Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 535d nykiminen vm.06.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petnen
    BTCF Member
    • May 2003
    • 1082
    • Kannus

    #31
    Originally posted by Säxä View Post
    kuitissa luki että korjaussarja venttiilikoneistoon. en kyllä kysellykkä sit vitutti jo ku ei auttanu
    Paljonko se maksoi?
    Humpaako kierroslukumittari ylös vai alas päin kun se alkaa humpaamaan.
    Bmw M535 E28 Hartge H35-24
    Bmw i4 M50

    Comment

    • casino
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 663
      • Keski-Suomi

      #32
      Originally posted by petnen View Post
      Paljonko se maksoi?
      Humpaako kierroslukumittari ylös vai alas päin kun se alkaa humpaamaan.
      Missä korjaamossa työ tehtiin? Paljon ajettu auto? Jos vaihtaisi vielä momentinmuuntimen niin tulisiko sitten kuntoon?
      Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
      Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
      http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

      e39 -530d touring 11/1999
      ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

      Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

      Comment

      • Säxä
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 40

        #33
        Originally posted by petnen View Post
        Paljonko se maksoi?
        Humpaako kierroslukumittari ylös vai alas päin kun se alkaa humpaamaan.

        noin 900e makso autogearilla ja ylös se humppaa

        Comment

        • laikkaeki
          Newbiemmer
          • Jan 2014
          • 21
          • Turku

          #34
          Originally posted by basti83 View Post
          GA6HP26Z Mechatronics venttiili remppa 1300e "www.autorepair.fi" ---->
          päivän hommaa....
          Mulla kävi auto tuolla Autorepairilla eikä auttanut, lisäks on turbiini tarkastettu Repcolla ja Repcolla sanoivat ettei turbiinissa ollut kulumaa eikä se ole yleinen syykään --> taitaa ainut todennäköinen syyllinen olla solenoidit...? Kaikki muu alkaakin olla vaihdettu €
          E61 530dA 2005

          Comment

          • Säxä
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 40

            #35
            Originally posted by laikkaeki View Post
            Mulla kävi auto tuolla Autorepairilla eikä auttanut, lisäks on turbiini tarkastettu Repcolla ja Repcolla sanoivat ettei turbiinissa ollut kulumaa eikä se ole yleinen syykään --> taitaa ainut todennäköinen syyllinen olla solenoidit...? Kaikki muu alkaakin olla vaihdettu €

            mulla tuntuu alavääntö huonolta:think tosin ton humppaamisen takia siitä ny ei oikee saa selvää

            Comment

            • casino
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 663
              • Keski-Suomi

              #36
              Originally posted by Säxä View Post
              mulla tuntuu alavääntö huonolta:think tosin ton humppaamisen takia siitä ny ei oikee saa selvää
              Tarkasta turboille menevät alipaineletkut. Nehän tuppaavat hapertumaan.
              Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
              Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
              http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

              e39 -530d touring 11/1999
              ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

              Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

              Comment

              • Säxä
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 40

                #37
                Originally posted by casino View Post
                Tarkasta turboille menevät alipaineletkut. Nehän tuppaavat hapertumaan.
                on vaihdettu jossain välissä mutta imusarjan alle menevä on kyl hieman epäilyttävän näkönen

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7531
                  • Jyväshyvä

                  #38
                  Originally posted by Säxä View Post
                  mulla tuntuu alavääntö huonolta:think tosin ton humppaamisen takia siitä ny ei oikee saa selvää
                  90% varmuudella vika on alipaineletkuissa tai niitä ohjaavissa solenoidessa.

                  Viimeset rosentit jää ecun ja alipainekellojen ongelmiksi.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • nd4spd
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2004
                    • 120
                    • Etelä

                    #39
                    Itselläkin tehty tuo mekatroniikanhuolto.
                    ½ vuotta toimi. Nyt alkanut taas humppaa.
                    Meinasin tuota turbiinia, mutta joku taisi mainita ettei se ole kovin yleistä.
                    Pitääkö tämä paikkansa?
                    Kulkine on tosin 530d
                    XF Biturbo

                    Comment

                    • bmwbmw
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1370
                      • Kainuu

                      #40
                      Originally posted by nd4spd View Post
                      Itselläkin tehty tuo mekatroniikanhuolto.
                      ½ vuotta toimi. Nyt alkanut taas humppaa.
                      Meinasin tuota turbiinia, mutta joku taisi mainita ettei se ole kovin yleistä.
                      Pitääkö tämä paikkansa?
                      Kulkine on tosin 530d
                      Ei yleistä mutta yhden laatikon purkanut jossa turbiinin kitkapinnat oli ruskeana "tönhänä" pitkin laatikkoa, venttilikoneistoa ja luonnollisesti suodattimessa jonka se oli jo melkein tukkinut kokonaan. Venttiilikoneiston huono toimimattomuus aiheuttaa josssain tapauksissa tuota turbiinin kitkapintojen lasittumista. Tähän vaivaan ensiapu löytyy tuosta http://www.vaihteistokauppa.fi/produ...t-shudder-fixx mutta se joko toimii hetken ja hyvällä tuurilla pitkäänkin. Ei voi tietää. Pitemmälle tähtäimelle suosittelen turbiinin korjausta esim. paljon puhutussa jn-tradingilla.. Kannattaa kiinnittää huomiota myös laatikon lämpöihin ajaessa jos vain jokin diagnostiikkaverme löytyy millä niitä katsoa. Esimerkkinä tapaus e60 530da jossa moottorin lämmöt nousi liki normaaliin yli 80c mutta laatikon lämmöt pysyi visusti 30c josta oli seurauksena että koko laatikko tuntui olevan sekasin ja eikä oikeastaan älynnyt tehdä mitään oikein sekä humppasi kierroksia oikein olan takaa. Tähän siis ratkaisuna laatikon lämmönvaihdin.
                      sigpic
                      Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                      Comment

