Samoilla linjoilla tästä, moottori lienee isoin riski.. se miten isona sitä pitää, niin täytyy itse päättää
Muutenhan toi nyt kai aikasta asiallinen? On siinä jo vähän jotain varustettakin, jos samoilla kriteereillä ja pyynnillä oleviin kutoskoneisiin vertaa, joissa ei ole about _mitään_... CIC-pisnesnavi, m-sportti paketti, puolinahat yms
Kyllä nyt meni tuon N47 moottorin threadin lukemisen jälkeen tuon linkittämäni auton fiilikset kokonaan
on tässä nyt jonkin aikaa ollu harkinassa että jos ostais tuollaisen diesel e60:sen vähän reilummillä kilsoilla (200-300tkm) niin kertokaas nyt ihmiset onko mitää järkeä ostaa niin paljon ajettua?
on tässä nyt jonkin aikaa ollu harkinassa että jos ostais tuollaisen diesel e60:sen vähän reilummillä kilsoilla (200-300tkm) niin kertokaas nyt ihmiset onko mitää järkeä ostaa niin paljon ajettua?
No keväällä ostin 270tkm ajetun, nyt mittarissa 304tkm, niin eikait tuo moottori kilometrejä säikähdä. Minun kohdalla tuohon päätöksen teki, kun oli laatikko vahvistettu/momentinmuunnin vaihdettu, vaikka maalipinnassa olikin sanomista.
Riippuu paljolti mitä siihen on tehty, mulla on kyllä palanut rahaa moneen tyyppivikaan, muttei mitään yllättävää
on tässä nyt jonkin aikaa ollu harkinassa että jos ostais tuollaisen diesel e60:sen vähän reilummillä kilsoilla (200-300tkm) niin kertokaas nyt ihmiset onko mitää järkeä ostaa niin paljon ajettua?
Hankin helmikuussa 183 tkm ajetun E61 520dA:n. Nyt kilometrejä on 206 000 ja odotan että autolla pääsee ilman isompia remontteja ainakin 350-400 tkm. Noita tyyppivikoja on täälläkin ollut mutta ei mitään isompaa.
on tässä nyt jonkin aikaa ollu harkinassa että jos ostais tuollaisen diesel e60:sen vähän reilummillä kilsoilla (200-300tkm) niin kertokaas nyt ihmiset onko mitää järkeä ostaa niin paljon ajettua?
Itte kans ostin 260tkm ajetun ja nyt kilsoja 300tkm, on vieläpä vanha taksi.
Laatikko kylläkin vaihdettu takuuseen 200tkm, mutta voi olla että melko hepoisin syin on tuo loota menny laakkosella vaihtoon.
Tyyppiviat termarit, hehkut ja ohjausboksi vaihdettu, ei mitään isompaa.
Noi linkit/ongelmat koskee uudempaa N47 moottoria, vanhempi M47(mitä tässäkin haettiin) on ihan ok.
Viimeiseen kommenttin voin kyllä silti yhtyä
Kyllä niissäkin läpät on, niinkuin muissakin.
edit. eikun jaa, manuaalista oli kyse :think
Eikos 525d lci malli ole ilman lappia oli kyseessa manuaali tai automaatti...? Tallaisessa kasityksessa ainakin itse olen ja mita tuolta realoem:sta katselin...
Niin ja alkuperaisessa viestissa johon vastasin tosiaan puhuttiin 525d mallista joka ei tahan nyt tulostunut, mutta oliko kyseessa pre lci vai lci malli niin en ole varma...
Hakusessa olis E61 mieluiten M-Sportti 530D !
Mitä tyyppivikoja näissä mahtaa olla, mitä kannattaa tarkistaa / ottaa huomioon kun tällästa käy katsomassa? Eroaako vm toisistaan elikkä onko uudemmissa otettu huomioon tyyppiviat ja jo tehtaalla "korjattu" ?
Saa privaan laittaa linkkejä nettiautosta jos löytyy hyviä ehdokkaita!
kiitoksia jo etukäteen!
