Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 535d nykiminen vm.06.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    #46
    Originally posted by petnen View Post
    Näkeekö laatikonlämmöt salavaliikosta vai mistä?
    Tietääkseni ei näe mutta itse katson INPA:lla.
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

    Comment

    • hoopertti
      Newbiemmer
      • Oct 2011
      • 15
      • seinämäjoki

      #47
      täällä kans yks 530da jossa humppaus hävisi lähes kokonaan laatikon lämmönvaihtimen uusimisen myötä, puolilämpimänä saattaa hetken vielä nylkyttää..

      Comment

      • BMW 320d
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 74

        #48
        Onko työläs homma vaihtaa itte tuo lämmönvaihdin? ja vaihdetaanko ylä- vai alakautta?

        Comment

        • laikkaeki
          Newbiemmer
          • Jan 2014
          • 21
          • Turku

          #49
          Originally posted by BMW 320d View Post
          Onko työläs homma vaihtaa itte tuo lämmönvaihdin? ja vaihdetaanko ylä- vai alakautta?
          En ole vielä vaihtanut, mutta näyttäisi aika helpolta, moottoritilan alasuojamuovin kun ottaa pois niin on helposti käsillä alakautta.

          Varmaankin kannattaa jäähdytysnesteletkut blokata pihdeillä niin ei tule nesteitäkään pihalle. Laatikosta käsittääkseni valuu pari desiä öljyjä ulos.
          E61 530dA 2005

          Comment

          • laikkaeki
            Newbiemmer
            • Jan 2014
            • 21
            • Turku

            #50
            Originally posted by laikkaeki View Post
            Mulla kävi auto tuolla Autorepairilla eikä auttanut, lisäks on turbiini tarkastettu Repcolla ja Repcolla sanoivat ettei turbiinissa ollut kulumaa eikä se ole yleinen syykään --> taitaa ainut todennäköinen syyllinen olla solenoidit...? Kaikki muu alkaakin olla vaihdettu €
            Jos ei tule eriäviä mielipiteitä solenoidien vaihtoon liittyen, ajattelin tilata uudet ja vaihtaa. Ainakin bimmerfestin foorumilla on moni saanut humppaamiset, nykivät vaihteenvaihdot yms. kuntoon solenoidien vaihdolla


            Mutta jos senkään jälkeen ei ole laatikko kunnossa, lähtee järki!
            E61 530dA 2005

            Comment

            • hoopertti
              Newbiemmer
              • Oct 2011
              • 15
              • seinämäjoki

              #51
              Tuo lämmönvaihdin on nopea vaihtaa alakautta, vesiputket vaan luttuun ja ne öljyputket kans sieltä vähän lähempää laatikkoa jossa on pätkät kumiletkua. En tosin tiedä olisko sitä öljyä paljo tullu vaikka niitä putkia ei luttaiskaa, ittellä tuli noin desi pois :think Vähä ahdasta on mutta suht nopia homma..

              Comment

              • zzracing
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 177
                • Lappeenranta

                #52
                Originally posted by laikkaeki View Post
                Mulla kävi auto tuolla Autorepairilla eikä auttanut, lisäks on turbiini tarkastettu Repcolla ja Repcolla sanoivat ettei turbiinissa ollut kulumaa eikä se ole yleinen syykään --> taitaa ainut todennäköinen syyllinen olla solenoidit...? Kaikki muu alkaakin olla vaihdettu €
                Mulla sama homma eli kävi Autorepairilla parinkin otteeseen ja mekatroniikan huolto ei tehnyt muuta kun huononsi asiaa. . 1300,-€ #Puff#

                Nyt juuri mietin sitä turbiinia pitäisikö se vaihtaa??? Kulkine on 525i eli ei ole paljon vääntöjä.
                Mulla se lukko kyllä pitää jos yhtään kuormittaa/kiihdyttää mutta todella rasittava runkkaaminen alkaa 80-90km/h vauhdissa jos aivan tasakaasulla ajelee sama on nykyisin myös 40-60 vauhdeissa.
                Mekatroniikka huollon jälkeen nylkkääminen paheni rajusti ja tuntuu sen rempan jälkeen nykäyksinä myös.
                Kierroslukumittari hyppii 200-300rpm. Ei kivaa yhtään

                Eli laitetaanko turbaani uusi vai solenoideja vai mitä helvettiä ????
                Rahaa menee yhteensä ilmeisesti kuitenkin uuden laatikon verran. .

