Originally posted by petnen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw 535d nykiminen vm.06.
Collapse
X
-
Originally posted by BMW 320d View PostOnko työläs homma vaihtaa itte tuo lämmönvaihdin? ja vaihdetaanko ylä- vai alakautta?
Varmaankin kannattaa jäähdytysnesteletkut blokata pihdeillä niin ei tule nesteitäkään pihalle. Laatikosta käsittääkseni valuu pari desiä öljyjä ulos.E61 530dA 2005
Comment
-
-
Originally posted by laikkaeki View PostMulla kävi auto tuolla Autorepairilla eikä auttanut, lisäks on turbiini tarkastettu Repcolla ja Repcolla sanoivat ettei turbiinissa ollut kulumaa eikä se ole yleinen syykään --> taitaa ainut todennäköinen syyllinen olla solenoidit...? Kaikki muu alkaakin olla vaihdettu €
Mutta jos senkään jälkeen ei ole laatikko kunnossa, lähtee järki!E61 530dA 2005
Comment
-
-
Tuo lämmönvaihdin on nopea vaihtaa alakautta, vesiputket vaan luttuun ja ne öljyputket kans sieltä vähän lähempää laatikkoa jossa on pätkät kumiletkua. En tosin tiedä olisko sitä öljyä paljo tullu vaikka niitä putkia ei luttaiskaa, ittellä tuli noin desi pois :think Vähä ahdasta on mutta suht nopia homma..
Comment
-
-
Originally posted by laikkaeki View PostMulla kävi auto tuolla Autorepairilla eikä auttanut, lisäks on turbiini tarkastettu Repcolla ja Repcolla sanoivat ettei turbiinissa ollut kulumaa eikä se ole yleinen syykään --> taitaa ainut todennäköinen syyllinen olla solenoidit...? Kaikki muu alkaakin olla vaihdettu €
Nyt juuri mietin sitä turbiinia pitäisikö se vaihtaa??? Kulkine on 525i eli ei ole paljon vääntöjä.
Mulla se lukko kyllä pitää jos yhtään kuormittaa/kiihdyttää mutta todella rasittava runkkaaminen alkaa 80-90km/h vauhdissa jos aivan tasakaasulla ajelee sama on nykyisin myös 40-60 vauhdeissa.
Mekatroniikka huollon jälkeen nylkkääminen paheni rajusti ja tuntuu sen rempan jälkeen nykäyksinä myös.
Kierroslukumittari hyppii 200-300rpm. Ei kivaa yhtään
Eli laitetaanko turbaani uusi vai solenoideja vai mitä helvettiä ????
Rahaa menee yhteensä ilmeisesti kuitenkin uuden laatikon verran. .
T, TeemuLast edited by zzracing; 20-02-2014, 11:45.X6 35D
Comment
-
-
Originally posted by zzracing View PostMulla sama homma eli kävi Autorepairilla parinkin otteeseen ja mekatroniikan huolto ei tehnyt muuta kun huononsi asiaa. . 1300,-€ #Puff#
Nyt juuri mietin sitä turbiinia pitäisikö se vaihtaa??? Kulkine on 525i eli ei ole paljon vääntöjä.
Mulla se lukko kyllä pitää jos yhtään kuormittaa/kiihdyttää mutta todella rasittava runkkaaminen alkaa 80-90km/h vauhdissa jos aivan tasakaasulla ajelee sama on nykyisin myös 40-60 vauhdeissa.
Mekatroniikka huollon jälkeen nylkkääminen paheni rajusti ja tuntuu sen rempan jälkeen nykäyksinä myös.
Kierroslukumittari hyppii 200-300rpm. Ei kivaa yhtään
Eli laitetaanko turbaani uusi vai solenoideja vai mitä helvettiä ????
Rahaa menee yhteensä ilmeisesti kuitenkin uuden laatikon verran. .
