Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

    Originally posted by tommi_n View Post
    ... Juuri tän takia siittä ahtimesta oltais haluttu speksejä ennen ostoa, ei sen takia että se voitas kopioida. ...
    Miten sinun tietämisesi, tai tietämättömyytesi muuttaa tilannetta tässä asiassa, en ole miettinyt ja toteuttanut muutosta sinulle, vaan ihan itseäni ja itsekkäästi olen ajatellut.
    Jokaisella on oikeus joko kertoa, tai olla kertomatta.
    Ahtimen tekijä ei tietenkään kerro, kun siitä ei ole hänelle mitään hyötyä, haittaa vaan.
    Elä osta, ratkaise ongelma itse, eläkä utele, eläkä valita.
    Olisi mukava nähdä sinunkin oikeasti jakavan täällä jotain muutakin kun tyytymättömyyttäsi toisiin ja heidän tekemisiinsä ...
    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

    Comment

    • diffas
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 215
      • Lahti

      Originally posted by tommi_n View Post
      Toki vitosen painesuhteelle ei oo mitään kompuraa, joten muut osat täytyy saada niin ettei ahtimelta tartte paljon yli neljää.
      Kyllä siihen löytyy. Itselleni juuri tuollainen laitettiin akselin nokkaan, tosin nythän kävi sitten K26 pakoakseli pieneksi tolle kompuralle, mut siihenkin löytyy... :P Mutta tosi on että pitäs mahdollisemman vähän pyrkiä käyttämään boostia, eli nokkaa, kantta, imusarjaa ja pakosatsia laittamaan.
      Kingdiesel Racing

      Comment

      • tommi_n
        Bimmer Rookie
        • Sep 2014
        • 65
        • Tampere

        Originally posted by diffas View Post
        Kyllä siihen löytyy. Itselleni juuri tuollainen laitettiin akselin nokkaan, tosin nythän kävi sitten K26 pakoakseli pieneksi tolle kompuralle, mut siihenkin löytyy... :P Mutta tosi on että pitäs mahdollisemman vähän pyrkiä käyttämään boostia, eli nokkaa, kantta, imusarjaa ja pakosatsia laittamaan.
        Hyvä että löytyy mieleinen vitosen kompura. Totta, bemarinkin pakopesään löytyy ainakin viidellä eri varaosanumerolla vakiota isompaa KKK-turbiinia.
        BMW e61 535d M-sport
        Lancia Delta HF integrale

        Comment

        • makeclick
          BTCF Member
          • Mar 2005
          • 268
          • Turku

          Originally posted by tommi_n View Post
          Korjaan myös omaa lämpötilaa sen verran että se on katsottu dyno-olosuhteissa.
          No mutta tuokin on hyvä tieto. Voin logata seuraavan dynon, jos pääsisin johonkin hyvään jarrulliseen. Sit näkee mitä toi puskee siinä lämpöä.

          Mulla myös tuo lämpö ehkä nousi tuon rikkinäisen lambdan takia, jolloin se kertoi eculle 12 tai 16 arvoa ja ecu ruikkaa kahta hullummin soppaa..... ja ehkä myös hivenen nostettu polttoaine lämpötila limitteri


          Muille: Sit taas voita väliin
          Harrastepaholainen 335d:
          Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
          Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

          Comment

          • Krister
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2003
            • 227
            • PK-seutu

            Originally posted by Indigoah View Post
            Onkohan mullakin tuo anturi sitten vainaa...
            Kävin vielä katsomassa, niin oli 45°C viileässä autotallissa tyhjäkäynnillä.
            Pitää melkein tilata uusi.


            Ei välttämättä. Jos anturi on imusarjassa kiinni niin se kuumenee kyllä ihan itsessään jos moottori on kuuma ja sitä kautta imusarjakin. Oikea paikka imuilmanlämpötila-anturille olisi ahtoputki coolerin ja imusarjan välissä, mutta yleensä aina tehdaspeleissä ne on imusarjassa.
            Supra MKIV 6spd lhd
            W212 E350CDI

            Ex: E39 530d

            Comment

            • Krister
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2003
              • 227
              • PK-seutu

              Originally posted by Tommix View Post
              Lämpötilaeron olessa alle 10 C coolerin sisä- ja ulkopuolella tähän pääsemiseksi vaaditaan saatanan iso cooleri...
              Ei iso, vaan tehokas.

              Kiinacoolerit eivät ole niitä parhaimpia valitettavasti. Mailia ajavassa 700hv Volvossa vaihdettiin kiinacooleri Garretin kennoon ja ahtolämmöt pienenivät ilman mitään muita muutoksia 80C -> 45C vaikka coolerinkenno taisi olla hieman ohuempi.

              Eli oikeasti hyvä kenno tilalle (Garrett tai Setrab) niin varmasti pysyy lämmöt paremmin kurissa.