                T, Teemu
                Last edited by zzracing; 20-02-2014, 11:45.
                X6 35D

                Comment

                • ark28
                  BTCF Member
                  • Nov 2011
                  • 97
                  • Pirkanmaa

                  #53
                  Originally posted by zzracing View Post
                  Mulla sama homma eli kävi Autorepairilla parinkin otteeseen ja mekatroniikan huolto ei tehnyt muuta kun huononsi asiaa. . 1300,-€ #Puff#

                  Nyt juuri mietin sitä turbiinia pitäisikö se vaihtaa??? Kulkine on 525i eli ei ole paljon vääntöjä.
                  Mulla se lukko kyllä pitää jos yhtään kuormittaa/kiihdyttää mutta todella rasittava runkkaaminen alkaa 80-90km/h vauhdissa jos aivan tasakaasulla ajelee sama on nykyisin myös 40-60 vauhdeissa.
                  Mekatroniikka huollon jälkeen nylkkääminen paheni rajusti ja tuntuu sen rempan jälkeen nykäyksinä myös.
                  Kierroslukumittari hyppii 200-300rpm. Ei kivaa yhtään

                  Eli laitetaanko turbaani uusi vai solenoideja vai mitä helvettiä ????
                  Rahaa menee yhteensä ilmeisesti kuitenkin uuden laatikon verran. .

                  T, Teemu
                  Naapurifoorumilta poimittua, eli olisko tässä vaihtoehtoa:
                  K1300S -09, R 1200 GS LC -16 Mini Cooper R56 -07, Ex. E61 520 dA -07

                  Comment

                  • bmwbmw
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1370
                    • Kainuu

                    #54
                    Originally posted by zzracing View Post
                    Mulla sama homma eli kävi Autorepairilla parinkin otteeseen ja mekatroniikan huolto ei tehnyt muuta kun huononsi asiaa. . 1300,-€ #Puff#

                    Nyt juuri mietin sitä turbiinia pitäisikö se vaihtaa??? Kulkine on 525i eli ei ole paljon vääntöjä.
                    Mulla se lukko kyllä pitää jos yhtään kuormittaa/kiihdyttää mutta todella rasittava runkkaaminen alkaa 80-90km/h vauhdissa jos aivan tasakaasulla ajelee sama on nykyisin myös 40-60 vauhdeissa.
                    Mekatroniikka huollon jälkeen nylkkääminen paheni rajusti ja tuntuu sen rempan jälkeen nykäyksinä myös.
                    Kierroslukumittari hyppii 200-300rpm. Ei kivaa yhtään

                    Eli laitetaanko turbaani uusi vai solenoideja vai mitä helvettiä ????
                    Rahaa menee yhteensä ilmeisesti kuitenkin uuden laatikon verran. .

                    T, Teemu
                    Jos entiset öljyt olivat normaalit ja ilman mitään kokkareita tai höytyviä ei poislaskiessa tai suodattimessa/venttilikoneistossa ollut niin todennäköisesti solenoideissa vika. Täälläkin suunnassa tuttua tuo että vaihteiston ongelmat korostuu kun venttiilikoneistoon huollon tekee mutta solenoidit jättää vanhat.. Kannattaa nyt vian korjaukseen asti ajella sportti/manuaali päällä ja etsiä sellainen vaihde ettei se nypytä ja sen johdosta tee turbiinista entistä.
                    Last edited by bmwbmw; 20-02-2014, 22:48.
                    sigpic
                    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                    Comment

                    • laikkaeki
                      Newbiemmer
                      • Jan 2014
                      • 21
                      • Turku

