Mites te jotka noita spacereita ootte laitelleet, niin laitatteko myös pitemmät pultit? Meneekö esim. 20mm spaceri vielä vakiopulteilla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Vanne- rengasfit -topic II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by MarkM View PostMites te jotka noita spacereita ootte laitelleet, niin laitatteko myös pitemmät pultit? Meneekö esim. 20mm spaceri vielä vakiopulteilla?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Nonii, autowikistä löyty tämmynen "fakta" :
BMW 5-sarja E60/E61 4wd 2005– 5 120 72,6 30–43
eli et saisi olla 30-43? Ja myös löysin toisen nettisivun missä sanottiin, että kyseisen vanteen ET olisi 40, joilloin se pitäisi olla ihan ok. MIstäköhän tämmyisiin saisi jotenki vähä faktoja, breytonille varmaa voi lähettää sähköpostia siitä mitä mieltä he ovat, mutta mistäköhä saisi sitten tietää, että mikä ET on sopiva 2008 syntyneeseen e60:seen.
Ei haluisi jotain ihan epäsopivaa tilailla ulkomailta...Ex:
Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm
Comment
-
-
Kertokaas minulle viisaammat?Jos vanteiksi valikoituisikin tuollaiset:
Eteen 9x20" ja taakse tuo 10,5x20" mikä tulisi vanteiden ET olla?Entäs rengastus,että mahtuu pyöriin m-sport alustallisen e61n alla?Visioita?Vai kannattaako suosista unohtaa?e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
-
Originally posted by Control^ View PostNonii, autowikistä löyty tämmynen "fakta" :
BMW 5-sarja E60/E61 4wd 2005– 5 120 72,6 30–43
eli et saisi olla 30-43? Ja myös löysin toisen nettisivun missä sanottiin, että kyseisen vanteen ET olisi 40, joilloin se pitäisi olla ihan ok. MIstäköhän tämmyisiin saisi jotenki vähä faktoja, breytonille varmaa voi lähettää sähköpostia siitä mitä mieltä he ovat, mutta mistäköhä saisi sitten tietää, että mikä ET on sopiva 2008 syntyneeseen e60:seen.
Ei haluisi jotain ihan epäsopivaa tilailla ulkomailta...e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostJa ottaa tolppaan eli iskariin kiinni. Spacerit taas ovat laittomat katsastuksessa. ET 20 on vakio-offset E60/E61-korimallissa pl. nelivedot.Originally posted by Control^ View PostJa tajusinpa juuri, et tuola lukee se 4wd. Taisin tulkita vähä väärin homman sieltä auto wikin sivuilta prkl.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostLukisit näitä vastauksia ja uskoisit niitä. Kerroin nelivetoasian jo paljon aiemmin.Ex:
Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm
Comment
-
-
Moro
E60 530d:hen (aktiiviohjaus+vakioalusta) olisi tarkoitus 18" vanteet + renkaat hankkia. Tällä hetkellä autossa alla alkuperäiset 17" vanteet sekä 225/50/17 renkaat. Näitä vanteita olen katsellut käytettynä:
http://images.forum-auto.com/mesimag...ck%20m%202.jpg
Eli oem style 123 vanteet. Mielipiteitä?
Haluaisin pitää auton ajettavuuden mukavuuspainotteisena ja aloin miettiä kävisiko 225/45/18 rengas tuolle 8" leveälle 18" oem vanteelle. virallinen bmw:n suosittelema kokohan on 245/40/18. Laskurilla laskettaessa 225/50/17 ---> 225/45/18 halkaisija muuttuu 2,9mm suuremmaksi ja vierintäkehä 9mm mittarivirhe olisi 0 tuolla renkaalla laskurin mukaan. Eli miten on, toimiiko tuo 225/45/18 koko ihan siinä missä 245/40/18 vai onko jotain huonoja puolia tuossa? Istuuko 225 leveä rengas kuinka 8" vanteelle? aiheuttaako ongelmia automaatin toimintaan? Osaako joku sanoa miksei tuo 225/45/18 ole bmw:n suosittelema koko?