T, Teemu
K1300S -09, R 1200 GS LC -16 Mini Cooper R56 -07, Ex. E61 520 dA -07
Comment
-
-
Originally posted by zzracing View PostMulla sama homma eli kävi Autorepairilla parinkin otteeseen ja mekatroniikan huolto ei tehnyt muuta kun huononsi asiaa. . 1300,-€ #Puff#
Nyt juuri mietin sitä turbiinia pitäisikö se vaihtaa??? Kulkine on 525i eli ei ole paljon vääntöjä.
Mulla se lukko kyllä pitää jos yhtään kuormittaa/kiihdyttää mutta todella rasittava runkkaaminen alkaa 80-90km/h vauhdissa jos aivan tasakaasulla ajelee sama on nykyisin myös 40-60 vauhdeissa.
Mekatroniikka huollon jälkeen nylkkääminen paheni rajusti ja tuntuu sen rempan jälkeen nykäyksinä myös.
Kierroslukumittari hyppii 200-300rpm. Ei kivaa yhtään
Eli laitetaanko turbaani uusi vai solenoideja vai mitä helvettiä ????
Rahaa menee yhteensä ilmeisesti kuitenkin uuden laatikon verran. .
T, TeemuLast edited by bmwbmw; 20-02-2014, 22:48.sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
Originally posted by bmwbmw View PostJos entiset öljyt olivat normaalit ja ilman mitään kokkareita tai höytyviä ei poislaskiessa tai suodattimessa/venttilikoneistossa ollut niin todennäköisesti solenoideissa vika. Täälläkin suunnassa tuttua tuo että vaihteiston ongelmat korostuu kun venttiilikoneistoon huollon tekee mutta solenoidit jättää vanhat.. Kannattaa nyt vian korjaukseen asti ajella sportti/manuaali päällä ja etsiä sellainen vaihde ettei se nypytä ja sen johdosta tee turbiinista entistä.
Jätin vaihtamatta öljypohjan sekä muut suositellut tiivisteet kun on auto käynyt autorepairilla huollossa vuoden sisällä niin uskoisin niiden olevan kunnossa.
Ei ole nykimistä esiintynyt, ainut mikä tuntuu edelleen omituiselta on jos
ajaa 40-50 km/h tasaisella tiellä, kierrokset jossain 1500rpm paikkeilla, painaa hiukankin kaasua niin kierrokset nousee heti 2000rpm, onko muilla vastaavaa? Ei siis jaksa ollenkaan mennä pienillä kierroksilla vaan kierrokset nousee 2000 ja sitten vauhti alkaa hitaasti kiihtyä. Yli 70 km/h kun ajaa niin toimii loogisesti ja jaksaa pitää lukon kiinni ja kiihdyttää matalillakin kierroksilla...?
-EGR ja imusarja puhdistettu
-turbiini tarkastettu
-alipaineletkut vaihdettu (moottorin tukikumeille menevät pitää vielä vaihtaa)
-mekatroniikka huollatettu
-ajettu MAF johto irti
-ajettu EGR tulpattuna
-ajettu kaasuläppä johto irti
-tehty kaikki mahdolliset diagnostiikat DIS:llä
--> ei ole vaikutusta käytökseen
Tyhjäkäynti hiukan epätasainen, pahimmillaan täristää lämpimänä kun nostaa P päällä kierrokset 1000 rpm kohdalle, olisko järkevää käydä mittauttamassa suutinten ohivuoto vaikka DIS:n mukaan suuttimien korjausarvot hyvät?
Sitten vikaa voi vielä olla turbossa/turbon sähköohjauksessa...?