                      #55
                      Originally posted by bmwbmw View Post
                      Jos entiset öljyt olivat normaalit ja ilman mitään kokkareita tai höytyviä ei poislaskiessa tai suodattimessa/venttilikoneistossa ollut niin todennäköisesti solenoideissa vika. Täälläkin suunnassa tuttua tuo että vaihteiston ongelmat korostuu kun venttiilikoneistoon huollon tekee mutta solenoidit jättää vanhat.. Kannattaa nyt vian korjaukseen asti ajella sportti/manuaali päällä ja etsiä sellainen vaihde ettei se nypytä ja sen johdosta tee turbiinista entistä.
                      Nyt viikko kulunut solenoidien vaihdosta, solenoidit tilasin vaihteistokauppa.fi ja Ravenol 6hp öljyä ato24.de 8 litraa, vaihdon tein itse. Ei kauhean paha homma ollut, täällä oli hyvät pdf ohjeet http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=502966
                      Jätin vaihtamatta öljypohjan sekä muut suositellut tiivisteet kun on auto käynyt autorepairilla huollossa vuoden sisällä niin uskoisin niiden olevan kunnossa.

                      Ei ole nykimistä esiintynyt, ainut mikä tuntuu edelleen omituiselta on jos
                      ajaa 40-50 km/h tasaisella tiellä, kierrokset jossain 1500rpm paikkeilla, painaa hiukankin kaasua niin kierrokset nousee heti 2000rpm, onko muilla vastaavaa? Ei siis jaksa ollenkaan mennä pienillä kierroksilla vaan kierrokset nousee 2000 ja sitten vauhti alkaa hitaasti kiihtyä. Yli 70 km/h kun ajaa niin toimii loogisesti ja jaksaa pitää lukon kiinni ja kiihdyttää matalillakin kierroksilla...?

                      -EGR ja imusarja puhdistettu
                      -turbiini tarkastettu
                      -alipaineletkut vaihdettu (moottorin tukikumeille menevät pitää vielä vaihtaa)
                      -mekatroniikka huollatettu
                      -ajettu MAF johto irti
                      -ajettu EGR tulpattuna
                      -ajettu kaasuläppä johto irti
                      -tehty kaikki mahdolliset diagnostiikat DIS:llä

                      --> ei ole vaikutusta käytökseen

                      Tyhjäkäynti hiukan epätasainen, pahimmillaan täristää lämpimänä kun nostaa P päällä kierrokset 1000 rpm kohdalle, olisko järkevää käydä mittauttamassa suutinten ohivuoto vaikka DIS:n mukaan suuttimien korjausarvot hyvät?

                      Sitten vikaa voi vielä olla turbossa/turbon sähköohjauksessa...?

                      Auto toimii hienosti jos painaa reilusti kaasua mutta juuri tuo osakaasulla kiihdyttely vaikuttaa kummalliselta
                      E61 530dA 2005

                      Comment

                      • zzracing
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2006
                        • 177
                        • Lappeenranta

                        #56
                        Originally posted by bmwbmw View Post
                        Jos entiset öljyt olivat normaalit ja ilman mitään kokkareita tai höytyviä ei poislaskiessa tai suodattimessa/venttilikoneistossa ollut niin todennäköisesti solenoideissa vika. Täälläkin suunnassa tuttua tuo että vaihteiston ongelmat korostuu kun venttiilikoneistoon huollon tekee mutta solenoidit jättää vanhat.. Kannattaa nyt vian korjaukseen asti ajella sportti/manuaali päällä ja etsiä sellainen vaihde ettei se nypytä ja sen johdosta tee turbiinista entistä.

                        Vanhat öljyt olivat muutoin ok mutta tummuneet (ajetut 285tkm). Nyt 5tkm ajettu huuhteluiden ja mekatroniikan vaihdon jälkeen.

                        Eli solenoidit vaihtoon??
                        Onko tuo Vaihteistokauppa ostokanava niille solenoideille vai tekisikö joku homman ns. avaimet käteen eriaatteella?

                        T, Teemu


                        Kiitoksia neuvoista.
                        X6 35D

                        Comment

                        • Ceeray
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1400
                          • Kuopio

                          #57
                          Jos mekatroniikka on vaihdettu niin luulisi samalla vaihtuneen solenoidienkin jo??
                          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                          Comment

                          • bmwbmw
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 1370
                            • Kainuu

                            #58
                            Originally posted by laikkaeki View Post
                            Nyt viikko kulunut solenoidien vaihdosta, solenoidit tilasin vaihteistokauppa.fi ja Ravenol 6hp öljyä ato24.de 8 litraa, vaihdon tein itse. Ei kauhean paha homma ollut, täällä oli hyvät pdf ohjeet http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=502966
                            Jätin vaihtamatta öljypohjan sekä muut suositellut tiivisteet kun on auto käynyt autorepairilla huollossa vuoden sisällä niin uskoisin niiden olevan kunnossa.