                      • laikkaeki
                        Newbiemmer
                        • Jan 2014
                        • 21
                        • Turku

                        #41
                        Originally posted by bmwbmw View Post
                        Ei yleistä mutta yhden laatikon purkanut jossa turbiinin kitkapinnat oli ruskeana "tönhänä" pitkin laatikkoa, venttilikoneistoa ja luonnollisesti suodattimessa jonka se oli jo melkein tukkinut kokonaan. Venttiilikoneiston huono toimimattomuus aiheuttaa josssain tapauksissa tuota turbiinin kitkapintojen lasittumista. Tähän vaivaan ensiapu löytyy tuosta http://www.vaihteistokauppa.fi/produ...t-shudder-fixx mutta se joko toimii hetken ja hyvällä tuurilla pitkäänkin. Ei voi tietää. Pitemmälle tähtäimelle suosittelen turbiinin korjausta esim. paljon puhutussa jn-tradingilla.. Kannattaa kiinnittää huomiota myös laatikon lämpöihin ajaessa jos vain jokin diagnostiikkaverme löytyy millä niitä katsoa. Esimerkkinä tapaus e60 530da jossa moottorin lämmöt nousi liki normaaliin yli 80c mutta laatikon lämmöt pysyi visusti 30c josta oli seurauksena että koko laatikko tuntui olevan sekasin ja eikä oikeastaan älynnyt tehdä mitään oikein sekä humppasi kierroksia oikein olan takaa. Tähän siis ratkaisuna laatikon lämmönvaihdin.
                        Mulla ei noussut vaihdelaatikon lämmöt ja olen blokannut lämmönvaihtimen kierron mutta silti ei näillä keleillä -12 nouse 40 kilsan matkalla kuin 50 asteiseksi. Koneen lämmöt nousee normi 92 asteiseksi.
                        Onko normaalia?
                        E61 530dA 2005

                        Comment

                        • Säxä
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2009
                          • 40

                          #42
                          Kuuluko niissä alipaineletkuissa olla paine? Nyppäsin ahtimen vierestä (siitä mihin tulee kylkeen ja päähän letku) ni siel oli paine ja auto oli ollu sammuksissa jo tovin



                          lisäystä letkujen nyppimiseen nyt menohalutkin hukassa
                          Last edited by Säxä; 30-01-2014, 16:06.

                          Comment

                          • petnen
                            BTCF Member
                            • May 2003
                            • 1082
                            • Kannus

                            #43
                            Originally posted by Säxä View Post
                            Kuuluko niissä alipaineletkuissa olla paine? Nyppäsin ahtimen vierestä (siitä mihin tulee kylkeen ja päähän letku) ni siel oli paine ja auto oli ollu sammuksissa jo tovin



                            lisäystä letkujen nyppimiseen nyt menohalutkin hukassa
                            Nimikin kertoo että alipaineletkuissa on alipaine ei ylipaine.
                            Bmw M535 E28 Hartge H35-24
                            Bmw i4 M50

                            Comment

                            • bmwbmw
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1370
                              • Kainuu

                              #44
                              Originally posted by laikkaeki View Post
                              Mulla ei noussut vaihdelaatikon lämmöt ja olen blokannut lämmönvaihtimen kierron mutta silti ei näillä keleillä -12 nouse 40 kilsan matkalla kuin 50 asteiseksi. Koneen lämmöt nousee normi 92 asteiseksi.
                              Onko normaalia?
                              Varmaan noilla lämmöillä laatikko jo toimii normaalisti kun lämmitysohjelma ei ole enää laatikossa päällä mutta hieman liian kylmänä laatikko on silti. Itsellä nousee -20 pakkasilla ~60-70c laatikkolämmöt.
                              sigpic
                              Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                              Comment

                              • petnen
                                BTCF Member
                                • May 2003
                                • 1082
                                • Kannus

                                #45
                                Originally posted by bmwbmw View Post
                                Varmaan noilla lämmöillä laatikko jo toimii normaalisti kun lämmitysohjelma ei ole enää laatikossa päällä mutta hieman liian kylmänä laatikko on silti. Itsellä nousee -20 pakkasilla ~60-70c laatikkolämmöt.
                                Näkeekö laatikonlämmöt salavaliikosta vai mistä?
                                Bmw M535 E28 Hartge H35-24
                                Bmw i4 M50

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