Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nachi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 378

    Minkälaisia lukemia näistä LCI 25d -malleista irtoaa, konehan on M57TU2D30-UL? Manuaali oletettavasti rajoittaa?

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10031
      • KVLA

      Kiitos linkistä.Eipä ole tuolla muuten tarvinnut "kahlailla"...

      Originally posted by Hakkapeliitta View Post
      Tuplasti "Meseä".Eipä ole tuolla(kaan) tarvinnut isommin "kahlailla"...
      Last edited by Heguli 31; 16-05-2015, 15:43.

      Comment

      • Hakkapeliitta
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2014
        • 552
        • P-Sawo



        Tossa se ketju, josta puhuin.

        annetaan BMW-osaa

        Comment

        • Siim
          Bimmer Rookie
          • Apr 2012
          • 41
          • Helsinki

          Originally posted by nachi View Post
          Minkälaisia lukemia näistä LCI 25d -malleista irtoaa, konehan on M57TU2D30-UL? Manuaali oletettavasti rajoittaa?
          197hp -->> 280/600
          204hp -->> 320/700
          "A turbo: exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

          Comment

          • jardahl
            Bimmer Rookie
            • Jan 2005
            • 176
            • Jyväskylä

            Originally posted by nachi View Post
            Minkälaisia lukemia näistä LCI 25d -malleista irtoaa, konehan on M57TU2D30-UL? Manuaali oletettavasti rajoittaa?
            Originally posted by Siim View Post
            197hp -->> 280/600
            204hp -->> 320/700
            Entäpä LCI 530d ilman DPF:ää?
            Model S

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1353

              .
              BMW,n vakiokytkin ei kestä pyhätöntä viikkoa, jos yli 650nm,n laittaa vääntöä.
              Se on melkein maailman helpoin homma saada luistamaan ...
              Se, että vääntöä joutuu hiukan rajoittamaan, ei merkitse sitä, että max tehosta tarvitsisi tinkiä.

              Kun oikein tällää väännön kohdilleen, niin noin 700 luokaa olevilla väännöillä saa nelisatasen juuri ja juuri rikottua.
              Käytännössä vääntöä pitää aina rajoittaa.

              Hiukkassuodattimen poistolla, jos se kerran toimii, ei ole kummoista merkitystä, en suosittele toimivan osan särkemistä.
              Näistä E60/61 3L kuusipyttyisistä käytännössä kaikista +300 lähtee vakio osilla jos on kunnossa, oli suodatinta, tai ei.
              Vääntöä sitten niin paljon että voimansiirto nöyrtyy, helposti. Olipa automaatti, tai man.
              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              • Hakkapeliitta
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2014
                • 552
                • P-Sawo

                DPF ahdistaa käytännössä takapyöriltä mitattuna noin 10hv verran. Ei siis mitenkään merkittävästi.

                annetaan BMW-osaa

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10031
                  • KVLA

                  Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                  DPF ahdistaa käytännössä takapyöriltä mitattuna noin 10hv verran. Ei siis mitenkään merkittävästi.
                  Onko tämä mitattu "vakio".Vai muuttuuko määre,kun syötöt vaikka nousee vakiosta esim.40-50% (toki ahtojen myös noustessa oikeassa suhteessa syöttöihin).

                  Comment

                  • Hakkapeliitta
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2014
                    • 552
                    • P-Sawo

                    Tuo on mitattu pre-LCI 525d:stä. Jotenkin luulisi että sama pönttö ahdistaa saman verran riippumatta ohjelmasta mutta faktaa ei ole.

                    Onhan siellä katti ja äänenvaimenninkin jotka varmaan tekevät oman vaikutuksensa.

                    annetaan BMW-osaa

                    Comment

                    • AiM
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 247
                      • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                      Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                      Tuo on mitattu pre-LCI 525d:stä. Jotenkin luulisi että sama pönttö ahdistaa saman verran riippumatta ohjelmasta mutta faktaa ei ole.

                      Onhan siellä katti ja äänenvaimenninkin jotka varmaan tekevät oman vaikutuksensa.
                      Ainakin LCI 535D:ssä sekä keskimmäinen että peräpönttö ovat mallia "läpivirtaava" eli ne ahdistukset taitaa olla kyllä tuolla cat/dpf-akselilla sekä downpipen jouston ja pakoputken liitoksen kohdilla (ulkohalkaisija 70mm, loppuputkisto 80mm) -painoa saanee tuolla peräpöntön poistamisella ~10kg pois mitä tuota putkistoa tuli käsissään pyöriteltyä.
                      BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                      454hp/850Nm
                      100-200kmh@9,98s
                      0-200kmh@15,35s
                      1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                      1 mile 259kmh

                      BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                      Project target;
                      +500hp/+1000Nm
                      100-200kmh@<9s
                      0-200kmh@<14s
                      1/4 mile <12s@19xkmh
                      1 mile +270kmh

                      Comment

                      • tuikku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1353

                        .
                        Tulipa tänään pitkästä aikaa bemarilla ajettua.
                        Mukava oli päästellä, olikin jo kerinnyt unohtumaan, miten mukava auto.

                        Mersussa on jo mörkösuuttimet ja efr 7163 paikoillaan, parin päivän päästä pakoputken teetätys ja loppuosien laitto, ahtimelle hukkaportin jäykempi painekello, sekä vesijäähdytyksen letkujen veto ahtimelle. Loppuviikko meneekin sitten varmaan ohjelman säätelyssä.

                        Enpä malttanut kuitenkaan olla kokeilematta pikkuisen ...
                        Vuotavalla hukkaportilla ja kolmos vaihteella 382hv, yhden millisekunnin ruiskutusajalla. Ruiskutusta on varaa lisätä ainakin 50% vielä, eli tarvittaessa ~600,taan. Efr herää hyvin, paras vääntö ilman kummempia sormien vääntelyä asettuu 2500-3000rpm välimaastoon, eli oikein hyvälle kohden, kaikin puolin. Isommalla vaihteella tulisi kyllä parempi tulos, mutta laitetaan ensin systeemit kuntoon ja särjetään vasta sitten.
                        En halua nyt polttaa ahtimen laakereita jo ennakkoon, ennen kuin tekniikka on edes valmistunut.
                        Ihan kiva käyttöauto tuosta tulee - vanhalle miehelle ...
                        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                        Comment

                        • tuikku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1353

                          .
                          MörköPaawossa hukkis vaan vuotaa, taitaa olla vanhan miehen taudit jo heti syntyessään ...
                          Ei tule vääntöjä, eikä kierroksia, kun paine karkaa.

                          Siihen nähden ~426/840 ihan ok tulos.
                          Pikkuhiljaa se puolen kilon raja näyttäis lähenevän kuitenkin.

                          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                          Comment

                          • tuikku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1353

                            .
                            - Olen päässyt nyt rakentelussa jo särkemispuolelle.
                            Hetken aikaa jo toimi, kunnes joko hukkaportti, tai -kello jumitti auki.
                            Nyt mennään vaparilla hetken aikaa ....
                            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                            Comment

                            • ptikkala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1571

                              Mörköpaavo vai Bmw? ☺

                              Comment

                              • tuikku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1353

                                .
                                Bemarissahan ei ole hukkaporttia, vanhassa mersussa on.
                                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