MY LR -22
    i3 94Ah -18
    ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
    ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
    ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
    ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
    ex: e87 116i -05

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17526
      • Turku

      Originally posted by MarkM View Post
      Mites te jotka noita spacereita ootte laitelleet, niin laitatteko myös pitemmät pultit? Meneekö esim. 20mm spaceri vielä vakiopulteilla?
      Ei mene ja 10mm spaceritkin vaativat pidemmät pultit.
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Control^
        Bimmer Rookie
        • Jun 2007
        • 198
        • Hki

        Nonii, autowikistä löyty tämmynen "fakta" :

        BMW 5-sarja E60/E61 4wd 2005– 5 120 72,6 30–43

        eli et saisi olla 30-43? Ja myös löysin toisen nettisivun missä sanottiin, että kyseisen vanteen ET olisi 40, joilloin se pitäisi olla ihan ok. MIstäköhän tämmyisiin saisi jotenki vähä faktoja, breytonille varmaa voi lähettää sähköpostia siitä mitä mieltä he ovat, mutta mistäköhä saisi sitten tietää, että mikä ET on sopiva 2008 syntyneeseen e60:seen.

        Ei haluisi jotain ihan epäsopivaa tilailla ulkomailta...
        Ex:
        Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

        Comment

        • kemo81
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2010
          • 1248
          • ylöjärvi

          Kertokaas minulle viisaammat?Jos vanteiksi valikoituisikin tuollaiset:



          Eteen 9x20" ja taakse tuo 10,5x20" mikä tulisi vanteiden ET olla?Entäs rengastus,että mahtuu pyöriin m-sport alustallisen e61n alla?Visioita?Vai kannattaako suosista unohtaa?
          e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
          Ex.
          e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
          e91 325i 2009 lci SaphireBlack
          e91 325i 2005 ArktisMetal
          e46 320ci 2001 TobassBlue
          e39 523i 1996 AlpinWhite 2

          S1000rr 2010 Thunder grey

          Comment

          • kemo81
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2010
            • 1248
            • ylöjärvi

            Originally posted by Control^ View Post
            Nonii, autowikistä löyty tämmynen "fakta" :

            BMW 5-sarja E60/E61 4wd 2005– 5 120 72,6 30–43

            eli et saisi olla 30-43? Ja myös löysin toisen nettisivun missä sanottiin, että kyseisen vanteen ET olisi 40, joilloin se pitäisi olla ihan ok. MIstäköhän tämmyisiin saisi jotenki vähä faktoja, breytonille varmaa voi lähettää sähköpostia siitä mitä mieltä he ovat, mutta mistäköhä saisi sitten tietää, että mikä ET on sopiva 2008 syntyneeseen e60:seen.

            Ei haluisi jotain ihan epäsopivaa tilailla ulkomailta...
            Oliko autosi siis neliveto?Siinä onkin erilaiset et luvut kun takavetoisessa..Silloin passaa näillä kertomillasi et luvuilla breytonit autoosi!?
            e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
            Ex.
            e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
            e91 325i 2009 lci SaphireBlack
            e91 325i 2005 ArktisMetal
            e46 320ci 2001 TobassBlue
            e39 523i 1996 AlpinWhite 2

            S1000rr 2010 Thunder grey

            Comment

            • Control^
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 198
              • Hki

              Originally posted by kemo81 View Post
              Oliko autosi siis neliveto?Siinä onkin erilaiset et luvut kun takavetoisessa..Silloin passaa näillä kertomillasi et luvuilla breytonit autoosi!?
              Takaveto takaveto. Onpas tää hankalaa!
              Ex:
              Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

              Comment

              • Control^
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 198
                • Hki

                Ja tajusinpa juuri, et tuola lukee se 4wd. Taisin tulkita vähä väärin homman sieltä auto wikin sivuilta prkl.
                Ex:
                Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17526
                  • Turku

