Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw 535d nykiminen vm.06.
Collapse
X
-
Originally posted by bmwbmw View PostOnko MAFfia vaihdettu koskaan? eräs e60 530d kyseessä ja vanha maffi vaikutti laatikon käytökseen erityisesti alakierroksilla sillä tavalla että laatikko ei meinannut millään älytä laittaa pykälää pienemmälle jonka johdosta se irroitti turbiinilukon ja alkoi luistattamaan ja kierrokset nousi juurikin yli 2000rpm hitaasti kiihtyen. Tätäkään vikaa ei suoraan osannut maffi viaksi epäillä koska maffin piuha irti käytös oli melkein samanlaista. Kokeilin kuitenkin toista maffia kun mitään muuta järkevää selitystä ei enää asialle löytynyt ja uuden maffin jälkeen löytyy herkästi oikea pykälä silmään eikä tee älytöntä luistamis efektiä.. Jos mahdollisuus on niin kokeile varmuuden vuoksi joltain tutulta tjms toista maffia paikalleen?E61 530dA 2005
Comment
-
-
Originally posted by laikkaeki View PostTietääkseni MAF on alkuperäinen joten tätä kannattaa koittaa, KIITOS PALJON VINKISTÄ!
Harmittaa vain vieläkin se kylmänä tekeva pieni terävä nykiminen vaikkakin se väheni todella paljon.
Comment
-
-
Originally posted by JP-76 View PostSemmoinen tyhmä kysymys että onko auto mahdollisesti softattu, DPF poistettu?
Jos on, niin onkohan tuota kasvanutta vääntömomenttia kerrottu momentinmuuntimelle?
Kaverilla vaan vastaavat ongelmat ratkesi AJ-Techilla...
Comment
-
-
Originally posted by Hjördis View PostHyvä pointti mutta väittäisin että harvalla on ongelmia laatikon kanssa silloin kun kasvanut momentti on käytössä eli hieman reilumpi veto päällä. Toisalta voisihan se auttaa humppausongelmaan jos laatikkoa huijataan kertomalla että tasakasulla ajettaessa käytössä on esimerkiksi 500nm. Sen tiedon perusteella laatikko varmaan antaisi kytkinpiiriile hieman enemmän painetta kuin oikealla tiedolla.
AJ:llä ohjelmoinnin ja DPF:n poiston jälkeen humppaus loppui melkein kokonaan ja turbiini lukittuu kiihdytyksessä alle 2000rpm. Toki luistaa vielä sen alle jonkin verran mutta eikös kaikki yli 200 000 km ajetut tee sitä enemmän tai vähemmänKalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Originally posted by JP-76 View PostKaverilla oli sellainen tilanne että auto oli ohjelmoitu aiemmin Motorbitin toimesta DPF paikallaan mutta momentinmuuntimen ohjaukseen ei oltu puututtu. Oireina tuo humppaus tasakaasulla alle 3000rpm ja lutun kun löi pohjaan 1000-2000 rpm niin turbiininlukko luisti niin että kierrokset pomppas saman tien n. 3000rpm ja pysyi siellä vaikka vauhti kiihtyi kunnes jossain vaiheessa lähti kiipeämään ylöspäin. Eli lukittui kiihdytyksessä vasta tuolla 3000:n kierroksilla :think
Originally posted by JP-76 View PostAJ:llä ohjelmoinnin ja DPF:n poiston jälkeen humppaus loppui melkein kokonaan ja turbiini lukittuu kiihdytyksessä alle 2000rpm. Toki luistaa vielä sen alle jonkin verran mutta eikös kaikki yli 200 000 km ajetut tee sitä enemmän tai vähemmän
Comment
-
-
Originally posted by zzracing View PostNyt mulle tilattu ne Solenoidit ja katsotaan kuinka vaihto vaikuttaa. .
Nim. "henkisesti myös turbiinin vaihtoon varautunut :think"
Mun laatikkoa jo niin paljon ihmetelty että pakko vian johtua moottoripuolelta niinkuin bmwbmw suosittelikin ja jos tota mun korjauslistaa kattoo niin MAF tai imuvuoto alkaa olemaan aika todennäköinen vian aiheuttaja.
Niin ja joku kyseli, auto on vakiosoftalla ja DPF paikalla (DIS:n mukaan ei lähellekään tukossa)E61 530dA 2005
Comment
-
-
Originally posted by laikkaeki View PostNyt sitten tänä aamuna humppas, en tie vaikuttiko että oli -2 pakkasta. Eli solenoidit ei auttanut.
Mun laatikkoa jo niin paljon ihmetelty että pakko vian johtua moottoripuolelta niinkuin bmwbmw suosittelikin ja jos tota mun korjauslistaa kattoo niin MAF tai imuvuoto alkaa olemaan aika todennäköinen vian aiheuttaja.