Meinaan lukasta topiccia läpi ajatuksella kuhan ehin!!!
BMW e30 M-Tech II (M30B35) -89 BMW e30 316i-90
ex. BMW e30 320i (2.6 stroked) -88 BMW e30 316 Bavaria -90 BMW e92 325 Coupe -06
Hakusessa olis E61 mieluiten M-Sportti 530D !
Mitä tyyppivikoja näissä mahtaa olla, mitä kannattaa tarkistaa / ottaa huomioon kun tällästa käy katsomassa? Eroaako vm toisistaan elikkä onko uudemmissa otettu huomioon tyyppiviat ja jo tehtaalla "korjattu" ?
Saa privaan laittaa linkkejä nettiautosta jos löytyy hyviä ehdokkaita!
kiitoksia jo etukäteen!
Meinaan lukasta topiccia läpi ajatuksella kuhan ehin!!!
Hommaa vähintään 2006 vuosimalli (9/2005 alkaen), eli starttinapillinen.
Tällöin tekniikka on paljon tuoreempaa ja vähemmän ongelmia keston suhteen.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Hommaa vähintään 2006 vuosimalli (9/2005 alkaen), eli starttinapillinen.
Tällöin tekniikka on paljon tuoreempaa ja vähemmän ongelmia keston suhteen.
Kiitos! Hyvä vinkki
Onko muita nippeli tietoja mitä kannattaa ottaa huomioon tälläsen ostaessa?
Millaset km on NS max jos riisseliä hakee? olin miettinyt 150-200tkm ajettua yksilöä.. millaset tyyppiviat näissä lukemissa mahtaa silloin olla?
BMW e30 M-Tech II (M30B35) -89 BMW e30 316i-90
ex. BMW e30 320i (2.6 stroked) -88 BMW e30 316 Bavaria -90 BMW e92 325 Coupe -06
Kiitos! Hyvä vinkki
Onko muita nippeli tietoja mitä kannattaa ottaa huomioon tälläsen ostaessa?
Millaset km on NS max jos riisseliä hakee? olin miettinyt 150-200tkm ajettua yksilöä.. millaset tyyppiviat näissä lukemissa mahtaa silloin olla?
Foorumilta löytyy tyyppivikalista, siihen kannattaa perehtyä...
Kilometrit on enemmän maku- ja raha-asia.
Jos paljon ajaa, joku 150 tkm ajettu -> 300 tkm menee vielä kohtuullisella laitolla jos ei maanantaiyksilö satu kohdalle.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
E60 LCI 523i vs 525-530i (bensa) - meneekö pienemmälläkin kutosella vai vaatiiko lossi vääntöä enemmänkin? Tällä hetkellä ei tarjontaa alle 100tkm ajetuista aivan hirveästi ole, vielä vähemmän autoliikkeissä sijaitsevia.
E60 LCI 523i vs 525-530i (bensa) - meneekö pienemmälläkin kutosella vai vaatiiko lossi vääntöä enemmänkin? Tällä hetkellä ei tarjontaa alle 100tkm ajetuista aivan hirveästi ole, vielä vähemmän autoliikkeissä sijaitsevia.
Mulle ainaki riittää ihan kohtuuhyvin tää 523iA-05 ja näissä vanhimmissahan ei oo ku alle 180hp. Ihan riippuu minkälaiseen käyttöön tulee. Itellä on ikää(ja perhettäkin)jo sen verran, että kovimmat kaahailut on jo kaahailtu ja tolla kyllä kerkee rekasta ohi helposti ku ei ihan älyttömään rakoon lähde yrittämään. Auto kuiteski painaa kohtalaisen paljon. Jotenki tunne on aina kiihdyttäessä kovempaa, ettei tää oikein lähe, mutta loppujenlopuksi suht hyvät kiihtyvyysarvothan tällekkin luvataan. Oisko ollu noin 8.5s 0-100km/h. (korjatkoon joku jos muistan ton väärin) Tosi eleettömästi alusta jotenki hoitaa hommansa eikä kori juuri niiaile niinku joku riisikippo samoilla kiihtyvyyslukemilla. Moottoriäänetkin pysyvät suht vaimeina kiihyttäessä tosissaan.