                  Originally posted by Laku View Post
                  Ja ottaa tolppaan eli iskariin kiinni. Spacerit taas ovat laittomat katsastuksessa. ET 20 on vakio-offset E60/E61-korimallissa pl. nelivedot.
                  Originally posted by Control^ View Post
                  Ja tajusinpa juuri, et tuola lukee se 4wd. Taisin tulkita vähä väärin homman sieltä auto wikin sivuilta prkl.
                  Lukisit näitä vastauksia ja uskoisit niitä. Kerroin nelivetoasian jo paljon aiemmin.
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • Control^
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2007
                    • 198
                    • Hki

                    Originally posted by Laku View Post
                    Lukisit näitä vastauksia ja uskoisit niitä. Kerroin nelivetoasian jo paljon aiemmin.
                    Kyllä mä luin ja uskoin Lueskelin eilen vaan lisä aiheesta ja yritän ymmärtää ja saada selvitettyä noita raja-arvoja, varsinki ku eri sivuilla annetaan vähä eri tietoja... Ja ku ite ei tosiaa ole sen enempää tietoa asiasta niin menee helposti ymmälleen!
                    Ex:
                    Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

                    Comment

                    • dotzrapier
                      Bimmer Rookie
                      • May 2012
                      • 53
                      • Suomi

                      Moro

                      E60 530d:hen (aktiiviohjaus+vakioalusta) olisi tarkoitus 18" vanteet + renkaat hankkia. Tällä hetkellä autossa alla alkuperäiset 17" vanteet sekä 225/50/17 renkaat. Näitä vanteita olen katsellut käytettynä:
                      http://images.forum-auto.com/mesimag...ck%20m%202.jpg
                      Eli oem style 123 vanteet. Mielipiteitä?

                      Haluaisin pitää auton ajettavuuden mukavuuspainotteisena ja aloin miettiä kävisiko 225/45/18 rengas tuolle 8" leveälle 18" oem vanteelle. virallinen bmw:n suosittelema kokohan on 245/40/18. Laskurilla laskettaessa 225/50/17 ---> 225/45/18 halkaisija muuttuu 2,9mm suuremmaksi ja vierintäkehä 9mm mittarivirhe olisi 0 tuolla renkaalla laskurin mukaan. Eli miten on, toimiiko tuo 225/45/18 koko ihan siinä missä 245/40/18 vai onko jotain huonoja puolia tuossa? Istuuko 225 leveä rengas kuinka 8" vanteelle? aiheuttaako ongelmia automaatin toimintaan? Osaako joku sanoa miksei tuo 225/45/18 ole bmw:n suosittelema koko?
                      225/50/17 ---> 245/40/18 oli laskurin mukaan jopa suuremmat muutokset halkasijassa(-4mm),vierintäkehässä(-1,2cm) ja mittarivirheessä (-1)

                      Jos tuo 225/45/18 on hyvä vaihtoehto niin mitä rengasta suosittelisitte? Olen kyllä lukenut molemmat vanne- ja rengasfit topicit läpi ja ilmeisesti hankook olisi hyvä vaihtoehto? Onko joku muu merkki mitä kannattaisi harkita?

                      Entäs kun autossa on tuo aktiiviohjaus niin onnistuuko ohjauskulmien muuttaminen 18" vanteille ihan missä tahansa paikassa? Jostain luin että pitäisi viedä viralliseen bmw huoltoon, koska uudet ohjauskulmat täytyy tietokoneella jotenkin asettaa autoon aktiviiohjauksen toimivuuden takia.
                      Last edited by dotzrapier; 18-03-2014, 11:46.

                      Comment

                      • -rik
                        BTCF Member
                        • Nov 2009
                        • 827
                        • Rovaniemi

                        Kyllä käy tuo mainitsemasi 225/45 rengaskoko, on kokemusta juurikin 8x18" vanteilla ks. kumista, nokiaa ja micheliniä on tainnu olla. Hankook on tosiaan kehuttu ja sen merkkiset todennäköisesti tulee seuraavaksi itselle, tosin 19" koossa.

