Tuli nyt sitten oltua reipas ja kokeiltua miten nuo pyörii alla. Renkaina siis 245/40-19 ja 275/35-19. Vanteet 8,5 ET20 ja 9,5 ET20. Eipä tosiaan ota missään vaiheessa kiinni, aika töyssyistäkin tuli kokeiltua. Spacerit menis ehkä 3mm eteen ja 5mm taakse ettei vielä takuulla ottais mihinkään kiinni. Sellaiset seuraavaksi kokeiluun.
Noissa molemmissa renkaissa (NS2 takana, Achilles edessä) melko pysty tuo reuna, joten on sen takia herkällä ottamassa kiinni kyllä kun lähestytään kaarta.
Eipä tämä showroomista parane, näitä nyt on jo kaikilla
Optinen harha ehkä, eihän tuossa ole kuin 4mm eroa halkaisijassa etu vs. taka.. Orggiskoossakin on 6mm ero
285 olis prikulleen sama halkaisija, mutta sen kanssa olis vielä hankalampaa hakea istuvuutta kaarelle.
Moroos. Tuli laitettua coilit tilaukseen keulaan (perälle luonnollisesti läppärimadallus e61:ssä) ja tästä johtuen ostoskoriin napsahti myös 8,5/10x20" vanteet. Edessä ET20 ja takana ET25. Tarkoitus pudottaa "maltillisesti" (edellisessä e39:ssä taisi olla maavara matalimmillaan n. 50mm) eli renkaat voisi ottaa hivenen ylikokoa, jotta saa luonnollisesti kaaret paremmin täyteen... Kumit saisi olla mieluummin hiukka veny, mitä pullat eli mietin eteen 225/35 (saisi tarvittaessa tonttiinkin ) ja taakse 275/30. Onko tuo noin 7,5mm halkaisija ero liian suuri? Takarenkaista kyllä nopeasti saa "ajettua" muutaman millin pois... Niin ja spacereilla haetaan tottakai vanteet kaarelle, kunhan stance saadaan muuten kohdalleen.
Kokemusta tuosta akseleiden välisestä renkaan halkaisija erosta?
Noissa molemmissa renkaissa (NS2 takana, Achilles edessä) melko pysty tuo reuna, joten on sen takia herkällä ottamassa kiinni kyllä kun lähestytään kaarta.
Mielestäni NS2 on kyllä kapeaolkainen?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Niin munkin kokemuksilla, on ollu aina vähän venyn näköinen vanteella. Tuo ei kyllä ole, en tiedä johtuuko siitä, että tuossa on se extra vannesuoja.. Tietty tuokin olis eri näköinen 30 -profiililla
Onko kellään tietoa mikä on takavedon ja nelivedon akselien leveysero? Takavedot sopivuudet on aika hyvin tiedossa, mutta nelivetoon aika heikosti tietoa missään...
Kyllä tuo minunkin silmään on nangank aikas kapean oloinen kumi.Itsellä tällä hetkellä 20x8,5" bbs ck edessä,rengastettuna 235/35/20 nangank (kylläkin mallia NS20) ja näyttää melkoiselta venykumilta..
Comment