225/50/17 ---> 245/40/18 oli laskurin mukaan jopa suuremmat muutokset halkasijassa(-4mm),vierintäkehässä(-1,2cm) ja mittarivirheessä (-1)
Jos tuo 225/45/18 on hyvä vaihtoehto niin mitä rengasta suosittelisitte? Olen kyllä lukenut molemmat vanne- ja rengasfit topicit läpi ja ilmeisesti hankook olisi hyvä vaihtoehto? Onko joku muu merkki mitä kannattaisi harkita?
Entäs kun autossa on tuo aktiiviohjaus niin onnistuuko ohjauskulmien muuttaminen 18" vanteille ihan missä tahansa paikassa? Jostain luin että pitäisi viedä viralliseen bmw huoltoon, koska uudet ohjauskulmat täytyy tietokoneella jotenkin asettaa autoon aktiviiohjauksen toimivuuden takia.Last edited by dotzrapier; 18-03-2014, 11:46.
Comment
-
-
Kyllä käy tuo mainitsemasi 225/45 rengaskoko, on kokemusta juurikin 8x18" vanteilla ks. kumista, nokiaa ja micheliniä on tainnu olla. Hankook on tosiaan kehuttu ja sen merkkiset todennäköisesti tulee seuraavaksi itselle, tosin 19" koossa.
Tuosta säädöstä en muista miten meni, joku muu asiasta tietävä saa kertoa.ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Originally posted by dotzrapier View PostMoro
E60 530d:hen (aktiiviohjaus+vakioalusta) olisi tarkoitus 18" vanteet + renkaat hankkia. Tällä hetkellä autossa alla alkuperäiset 17" vanteet sekä 225/50/17 renkaat. Näitä vanteita olen katsellut käytettynä:
http://images.forum-auto.com/mesimag...ck%20m%202.jpg
Eli oem style 123 vanteet. Mielipiteitä?
Haluaisin pitää auton ajettavuuden mukavuuspainotteisena ja aloin miettiä kävisiko 225/45/18 rengas tuolle 8" leveälle 18" oem vanteelle. virallinen bmw:n suosittelema kokohan on 245/40/18. Laskurilla laskettaessa 225/50/17 ---> 225/45/18 halkaisija muuttuu 2,9mm suuremmaksi ja vierintäkehä 9mm mittarivirhe olisi 0 tuolla renkaalla laskurin mukaan. Eli miten on, toimiiko tuo 225/45/18 koko ihan siinä missä 245/40/18 vai onko jotain huonoja puolia tuossa? Istuuko 225 leveä rengas kuinka 8" vanteelle? aiheuttaako ongelmia automaatin toimintaan? Osaako joku sanoa miksei tuo 225/45/18 ole bmw:n suosittelema koko?
225/50/17 ---> 245/40/18 oli laskurin mukaan jopa suuremmat muutokset halkasijassa(-4mm),vierintäkehässä(-1,2cm) ja mittarivirheessä (-1)
Jos tuo 225/45/18 on hyvä vaihtoehto niin mitä rengasta suosittelisitte? Olen kyllä lukenut molemmat vanne- ja rengasfit topicit läpi ja ilmeisesti hankook olisi hyvä vaihtoehto? Onko joku muu merkki mitä kannattaisi harkita?
Entäs kun autossa on tuo aktiiviohjaus niin onnistuuko ohjauskulmien muuttaminen 18" vanteille ihan missä tahansa paikassa? Jostain luin että pitäisi viedä viralliseen bmw huoltoon, koska uudet ohjauskulmat täytyy tietokoneella jotenkin asettaa autoon aktiviiohjauksen toimivuuden takia.
JarppaBMW i4M50 individual -23
exiä: BMW 545e -21
BMW F33 435xd -15
M550xd-12
e93 330da -08
Dodge Stealth RT/TT -91
Ford Thunderbird SC -91
Olds Supreme avo -71
Chevy Chevelle 2d HT -72
Comment
-
-
Ok, Tosiaan tuo 225/45/18 rengas kiinnostaisi laittaa kun en halua mukavuudesta liikaa alkaa tinkimään. Eihän 45 ja 40 profiilin renkaassa nyt mahdottoman suurta eroa kai ole mutta silti tuntuisi paremmalta tuo 45.
