Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Vanne- rengasfit -topic II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17526
    • Turku

    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Oma mielipide on,että ilman madallusta E60 nelikko muuttuu sitä hölmömmän näköiseksi,mitä isommat vanteet siihen vaihtaa.

    vakioalustalla renkaat pitäisi olla lievästi ylikokoa.Maku asia tietenkin.
    Samaa mieltä.
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • Paarma78
      BTCF Member
      • Jun 2014
      • 291
      • Klaukkala

      Originally posted by Fabsu View Post
      Tässä oma ratkaisu kuvien kera > http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...postcount=1693

      Ja kuten Heguli sanoi, ei nelikkoon kannata ilman madallusta laittaa yli 18" settiä.
      Jep. Ja -35mm nelikkoon tarkoittaa aika prikulleen samankorkuista alustaa kuin takaveto M-Sport alusta.
      BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
      BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
      ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
      ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

      Comment

      • Fabsu
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1754

        Originally posted by Paarma78 View Post
        Jep. Ja -35mm nelikkoon tarkoittaa aika prikulleen samankorkuista alustaa kuin takaveto M-Sport alusta.
        Juuri näin. Tuo takaveto M-sportin korkeus oli oma tavoite ja siihen päästiin tällä ratkaisulla.
        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
        e30 318i -88

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17526
          • Turku

          Originally posted by Laku View Post
          Jep, mulla on takaa säädetty n. 25mm alaspäin ja edessä H&R -50mm eli alkuperäinen M-sport on varsin matala. Renkaat on 275/30 ja 235/35 19" koossa ja mielestäni näyttää ja toimii erinomaisesti autossa.



          Näin on, sillä mulla on edessä 8½x19 ET 17 ja edessä 10mm spaceri ja on sopivasti kaarella.



          Mitkä coilit sulla on E61:ssä? Mulla on orkkis M-sport iskarit ja takana 10x19 ET 25 ja vanne ottaa kiinni tolppaan. Edes 5mm lätty ei auta. Paikalla on tuolla nyt 15mm spacer eli ET on nyt 10.
          Päivitetäänpä tätä. Nelipyöräsäädössä camberit käännettiin niin pystyyn kuin säädöt antoivat myöten ja ovat nyt ohjearvoissa. Piti muuten tukivarsia vaihtaa vain siksi, että pultit olivat aivan jumissa (sahattiin poikki), vaikka tukivarret olivat vielä ehjät .

          Edellä mainitusta johtuen renkaat ottivat entistä enemmän ja pienemmissä kuopissa kaareen kiinni. Tarkkaanottaen takana vanne oli ehkä jopa hieman kaaren yli, mutta rengas kaaren ulkoreunan sisäpuolella.

          No, vaihdoin eilen taakse 12mm spacerit eli ET on nyt 13 ja 3mm tuli siis sisäänpäin. Ainakin alustavan 15km ajon perusteella ei hipsi kaariin enää kiinni, tosin tositestit on vielä tekemättä. Koitan muistaa raportoida tänne.

          Ongelma tässä joka tapauksessa on, että noin matalana takapää ja vielä orkkis M-sport-iskareilla on auttamatta liian löysä ja pehmeä...
          Last edited by Laku; 16-09-2014, 10:01. Reason: Kirjoitusvirheen korjaaminen
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • ///THe
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 841
            • Espoo

            Originally posted by Laku View Post
            Päivitetäänpä tätä. Nelipyöräsäädössä camberit käännettiin niin pystyyn kuin säädöt antoivat myöten ja ovat nyt ohjearvoissa. Piti muuten tukivarsia vaihtaa vain siksi, että pultit olivat aivan jumissa (sahattiin poikki), vaikka tukivarret olivat vielä ehjät .

            Edellä mainitusta johtuen renkaat ottivat entistä enemmän ja pienemmissä kuopissa kaareen kiinni. Tarkkaanottaen takana vanne oli ehkä jopa hieman kaaren yli, mutta rengas kaaren ulkoreunan sisäpuolella.

            No, vaihdoin eilen taakse 12mm spacerit eli ET on nyt 13 ja 3mm tuli siis sisäänpäin. Ainakin alustavan 15km ajon perusteella ei hipsi kaariin enää kiinni, tosin tositestit on vielä tekemättä. Koitan muistaa raportoida tänne.

            Ongelma tässä joka tapauksessa on, että noin matalana takapää ja vielä orkkis M-sport-iskareilla on auttamatta liian löysä ja pehmeä...
            19":lla spacerit näköjään uppoaa. Mulla kanssa camberit niin pystyssä kun saa ja ei puhettakaan, että 10mm spaceri menis raapimatta. Tuossa 275/30/20 renkaassa halkaisija sen verta isompi, että alkaa heti ottamaan kiinni siihen takapuskurin/korin saumassa olevaan "pattiin". Vanne on 10x20" et25. 5mm biltema limpun kanssakin otti kiinni ainakin kuljettajan puolelta...

            Tuo on joka tapauksessa totta, että perä reippaasti madallettuna menee aivan liian löysäksi. Kai ne pussit on niin tyhjätty ja mennään iskarin varassa? :think Löytyisköhän jostain päin maailmaa sopivia lyhyempiä pusseja? Vai paraniskohan tuo pelkästään iskarien vaihdolla?
            X5 F15 ///Msport
            CRX 2gen +25psi

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17526
              • Turku

              Originally posted by ///THe View Post
              19":lla spacerit näköjään uppoaa. Mulla kanssa camberit niin pystyssä kun saa ja ei puhettakaan, että 10mm spaceri menis raapimatta. Tuossa 275/30/20 renkaassa halkaisija sen verta isompi, että alkaa heti ottamaan kiinni siihen takapuskurin/korin saumassa olevaan "pattiin". Vanne on 10x20" et25. 5mm biltema limpun kanssakin otti kiinni ainakin kuljettajan puolelta...

