Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Torppa
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 291
    • Vihti

    Originally posted by tuikku View Post
    Jos haluat lisää vetoja, niin täytyy.
    Edellytyksenä on, että ahtimille on tehty jotain muutakin kun billetti siivet.
    En tiedä oikein, kun en ahtimien päälle ymmärrä. Dokumentit muutoksista löytynee. Arctic performancen pojat oli kyseessä.

    Halusin herkkyyttä/kaasuun vastaavuutta lisää ahtimien osalta.
    Voimista en osaa sanoa ennen näitä remppoja, kun ei ole dynossa käytetty. Toiveena 350-400hp/sopiva määrä vääntöjä.

    Tietäväisemmät neuvokoon.
    Ehkä muistat joskus kesällä,vesalan pyynnöstä näpyttelit ohjelman jonka hän pukkas sisään ollessaan helsingissä lomilla
    ------------------------------------------------
    Entiset:
    E61 535D M-sport 11/-05
    E61 535D M-sport 12/-04
    E46 330D Touring 11/-03
    E36 325i Coupe 8/-92
    E30 318i Coupe -89

    Comment

    • Amex10
      Bimmer Rookie
      • May 2012
      • 62
      • Turku

      Yli 100tkm takana ongelmitta AJ softalla. 377 / 700 jotain. JW-Service Turussa pukkaa Sedox ohjelmaa näihin. Persdynolla en eroa huomannut. Mielestäni, kun tuosta lähdetään etiäpäin, tulee jarruksi auton paino.

      Autona 535d 2006
      Last edited by Amex10; 31-01-2016, 15:35. Reason: tarkenne

      Comment

      • tuikku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1353

        .
        Vetojen saaminen autoon ei ole mikään ongelma, voimansiirron kestävyys taas on.
        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

        Comment

        • tuikku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1353

          .
          Pitäisköhän minun kirjoittaa pari niksiä, jotka helpottaa niiden tuplaturbojen takaisin asennusta, jos joku hommaan ryhtyy.

          Hankalinta on saada se iso ahdin kiinni ja omalle paikalleen.
          Muut osat on helppoja laittaa.

          - Muista laittaa ison ahtimen öljyn paluu valmiiksi kiinni ahtimeen.
          - Ota ja vaihda kaikki pinnapultit kanteen, eläkä laita uusia vielä paikoilleen.
          - Laita iso ahdin valmiiksi kiinni pakosarjaan, tai viimeistään tee se konehuoneessa, ennen kuin laitat pinnapultteja, tai mitään muuta, ahtimen takakiinnitys pultteihin ei muuten pääse kunnolla käsiksi.
          - Muista tiiviste ja läpälle sellainen metallirinkula pakosarjan ja ahtimen väliin.
          - Kun isoahdin pakosarja on oikealla paikallaan konehuoneessa, voit kiertää pinnapultit kanteen ja kiinnittää pakosarjan.
          - Pakosarjan muttereissa käytä sitä keskikokoista 3/8 karallista pitkää 10millin kuusikulmaista hylsyä, sillä ei lipsu ja saa varmasti riittävän tiukkaan ja juuri ja juuri mahtuu kirimään ne keskimmäisetkin mutterit, jotka ovat aika ahtaassa paikassa.
          Last edited by tuikku; 01-02-2016, 11:02.
          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

          Comment

          • ///THe
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 841
            • Espoo

            Originally posted by tuikku View Post
            .
            Pitäisköhän minun kirjoittaa pari niksiä, jotka helpottaa niiden tuplaturbojen takaisin asennusta, jos joku hommaan ryhtyy.

            Hankalinta on saada se iso ahdin kiinni ja omalle paikalleen.
            Muut osat on helppoja laittaa.

            - Muista laittaa ison ahtimen öljyn paluu valmiiksi kiinni ahtimeen.
            - Ota ja vaihda kaikki pinnapultit kanteen, eläkä laita uusia vielä paikoilleen.
            - Laita iso ahdin valmiiksi kiinni pakosarjaan, tai viimeistään tee se konehuoneessa, ennen kuin laitat pinnapultteja, tai mitään muuta, ahtimen takakiinnitys pultteihin ei muuten pääse kunnolla käsiksi.
            - Muista tiiviste ja läpälle sellainen metallirinkula pakosarjan ja ahtimen väliin.
            - Kun isoahdin pakosarja on oikealla paikallaan konehuoneessa, voit kiertää pinnapultit kanteen ja kiinnittää pakosarjan.
            - Pakosarjan muttereissa käytä sitä keskikokoista 3/8 karallista pitkää 10millin kuusikulmaista hylsyä, sillä ei lipsu ja saa varmasti riittävän tiukkaan ja juuri ja juuri mahtuu kirimään ne keskimmäisetkin mutterit, jotka ovat aika ahtaassa paikassa.
            Done that, been there... viikonloppuna tuli juurikin kyseinen operaatio tehtyä. Öljynpaluuputken kyllä saa ahdin paikallaankin laitettua, mutta HELVETIN ahdas paikka. Helpoin tosiaan on, kun kiinnittää ahtimen pakosarjaan valmiiksi kiinni öljyputkien kera. Itse laittoin kyllä vanhat pinnapultit, mutta harjasin/pesin ne kunnolla. Uudet mutterit tuli haettua marmorilta kaikkine tiivisteineen päivineen (about 200€ keikka). Pinnapultteihin vedin ohuella laikalla urat päätyyn niin oli helppo jengata paikoilleen tasapää meisselillä.

            Imuilmaputkikin loppusalla oli melko nätti modata käyttäen 2,5" 45ast alumiinikulmaa. Ahtimeen puoleen 70mm-63mm suppariholkki niin kaikki istuu helposti paikoilleen. Vois varmaan itsekkin jossain välin jonku projektitopicin aloitella ja lisäillä kuvia.

