Jos kojelaudan sisältä tuntuu tulevan niin veikkaus sille poikkituelle.
Vahvasti tämä, näiden kiinnityksistä korkkaa sitten kierteet herkästi jos vetää apinan raivolla kiinni. Tämän jälkeen ei lakkaa ikinä pitämästä ääntä vaikka koittais saada kunnolla kiinni.
Vahvasti tämä, näiden kiinnityksistä korkkaa sitten kierteet herkästi jos vetää apinan raivolla kiinni. Tämän jälkeen ei lakkaa ikinä pitämästä ääntä vaikka koittais saada kunnolla kiinni.
Voisikohan se olla tuo tuossakin omassa. Välillä narisee ihan vain kyytiin noustessa ja startatessa kun auto heilahtaa. Ei tuolla ole enää ohjauksen kanssa mitään tekemistä. Poikkituen kiinnitys repsikan puolelta? Mistäs tuon tarkistaa? Näkyykö kaikki tarvittava suoraan konehuoneessa?
Poikkituen kiinnitys repsikan puolelta? Mistäs tuon tarkistaa? Näkyykö kaikki tarvittava suoraan konehuoneessa?
Iskarintukeen kiinnittyvän pään tarkastaminen on helpoin, kun purettavaa ei ole, mutta tuulilasin puoleinen osa on aavistuksen hankalampi, kun täytyy purkaa myös muovia siitä edestä pois.
Harmittavasti pulttien kiinnitykset on toteutetty torx-päillä, jotka saattavat pyöristyä helposti, jos työkalut luistaa. Mieluummin sisätorxit (e-torx) olisi noissa kohdissa, jos vain tila antaa myöten.
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Iskarintukeen kiinnittyvän pään tarkastaminen on helpoin, kun purettavaa ei ole, mutta tuulilasin puoleinen osa on aavistuksen hankalampi, kun täytyy purkaa myös muovia siitä edestä pois.
Harmittavasti pulttien kiinnitykset on toteutetty torx-päillä, jotka saattavat pyöristyä helposti, jos työkalut luistaa. Mieluummin sisätorxit (e-torx) olisi noissa kohdissa, jos vain tila antaa myöten.
Katsoinko oikein että tuki on käytännössä leveä V, päistä iskaripylväissä, keskellä tulipellissä kiinni?
Äänen perusteella epäilisin repsikan puolelta jotain kiinnitystä. Siltä puolelta tuo selkeästi tulee.
Onkos näissä ollut failureja noin yleisesti? Että pultti / kiinnitys pettää vai onko se aina purku/kasaus virhe?
Iskarintukeen kiinnittyvän pään tarkastaminen on helpoin, kun purettavaa ei ole, mutta tuulilasin puoleinen osa on aavistuksen hankalampi, kun täytyy purkaa myös muovia siitä edestä pois.
Harmittavasti pulttien kiinnitykset on toteutetty torx-päillä, jotka saattavat pyöristyä helposti, jos työkalut luistaa. Mieluummin sisätorxit (e-torx) olisi noissa kohdissa, jos vain tila antaa myöten.
Nuo t-torx on kyllä yleensäkkin perseestä autokäytössä. Ensimmäisenä saa puhdistaa sen kolon, että saa varmasti kärjen pohjaan ja sittenkin mieluummin vielä vasaralla kopauttaa, että _varmasti_ on pohjassa.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Nuo t-torx on kyllä yleensäkkin perseestä autokäytössä. Ensimmäisenä saa puhdistaa sen kolon, että saa varmasti kärjen pohjaan ja sittenkin mieluummin vielä vasaralla kopauttaa, että _varmasti_ on pohjassa.
Näin juuri. Vastaava pulma tuli myös kuusiokolon kanssa, kun olin vaihtamassa laatikkoöljyjä ja niinpä olikin edellinen täyttötulpalla käynyt seppä saanut puolet kuusiokolosyvennyksestä hajotettua, eikä avain meinannut millään upota riittävän syvälle. Parin tunnin värkkäilyn jälkeen sain kaiverrettua jäänteitä riittävästi, että avaimen sai lopulta koputeltua riittävän syvälle. Tilaa ei paljoa tuolla seudulla ole. Helpotuksen huokaus, kun tulppa lähti viimein "turvallisesti" auki.