              Garrettia saa ainakin KKD:lta ja Setrabia AMW:lta.
              Last edited by Krister; 31-05-2016, 09:47.
              Supra MKIV 6spd lhd
              W212 E350CDI

              Ex: E39 530d

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                Originally posted by Krister View Post
                Ei välttämättä. Jos anturi on imusarjassa kiinni niin se kuumenee kyllä ihan itsessään jos moottori on kuuma ja sitä kautta imusarjakin. Oikea paikka imuilmanlämpötila-anturille olisi ahtoputki coolerin ja imusarjan välissä, mutta yleensä aina tehdaspeleissä ne on imusarjassa.
                Kyllä anturi ainakin M47/M57:ssa taitaa olla nimenomaan ahtoputkessa välijäähdyttimen ja imusarjan välissä. Imusarjassa pelkkä MAP-anturi, ja MAFfissa taas sitten vielä lisäksi imulämpötilamittaus.
                Last edited by Supra^; 31-05-2016, 12:59.
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  Tuntuu ettei kukaan tunnu edes tietävän mistä anturista haluaa puhua. Imuilman anturi,ahtojen lämpötila vai kenties ahtopaine anturi. Jokainen on eripaikassa
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • JP-76
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 1060
                    • Kanta-Häme

                    Originally posted by exautisti View Post
                    Tuntuu ettei kukaan tunnu edes tietävän mistä anturista haluaa puhua. Imuilman anturi,ahtojen lämpötila vai kenties ahtopaine anturi. Jokainen on eripaikassa
                    No hö, intake lämpötila-anturi maffissa, ahtoilman lämpötilan anturi ahtoputkessa coolerin ja kaasuläpän välissä, ahtopaineen anturi imusarjassa edestä päin katsottaessa oikealla puolella hytin puoleisessa päässä...
                    Kalusto:
                    BMW 550i xDrive -14
                    BMW S1000R -17
                    Toyota Proace -15

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      Originally posted by JP-76 View Post
                      No hö, intake lämpötila-anturi maffissa, ahtoilman lämpötilan anturi ahtoputkessa coolerin ja kaasuläpän välissä, ahtopaineen anturi imusarjassa edestä päin katsottaessa oikealla puolella hytin puoleisessa päässä...
                      No näin. Taisin sanoa epäselvästi...
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • JP-76
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 1060
                        • Kanta-Häme

                        Originally posted by Supra^ View Post
                        No näin. Taisin sanoa epäselvästi...
                        Ei ollu kuitti sun kommentista, aattelin vaan noin yleisesti selventää.

                        Lainasin sun kirjoituksen kun oli lähinnä aihetta
                        Kalusto:
                        BMW 550i xDrive -14
                        BMW S1000R -17
                        Toyota Proace -15

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5416
                          • S:t Karins

                          Originally posted by Krister View Post
                          Ei iso, vaan tehokas.

                          Kiinacoolerit eivät ole niitä parhaimpia valitettavasti. Mailia ajavassa 700hv Volvossa vaihdettiin kiinacooleri Garretin kennoon ja ahtolämmöt pienenivät ilman mitään muita muutoksia 80C -> 45C vaikka coolerinkenno taisi olla hieman ohuempi.

                          Eli oikeasti hyvä kenno tilalle (Garrett tai Setrab) niin varmasti pysyy lämmöt paremmin kurissa.

                          Garrettia saa ainakin KKD:lta ja Setrabia AMW:lta.
                          Juu, täysin totta. Mutta kuten esimerkiksi näyttää, ei hyvälläkään cooleirilla oikein pääse imu ilman läpötilaan koska lämönsiirtoa ei käytännössä enää tapahdu... 45 C vs ulkoilma 20 C (imuilma)
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • tuikku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1353

                            .
                            Auto on nyt myyty.
                            Ei lähtenyt viittä sataa vakioilla ruiskutus vermeillä, ei millään, railpaine romahtaa, jos riittävästi laittaa syöttöjä.
                            Uusi omistaja tehköön autonsa kanssa, mitä kokeiluja haluaa.

                            Nyt voisi kokeilla jotain muuta, yksi moottorityyppi on vielä kokeilematta...
                            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                            Comment

                            • casino
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 663
                              • Keski-Suomi

                              Originally posted by tuikku View Post
                              .
                              Auto on nyt myyty.
                              Ei lähtenyt viittä sataa vakioilla ruiskutus vermeillä, ei millään, railpaine romahtaa, jos riittävästi laittaa syöttöjä.
                              Uusi omistaja tehköön autonsa kanssa, mitä kokeiluja haluaa.

                              Nyt voisi kokeilla jotain muuta, yksi moottorityyppi on vielä kokeilematta...
                              m550d..?
                              Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                              Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                              http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                              e39 -530d touring 11/1999
                              ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                              Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                Vaiko audin kolmelitrinen, kerta beeänveet ja märssyt jo hallussa?
                                Last edited by Supra^; 05-06-2016, 22:31.
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