eikös se rikkaalla juuri puhdista sitä kattia...
Mutta voihan se osasyyllinen anturin kanssa olla.
Niin en tiedä tuleeko niitä nox päästöjä enemmän vai vähemmän rikkaalla vai laihalla seoksella. Voikai se tosin suutinvika olla siihenkin suuntaan että seoksesta tulee liian laiha. Eli suutin ei aukea tarpeeksi tms. Tosin diagnoosi oli että suutin vuotaa ainakin minun kohdalla. No kohta nähdään yksi iteraatio tähän kokeeseen.
Diagnostiikalla katsottaessa kakkaa on systeemiin kertynyt 327mg verran. Mistä löytyisi ISTAssa / Rheingoldissa tuo taianomainen nappi jolla pakottaa poltto päälle? Livedataa pääsen kyllä seuraamaan tähän liittyen mutta pakkopolttoa ei tahdo löytyä mistään
Niin en tiedä tuleeko niitä nox päästöjä enemmän vai vähemmän rikkaalla vai laihalla seoksella. Voikai se tosin suutinvika olla siihenkin suuntaan että seoksesta tulee liian laiha. Eli suutin ei aukea tarpeeksi tms. Tosin diagnoosi oli että suutin vuotaa ainakin minun kohdalla. No kohta nähdään yksi iteraatio tähän kokeeseen.
Laihalla tulee, sen takia siellä se pönttökin on. Ja yleensä ne suuttimet vuotaa ja huomaa juurikin siitä esim. aamun ensimmäisestä käynnistyksestä.
Diagnostiikalla katsottaessa kakkaa on systeemiin kertynyt 327mg verran. Mistä löytyisi ISTAssa / Rheingoldissa tuo taianomainen nappi jolla pakottaa poltto päälle? Livedataa pääsen kyllä seuraamaan tähän liittyen mutta pakkopolttoa ei tahdo löytyä mistään
Olisko ollu service-dme ja sieltä nox poltto.
Voin katsoo myöhemmin jollei sieltä löydy. Tossa kannattaa niitä anturin arvoja kans tarkkailla.
Diagnostiikalla katsottaessa kakkaa on systeemiin kertynyt 327mg verran.
Ei kannata liikaa tuijottaa noita, en usko että kellään näyttää juuri koskaan nollaa. Ajelet seka-ajoa viikon niin saat tuon määrän jo sillä kerättyä. Poistuu ihan itsestään kun ajat seuraavan kerran pidempää pätkää - jos NOx ja pakolämpöanturi on kunnossa.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Ei kannata liikaa tuijottaa noita, en usko että kellään näyttää juuri koskaan nollaa. Ajelet seka-ajoa viikon niin saat tuon määrän jo sillä kerättyä. Poistuu ihan itsestään kun ajat seuraavan kerran pidempää pätkää - jos NOx ja pakolämpöanturi on kunnossa.
Pakolämpöjä ja Nox arvoja seuraten ajoin Espoo - Lohja - Espoo ~120km/h lasissa ja tuo arvo nousi 280 -> 327. Pakolämmöt vaihteli välillä 350c-450c (kuuteen sataan sai jos teki täyskaadukiihdytyksen). Eli ei siis lähde noilta lukemilta poltto itsestään päälle vielä. Se kysymys kai edelleenkin kaikkien huulilla kuuluu: Mitkä on polton normaalisti laukaisevat raja-arvot?
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Pakolämpöjä ja Nox arvoja seuraten ajoin Espoo - Lohja - Espoo ~120km/h lasissa ja tuo arvo nousi 280 -> 327. Pakolämmöt vaihteli välillä 350c-450c (kuuteen sataan sai jos teki täyskaadukiihdytyksen). Eli ei siis lähde noilta lukemilta poltto itsestään päälle vielä. Se kysymys kai edelleenkin kaikkien huulilla kuuluu: Mitkä on polton normaalisti laukaisevat raja-arvot?
Ok, no sitten se ei vielä ollut täysi ja auto ei polttoa laittanut päälle automaattisesti. Kai siinä haetaan sitä takaa, että poltetaan vasta "kun on pakko". Pakolämmöt pitäisi nousta 500-600 väliin kun poltto on käynnissä. Samalla operating mode pysyy Homogeneous tilassa kiinteästi.
En tiedä mitä hyötyä on pyrkiä 0mg, kun puhutaan jostain alle 500mg arvoista, mutta saahan sen sinne menemään jos ajaa pakotettuna polttoa. Pitäisin kuitenkin huolestettuvana vasta arvoja 500-1000mg väliin, silloin ajotapa on pahasti väärä tai järjestelmässä on vikaa. Kuten sanottu 100km ajoa siten, että auto käy halutessaan laihatilassa (vie vähemmän bensiiniä), kerääntyy yksi lohko (40.96mg) aina NOx kattiin poltettavaa. Siksi sinullakin kasvoi määrä, koska polttoa ei tapahtunut. Toisaalta jos pakolämpö näytti tollaisia arvoja, se toimii, toimii varmaan NOx anturikin jos ei muuta vikakoodia järjestelmässä kuin yo. - ei syytä huoleen?
ISTA:ssa ei mitään hajua, mutta DIS löytyy Service Functionin -> Drive -> Motor Electronics -> jotain alta "Regenerate NOx" tms - eli hieman eri paikasta kuin dieseleissä DPF poltto. Pakotetussa poltossa pyydetään puoli tankkia / 110kmh / 30min.
edit: Raja-arvoa kerääntyneelle massalle (mg) en osaa sanoa milloin automaattinen poltto pitäisi tapahtua, olisi toki hieno jos joku saisi tämän vahvistettua.
Miten tuon kuvan nox pakkopolton saa tuosta valikosta aktivoitua?
Ja mistä Rheingoldissa näkee nox anturin mittauksen?
Voiko polttokäskyn laittaa valmiiksi jo parkissa päälle, vai pitääkö olla ajossa ja muut topicissa mainitut ehdot täyttyä?
N53 on kattava valikoima mittauksia livedatassa. Tosta kuvasta vaan eteenpäin niin eikös se sieltä tule.
Ehdot kun täyttyy niin poltto päälle, ei väliä missä laittaa. Veikkaan vaan ettei lähde päälle kun vika aktiivinen. Kokeile nyt ensin vian kanssa ja sitten voit kuitata nox katin vaihdettua ja vetää polttomoodilla pitkän setin.
N53 on kattava valikoima mittauksia livedatassa. Tosta kuvasta vaan eteenpäin niin eikös se sieltä tule.
Ehdot kun täyttyy niin poltto päälle, ei väliä missä laittaa. Veikkaan vaan ettei lähde päälle kun vika aktiivinen. Kokeile nyt ensin vian kanssa ja sitten voit kuitata nox katin vaihdettua ja vetää polttomoodilla pitkän setin.
Tosta kun yrittää eteenpäin niin "Display" -painiketta ei saa valittua?
Edit: Onnistuu näköjään kun lukee vikakoodit ensin.
Comment