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Täällä hermot palaa kohta tuohon koslaan. Vasemmasta etunurkasta kuuluu kolina kun ajaa alle 30km/h mukulakivillä tai töyssyyn. Parin kuukauden sisällä vaihdettu iskarit, ylätukilaakerit, koiranluut, ulommat raidetangonpäät, vakaajatangon kumipuslat, reaktiotangot ja taka-alatukivarret sekä vielä vasemman pyörän laakeri ja jarrupalat . Moottorin kiinnikkeet näyttävät olevan kunnossa, pohjapanssarin altakaan ei löytynyt mitään. Ei kolise jos jarruttaa ja painaa kaasua samalla töyssyn yli (jos siis pitää siis nopeuden vakiona jarrutuksesta huolimatta). Ei kuulosta siltä kuin ajaisi viemärikannen yli, kolina ei niin metallinen. Renkaatkin vaihdettu päittäin edessä, ei auttanut.
Olisiko ehdottaa lisää vaihdettavia/tarkistettavia osia etupäästä? Varmuuden vuoksi konehuonekin käyty läpi koputtamalla/repimällä/hakkaamalla, ei irrallisia osia siellä.
Auto on 2009 E61 520dA, ajettu 179k, jos nyt joku sattuisi heti keksimään mistä voisi olla kyse.
Löytyköhän tähän mitään vastausta? Omassa täysin sama homma ja samat osat vaihdettu :think nyt vaihdan vielä kaikki jarrulevyt ja palat katsastukseen niin sitten ei ole enään alustassa vaihdettavia osia
Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
Onko sitä ohjauksen taikamutteria kiristetty. Omasta loppui kolinat sillä. Multa kuulosti tulevan oikealta, mutta mutteria kiristämällä loppui.
Sitä ei sitten saa kiristää kuin maks 5 min. eli 30 astetta. Parempi kokeilla vaikka 15 astetta ensin.
Jarruja vaihtaessa huomasin että hantin puolen laakeri naksuu pyöriteltäessä, vaikka välistä ei tunnu jousessa pyörittämällä. Sparetolta uusi tilaukseen ja ens vklp vaihtamaan jos olisikin siinä ollut koko ajan tuo ääni :think Jos ei niin pitää kokeilla tuota taikamutteria. Tosiaan tuossa kolinaäänessä on se jännä että se loppuu jarrua painamalla, eli voisi viitata enempi laakerin kuin raidetankoon
Ohessa tuli huomattua, että ylempi takatukivarsi hantin puolella oli pallonivelestä aivan väljä. Jännä ettei tuo ole kolissut kabiiniin vielä :think
Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
Moro! Täällä kun keskustellaan e6x kolinoista niin lisätään oma kokemus vielä tänne. Eli eteen vaihdettu kaikki nivelet ja ta-techniksin uudet tolpat vaihtui kw variante 3. Iskarin yläpäät myös uudet. Autoon on vaihdettu myös hammastanko aikaisemmin koska kusi tehostajan öljyt pihalle pelkääjän puolen stefasta. Edelleen joku kolisee mutta mikä. Sama kun kääntää rattia niin ratti vonkuu/vinkuu. Tämä vonkuminen/vinkuminen liittyy vahvasti ulko lämpötilaan, mitä kylmempi=vähemmän vinkumista. Alkaa olee uskoloppu ton auton kanssa. Tänään vaihdoin molemmat reaktio tangot koska toinen oli selvästi väljä. Edelleen lotaa jokin.
Moro! Täällä kun keskustellaan e6x kolinoista niin lisätään oma kokemus vielä tänne. Eli eteen vaihdettu kaikki nivelet ja ta-techniksin uudet tolpat vaihtui kw variante 3. Iskarin yläpäät myös uudet. Autoon on vaihdettu myös hammastanko aikaisemmin koska kusi tehostajan öljyt pihalle pelkääjän puolen stefasta. Edelleen joku kolisee mutta mikä. Sama kun kääntää rattia niin ratti vonkuu/vinkuu. Tämä vonkuminen/vinkuminen liittyy vahvasti ulko lämpötilaan, mitä kylmempi=vähemmän vinkumista. Alkaa olee uskoloppu ton auton kanssa. Tänään vaihdoin molemmat reaktio tangot koska toinen oli selvästi väljä. Edelleen lotaa jokin.
Onhan konehuoneen poikkituen pultit kunnolla kiristetty?
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Voisin koittaa samantien että ovatko kireällä. En usko kuitenkaan että ääni tulisi niistä. Mutta koitetaan
Pelkääjän puolella oli torxi vähän löysällä. Vielä en ole kerennyt autolla ajamaan mutta tuntuu aika uskomattomalta jos kolinat oisivat kadonneet :think
Pelkääjän puolella oli torxi vähän löysällä. Vielä en ole kerennyt autolla ajamaan mutta tuntuu aika uskomattomalta jos kolinat oisivat kadonneet :think
Nämä tunnetusti aiheuttaa kolinaa. Kiristämisen kanssa sitten järki mukana, kierteet on aika monelta korkanneet.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment