Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 535d nykiminen vm.06.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rp
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 246

    Tuohon taitaa kuitenkin päälle tulla purku ja kuljetuskustannukset? Onko noilla joku yhteistyökumppani Suomessa joka hoitelee homman?

    edit. Jaah, taitaa olla buksin-1 itse edustaja?
    Last edited by rp; 18-04-2018, 08:13.

    Comment

    • Arnolds
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3310
      • Kajjjaani

      Originally posted by rp View Post
      Mikä olisi suositeltavin paikka viedä diagnoosiin+korjaukseen jos lähtöruutuna on Tampere? Ei tarvi olla maailman halvin paikka kunhan homma hoituu.
      Kysy tarjous maaningalta Jarkolta www.siekkinen.net
      F26 xDrive20d TwinPower

      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

      Comment

      • rp
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 246

        Kun nyt eka tietäis kuinka korkealla todennäköisyydellä tuo on automaatin vika vai onko syytä vielä poissulkea muita mahdollisuuksia ennen remppaa. Toistaiseksi siis ainoa oire tuo kierrosten vaihtelu 100 nopeudessa ja lievä vahvahtelu siinä yhteydessä.

        Comment

        • penari
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 598
          • Vihanti

          Originally posted by rp View Post
          Kun nyt eka tietäis kuinka korkealla todennäköisyydellä tuo on automaatin vika vai onko syytä vielä poissulkea muita mahdollisuuksia ennen remppaa. Toistaiseksi siis ainoa oire tuo kierrosten vaihtelu 100 nopeudessa ja lievä vahvahtelu siinä yhteydessä.
          Mulla on gm antautunu kahdesta e39:stä. Ainoat oireet tuo kierrosten vaihtelu joka kestää jonkin aikaa ja sitten alkaa satunnainen nykiminen, siitä ei enää kauaa mene kun alkaa tulla tekstiä näyttöön ja meno loppuu. Oma laatikko kävi Recrolla, nyt menty 30tkm ongelmitta
          F01 730d semivoll
          e30 325 turbo m-tech2

          Comment

          • BmwDE61
            Newbiemmer
            • Apr 2018
            • 1
            • Tampere

            Bmw 530d e61 vm. 2005

            Näyttäisi olevan oikeenlainen lanka tämmöselle ongelmalle.

            Elikkä potilaana tommonen -05 e61 530d, autolla ajettu 269tkm.

            Kerrotaan ensimmäisenä, mitä autoon on tehty:

            - Täysi laatikkoremontti (tehdasuusi turbiini, zip kit ja vaihtoa vaatineet solenoidit on vaihdettu + kaikki muu tarvittava)
            - Kaikki termarit
            - Ilmamassamittari
            - Laatikon ja kardaanin välinen rättinivel
            - Ohjelmistopäivitetty (laatikko) + opetusajo tehty
            - Egr off, DPF on vielä pelissä (lastutuksen yhteydessä)

            Sitten oireet:

            Eli tuntuu, että edelleen luistaisi turbiinia. Normaalissa ajossa kaupunkinopeuksilla nostaa kierrokset ensin tonne n. 2000rpm paikkeille ennenkuin vetoa alkaa tapahtua. ”Kuminauhamaisuutta” siis on. Autossa on ohjelma (271/580) ja välillä maantiekiihdytyksessä lähtee kiihtymään ripeästi ja yhtäkkiä tiputtaa ”kahdessa pykälässä” ikäänkuin isoimman vaihteen silmään ja menee turbiini erittäin tiukasti lukittuna ja meno hyytyy (voimaa on, mutta ei kiihdy niin rajusti). Vaikea tuota selittää.

            Lisäksi paikallaan vaihteen kytkiessä (D tai R) vaihteen kytkeytymisen tuntee vahvasti.

            Huollossa viimeksi sanoivat, että pakoputkessa ilmeisesti hiukkassuodattimen paikkeilla oleva ”jousto-osa”? Olisi pahasti kulunut ja nyt kuuluukin pineät suhinaa.

            Vinkkejä, neuvoja ehdotuksia kaivataan. Rupee kyllästyttään ja turhauttaan kun autolla ajettu nyt 40tkm ja ei vaan löydy ratkaisua.

            Comment

            • mige95
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 1173
              • lahti

              2006 535 humppaa

              Onko kellää ideaa mistä johtuu kun ajaa 3-4-5-6 vaihteilla D puolella ja lähtee esim ohittaa painaa noin 50% kaasusta niin kierrokset nousee noin 3000rpm josta alkaa humppaa 2600-2700-3000rpm väliä tuntuu samaltaku manuaalissa pumppais kaasua, auto kyllä alkaa kiihtyy mutta erittäin ärsyttävän tuntusta. Tätä ei tapahdu kun painaa kaasun pohjaanasti tai ajaa S/M puolella. Käykö sielä kenties niin että turbiini ei jaksa pysyy lukossa vaa yrittää lukittaa sitä kokoajan uudelleen vai arpooko auto sitä pitäisikö se lukittaa vai ei? Autolla 293tkm menty kerran askiöljyt vaihettu, kone softattu sekä laatikossa xhp stage 3 nämä 40tkm sisään molemmat laitattanut, en muista tekikö vakiona tätä. Muutenki oli jännä että auto humppasi ennen perinteisesti siinä noin 1300rpm kohalla maantienopeuksissa kunnes käytiin autolla kesällä saksassa jossa 2tkm vedettii baanoilla tukkaputkella, huomasin heti berliinistä muncheniin tullessa että laatikko oli vetristynyt matkalla tuntui toimivan sulavammin ja tämä humppaus oli kadonnut ja on edelleen poissa. Turbiini on kyllä näyttänyt väsymisen merkkejä pitkän aikaa esim 130km/h nopeuksissa ilmeneviä nykäyksiä noin kerran kuukaudessa. Turbiinin vaihtoon on jo vuodenpäivät valmistauduttu mutta johtuuko tämä kyseinen häiriö siitä ?

              Edit: tuli kirjotettua aivan väärin, auto nykii alle 2000rpm ja ihan sama onko d,s vai m puoli ja onko 50% vai täyskaasu, esim manuaali 4 vaihteella ajaa 1600rpm painaa kaasunpohjaa nykii moottori kunnes on reilu 2000rpm jonka jälkee kiihtyy normaalisti. Nykiminen tuntuu samalta kun pumppais kaasua. Kokeilin kaasuläpän liittimen irroittaa ei ollu vaikutusta, kaasuläppä onki 1.5v sit vaihettu aiheutti sillon saman tuntusta nykimistä mutta pintakaasulla.
              Last edited by mige95; 07-11-2018, 16:56.
              -g20 330e
              -e31 840ci sc
              -e46 316i (m52tub25)

              EX- f11 530d lci
              Ex- f01 730d
              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
              Ex: -06 e61 535d m-sport
              Ex:-02 e39 530d manual
              Ex -93 e34 520i

              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

              M62tu ajoitustyökalut.
              N47/n57 ajoitustyökalut.

              Comment

              • Arnolds
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3310
                • Kajjjaani

                Originally posted by mige95 View Post
                Onko kellää ideaa mistä johtuu kun ajaa 3-4-5-6 vaihteilla D puolella ja lähtee esim ohittaa painaa noin 50% kaasusta niin kierrokset nousee noin 3000rpm josta alkaa humppaa 2600-2700-3000rpm väliä tuntuu samaltaku manuaalissa pumppais kaasua, auto kyllä alkaa kiihtyy mutta erittäin ärsyttävän tuntusta. Tätä ei tapahdu kun painaa kaasun pohjaanasti tai ajaa S/M puolella. Käykö sielä kenties niin että turbiini ei jaksa pysyy lukossa vaa yrittää lukittaa sitä kokoajan uudelleen vai arpooko auto sitä pitäisikö se lukittaa vai ei? Autolla 293tkm menty kerran askiöljyt vaihettu, kone softattu sekä laatikossa xhp stage 3 nämä 40tkm sisään molemmat laitattanut, en muista tekikö vakiona tätä. Muutenki oli jännä että auto humppasi ennen perinteisesti siinä noin 1300rpm kohalla maantienopeuksissa kunnes käytiin autolla kesällä saksassa jossa 2tkm vedettii baanoilla tukkaputkella, huomasin heti berliinistä muncheniin tullessa että laatikko oli vetristynyt matkalla tuntui toimivan sulavammin ja tämä humppaus oli kadonnut ja on edelleen poissa. Turbiini on kyllä näyttänyt väsymisen merkkejä pitkän aikaa esim 130km/h nopeuksissa ilmeneviä nykäyksiä noin kerran kuukaudessa. Turbiinin vaihtoon on jo vuodenpäivät valmistauduttu mutta johtuuko tämä kyseinen häiriö siitä ?
                Eiköhän siellä ole laatikko puolella se vika ja ei ainakaan parane ilman kunnostusta.
                F26 xDrive20d TwinPower

                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5152
                  • Kouvola, Savisto

                  ...........
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • mige95
                    BTCF Member
                    • Mar 2014
                    • 1173
                    • lahti

                    Originally posted by Arnolds View Post
                    Eiköhän siellä ole laatikko puolella se vika ja ei ainakaan parane ilman kunnostusta.
                    Kappas, hain lähinnä sitä onkose vika turbiinissa, megatroniikkassa vai laatikon ohjauksessa.
                    -g20 330e
                    -e31 840ci sc
                    -e46 316i (m52tub25)

                    EX- f11 530d lci
                    Ex- f01 730d
                    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                    Ex: -06 e61 535d m-sport
                    Ex:-02 e39 530d manual
                    Ex -93 e34 520i

                    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                    M62tu ajoitustyökalut.
                    N47/n57 ajoitustyökalut.

                    Comment

                    • Arnolds
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3310
                      • Kajjjaani

                      Originally posted by mige95 View Post
                      Kappas, hain lähinnä sitä onkose vika turbiinissa, megatroniikkassa vai laatikon ohjauksessa.
                      :think Siis sekä turbiini+laatikkon sisuskalut tarvii huolto/korjausta. Mutta ammattilaiset tietää tarkemmin. Ota vaikka yt Siekkiseen Maaningalla.
                      F26 xDrive20d TwinPower

                      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