memebuy23buy

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vilbour
    Newbiemmer
    • Nov 2013
    • 2
    • Orimattila

    Originally posted by Matson^ View Post
    Samoilla linjoilla tästä, moottori lienee isoin riski.. se miten isona sitä pitää, niin täytyy itse päättää

    Muutenhan toi nyt kai aikasta asiallinen? On siinä jo vähän jotain varustettakin, jos samoilla kriteereillä ja pyynnillä oleviin kutoskoneisiin vertaa, joissa ei ole about _mitään_... CIC-pisnesnavi, m-sportti paketti, puolinahat yms
    Kyllä nyt meni tuon N47 moottorin threadin lukemisen jälkeen tuon linkittämäni auton fiilikset kokonaan

    Jatketaan 530/535 da metsästystä.

    Comment

    • mixeyy
      Newbiemmer
      • Dec 2013
      • 3
      • kerava

      on tässä nyt jonkin aikaa ollu harkinassa että jos ostais tuollaisen diesel e60:sen vähän reilummillä kilsoilla (200-300tkm) niin kertokaas nyt ihmiset onko mitää järkeä ostaa niin paljon ajettua?

      Comment

      • Mikiis
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2013
        • 906
        • Oulu

        Originally posted by mixeyy View Post
        on tässä nyt jonkin aikaa ollu harkinassa että jos ostais tuollaisen diesel e60:sen vähän reilummillä kilsoilla (200-300tkm) niin kertokaas nyt ihmiset onko mitää järkeä ostaa niin paljon ajettua?
        No keväällä ostin 270tkm ajetun, nyt mittarissa 304tkm, niin eikait tuo moottori kilometrejä säikähdä. Minun kohdalla tuohon päätöksen teki, kun oli laatikko vahvistettu/momentinmuunnin vaihdettu, vaikka maalipinnassa olikin sanomista.

        Riippuu paljolti mitä siihen on tehty, mulla on kyllä palanut rahaa moneen tyyppivikaan, muttei mitään yllättävää
        F11 530d -11
        E91 -06 320d
        x2 Tuikut
        Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

        Comment

        • -ms-
          Newbiemmer
          • Dec 2013
          • 4
          • Sipoo

          Originally posted by mixeyy View Post
          on tässä nyt jonkin aikaa ollu harkinassa että jos ostais tuollaisen diesel e60:sen vähän reilummillä kilsoilla (200-300tkm) niin kertokaas nyt ihmiset onko mitää järkeä ostaa niin paljon ajettua?
          Hankin helmikuussa 183 tkm ajetun E61 520dA:n. Nyt kilometrejä on 206 000 ja odotan että autolla pääsee ilman isompia remontteja ainakin 350-400 tkm. Noita tyyppivikoja on täälläkin ollut mutta ei mitään isompaa.
          E61 -06 520dA

          Comment

          • Gräns
            Bimmer Rookie
            • Mar 2013
            • 72
            • Pohjanmaa

            Originally posted by mixeyy View Post
            on tässä nyt jonkin aikaa ollu harkinassa että jos ostais tuollaisen diesel e60:sen vähän reilummillä kilsoilla (200-300tkm) niin kertokaas nyt ihmiset onko mitää järkeä ostaa niin paljon ajettua?
            Itte kans ostin 260tkm ajetun ja nyt kilsoja 300tkm, on vieläpä vanha taksi.
            Laatikko kylläkin vaihdettu takuuseen 200tkm, mutta voi olla että melko hepoisin syin on tuo loota menny laakkosella vaihtoon.

            Tyyppiviat termarit, hehkut ja ohjausboksi vaihdettu, ei mitään isompaa.

            Comment

            • Agent
              Newbiemmer
              • Dec 2013
              • 16
              • Helsinki

              Originally posted by Matson^ View Post
              Noi linkit/ongelmat koskee uudempaa N47 moottoria, vanhempi M47(mitä tässäkin haettiin) on ihan ok.

              Viimeiseen kommenttin voin kyllä silti yhtyä

              Kyllä niissäkin läpät on, niinkuin muissakin.

              edit. eikun jaa, manuaalista oli kyse :think

              Eikos 525d lci malli ole ilman lappia oli kyseessa manuaali tai automaatti...? Tallaisessa kasityksessa ainakin itse olen ja mita tuolta realoem:sta katselin...

              Niin ja alkuperaisessa viestissa johon vastasin tosiaan puhuttiin 525d mallista joka ei tahan nyt tulostunut, mutta oliko kyseessa pre lci vai lci malli niin en ole varma...
              Last edited by Agent; 11-12-2013, 16:27.