                            Ei ole nykimistä esiintynyt, ainut mikä tuntuu edelleen omituiselta on jos
                            ajaa 40-50 km/h tasaisella tiellä, kierrokset jossain 1500rpm paikkeilla, painaa hiukankin kaasua niin kierrokset nousee heti 2000rpm, onko muilla vastaavaa? Ei siis jaksa ollenkaan mennä pienillä kierroksilla vaan kierrokset nousee 2000 ja sitten vauhti alkaa hitaasti kiihtyä. Yli 70 km/h kun ajaa niin toimii loogisesti ja jaksaa pitää lukon kiinni ja kiihdyttää matalillakin kierroksilla...?

                            -EGR ja imusarja puhdistettu
                            -turbiini tarkastettu
                            -alipaineletkut vaihdettu (moottorin tukikumeille menevät pitää vielä vaihtaa)
                            -mekatroniikka huollatettu
                            -ajettu MAF johto irti
                            -ajettu EGR tulpattuna
                            -ajettu kaasuläppä johto irti
                            -tehty kaikki mahdolliset diagnostiikat DIS:llä

                            --> ei ole vaikutusta käytökseen

                            Tyhjäkäynti hiukan epätasainen, pahimmillaan täristää lämpimänä kun nostaa P päällä kierrokset 1000 rpm kohdalle, olisko järkevää käydä mittauttamassa suutinten ohivuoto vaikka DIS:n mukaan suuttimien korjausarvot hyvät?

                            Sitten vikaa voi vielä olla turbossa/turbon sähköohjauksessa...?

                            Auto toimii hienosti jos painaa reilusti kaasua mutta juuri tuo osakaasulla kiihdyttely vaikuttaa kummalliselta
                            Onko MAFfia vaihdettu koskaan? eräs e60 530d kyseessä ja vanha maffi vaikutti laatikon käytökseen erityisesti alakierroksilla sillä tavalla että laatikko ei meinannut millään älytä laittaa pykälää pienemmälle jonka johdosta se irroitti turbiinilukon ja alkoi luistattamaan ja kierrokset nousi juurikin yli 2000rpm hitaasti kiihtyen. Tätäkään vikaa ei suoraan osannut maffi viaksi epäillä koska maffin piuha irti käytös oli melkein samanlaista. Kokeilin kuitenkin toista maffia kun mitään muuta järkevää selitystä ei enää asialle löytynyt ja uuden maffin jälkeen löytyy herkästi oikea pykälä silmään eikä tee älytöntä luistamis efektiä.. Jos mahdollisuus on niin kokeile varmuuden vuoksi joltain tutulta tjms toista maffia paikalleen?
                            sigpic
                            Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                            Comment

                            • bmwbmw
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1370
                              • Kainuu

                              #59
                              Originally posted by zzracing View Post
                              Vanhat öljyt olivat muutoin ok mutta tummuneet (ajetut 285tkm). Nyt 5tkm ajettu huuhteluiden ja mekatroniikan vaihdon jälkeen.

                              Eli solenoidit vaihtoon??
                              Onko tuo Vaihteistokauppa ostokanava niille solenoideille vai tekisikö joku homman ns. avaimet käteen eriaatteella?

                              T, Teemu


                              Kiitoksia neuvoista.
                              Välillä nämä tuntuu jopa henkimaailman asioilta joten asiasta ei varma voi olla mutta itse lähtisin solenoidien vaihdolla liikenteeseen seuraavaksi.
                              sigpic
                              Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                              Comment

                              • zzracing
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2006
                                • 177
                                • Lappeenranta

                                #60
                                Originally posted by Ceeray View Post
                                Jos mekatroniikka on vaihdettu niin luulisi samalla vaihtuneen solenoidienkin jo??
                                Eikäkö mulle tehty SONNAX tuotteilla venttiilipöytään ZIP-kitillä venttiileiden/lin korjaus,
                                eli solenoidit vanhat sekä venttiilipöytä vanhaa mutta ZIP-kit laitettu.:think


                                T, T
                                Last edited by zzracing; 24-02-2014, 18:47.
                                X6 35D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