                        Tuosta säädöstä en muista miten meni, joku muu asiasta tietävä saa kertoa.
                        ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                        Comment

                        • Jarppa63
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 759
                          • Kerava

                          Originally posted by dotzrapier View Post
                          Moro

                          E60 530d:hen (aktiiviohjaus+vakioalusta) olisi tarkoitus 18" vanteet + renkaat hankkia. Tällä hetkellä autossa alla alkuperäiset 17" vanteet sekä 225/50/17 renkaat. Näitä vanteita olen katsellut käytettynä:
                          http://images.forum-auto.com/mesimag...ck%20m%202.jpg
                          Eli oem style 123 vanteet. Mielipiteitä?

                          Haluaisin pitää auton ajettavuuden mukavuuspainotteisena ja aloin miettiä kävisiko 225/45/18 rengas tuolle 8" leveälle 18" oem vanteelle. virallinen bmw:n suosittelema kokohan on 245/40/18. Laskurilla laskettaessa 225/50/17 ---> 225/45/18 halkaisija muuttuu 2,9mm suuremmaksi ja vierintäkehä 9mm mittarivirhe olisi 0 tuolla renkaalla laskurin mukaan. Eli miten on, toimiiko tuo 225/45/18 koko ihan siinä missä 245/40/18 vai onko jotain huonoja puolia tuossa? Istuuko 225 leveä rengas kuinka 8" vanteelle? aiheuttaako ongelmia automaatin toimintaan? Osaako joku sanoa miksei tuo 225/45/18 ole bmw:n suosittelema koko?
                          225/50/17 ---> 245/40/18 oli laskurin mukaan jopa suuremmat muutokset halkasijassa(-4mm),vierintäkehässä(-1,2cm) ja mittarivirheessä (-1)

                          Jos tuo 225/45/18 on hyvä vaihtoehto niin mitä rengasta suosittelisitte? Olen kyllä lukenut molemmat vanne- ja rengasfit topicit läpi ja ilmeisesti hankook olisi hyvä vaihtoehto? Onko joku muu merkki mitä kannattaisi harkita?

                          Entäs kun autossa on tuo aktiiviohjaus niin onnistuuko ohjauskulmien muuttaminen 18" vanteille ihan missä tahansa paikassa? Jostain luin että pitäisi viedä viralliseen bmw huoltoon, koska uudet ohjauskulmat täytyy tietokoneella jotenkin asettaa autoon aktiviiohjauksen toimivuuden takia.
                          Mulla AS+DD ja ajellut reilut 100.000 km kesät talvet 245/40-18 -setillä. Ero on tuohon 17" oem kokoon on 0,8% ja aikoinaan kun niistä luovuin en säätänyt kulmia. -Eikä ole renkaat reunoilta kuluneet.

                          Jarppa
                          BMW i4M50 individual -23
                          exiä: BMW 545e -21
                          BMW F33 435xd -15
                          M550xd-12
                          e93 330da -08
                          Dodge Stealth RT/TT -91
                          Ford Thunderbird SC -91
                          Olds Supreme avo -71
                          Chevy Chevelle 2d HT -72

                          Comment

                          • dotzrapier
                            Bimmer Rookie
                            • May 2012
                            • 53
                            • Suomi

                            Ok, Tosiaan tuo 225/45/18 rengas kiinnostaisi laittaa kun en halua mukavuudesta liikaa alkaa tinkimään. Eihän 45 ja 40 profiilin renkaassa nyt mahdottoman suurta eroa kai ole mutta silti tuntuisi paremmalta tuo 45.
                            Se vain vaivaa vähän kun kyseinen rengas ei ole bmw:n "virallinen" koko ettei sitten auton ajettavuus menisi pilalle ja automaatti alkaisi sekoilemaan noilla 225/45/18 renkailla. Mutta onneksi ilmeisesti mitään tällaista ei pitäisi tapahtua.

