Originally posted by huotski
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 etupään kolinat
Collapse
X
-
Originally posted by E39Fin View PostVahvasti tämä, näiden kiinnityksistä korkkaa sitten kierteet herkästi jos vetää apinan raivolla kiinni. Tämän jälkeen ei lakkaa ikinä pitämästä ääntä vaikka koittais saada kunnolla kiinni.
Voisikohan se olla tuo tuossakin omassa. Välillä narisee ihan vain kyytiin noustessa ja startatessa kun auto heilahtaa. Ei tuolla ole enää ohjauksen kanssa mitään tekemistä. Poikkituen kiinnitys repsikan puolelta? Mistäs tuon tarkistaa? Näkyykö kaikki tarvittava suoraan konehuoneessa?
Comment
-
-
Originally posted by LongJohn View PostPoikkituen kiinnitys repsikan puolelta? Mistäs tuon tarkistaa? Näkyykö kaikki tarvittava suoraan konehuoneessa?
Harmittavasti pulttien kiinnitykset on toteutetty torx-päillä, jotka saattavat pyöristyä helposti, jos työkalut luistaa. Mieluummin sisätorxit (e-torx) olisi noissa kohdissa, jos vain tila antaa myöten.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostIskarintukeen kiinnittyvän pään tarkastaminen on helpoin, kun purettavaa ei ole, mutta tuulilasin puoleinen osa on aavistuksen hankalampi, kun täytyy purkaa myös muovia siitä edestä pois.
Harmittavasti pulttien kiinnitykset on toteutetty torx-päillä, jotka saattavat pyöristyä helposti, jos työkalut luistaa. Mieluummin sisätorxit (e-torx) olisi noissa kohdissa, jos vain tila antaa myöten.
Katsoinko oikein että tuki on käytännössä leveä V, päistä iskaripylväissä, keskellä tulipellissä kiinni?
Äänen perusteella epäilisin repsikan puolelta jotain kiinnitystä. Siltä puolelta tuo selkeästi tulee.
Onkos näissä ollut failureja noin yleisesti? Että pultti / kiinnitys pettää vai onko se aina purku/kasaus virhe?
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostIskarintukeen kiinnittyvän pään tarkastaminen on helpoin, kun purettavaa ei ole, mutta tuulilasin puoleinen osa on aavistuksen hankalampi, kun täytyy purkaa myös muovia siitä edestä pois.
Harmittavasti pulttien kiinnitykset on toteutetty torx-päillä, jotka saattavat pyöristyä helposti, jos työkalut luistaa. Mieluummin sisätorxit (e-torx) olisi noissa kohdissa, jos vain tila antaa myöten.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNuo t-torx on kyllä yleensäkkin perseestä autokäytössä. Ensimmäisenä saa puhdistaa sen kolon, että saa varmasti kärjen pohjaan ja sittenkin mieluummin vielä vasaralla kopauttaa, että _varmasti_ on pohjassa.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by plerp View PostTäällä hermot palaa kohta tuohon koslaan. Vasemmasta etunurkasta kuuluu kolina kun ajaa alle 30km/h mukulakivillä tai töyssyyn. Parin kuukauden sisällä vaihdettu iskarit, ylätukilaakerit, koiranluut, ulommat raidetangonpäät, vakaajatangon kumipuslat, reaktiotangot ja taka-alatukivarret sekä vielä vasemman pyörän laakeri ja jarrupalat . Moottorin kiinnikkeet näyttävät olevan kunnossa, pohjapanssarin altakaan ei löytynyt mitään. Ei kolise jos jarruttaa ja painaa kaasua samalla töyssyn yli (jos siis pitää siis nopeuden vakiona jarrutuksesta huolimatta). Ei kuulosta siltä kuin ajaisi viemärikannen yli, kolina ei niin metallinen. Renkaatkin vaihdettu päittäin edessä, ei auttanut.
Olisiko ehdottaa lisää vaihdettavia/tarkistettavia osia etupäästä? Varmuuden vuoksi konehuonekin käyty läpi koputtamalla/repimällä/hakkaamalla, ei irrallisia osia siellä.
Auto on 2009 E61 520dA, ajettu 179k, jos nyt joku sattuisi heti keksimään mistä voisi olla kyse.
Löytyköhän tähän mitään vastausta? Omassa täysin sama homma ja samat osat vaihdettu :think nyt vaihdan vielä kaikki jarrulevyt ja palat katsastukseen niin sitten ei ole enään alustassa vaihdettavia osiaVikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
Comment
-
-
Noniin
Jarruja vaihtaessa huomasin että hantin puolen laakeri naksuu pyöriteltäessä, vaikka välistä ei tunnu jousessa pyörittämällä. Sparetolta uusi tilaukseen ja ens vklp vaihtamaan jos olisikin siinä ollut koko ajan tuo ääni :think Jos ei niin pitää kokeilla tuota taikamutteria. Tosiaan tuossa kolinaäänessä on se jännä että se loppuu jarrua painamalla, eli voisi viitata enempi laakerin kuin raidetankoon
Ohessa tuli huomattua, että ylempi takatukivarsi hantin puolella oli pallonivelestä aivan väljä. Jännä ettei tuo ole kolissut kabiiniin vielä :thinkVikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
Comment
-
-
Moro! Täällä kun keskustellaan e6x kolinoista niin lisätään oma kokemus vielä tänne. Eli eteen vaihdettu kaikki nivelet ja ta-techniksin uudet tolpat vaihtui kw variante 3. Iskarin yläpäät myös uudet. Autoon on vaihdettu myös hammastanko aikaisemmin koska kusi tehostajan öljyt pihalle pelkääjän puolen stefasta. Edelleen joku kolisee mutta mikä. Sama kun kääntää rattia niin ratti vonkuu/vinkuu. Tämä vonkuminen/vinkuminen liittyy vahvasti ulko lämpötilaan, mitä kylmempi=vähemmän vinkumista. Alkaa olee uskoloppu ton auton kanssa. Tänään vaihdoin molemmat reaktio tangot koska toinen oli selvästi väljä. Edelleen lotaa jokin.
Comment
-
-
Originally posted by tombo View PostMoro! Täällä kun keskustellaan e6x kolinoista niin lisätään oma kokemus vielä tänne. Eli eteen vaihdettu kaikki nivelet ja ta-techniksin uudet tolpat vaihtui kw variante 3. Iskarin yläpäät myös uudet. Autoon on vaihdettu myös hammastanko aikaisemmin koska kusi tehostajan öljyt pihalle pelkääjän puolen stefasta. Edelleen joku kolisee mutta mikä. Sama kun kääntää rattia niin ratti vonkuu/vinkuu. Tämä vonkuminen/vinkuminen liittyy vahvasti ulko lämpötilaan, mitä kylmempi=vähemmän vinkumista. Alkaa olee uskoloppu ton auton kanssa. Tänään vaihdoin molemmat reaktio tangot koska toinen oli selvästi väljä. Edelleen lotaa jokin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by tombo View PostVoisin koittaa samantien että ovatko kireällä. En usko kuitenkaan että ääni tulisi niistä. Mutta koitetaan
Comment
-
-
Originally posted by tombo View PostPelkääjän puolella oli torxi vähän löysällä. Vielä en ole kerennyt autolla ajamaan mutta tuntuu aika uskomattomalta jos kolinat oisivat kadonneet :thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment