memebuy23buy

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2979
    • Uusimaa

    #61
    Originally posted by WarHead View Post
    Itellä raidetangot ulommat päät nyt uusiksi, mittarissa reipas 150kkm, eli eka palikka jonka vaihdan reippaan 50tkm aikana.
    Jos autossa on Aktiv Lenkung raidetangon päät on kovilla. No, ne ei paljoa maksa ja vaihto ei ole iso jumppa.
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • JNIJNI
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1488

      #62
      Itsellä ei E6x.stä ole kokemuksia, mutta nyt on tullut jelpittyä naapuria myynti-ilmon tekemisessä.

      Onko naapurin hinta arvon raadin mielestä kohdillaan (varustepuutteet versus pienet km)?

      Mitä on tullut pyörittyä auton ympärillä, niin se on tosiaan A1-kuntoinen.

      G21 LCI 330e xDrive 2022
      E93 M3

      Comment

      • rakkuj
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2011
        • 306
        • Turun seutu

        #63
        Mistä osoitteesta palikat tilasit?


        Originally posted by WarHead View Post
        Itellä raidetangot ulommat päät nyt uusiksi, mittarissa reipas 150kkm, eli eka palikka jonka vaihdan reippaan 50tkm aikana. Taka-akselisto tuntus olevan ookoo. Oletan, että kohta se "jumppa" alkaa. Tilaisin Saksasta kaikki tangot keulaan samaan vauhtiin ja vaihto alkanee vlopun kahtapuolta.
        Minusta aika normaalia kulumista.
        G31 520xd
        F39

        Comment

        • WarHead
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 774

          #64
          Originally posted by jaki View Post
          Jos autossa on Aktiv Lenkung raidetangon päät on kovilla. No, ne ei paljoa maksa ja vaihto ei ole iso jumppa.
          AO lisäksi löytyy DD. Veikkaisin että nämä varusteet ei ainakaan lisää palikoiden kestoikää.
          E91 335iAT -08

          -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

          Comment

          • WarHead
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 774

            #65
            Ebay

            Originally posted by rakkuj View Post
            Mistä osoitteesta palikat tilasit?
            Ebay : http://www.ebay.de/itm/Querlenker-Re.../300690408531?

            Riittää ku vuoden kestäis tikissä, sitte onki jo aikaa tuoreuttaa autoa...
            E91 335iAT -08

            -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2979
              • Uusimaa

              #66
              Originally posted by WarHead View Post
              AO lisäksi löytyy DD. Veikkaisin että nämä varusteet ei ainakaan lisää palikoiden kestoikää.
              Väärin. Nimenomaan DD pidentää koiranluiden kestoa, koska vakaajat ovat (sen tuntee ihan perseelläkin) monesti todella löysät = kuorma niveltankoihin pieni.
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • tabasco
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 851
                • fin

                #67
                Originally posted by jaki View Post
                Jos autossa on Aktiv Lenkung raidetangon päät on kovilla. No, ne ei paljoa maksa ja vaihto ei ole iso jumppa.
                Miten aktiiviohjaus lisää raidetangonpäiden kuormitusta? Uskon kyllä, mutta mikä lisäkuormituksen varsinaisesti aiheuttaa?

                Comment

                • JJtalo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2011
                  • 350
                  • Kokkola

                  #68
                  Originally posted by tabasco View Post
                  Miten aktiiviohjaus lisää raidetangonpäiden kuormitusta? Uskon kyllä, mutta mikä lisäkuormituksen varsinaisesti aiheuttaa?
                  Kuormaa lisää tiheä ohjauksen välitys varsinkin parkkipaikka-vekslauksessa, renkaat pyöräyttää laidasta laitaan yhdellä käden pyöräytyksellä sekunnissa -> leveillä renkailla ja kuivalla asfaltilla kohdistuu nuppeihin aika kovat voimat. Puhumattakaan jos esim kääntää nopeesti kun rengas on kanttarin vieressä, siirtyy koko auton keula sivusuunnassa vaikka rattia kääntäisi ihan normi voimalla. Tuntuu olevan melko hyvin voimaa tuossa tehostimessa...

                  Comment

                  • tabasco
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 851
                    • fin

                    #69
                    Originally posted by JJtalo View Post
                    Kuormaa lisää tiheä ohjauksen välitys varsinkin parkkipaikka-vekslauksessa, renkaat pyöräyttää laidasta laitaan yhdellä käden pyöräytyksellä sekunnissa -> leveillä renkailla ja kuivalla asfaltilla kohdistuu nuppeihin aika kovat voimat. Puhumattakaan jos esim kääntää nopeesti kun rengas on kanttarin vieressä, siirtyy koko auton keula sivusuunnassa vaikka rattia kääntäisi ihan normi voimalla. Tuntuu olevan melko hyvin voimaa tuossa tehostimessa...
                    Joo, sitä siinä kyllä tuntuu olevan, tyhjäkäynnilläkin tuntuu pumpun tuotto riittävän. Aika tunnoton on rengaskoolle ja sille, mitä rengas vastustaa kääntämistä, juuri alle kävelyvauhdissa tai paikallaan. Onkohan tuossa aktiiviohjauksessa sama tehostin ja hammastanko kuin normaalissa ohjauksessa?