                            Tässä olisi nyt siis kaksi eri vaihtoehtoa: joko ostan ensimmäiseltä myyjältä nuo pelkät 123 oem vanteet ja niiden päälle ostan uudet hankookit 225/45/18 koossa tai sitten ostan toiselta myyjältä 123 oem vanteet + 245/40/18 dunlop sp sport maxx renkaat (6mm pintaa jäljellä). Kumpikohan olisi järkevämpi ratkaisu? Nuo pelkät vanteet joita tuo ensimmäinen myyjä kauppaa ovat kyllä siistissä kunnossa ja voisi niiden päälle ostaa nuo 225/45/18 renkaat. Toisaalta taas vanteet+ dunlop renkaat joita toinen myyjä kauppaa voisivat tulla hieman halvemmaksi kokonaisuudessa.. Kyllähän 6mm pintaisilla renkailla vielä pitäisi mukavasti ajella. Miinuksena olisi sitten tuo 40 profiilin rengas.

                            Ostin auton jonkin aikaa sitten ja epäilen ettei edellinen omistaja ole paljoa murehtinut ohjauskulmien tarkastuksista niin olisi joka tapauksessa tarkoitus käydä tarkastuttamassa/säätämässä kulmat. Eli siis jos ohjauskulmia muutetaan täytyykö ne tosiaankin tietokoneella muuttaa myös autoon? Kuulostaa aika kalliilta huvilta virallisessa bmw huollossa tehtynä:think
                            Last edited by dotzrapier; 18-03-2014, 19:43.

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10043
                              • KVLA

                              Originally posted by dotzrapier View Post
                              Ok, Tosiaan tuo 225/45/18 rengas kiinnostaisi laittaa kun en halua mukavuudesta liikaa alkaa tinkimään. Eihän 45 ja 40 profiilin renkaassa nyt mahdottoman suurta eroa kai ole mutta silti tuntuisi paremmalta tuo 45.
                              Se vain vaivaa vähän kun kyseinen rengas ei ole bmw:n "virallinen" koko ettei sitten auton ajettavuus menisi pilalle ja automaatti alkaisi sekoilemaan noilla 225/45/18 renkailla. Mutta onneksi ilmeisesti mitään tällaista ei pitäisi tapahtua.
                              Älä suotta jännitä.Toimii kyllä molemmat koot.Runkojen korkeudellahan ei ole käytännössä eroa.

                              Originally posted by dotzrapier View Post
                              Tässä olisi nyt siis kaksi eri vaihtoehtoa: joko ostan ensimmäiseltä myyjältä nuo pelkät 123 oem vanteet ja niiden päälle ostan uudet hankookit 225/45/18 koossa tai sitten ostan toiselta myyjältä 123 oem vanteet + 245/40/18 dunlop sp sport maxx renkaat (6mm pintaa jäljellä). Kumpikohan olisi järkevämpi ratkaisu? Nuo pelkät vanteet joita tuo ensimmäinen myyjä kauppaa ovat kyllä siistissä kunnossa ja voisi niiden päälle ostaa nuo 225/45/18 renkaat. Toisaalta taas vanteet+ dunlop renkaat joita toinen myyjä kauppaa voisivat tulla hieman halvemmaksi kokonaisuudessa.. Kyllähän 6mm pintaisilla renkailla vielä pitäisi mukavasti ajella. Miinuksena olisi sitten tuo 40 profiilin rengas.
                              Itse en Dunlop:ia pitäisi vaihtoehtona missään kokoluokassa.En uutena,enkä etenkään käytettynä.Mutta jos noihin päädyt,niin varmista ennen ostoa,ettei kyseessä ole RFT-renkaat.

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17526
                                • Turku

                                Mikä vika Dunlopeissa? Saksankitkoilla ajoin 5 talvea ja loistavat renkaat sekä talvella että välikeleissä.
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