Announcement

Collapse
No announcement yet.

NOx katalysaattori, vikakoodi 30E9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jake2710
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 828

    #91
    eikös se rikkaalla juuri puhdista sitä kattia...
    Mutta voihan se osasyyllinen anturin kanssa olla.

    Comment

    • PösökinOli
      Newbiemmer
      • Jan 2015
      • 22
      • Helsinki

      #92
      Originally posted by jake2710 View Post
      eikös se rikkaalla juuri puhdista sitä kattia...
      Mutta voihan se osasyyllinen anturin kanssa olla.
      Niin en tiedä tuleeko niitä nox päästöjä enemmän vai vähemmän rikkaalla vai laihalla seoksella. Voikai se tosin suutinvika olla siihenkin suuntaan että seoksesta tulee liian laiha. Eli suutin ei aukea tarpeeksi tms. Tosin diagnoosi oli että suutin vuotaa ainakin minun kohdalla. No kohta nähdään yksi iteraatio tähän kokeeseen.
      E91 LCI 325i N53

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6741
        • PK-seutu

        #93
        Täällä antaa:
        2AEC (Nitrogen oxide censor contaminated)

        Diagnostiikalla katsottaessa kakkaa on systeemiin kertynyt 327mg verran. Mistä löytyisi ISTAssa / Rheingoldissa tuo taianomainen nappi jolla pakottaa poltto päälle? Livedataa pääsen kyllä seuraamaan tähän liittyen mutta pakkopolttoa ei tahdo löytyä mistään
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • jake2710
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 828

          #94
          Originally posted by PösökinOli View Post
          Niin en tiedä tuleeko niitä nox päästöjä enemmän vai vähemmän rikkaalla vai laihalla seoksella. Voikai se tosin suutinvika olla siihenkin suuntaan että seoksesta tulee liian laiha. Eli suutin ei aukea tarpeeksi tms. Tosin diagnoosi oli että suutin vuotaa ainakin minun kohdalla. No kohta nähdään yksi iteraatio tähän kokeeseen.
          Laihalla tulee, sen takia siellä se pönttökin on. Ja yleensä ne suuttimet vuotaa ja huomaa juurikin siitä esim. aamun ensimmäisestä käynnistyksestä.

          Comment

          • jake2710
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 828

            #95
            Originally posted by pyroz View Post
            Täällä antaa:
            2AEC (Nitrogen oxide censor contaminated)

            Diagnostiikalla katsottaessa kakkaa on systeemiin kertynyt 327mg verran. Mistä löytyisi ISTAssa / Rheingoldissa tuo taianomainen nappi jolla pakottaa poltto päälle? Livedataa pääsen kyllä seuraamaan tähän liittyen mutta pakkopolttoa ei tahdo löytyä mistään


            Olisko ollu service-dme ja sieltä nox poltto.
            Voin katsoo myöhemmin jollei sieltä löydy. Tossa kannattaa niitä anturin arvoja kans tarkkailla.
            Attached Files
            Last edited by jake2710; 07-04-2015, 17:47.

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17844
              • PKS

              #96
              Originally posted by pyroz View Post
              Täällä antaa:
              2AEC (Nitrogen oxide censor contaminated)

              Diagnostiikalla katsottaessa kakkaa on systeemiin kertynyt 327mg verran.
              Ei kannata liikaa tuijottaa noita, en usko että kellään näyttää juuri koskaan nollaa. Ajelet seka-ajoa viikon niin saat tuon määrän jo sillä kerättyä. Poistuu ihan itsestään kun ajat seuraavan kerran pidempää pätkää - jos NOx ja pakolämpöanturi on kunnossa.
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
              ½
              G20 320d xDrive mineralweiss metallic
              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6741
                • PK-seutu

                #97
                Originally posted by Dualfun View Post
                Ei kannata liikaa tuijottaa noita, en usko että kellään näyttää juuri koskaan nollaa. Ajelet seka-ajoa viikon niin saat tuon määrän jo sillä kerättyä. Poistuu ihan itsestään kun ajat seuraavan kerran pidempää pätkää - jos NOx ja pakolämpöanturi on kunnossa.
                Pakolämpöjä ja Nox arvoja seuraten ajoin Espoo - Lohja - Espoo ~120km/h lasissa ja tuo arvo nousi 280 -> 327. Pakolämmöt vaihteli välillä 350c-450c (kuuteen sataan sai jos teki täyskaadukiihdytyksen). Eli ei siis lähde noilta lukemilta poltto itsestään päälle vielä. Se kysymys kai edelleenkin kaikkien huulilla kuuluu: Mitkä on polton normaalisti laukaisevat raja-arvot?
                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  #98
                  Eikös se siellä Istassa kerro mitkä rajat pitää täyttyä?
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17844
                    • PKS

                    #99
                    Originally posted by pyroz View Post
                    Pakolämpöjä ja Nox arvoja seuraten ajoin Espoo - Lohja - Espoo ~120km/h lasissa ja tuo arvo nousi 280 -> 327. Pakolämmöt vaihteli välillä 350c-450c (kuuteen sataan sai jos teki täyskaadukiihdytyksen). Eli ei siis lähde noilta lukemilta poltto itsestään päälle vielä. Se kysymys kai edelleenkin kaikkien huulilla kuuluu: Mitkä on polton normaalisti laukaisevat raja-arvot?
                    Ok, no sitten se ei vielä ollut täysi ja auto ei polttoa laittanut päälle automaattisesti. Kai siinä haetaan sitä takaa, että poltetaan vasta "kun on pakko". Pakolämmöt pitäisi nousta 500-600 väliin kun poltto on käynnissä. Samalla operating mode pysyy Homogeneous tilassa kiinteästi.

                    En tiedä mitä hyötyä on pyrkiä 0mg, kun puhutaan jostain alle 500mg arvoista, mutta saahan sen sinne menemään jos ajaa pakotettuna polttoa. Pitäisin kuitenkin huolestettuvana vasta arvoja 500-1000mg väliin, silloin ajotapa on pahasti väärä tai järjestelmässä on vikaa. Kuten sanottu 100km ajoa siten, että auto käy halutessaan laihatilassa (vie vähemmän bensiiniä), kerääntyy yksi lohko (40.96mg) aina NOx kattiin poltettavaa. Siksi sinullakin kasvoi määrä, koska polttoa ei tapahtunut. Toisaalta jos pakolämpö näytti tollaisia arvoja, se toimii, toimii varmaan NOx anturikin jos ei muuta vikakoodia järjestelmässä kuin yo. - ei syytä huoleen?

                    ISTA:ssa ei mitään hajua, mutta DIS löytyy Service Functionin -> Drive -> Motor Electronics -> jotain alta "Regenerate NOx" tms - eli hieman eri paikasta kuin dieseleissä DPF poltto. Pakotetussa poltossa pyydetään puoli tankkia / 110kmh / 30min.

                    edit: Raja-arvoa kerääntyneelle massalle (mg) en osaa sanoa milloin automaattinen poltto pitäisi tapahtua, olisi toki hieno jos joku saisi tämän vahvistettua.
                    Last edited by Dualfun; 14-04-2015, 16:24.
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    ½
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • JanskiAWD
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2006
                      • 192
                      • S:t Karins

                      N53 antaa seuraavat koodit:

                      29F3 fuel pressure sensor, electrical
                      2AAF fuel pump, plausibility
                      30E9 NOX Cat, aging

                      Voiko NOX katin ja noilla bensapuolen vikakoodeilla olla jokin yhteys?
                      Ajattelin aloittaa uusimalla bensapaineen anturin.
                      e92 "330"xiA M-sport
                      Mini Cooper R50

                      Comment

                      • jake2710
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 828

                        Originally posted by JanskiAWD View Post
                        N53 antaa seuraavat koodit:

                        29F3 fuel pressure sensor, electrical
                        2AAF fuel pump, plausibility
                        30E9 NOX Cat, aging

                        Voiko NOX katin ja noilla bensapuolen vikakoodeilla olla jokin yhteys?
                        Ajattelin aloittaa uusimalla bensapaineen anturin.
                        Ei yhteyttä. Pumpun pitäisi syöttää sen verra, että riittää vaikka matalapuolen paineanturi vika on päällä. Voi tietysti pumpussakin olla vika.

                        Akusta sitte piuha ensin irti ettei bensaa ala lentämään...

                        Comment

                        • JanskiAWD
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2006
                          • 192
                          • S:t Karins

                          Originally posted by jake2710 View Post
                          Olisko ollu service-dme ja sieltä nox poltto.
                          Voin katsoo myöhemmin jollei sieltä löydy. Tossa kannattaa niitä anturin arvoja kans tarkkailla.
                          Miten tuon kuvan nox pakkopolton saa tuosta valikosta aktivoitua?
                          Ja mistä Rheingoldissa näkee nox anturin mittauksen?

                          Voiko polttokäskyn laittaa valmiiksi jo parkissa päälle, vai pitääkö olla ajossa ja muut topicissa mainitut ehdot täyttyä?
                          Attached Files
                          e92 "330"xiA M-sport
                          Mini Cooper R50

                          Comment

                          • jake2710
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 828

                            Originally posted by JanskiAWD View Post
                            Miten tuon kuvan nox pakkopolton saa tuosta valikosta aktivoitua?
                            Ja mistä Rheingoldissa näkee nox anturin mittauksen?

                            Voiko polttokäskyn laittaa valmiiksi jo parkissa päälle, vai pitääkö olla ajossa ja muut topicissa mainitut ehdot täyttyä?
                            N53 on kattava valikoima mittauksia livedatassa. Tosta kuvasta vaan eteenpäin niin eikös se sieltä tule.
                            Ehdot kun täyttyy niin poltto päälle, ei väliä missä laittaa. Veikkaan vaan ettei lähde päälle kun vika aktiivinen. Kokeile nyt ensin vian kanssa ja sitten voit kuitata nox katin vaihdettua ja vetää polttomoodilla pitkän setin.

                            Comment

                            • JanskiAWD
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2006
                              • 192
                              • S:t Karins

                              Originally posted by jake2710 View Post
                              N53 on kattava valikoima mittauksia livedatassa. Tosta kuvasta vaan eteenpäin niin eikös se sieltä tule.
                              Ehdot kun täyttyy niin poltto päälle, ei väliä missä laittaa. Veikkaan vaan ettei lähde päälle kun vika aktiivinen. Kokeile nyt ensin vian kanssa ja sitten voit kuitata nox katin vaihdettua ja vetää polttomoodilla pitkän setin.
                              Tosta kun yrittää eteenpäin niin "Display" -painiketta ei saa valittua?

                              Edit: Onnistuu näköjään kun lukee vikakoodit ensin.
                              Attached Files
                              Last edited by JanskiAWD; 14-06-2015, 19:10.
                              e92 "330"xiA M-sport
                              Mini Cooper R50

                              Comment

                              • jake2710
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 828

                                Originally posted by JanskiAWD View Post
                                Tosta kun yrittää eteenpäin niin "Display" -painiketta ei saa valittua?

                                Edit: Onnistuu näköjään kun lukee vikakoodit ensin.
                                Just meinasin laittaa et onko sulla yhteys autoon kun jännitettä ei näy oikeassa yläkulmassa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