              Comment

              • Shameless
                Bimmer Rookie
                • May 2012
                • 109
                • Kirkkonummi

                Hakusessa olis E61 mieluiten M-Sportti 530D !
                Mitä tyyppivikoja näissä mahtaa olla, mitä kannattaa tarkistaa / ottaa huomioon kun tällästa käy katsomassa? Eroaako vm toisistaan elikkä onko uudemmissa otettu huomioon tyyppiviat ja jo tehtaalla "korjattu" ?
                Saa privaan laittaa linkkejä nettiautosta jos löytyy hyviä ehdokkaita!
                kiitoksia jo etukäteen!
                Meinaan lukasta topiccia läpi ajatuksella kuhan ehin!!!
                BMW e30 M-Tech II (M30B35) -89
                BMW e30 316i-90

                ex.
                BMW e30 320i (2.6 stroked) -88
                BMW e30 316 Bavaria -90 BMW e92 325 Coupe -06


                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7551
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by Shameless View Post
                  Hakusessa olis E61 mieluiten M-Sportti 530D !
                  Mitä tyyppivikoja näissä mahtaa olla, mitä kannattaa tarkistaa / ottaa huomioon kun tällästa käy katsomassa? Eroaako vm toisistaan elikkä onko uudemmissa otettu huomioon tyyppiviat ja jo tehtaalla "korjattu" ?
                  Saa privaan laittaa linkkejä nettiautosta jos löytyy hyviä ehdokkaita!
                  kiitoksia jo etukäteen!
                  Meinaan lukasta topiccia läpi ajatuksella kuhan ehin!!!
                  Hommaa vähintään 2006 vuosimalli (9/2005 alkaen), eli starttinapillinen.
                  Tällöin tekniikka on paljon tuoreempaa ja vähemmän ongelmia keston suhteen.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Shameless
                    Bimmer Rookie
                    • May 2012
                    • 109
                    • Kirkkonummi

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Hommaa vähintään 2006 vuosimalli (9/2005 alkaen), eli starttinapillinen.
                    Tällöin tekniikka on paljon tuoreempaa ja vähemmän ongelmia keston suhteen.
                    Kiitos! Hyvä vinkki
                    Onko muita nippeli tietoja mitä kannattaa ottaa huomioon tälläsen ostaessa?
                    Millaset km on NS max jos riisseliä hakee? olin miettinyt 150-200tkm ajettua yksilöä.. millaset tyyppiviat näissä lukemissa mahtaa silloin olla?
                    BMW e30 M-Tech II (M30B35) -89
                    BMW e30 316i-90

                    ex.
                    BMW e30 320i (2.6 stroked) -88
                    BMW e30 316 Bavaria -90 BMW e92 325 Coupe -06


                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7551
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by Shameless View Post
                      Kiitos! Hyvä vinkki
                      Onko muita nippeli tietoja mitä kannattaa ottaa huomioon tälläsen ostaessa?
                      Millaset km on NS max jos riisseliä hakee? olin miettinyt 150-200tkm ajettua yksilöä.. millaset tyyppiviat näissä lukemissa mahtaa silloin olla?
                      Foorumilta löytyy tyyppivikalista, siihen kannattaa perehtyä...

                      Kilometrit on enemmän maku- ja raha-asia.
                      Jos paljon ajaa, joku 150 tkm ajettu -> 300 tkm menee vielä kohtuullisella laitolla jos ei maanantaiyksilö satu kohdalle.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Petteri75
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2571
                        • Kirkkonummi

                        E60 LCI 523i vs 525-530i (bensa) - meneekö pienemmälläkin kutosella vai vaatiiko lossi vääntöä enemmänkin? Tällä hetkellä ei tarjontaa alle 100tkm ajetuista aivan hirveästi ole, vielä vähemmän autoliikkeissä sijaitsevia.
                        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                        Comment

                        • Ganes
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 189
                          • Lounais-Suomi

                          Originally posted by Petteri75 View Post
                          E60 LCI 523i vs 525-530i (bensa) - meneekö pienemmälläkin kutosella vai vaatiiko lossi vääntöä enemmänkin? Tällä hetkellä ei tarjontaa alle 100tkm ajetuista aivan hirveästi ole, vielä vähemmän autoliikkeissä sijaitsevia.
                          Mulle ainaki riittää ihan kohtuuhyvin tää 523iA-05 ja näissä vanhimmissahan ei oo ku alle 180hp. Ihan riippuu minkälaiseen käyttöön tulee. Itellä on ikää(ja perhettäkin)jo sen verran, että kovimmat kaahailut on jo kaahailtu ja tolla kyllä kerkee rekasta ohi helposti ku ei ihan älyttömään rakoon lähde yrittämään. Auto kuiteski painaa kohtalaisen paljon. Jotenki tunne on aina kiihdyttäessä kovempaa, ettei tää oikein lähe, mutta loppujenlopuksi suht hyvät kiihtyvyysarvothan tällekkin luvataan. Oisko ollu noin 8.5s 0-100km/h. (korjatkoon joku jos muistan ton väärin) Tosi eleettömästi alusta jotenki hoitaa hommansa eikä kori juuri niiaile niinku joku riisikippo samoilla kiihtyvyyslukemilla. Moottoriäänetkin pysyvät suht vaimeina kiihyttäessä tosissaan.