Niin ja joku kyseli, auto on vakiosoftalla ja DPF paikalla (DIS:n mukaan ei lähellekään tukossa)sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
Originally posted by bmwbmw View PostKerrotko vielä alkaako humppaus heti ajamaan lähtiessä kylmänä vai muutaman kilometrin jälkeen vai pelkästään lämpimänä? nopeudet kiinnostavat myös esiintyykö yleensä humppaus yli ~60km/h vai joka nopeuksilla ja vaihteilla? Olipas siinä kysymyksiä
Sitten kun ajelee yli 60 tai 70 km/h niin huomaa että lukitsee turbiinin ja tänä aamuna nimenomaan humppas noilla paikkeilla, ei siis silloin kun ajeli normi 80-90 km/h.
Oon myös huomannut että jos tulee ensinnä alamäki ja sitten heti perään ylämäki ja ajelee 60-70 km/h niin kun lähden nousemaan ylämäkeen kierrokset nousevat ensinnä ja sitten sekunnin viiveellä täräyttää lukon päälle, ei kauheen hienostuneesti toimi ku kierrokset seilaa miten sattuu tollaisessa tilanteessa (alamäessä kierrokset ensinnä tippuu 1000 paikkeille, sitten ylämäen alussa kierrokset nousee 1800-2000 rpm kunnes lukitsee turbiinin ja kierrokset palaa ~1500 rpm alueelle)
Kun ajaa vaikka 80 km/h niin vastaavaa ongelmaa ei esiinny vaan jaksaa pitää lukon päällä.
Valitettavasti tosta koneen lämmön vaikutuksesta humppaamiseen en voi sanoa mitään muuta kuin että tuolloin kun humppas niin oli jo kone täysin lämmin.
Vaihdelaatikkohan mulla käy hiukan viileenä (lämpee kuitenkin yli 35 asteiseksi) joten lämmönvaihdin täytyy vaihtaa.E61 530dA 2005
Comment
-
-
Originally posted by Hjördis View PostOho. Tämä yksilö taisi olla aikamoinen ääritapaus humppausongelmien puolesta. Oli varmaan miedosti ilmaistuna ärsyttävää ajossa. Yleensä kai humppaus rajoituu 1000-2000 kierrokseen tasakaasulla ja häviää heti kun kaasua hieman lisää tai vähentää.
Jos kyseessä on auto 6hp26 laatikolla ja ihan tarkkoja ollaan niin momenttimuuntimen kytkin on luistanut jo tehtaalta lähtiessä. Näissähän ei ole jousia ottamassa pois terävimmät epätasaisuudet joten kytkin on suunniteltu hoitamaan jousien virkaa luistamalla huomamattomasti hieman tarvittaessa.
AJ:n softan jälkeenhän tuo toimii niin kuin varmaan 90 % näistä :thinkKalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Originally posted by laikkaeki View PostEn oo saanu humppaamaan alle 60 km/h nopeuksissa ku silloin ei kyllä lukitse turbiinia mielestäni yhtään, tällä nopeusalueella siis on ongelmana että nostaa helposti kierrokset 2000 ja vauhti alkaa hitaasti kiihtymään.
Sitten kun ajelee yli 60 tai 70 km/h niin huomaa että lukitsee turbiinin ja tänä aamuna nimenomaan humppas noilla paikkeilla, ei siis silloin kun ajeli normi 80-90 km/h.
Oon myös huomannut että jos tulee ensinnä alamäki ja sitten heti perään ylämäki ja ajelee 60-70 km/h niin kun lähden nousemaan ylämäkeen kierrokset nousevat ensinnä ja sitten sekunnin viiveellä täräyttää lukon päälle, ei kauheen hienostuneesti toimi ku kierrokset seilaa miten sattuu tollaisessa tilanteessa (alamäessä kierrokset ensinnä tippuu 1000 paikkeille, sitten ylämäen alussa kierrokset nousee 1800-2000 rpm kunnes lukitsee turbiinin ja kierrokset palaa ~1500 rpm alueelle)
Kun ajaa vaikka 80 km/h niin vastaavaa ongelmaa ei esiinny vaan jaksaa pitää lukon päällä.
Valitettavasti tosta koneen lämmön vaikutuksesta humppaamiseen en voi sanoa mitään muuta kuin että tuolloin kun humppas niin oli jo kone täysin lämmin.
Vaihdelaatikkohan mulla käy hiukan viileenä (lämpee kuitenkin yli 35 asteiseksi) joten lämmönvaihdin täytyy vaihtaa.Last edited by bmwbmw; 01-03-2014, 08:31.sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
Originally posted by bmwbmw View PostTuo ylämäki alamäki homma selittyisi viallisella mafilla. TCM haluaa teoreettista moottorin vääntötietoa toimiakseen ja jos maf on rikki niin ei DDE voi toimittaa oikeata teoreettista vääntölukemaa laatikolle vaan kyseinen vääntölukema on perseellään väärästä ilmanmäärästä johtuen mitä DDE saa ja laatikko tämän johdosta käyttää vääriä pykäliä, vääriä paineta sekä vääriä turbiinin lukitus ajankohtia. Koskaan käyttännyt lootan softapäivityksessä?
Softapäivitys tekemättä mutta työlistalla onE61 530dA 2005
Comment
-
Comment