Tosin automaattilaatikko varmaan vie ihan viimesimmän terän moottorin terhakkuudesta, koska aikasemmin omistamani e39 523i-96 jossa oli vielä noin 10hp vähemmän tuntui todella pirteältä peliltä manuaalivaihteisena.
Kun tän ostin joku aika sitten, yritin ettiä nimenomaan manuaalivaihteista, mutta eihän sellasia oikeen mistään löytyny ainakaan siihen hätään.
Ja nämä ovat sitten vain minun mielipiteitäni! Luulempa jotta ihan kaikki eivät ole samoilla linjoilla kanssani
E60 LCI 523i vs 525-530i (bensa) - meneekö pienemmälläkin kutosella vai vaatiiko lossi vääntöä enemmänkin? Tällä hetkellä ei tarjontaa alle 100tkm ajetuista aivan hirveästi ole, vielä vähemmän autoliikkeissä sijaitsevia.
Käy koeajamassa, sillä se selviää.
Vrt: aikoinaan, kun ensimmäisestä E60:sta haaveilin, koeajoin kaksi alkupään 520i:tä man ja autom. Paperillahan nuokin on ihan ok, mutta käytännössä ohitukset oli yhtä tuskaa -> ei kauppoja.
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Käy koeajamassa, sillä se selviää.
Vrt: aikoinaan, kun ensimmäisestä E60:sta haaveilin, koeajoin kaksi alkupään 520i:tä man ja autom. Paperillahan nuokin on ihan ok, mutta käytännössä ohitukset oli yhtä tuskaa -> ei kauppoja.
Kun niitä tarjokkaita ei aivan hirveästi ole..toivotaan, että tammikuussa vaihtoautovarastot taas kasvavat hiukan. Automaatti on kyllä nyt haussa, kyllähän pienestä koneesta enemmän irtoaa ilman, mutta jos on rahaa tunkemassa peltiin useampia kymppejä, niin sitä haluaa sitten täydellisen.
Tämä oli kiikarissa, mutta pääsee katsomaan vasta ensi vuoden puolella: 523iA -09 , välirahapyynti oli kovahko, joten ehkä joku käy sen hakemassa pois eikä tarvitse sitten "harmitella".
Mulla oli tuollainen 170hp 520i manuaalina. Automaattiversio oli ihan toivoton kun sellaista joskus kokeilin, mutta tuolla käsivaihteisella ajeli jotenkin. Oli se kuitenkin niin nuhainen, että kaasua sai polkea tosissaan ja kierrokset piti olla juuri optimialueella että se kiihtyi yhtään rivakammin. Alle 3000 kierroksen alueella se oli erityisesti rasittavan laiska, sen jälkeen vähän piristyi.
Äskettäin hankin tämän nykyisen 270 hp 530iA:n ja tässä taas tehoa on kyllä ns. tarpeeksi ja sopivasti yli, auto liikahtaa kyllä hyvin vaivattomasti heti kun haluaa. Ainakaan näin talvella ei ole kaivannut ainakaan isompaa moottoria, vaihdelaatikko tosin kaipaisi sitä sport-asentoa mikä tästä puuttuu. Luulisin, että 525 saattaisi olla jo riittävän tehokas useimpiin tilanteisiin, tuo 523 taas epäilyttää kun ero 520:een ei ole kovin suuri.
Edit: ja tosiaan Suomessa näitä 525 ja etenkään 530 bensamalleja ei ole juuri tarjolla. Katselin Nettiautoa puolivakavissani varmaan pari vuotta eikä varustelultaan tyydyttäviä tullut kuin max 5 vastaan tuona aikana. Kannattaa harkita vakavissaan saksantuontia jos tuollaisen auton haluaa.
Comment