              Tuo on joka tapauksessa totta, että perä reippaasti madallettuna menee aivan liian löysäksi. Kai ne pussit on niin tyhjätty ja mennään iskarin varassa? :think Löytyisköhän jostain päin maailmaa sopivia lyhyempiä pusseja? Vai paraniskohan tuo pelkästään iskarien vaihdolla?
              Taitaa tuo 19" toimia paremmin E61:ssä . Nyt on ajettu lisää ja toistaiseksi ei ole kertaakaan ottanut vielä takana kiinni . Täytyy testata vielä ajaa kovaa vasemmalle kääntyvään ramppiin / kuoppaan, tuo oikea puoli kun mulla ottaa enemmän kiinni.

              Pussilinkkejä saa laittaa. Onko kellään kokemuksia iskarinvaihdosta reilulla madalluksella?
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • syncro^^
                BTCF Member
                • Jan 2011
                • 765
                • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu




                näitä kattellu mut mikäs rengas koko olis soppeli talveks pitäs siis kitkapyörät saaha
                Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

                BMW G31 540D x-Drive
                BMW F11 530DA -12

                Ex:
                BMW E61 535da individual -10 340/680nm
                BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
                BMW F30 320Da -12
                Bmw E70 3.0DA -07
                Bmw F10 525DA -10
                Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17526
                  • Turku

                  Originally posted by syncro^^ View Post
                  http://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&group=4&item=804


                  näitä kattellu mut mikäs rengas koko olis soppeli talveks pitäs siis kitkapyörät saaha
                  Laitapa tietoa, jos löydät sopivat itsellänkin haussa koossa 245/40-18".
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6325
                    • P-Pohjanmaa

                    Originally posted by Laku View Post
                    Laitapa tietoa, jos löydät sopivat itsellänkin haussa koossa 245/40-18".
                    contin cv5 toimi hyvin E61 535d alla tuossa koossa, ja nykyisen alle tulee nokian R2 245\40-19 ja nämä renkaat oli puoli talvea E61:sen alla ja toimivat myös loistavasti
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17526
                      • Turku

                      Originally posted by veku View Post
                      contin cv5 toimi hyvin E61 535d alla tuossa koossa, ja nykyisen alle tulee nokian R2 245\40-19 ja nämä renkaat oli puoli talvea E61:sen alla ja toimivat myös loistavasti
                      Hinta taitaa vain olla noissa jäätävä .
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • nappe74
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 2846
                        • South Carelia

                        Onkos tuohon sigun madallettuun E60:iin passeli nastarengaskoko 235/40-18 ??

                        Kun hakusessa on ollut 245 leveät niinkuin nuo kesärenkaatkin on...

                        Renkaat tulis 8,5 leveisiin vanteisiin...
                        G30 530e xDrive A M-Sport -20

                        ex-Bimmerit:
                        F10 525dA xDrive M-Sport -13
                        E21 316 -80
                        E91 330xdA M-Sport -06
                        E53 X5 3.0iA Sport -04
                        E91 335xiA M-Sport -08
                        E60 530iA M-Sport -06
                        E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                        E91 320d -06
                        E39 530iAT M-Sport -01
                        E36 328iA -96
                        E39 528iA -96
                        E36 325i -92

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7527
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by nappe74 View Post
                          Onkos tuohon sigun madallettuun E60:iin passeli nastarengaskoko 235/40-18 ??

                          Kun hakusessa on ollut 245 leveät niinkuin nuo kesärenkaatkin on...

                          Renkaat tulis 8,5 leveisiin vanteisiin...
                          Orkkis on 245/40-18, kyllä nuo sentin kapeammatkin toimii Ok.
                          Tai järkikoko vois olla 235/45-18 jolloin olis vähän enemmän maavaraa...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • nappe74
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 2846
                            • South Carelia

                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Orkkis on 245/40-18, kyllä nuo sentin kapeammatkin toimii Ok.
                            Tai järkikoko vois olla 235/45-18 jolloin olis vähän enemmän maavaraa...
                            Kiitos...

                            Tuo 45 profiili taitaa olla liian korkea kun tuo auto on reilusti madallettu !!
                            G30 530e xDrive A M-Sport -20

                            ex-Bimmerit:
                            F10 525dA xDrive M-Sport -13
                            E21 316 -80
                            E91 330xdA M-Sport -06
                            E53 X5 3.0iA Sport -04
                            E91 335xiA M-Sport -08
                            E60 530iA M-Sport -06
                            E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                            E91 320d -06
                            E39 530iAT M-Sport -01
                            E36 328iA -96
                            E39 528iA -96
                            E36 325i -92

                            Comment

                            • jjanii
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2012
                              • 629
                              • joensuu

                              mahtuuko pyörimään e61sen alla 19" 9,5" et 20 ja 11" et 20 rengastuksella 225/35 ja 265/30

                              alusta msport, tulossa coilit niin tarviiko spaceria heittää väliin?

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17799
                                • Jämsä

                                Originally posted by jjanii View Post
                                mahtuuko pyörimään e61sen alla 19" 9,5" et 20 ja 11" et 20 rengastuksella 225/35 ja 265/30

                                alusta msport, tulossa coilit niin tarviiko spaceria heittää väliin?
                                Laita nyt edes 235/35 ja 275/30...

                                Eteen saat laittaa coilien kanssa 15mm spacerit.
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