                    Comment

                    • WarHead
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 774

                      #70
                      Originally posted by tabasco View Post
                      Joo, sitä siinä kyllä tuntuu olevan, tyhjäkäynnilläkin tuntuu pumpun tuotto riittävän. Aika tunnoton on rengaskoolle ja sille, mitä rengas vastustaa kääntämistä, juuri alle kävelyvauhdissa tai paikallaan. Onkohan tuossa aktiiviohjauksessa sama tehostin ja hammastanko kuin normaalissa ohjauksessa?
                      hammastanko oletettavasti sama, mutta tehostimia löytyy 4 erilaista; normi, DD, AO ja noiden yhdistelmä. Ainakin vanhan liiton M54-versioissa.
                      E91 335iAT -08

                      -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                      Comment

                      • WarHead
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 774

                        #71
                        Originally posted by jaki View Post
                        Väärin. Nimenomaan DD pidentää koiranluiden kestoa, koska vakaajat ovat (sen tuntee ihan perseelläkin) monesti todella löysät = kuorma niveltankoihin pieni.
                        Niin. Ihme vaan se, ku normialusta DD-versiona pintakovempi ku sporttialusta.
                        E91 335iAT -08

                        -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2979
                          • Uusimaa

                          #72
                          Originally posted by WarHead View Post
                          Niin. Ihme vaan se, ku normialusta DD-versiona pintakovempi ku sporttialusta.
                          Niin, mitenkäs tuo liittyi vakaajien jäykkyyteen?

                          Ja, minulla on normialusta DD:llä ja minusta se ei mitenkään ole pinta- tai muutenkaan kova.
                          Last edited by jaki; 21-09-2013, 12:12.
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #73
                            Originally posted by WarHead View Post
                            ku normialusta DD-versiona pintakovempi ku sporttialusta.
                            Onko tosiaan noin? Minä kun luulin (lukemani perusteella), että E60:n sporttialusta (siis m-sport) on jo liian pintakova, mutta tuoko onkin vielä pahempi? Entäs jos on se madallettu alusta (sportliche fahrwerksabstimmung) ja DD?
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Jarppa63
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 761
                              • Kerava

                              #74
                              Originally posted by TJJ View Post
                              Onko tosiaan noin? Minä kun luulin (lukemani perusteella), että E60:n sporttialusta (siis m-sport) on jo liian pintakova, mutta tuoko onkin vielä pahempi? Entäs jos on se madallettu alusta (sportliche fahrwerksabstimmung) ja DD?
                              Bullshittiä! M-sport on pintakovempi kuin normialustalla oleva DD+AS. Toisenlaisesta alustasta (sport+DD tai m-sport + DD) ei ole omakohtaista kokemusta.
                              T. Jarppa
                              Last edited by Jarppa63; 21-09-2013, 12:11.
                              BMW i4M50 individual -23
                              exiä: BMW 545e -21
                              BMW F33 435xd -15
                              M550xd-12
                              e93 330da -08
                              Dodge Stealth RT/TT -91
                              Ford Thunderbird SC -91
                              Olds Supreme avo -71
                              Chevy Chevelle 2d HT -72

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7551
                                • Jyväshyvä

                                #75
                                Originally posted by Jarppa63 View Post
                                Bullshittiä! M-sport on pintakovempi kuin normialustalla oleva DD+AS. Toisenlaisesta alustasta (sport+DD tai m-sport + DD) ei ole omakohtaista kokemusta.
                                Onhan tuota tullut ajettua kaikilla combinaatioilla eli
                                - perusalusta, ilman dd ja as, ja niiden yhdistelillä
                                - sport alusta, ilman dd ja as, ja niiden yhdistelmillä
                                - M-sport alusta, ilman dd ja as ja niiden yhdistelmillä (huimat 1 kpl kaikilla ;-)

                                Omaan makuun Sportti-alusta, DD ja AS höystettynä on paras kombinaatio mukavuuden ja ajettavuuden suhteen.
                                M-Sportti on vähän turhan pintakova.

                                Normi alusta höystettynä molemmilla on myös OK,
                                DD tekee siitä "tiukemman" oloisen, tosin ei se pystyheittoihin vaikuta.
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X