                          Tosin automaattilaatikko varmaan vie ihan viimesimmän terän moottorin terhakkuudesta, koska aikasemmin omistamani e39 523i-96 jossa oli vielä noin 10hp vähemmän tuntui todella pirteältä peliltä manuaalivaihteisena.

                          Kun tän ostin joku aika sitten, yritin ettiä nimenomaan manuaalivaihteista, mutta eihän sellasia oikeen mistään löytyny ainakaan siihen hätään.

                          Ja nämä ovat sitten vain minun mielipiteitäni! Luulempa jotta ihan kaikki eivät ole samoilla linjoilla kanssani
                          Last edited by Ganes; 16-12-2013, 23:08.
                          e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2979
                            • Uusimaa

                            Originally posted by Petteri75 View Post
                            E60 LCI 523i vs 525-530i (bensa) - meneekö pienemmälläkin kutosella vai vaatiiko lossi vääntöä enemmänkin? Tällä hetkellä ei tarjontaa alle 100tkm ajetuista aivan hirveästi ole, vielä vähemmän autoliikkeissä sijaitsevia.
                            Käy koeajamassa, sillä se selviää.
                            Vrt: aikoinaan, kun ensimmäisestä E60:sta haaveilin, koeajoin kaksi alkupään 520i:tä man ja autom. Paperillahan nuokin on ihan ok, mutta käytännössä ohitukset oli yhtä tuskaa -> ei kauppoja.
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • Petteri75
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2571
                              • Kirkkonummi

                              Originally posted by jaki View Post
                              Käy koeajamassa, sillä se selviää.
                              Vrt: aikoinaan, kun ensimmäisestä E60:sta haaveilin, koeajoin kaksi alkupään 520i:tä man ja autom. Paperillahan nuokin on ihan ok, mutta käytännössä ohitukset oli yhtä tuskaa -> ei kauppoja.
                              Kun niitä tarjokkaita ei aivan hirveästi ole..toivotaan, että tammikuussa vaihtoautovarastot taas kasvavat hiukan. Automaatti on kyllä nyt haussa, kyllähän pienestä koneesta enemmän irtoaa ilman, mutta jos on rahaa tunkemassa peltiin useampia kymppejä, niin sitä haluaa sitten täydellisen.

                              Tämä oli kiikarissa, mutta pääsee katsomaan vasta ensi vuoden puolella: 523iA -09 , välirahapyynti oli kovahko, joten ehkä joku käy sen hakemassa pois eikä tarvitse sitten "harmitella".
                              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                              Comment

                              • Basillicus
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2010
                                • 153
                                • Turku

                                Mulla oli tuollainen 170hp 520i manuaalina. Automaattiversio oli ihan toivoton kun sellaista joskus kokeilin, mutta tuolla käsivaihteisella ajeli jotenkin. Oli se kuitenkin niin nuhainen, että kaasua sai polkea tosissaan ja kierrokset piti olla juuri optimialueella että se kiihtyi yhtään rivakammin. Alle 3000 kierroksen alueella se oli erityisesti rasittavan laiska, sen jälkeen vähän piristyi.

                                Äskettäin hankin tämän nykyisen 270 hp 530iA:n ja tässä taas tehoa on kyllä ns. tarpeeksi ja sopivasti yli, auto liikahtaa kyllä hyvin vaivattomasti heti kun haluaa. Ainakaan näin talvella ei ole kaivannut ainakaan isompaa moottoria, vaihdelaatikko tosin kaipaisi sitä sport-asentoa mikä tästä puuttuu. Luulisin, että 525 saattaisi olla jo riittävän tehokas useimpiin tilanteisiin, tuo 523 taas epäilyttää kun ero 520:een ei ole kovin suuri.

                                Edit: ja tosiaan Suomessa näitä 525 ja etenkään 530 bensamalleja ei ole juuri tarjolla. Katselin Nettiautoa puolivakavissani varmaan pari vuotta eikä varustelultaan tyydyttäviä tullut kuin max 5 vastaan tuona aikana. Kannattaa harkita vakavissaan saksantuontia jos tuollaisen auton haluaa.
                                Last edited by Basillicus; 17-12-2013, 09:17.
                                BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
                                ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

                                Comment

                                Working...
                                X