Auto toimii hienosti jos painaa reilusti kaasua mutta juuri tuo osakaasulla kiihdyttely vaikuttaa kummalliseltaE61 530dA 2005
Comment
-
-
Originally posted by bmwbmw View PostJos entiset öljyt olivat normaalit ja ilman mitään kokkareita tai höytyviä ei poislaskiessa tai suodattimessa/venttilikoneistossa ollut niin todennäköisesti solenoideissa vika. Täälläkin suunnassa tuttua tuo että vaihteiston ongelmat korostuu kun venttiilikoneistoon huollon tekee mutta solenoidit jättää vanhat.. Kannattaa nyt vian korjaukseen asti ajella sportti/manuaali päällä ja etsiä sellainen vaihde ettei se nypytä ja sen johdosta tee turbiinista entistä.
Vanhat öljyt olivat muutoin ok mutta tummuneet (ajetut 285tkm). Nyt 5tkm ajettu huuhteluiden ja mekatroniikan vaihdon jälkeen.
Eli solenoidit vaihtoon??
Onko tuo Vaihteistokauppa ostokanava niille solenoideille vai tekisikö joku homman ns. avaimet käteen eriaatteella?
T, Teemu
Kiitoksia neuvoista.X6 35D
Comment
-
-
Originally posted by laikkaeki View PostNyt viikko kulunut solenoidien vaihdosta, solenoidit tilasin vaihteistokauppa.fi ja Ravenol 6hp öljyä ato24.de 8 litraa, vaihdon tein itse. Ei kauhean paha homma ollut, täällä oli hyvät pdf ohjeet http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=502966
Jätin vaihtamatta öljypohjan sekä muut suositellut tiivisteet kun on auto käynyt autorepairilla huollossa vuoden sisällä niin uskoisin niiden olevan kunnossa.
Ei ole nykimistä esiintynyt, ainut mikä tuntuu edelleen omituiselta on jos
ajaa 40-50 km/h tasaisella tiellä, kierrokset jossain 1500rpm paikkeilla, painaa hiukankin kaasua niin kierrokset nousee heti 2000rpm, onko muilla vastaavaa? Ei siis jaksa ollenkaan mennä pienillä kierroksilla vaan kierrokset nousee 2000 ja sitten vauhti alkaa hitaasti kiihtyä. Yli 70 km/h kun ajaa niin toimii loogisesti ja jaksaa pitää lukon kiinni ja kiihdyttää matalillakin kierroksilla...?
-EGR ja imusarja puhdistettu
-turbiini tarkastettu
-alipaineletkut vaihdettu (moottorin tukikumeille menevät pitää vielä vaihtaa)
-mekatroniikka huollatettu
-ajettu MAF johto irti
-ajettu EGR tulpattuna
-ajettu kaasuläppä johto irti
-tehty kaikki mahdolliset diagnostiikat DIS:llä
--> ei ole vaikutusta käytökseen
Tyhjäkäynti hiukan epätasainen, pahimmillaan täristää lämpimänä kun nostaa P päällä kierrokset 1000 rpm kohdalle, olisko järkevää käydä mittauttamassa suutinten ohivuoto vaikka DIS:n mukaan suuttimien korjausarvot hyvät?
Sitten vikaa voi vielä olla turbossa/turbon sähköohjauksessa...?
Auto toimii hienosti jos painaa reilusti kaasua mutta juuri tuo osakaasulla kiihdyttely vaikuttaa kummalliseltasigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
Originally posted by zzracing View PostVanhat öljyt olivat muutoin ok mutta tummuneet (ajetut 285tkm). Nyt 5tkm ajettu huuhteluiden ja mekatroniikan vaihdon jälkeen.
Eli solenoidit vaihtoon??
Onko tuo Vaihteistokauppa ostokanava niille solenoideille vai tekisikö joku homman ns. avaimet käteen eriaatteella?
T, Teemu
Kiitoksia neuvoista.sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostJos mekatroniikka on vaihdettu niin luulisi samalla vaihtuneen solenoidienkin jo??
eli solenoidit vanhat sekä venttiilipöytä vanhaa mutta ZIP-kit laitettu.:think
T, TLast edited by zzracing; 24-02-2014, 18:47.X6 35D
Comment
-
Comment