Originally posted by Heguli 31
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Vanne- rengasfit -topic II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Fabsu View PostTässä oma ratkaisu kuvien kera > http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...postcount=1693
Ja kuten Heguli sanoi, ei nelikkoon kannata ilman madallusta laittaa yli 18" settiä.BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Comment
-
-
Originally posted by Paarma78 View PostJep. Ja -35mm nelikkoon tarkoittaa aika prikulleen samankorkuista alustaa kuin takaveto M-Sport alusta.AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostJep, mulla on takaa säädetty n. 25mm alaspäin ja edessä H&R -50mm eli alkuperäinen M-sport on varsin matala. Renkaat on 275/30 ja 235/35 19" koossa ja mielestäni näyttää ja toimii erinomaisesti autossa.
Näin on, sillä mulla on edessä 8½x19 ET 17 ja edessä 10mm spaceri ja on sopivasti kaarella.
Mitkä coilit sulla on E61:ssä? Mulla on orkkis M-sport iskarit ja takana 10x19 ET 25 ja vanne ottaa kiinni tolppaan. Edes 5mm lätty ei auta. Paikalla on tuolla nyt 15mm spacer eli ET on nyt 10.
Edellä mainitusta johtuen renkaat ottivat entistä enemmän ja pienemmissä kuopissa kaareen kiinni. Tarkkaanottaen takana vanne oli ehkä jopa hieman kaaren yli, mutta rengas kaaren ulkoreunan sisäpuolella.
No, vaihdoin eilen taakse 12mm spacerit eli ET on nyt 13 ja 3mm tuli siis sisäänpäin. Ainakin alustavan 15km ajon perusteella ei hipsi kaariin enää kiinni, tosin tositestit on vielä tekemättä. Koitan muistaa raportoida tänne.
Ongelma tässä joka tapauksessa on, että noin matalana takapää ja vielä orkkis M-sport-iskareilla on auttamatta liian löysä ja pehmeä...Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostPäivitetäänpä tätä. Nelipyöräsäädössä camberit käännettiin niin pystyyn kuin säädöt antoivat myöten ja ovat nyt ohjearvoissa. Piti muuten tukivarsia vaihtaa vain siksi, että pultit olivat aivan jumissa (sahattiin poikki), vaikka tukivarret olivat vielä ehjät .
Edellä mainitusta johtuen renkaat ottivat entistä enemmän ja pienemmissä kuopissa kaareen kiinni. Tarkkaanottaen takana vanne oli ehkä jopa hieman kaaren yli, mutta rengas kaaren ulkoreunan sisäpuolella.
No, vaihdoin eilen taakse 12mm spacerit eli ET on nyt 13 ja 3mm tuli siis sisäänpäin. Ainakin alustavan 15km ajon perusteella ei hipsi kaariin enää kiinni, tosin tositestit on vielä tekemättä. Koitan muistaa raportoida tänne.
Ongelma tässä joka tapauksessa on, että noin matalana takapää ja vielä orkkis M-sport-iskareilla on auttamatta liian löysä ja pehmeä...
Tuo on joka tapauksessa totta, että perä reippaasti madallettuna menee aivan liian löysäksi. Kai ne pussit on niin tyhjätty ja mennään iskarin varassa? :think Löytyisköhän jostain päin maailmaa sopivia lyhyempiä pusseja? Vai paraniskohan tuo pelkästään iskarien vaihdolla?X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Originally posted by ///THe View Post19":lla spacerit näköjään uppoaa. Mulla kanssa camberit niin pystyssä kun saa ja ei puhettakaan, että 10mm spaceri menis raapimatta. Tuossa 275/30/20 renkaassa halkaisija sen verta isompi, että alkaa heti ottamaan kiinni siihen takapuskurin/korin saumassa olevaan "pattiin". Vanne on 10x20" et25. 5mm biltema limpun kanssakin otti kiinni ainakin kuljettajan puolelta...
Tuo on joka tapauksessa totta, että perä reippaasti madallettuna menee aivan liian löysäksi. Kai ne pussit on niin tyhjätty ja mennään iskarin varassa? :think Löytyisköhän jostain päin maailmaa sopivia lyhyempiä pusseja? Vai paraniskohan tuo pelkästään iskarien vaihdolla?
Pussilinkkejä saa laittaa. Onko kellään kokemuksia iskarinvaihdosta reilulla madalluksella?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
näitä kattellu mut mikäs rengas koko olis soppeli talveks pitäs siis kitkapyörät saahaSininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
Comment
-
-
Originally posted by syncro^^ View Posthttp://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&group=4&item=804
näitä kattellu mut mikäs rengas koko olis soppeli talveks pitäs siis kitkapyörät saahaNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostLaitapa tietoa, jos löydät sopivat itsellänkin haussa koossa 245/40-18".F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View Postcontin cv5 toimi hyvin E61 535d alla tuossa koossa, ja nykyisen alle tulee nokian R2 245\40-19 ja nämä renkaat oli puoli talvea E61:sen alla ja toimivat myös loistavastiNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Onkos tuohon sigun madallettuun E60:iin passeli nastarengaskoko 235/40-18 ??
Kun hakusessa on ollut 245 leveät niinkuin nuo kesärenkaatkin on...
Renkaat tulis 8,5 leveisiin vanteisiin...G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
Originally posted by nappe74 View PostOnkos tuohon sigun madallettuun E60:iin passeli nastarengaskoko 235/40-18 ??
Kun hakusessa on ollut 245 leveät niinkuin nuo kesärenkaatkin on...
Renkaat tulis 8,5 leveisiin vanteisiin...
Tai järkikoko vois olla 235/45-18 jolloin olis vähän enemmän maavaraa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostOrkkis on 245/40-18, kyllä nuo sentin kapeammatkin toimii Ok.
Tai järkikoko vois olla 235/45-18 jolloin olis vähän enemmän maavaraa...
Tuo 45 profiili taitaa olla liian korkea kun tuo auto on reilusti madallettu !!G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
Originally posted by jjanii View Postmahtuuko pyörimään e61sen alla 19" 9,5" et 20 ja 11" et 20 rengastuksella 225/35 ja 265/30
alusta msport, tulossa coilit niin tarviiko spaceria heittää väliin?
Eteen saat laittaa coilien kanssa 15mm spacerit.
Comment
-
Comment