Se vain vaivaa vähän kun kyseinen rengas ei ole bmw:n "virallinen" koko ettei sitten auton ajettavuus menisi pilalle ja automaatti alkaisi sekoilemaan noilla 225/45/18 renkailla. Mutta onneksi ilmeisesti mitään tällaista ei pitäisi tapahtua.
Tässä olisi nyt siis kaksi eri vaihtoehtoa: joko ostan ensimmäiseltä myyjältä nuo pelkät 123 oem vanteet ja niiden päälle ostan uudet hankookit 225/45/18 koossa tai sitten ostan toiselta myyjältä 123 oem vanteet + 245/40/18 dunlop sp sport maxx renkaat (6mm pintaa jäljellä). Kumpikohan olisi järkevämpi ratkaisu? Nuo pelkät vanteet joita tuo ensimmäinen myyjä kauppaa ovat kyllä siistissä kunnossa ja voisi niiden päälle ostaa nuo 225/45/18 renkaat. Toisaalta taas vanteet+ dunlop renkaat joita toinen myyjä kauppaa voisivat tulla hieman halvemmaksi kokonaisuudessa.. Kyllähän 6mm pintaisilla renkailla vielä pitäisi mukavasti ajella. Miinuksena olisi sitten tuo 40 profiilin rengas.
Ostin auton jonkin aikaa sitten ja epäilen ettei edellinen omistaja ole paljoa murehtinut ohjauskulmien tarkastuksista niin olisi joka tapauksessa tarkoitus käydä tarkastuttamassa/säätämässä kulmat. Eli siis jos ohjauskulmia muutetaan täytyykö ne tosiaankin tietokoneella muuttaa myös autoon? Kuulostaa aika kalliilta huvilta virallisessa bmw huollossa tehtynä:thinkLast edited by dotzrapier; 18-03-2014, 19:43.
Comment
-
-
Originally posted by dotzrapier View PostOk, Tosiaan tuo 225/45/18 rengas kiinnostaisi laittaa kun en halua mukavuudesta liikaa alkaa tinkimään. Eihän 45 ja 40 profiilin renkaassa nyt mahdottoman suurta eroa kai ole mutta silti tuntuisi paremmalta tuo 45.
Se vain vaivaa vähän kun kyseinen rengas ei ole bmw:n "virallinen" koko ettei sitten auton ajettavuus menisi pilalle ja automaatti alkaisi sekoilemaan noilla 225/45/18 renkailla. Mutta onneksi ilmeisesti mitään tällaista ei pitäisi tapahtua.
Originally posted by dotzrapier View PostTässä olisi nyt siis kaksi eri vaihtoehtoa: joko ostan ensimmäiseltä myyjältä nuo pelkät 123 oem vanteet ja niiden päälle ostan uudet hankookit 225/45/18 koossa tai sitten ostan toiselta myyjältä 123 oem vanteet + 245/40/18 dunlop sp sport maxx renkaat (6mm pintaa jäljellä). Kumpikohan olisi järkevämpi ratkaisu? Nuo pelkät vanteet joita tuo ensimmäinen myyjä kauppaa ovat kyllä siistissä kunnossa ja voisi niiden päälle ostaa nuo 225/45/18 renkaat. Toisaalta taas vanteet+ dunlop renkaat joita toinen myyjä kauppaa voisivat tulla hieman halvemmaksi kokonaisuudessa.. Kyllähän 6mm pintaisilla renkailla vielä pitäisi mukavasti ajella. Miinuksena olisi sitten tuo 40 profiilin rengas.
Comment
-
-
Mikä vika Dunlopeissa? Saksankitkoilla ajoin 5 talvea ja loistavat renkaat sekä talvella että välikeleissä.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment