Niin, ja ratkaisevaa lienee mikä Wagnerin cooleri on kyseessä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
-
Originally posted by Jacques View PostMosselman yllättäen huomasi testeissä oman tuotteensa parhaimmaksi, ja olipahan Wagnerin painosta kadonnut melkein puolet pois.
Wagnerin omistajana kiinnostaa Tuikun tulevat kokemukset tuosta IC:stä, onko oikeasti noin huono kuin väitetään.
Dieselin osalta voi vain todeta että penkissä ahtolämmöt OEM jäähyllä kipusivat yli 90c kun Wagnerilla pysyi alle 50c. Tämä rauhallisemmalla 84mg softalla.
Tosiasiahan on se, että tuossa on raakaa mitattua dataa eri välijäähdyttimistä ja lopputulos on tuo -se että suosittu Wagner nyt sattui ko. testissä menestymään jopa vakiota huonommin, pisti ainakin minut miettimään kaksi kertaa kyseisen tuotteen hankintaa. Itse päädyin hankkimaan halvan kiinalaisen non-bolt-on kennon. Asiahan sinänsä ei suoranaisesti koske tätä topiccia koska mittaukset ovat tehty N54 bensakoneisessa 135i:ssä.
Huomionarvoista on myös tuo painehäviön mittaaminen, eikä pelkän jäähdytystehon tarkkailu, sillä painehäviöllä on iso merkitys korkealla painesuhteella toimivassa dieselin kompurassa.
Omasta ei ole painehäviöitä vielä tullut mitattua, ahdistaa minkä ahdistaa -todennäköisesti vähemmän kuin Wagnerin tekele. Jäähdytysteho mielestäni riittävä kun dynossakin; ambient 19 astetta, imulämpö maffilla 27 astetta ja imusarjassa 57 astetta parhaimmillaan/pahimmillaan.
Originally posted by Tommix View PostNiin, ja ratkaisevaa lienee mikä Wagnerin cooleri on kyseessä?Last edited by AiM; 25-10-2015, 17:19.BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
454hp/850Nm
100-200kmh@9,98s
0-200kmh@15,35s
1/4 mile 12,82s@185,8kmh
1 mile 259kmh
BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
Project target;
+500hp/+1000Nm
100-200kmh@<9s
0-200kmh@<14s
1/4 mile <12s@19xkmh
1 mile +270kmh
Comment
-
-
Tuon testin pohjalta en kuitenkaan tekisi liian pitkälle tehtyjä johtopäätöksiä, ainakaan dieselistin näkökulmasta. Testissä W:n ilmoitettu paino on väärin ja D-mallin osalta hyödyt ahtolämpötiloihin ovat kiistattomat, nimenomaan toistuvissa pitkissä dynovedoissa että tienpäällä. Vaikea sanoa onko EVO1/EVO2/Diesel-mallien välillä eroa rakenteessa, EVO1 vain 20mm pienempi syvyydeltään.
Painehäviön osalta en asiaa kuitenkaan osannut ajatella. Tuikku toivottavasti kuittaa mikäli tuo on kelvoton tuote.. jos on niin uutta verkonpainoa mökillä onkin jo kaivattu!G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Pitää myös sanoa, että täälläkin ainoastaan positiivinen kokemus Wagnerista diesel käytössä.
Oma kokemus on, että ei helposti yli 50 asteen mene, vaikka miten kenkii. 1/4 maililla kun orkkis IC:llä olin loggaillut niin imulämmöt huiteli yli 100 asteen.. + muulloinkin loggailussa havaittavissa lähellä 100 lukemia. Nykyään siis Wagnerilla noi 40-44 on aika normaali, kun nelosvaihteella vetäsee pitkän vedon.
Taloudellisin ratkasu varmasti on tuo metalonivesi ruikka ja saa lämmöt vielä alemmas. Onko siitä sitten hp hyötyä enään paljoa niin sitä en tiiä..Harrastepaholainen 335d:
Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h
Comment
-
-
Originally posted by AiM View PostTuossa testin alussa, ensimmäisellä sivulla, se oli mainittu; Wagner EVO 1 Performance, 200001022. N54 135i sopiva tuote siis jolla ei ole mitään tekemistä E6X 535D välijäähdyttimen kanssa.
Tuleeko Topicin autoon mikä cooleri?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Comment
-
-
.
Lukkoperä, cooleri ja oikeat 535,n suuttimet on nyt asennettu.
Vakio ahtimilla, sekä -suuttimilla lähti tästä rottelosta ihan pikkuista vaille 400hv (398,8) tehoa, sekä noin 845nm vääntöä.
Mitattu edelleen entisellä paikalla kolmos vaihteella.
Renkaina kitkat, jotka tietty hukkaa tehoa, kun luistavat kiihdytyksessä, mutta ei voi nyt mitään, eipähän ole ainakaan liian positiivinen tulos.
Kierroksilla kolmosella ei oikein vastus riitä.
Nelos vaihteella max tehon kierrosluku siirtyy selvästi yli neljän tonnin, mutta myös vauhti kasvaa niin suureksi, että ei ole oikein paikkaa, missä mitata.
Saisi totuuden mukaisemmat tulokset.
No kuitenkin, noin neljäsataa ajetulle, käytännössä vakioautolle tulos on ihan ok.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by Flanker35M View PostS!
Tuikku. Kiinnostas kokemukset tuosta Wagnerin IC, pelittääkö ja onko hinnan väärti? Itellä ei kauheasti kiinnostais repostella autoa eli lähinnä bolt-on ratkasua etin.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by exautisti View PostAsennus on todella helppo,muutama muovi piti silpoa ja muutama jäi kokonaan pois. Ehkä 30 min...
Ihan jees tulos tuli 535d:stä!Harrastepaholainen 335d:
Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h
Comment
-
-
Originally posted by makeclick View PostEikös ohjeessa nimenomaan sanottu, että älä leikkaa mitään . Tai sitten e92 ohje eri. se on tosi jämpti, mutta kyllä se sinne menee (suosittelen 2 henkeä asennuksee).
Ihan jees tulos tuli 535d:stä!
Joo, huvin vuoksi paloteltiin vaan kun ei muuta keksitty.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by Flanker35M View PostS!
Tuikku. Kiinnostas kokemukset tuosta Wagnerin IC, pelittääkö ja onko hinnan väärti? Itellä ei kauheasti kiinnostais repostella autoa eli lähinnä bolt-on ratkasua etin.
Hinta tuntuu vähän suolaiselta, mutta todella helppo ja nopea asennus korvaa mielestäni korkeahkon hinnan.
Ei ole paljoa vakiota suurempi.
Iso kiinalainen on varmasti parempi.
Jospa tällä kuitenkin se viissatanen rikkoontuisi.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
.
Siekkisen Jarkko oli touhunnut dynoajan läheiseen pajaan.
No - samapa tuo oli käydä, kun olin muutenkin siellä käymässä.
Kolme vetoa, joista kaksi samanlaista, niissä ei jostain syystä pikkuahdin halunnut toimia, siksi vääntöä puuttuu.
Yhdessä pikkuinen oli mukana, mutta tuloksena oli liikaa luistoa rullilla.
No, tulos kuitenkin ihan hyvä, 421hv.
Cooleria lukuunottamatta siis vakio auto.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Siekkisen Jarkko oli touhunnut dynoajan läheiseen pajaan.
No - samapa tuo oli käydä, kun olin muutenkin siellä käymässä.
Kolme vetoa, joista kaksi samanlaista, niissä ei jostain syystä pikkuahdin halunnut toimia, siksi vääntöä puuttuu.
Yhdessä pikkuinen oli mukana, mutta tuloksena oli liikaa luistoa rullilla.
No, tulos kuitenkin ihan hyvä, 421hv.
Cooleria lukuunottamatta siis vakio auto.
Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
.
Cooleri oli "omassakin" mittauksessa mukana, erona se, että rullilla oli kesärenkaat takana, joilla oli tieten luistoa vähemmän, kun kitkoilla maantiellä.
Tehokkaassa dieselissä takarenkaat sortaa aina, huomasipa sitä, tai ei ja se näkyy kyllä mittauksessa. Pitäis olla sliksit mittausta varten - mutta ei tämä niin vakavaa ole ja jotenkin tuntuu "oikeammalta" että maantiellä mitattuna teho on pikkuisen pienempi. Tämä malli sopii minulle.
Tuo ero, ~20hv ei ole kun 5%,n luokkaa ja vastaa aikaisempia kokemuksia aiheesta.
En vaan kehtaa temppuilla mitenkään noiden tulosten kanssa, jotta saan toistenkin autoista sitten vastaavan kokoluokan tuloksia ja uskottavuus hommassa säilyy.
Ei tässä ole mitään liian helppoa mulle.
Tuohon ahtimien toimintaan täytyis keksiä jotain, ilmeisesti kannattaisi aloittaa niistä alipaineletkuista ....CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
Comment