            Tuikulle iso kiitos kaikista hyvistä vihjeistä. Vieläkö ohjelman sais modattua
            X5 F15 ///Msport
            CRX 2gen +25psi

            Comment

            • Jusu^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 1442
              • Seinäjoki

              Originally posted by ///THe View Post
              Vieläkö ohjelman sais modattua
              Varaa aika äläkä siinä ihmettele!

              F11 M550d -13
              F15 X5 30d -14 M-Sport
              E46 M3 Cabrio -03
              E92 Drifter
              ex: E91 ///M3D -07
              ex: E90 M335D -08
              ex: E46 M3 Cabrio -01
              ex: E38 L7 -98

              Comment

              • ///THe
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 841
                • Espoo

                Originally posted by Jusu^ View Post
                Varaa aika äläkä siinä ihmettele!
                Pitäis löytää jostahi aikaa ja varsinkin rahaa... Sinähän tieten kestihet vlopun, jos sinne päin eksyy?
                X5 F15 ///Msport
                CRX 2gen +25psi

                Comment

                • Jusu^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 1442
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by ///THe View Post
                  Pitäis löytää jostahi aikaa ja varsinkin rahaa... Sinähän tieten kestihet vlopun, jos sinne päin eksyy?
                  Juu kyllähän tuo onnistuu ja lauantaina kun tuut niin apukäsiä ei oo ollu viälä liikaa tuon e36 projektin kans

                  F11 M550d -13
                  F15 X5 30d -14 M-Sport
                  E46 M3 Cabrio -03
                  E92 Drifter
                  ex: E91 ///M3D -07
                  ex: E90 M335D -08
                  ex: E46 M3 Cabrio -01
                  ex: E38 L7 -98

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    Originally posted by ///THe View Post
                    Done that, been there...
                    Oletko kerinnyt ajamaan jo ?
                    Voi olla, että joudut hiukan kirimään pakosarjan isoa läppää, parantaa kaasupolkimen vastetta, jos on nyt löysyyntynyt.
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6325
                      • P-Pohjanmaa

                      Originally posted by Jusu^ View Post
                      Juu kyllähän tuo onnistuu ja lauantaina kun tuut niin apukäsiä ei oo ollu viälä liikaa tuon e36 projektin kans
                      Tuleeko tähän se 35d tekniikka:think
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • ///THe
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2009
                        • 841
                        • Espoo

                        Originally posted by tuikku View Post
                        Oletko kerinnyt ajamaan jo ?
                        Voi olla, että joudut hiukan kirimään pakosarjan isoa läppää, parantaa kaasupolkimen vastetta, jos on nyt löysyyntynyt.
                        Olen tuolla nyt jo parina päivänä ajellut ja tuntuu jo ilman softan muokkaustakin vetoja olevan ihan kivasti. Kirin tuota läppää aavistuksen jo kasauksen yhteydessä. Ihan hyvin tuntuu kaasuun vastaavan. voishan tuota kokeilla vielä säätää lisääkin.

                        Jännä huomio on, että käyntiääni koveni ahdinmodauksen jälkeen... kai se ahdin nyt hengittää paremmin ja vaimentaa vähemmän.
                        Last edited by ///THe; 01-02-2016, 21:01.
                        X5 F15 ///Msport
                        CRX 2gen +25psi

                        Comment

                        • tuikku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1353

                          .
                          Joo, se yläpää toimii selvästi paremmin.
                          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                          Comment

                          • diffas
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2010
                            • 216
                            • Lahti

                            Minkäskokoisilla siivilla toi vakio k26 on ja minkäs kokoista siihen on laitettu tilalle?
                            Kingdiesel Racing

                            Comment

                            • tuikku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1353

                              Originally posted by diffas View Post
                              Minkäskokoisilla siivilla toi vakio k26 on ja minkäs kokoista siihen on laitettu tilalle?
                              Pakosiipi ei ole vielä julkistettavaa tietoa, antaa toistenkin vaan etsiä se sopiva.
                              Kompuran otto ~5mm kasvatettu, jättö extented tip, muuten vakio.
                              Vakio kompura taisi olla 50/71
                              turbiinin jättö 55, ottopäätä en muista, tai en tiedä.

                              Se pakopuoli tässä on ratkaiseva, ilman muutosta siihen, ei muutakaan olis kannattanut tehdä.
                              Kompuramuutoskin on erittäin "konservatiivinen", mutta niin todella hyvät kokemukset aikaisemmin tuosta vnt,stä vastaavan muutoksen siivellä kannusti kokeilemaan. Eikä mennyt nytkään vikaan. Juuri sopivan tehokas siipi tuli, pelaa heti kun vaan ahtimen saa kiinni, käyttäjän tai softaajankaan ei kyllä tarvi ahtimista mitään ymmärtää tämän kanssa, laittaa vaan syöttöjä.
                              Ahtimella saa sen tehon irti kyllä mitä tämänhetkisillä suuttimilla kykenee syöttämään.
                              Mutta tuo ongelmaton, bolt-on malli huomattavalla lisävoiman kestolla tässä viehättää.
                              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                              Comment

                              • diffas
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2010
                                • 216
                                • Lahti

                                Juu, tuli hommattua omaankin kulkineseen tollainen k26, erona ettei tule olemaan pientä ahinta kaverina. Pakosiipihän näis on sitten näemmä perus 64/55, se oikeastaan kiinnostikin. Ilmeisen hyvin piisaa lähelle 400hv. K27 pakosiipihän käy suoraan ja sellainenha varmaan sulleki laitettu. 70/59 lienee k26:n siivestä seuraava koko.
                                Kingdiesel Racing

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