Announcement

Collapse
No announcement yet.

NOx katalysaattori, vikakoodi 30E9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by R1kuhh View Post
    Jos nox anturi on vaihdettu uuteen, pitääkö se resetoida/ koodata? Millä se onnistuu?
    ISTA:lla onnistuu kuten tuossa edellä jo todettiin.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Nummika
      Bimmer Rookie
      • Sep 2016
      • 65
      • Rauma

      Originally posted by Nummika View Post
      Päivitystä tilanteeseen

      Viime kesänä/ syksynä vaihdettu autoon nox anturi ja kaikki lamdat. Näillä taas lähti laihaseos toimimaan kunnes jossain vaiheessa talvea oli taas tullut tuttu 30E0. Koodien kuittauksen jälkeen n 10km ajon jälkeen koodi tuli takaisin ja lisänä oli koodi 3104.
      Autossa 1kpl 10 index suutin ja muut 11. Vaihdettu 10 suutin uuteen index 11 suuttimeen, kerrottu oikeat arvot autolle.

      Tilanne nyt, laihaseos toimii 10km, tulee koodi 30E0, mitään muuta ei tule.
      Lamda arvot ok, suuttimet ei vuoda, käy tasaisesti kylmänä ja lämpimänä, polttoainepaine ok. Myöskin generointi lähtee päälle muta kun ei ole paikkaa missä sen voisi kunnolla suorittaa.

      inpalla katottuna messwerte injektion lukemat:
      spannug 0,590-0,603%mj
      einspritzzeit ,0271-0,277ms
      tastverhältnis 51-54%
      elektrische 750-800uAs

      Onko noissa arvoissa jotain pielessä, vai onko vaan tuo nox anturi sökö

      Edit
      Katsottu missfiret, kaikissa sylintereissä 0
      Nollattu nox adaptiot, edelleen tullee koodi 30E0, lisäksi palasi koodi 3104
      Tämä ongelma ratkaistu.
      Eli viimekesänä hankittu nox anturi oli talvella lopettanut toimintansa. BMW huoto varmisti oman diaknoosini ja vaihtoi varaosatakuuna uuden anturin veloituksetta.
      Rauman säätila http://nummika.com

      Comment

      • R1kuhh
        Newbiemmer
        • Apr 2020
        • 28
        • Tampere

        Ite tapellu jo pidemmän aikaa tuon 30E9 vikakoodin kanssa. Happianturit pitäs olla ok, nox anturi vaihdettu autokeskuksella. Carlyn mukaan ajolla nox mg nollaantuu ajossa, mutta laihaseos ei mene millään päälle. Tuota yhä koodia lykkää auton käydessä. Onko siis ainoa vaihtoehto, jos haluaa pitää ns alkuperäisenä tuon systeemin ostaa uus katti? Kysyn kumminki täältä asiantuntijoilta et onhan kyseessä siis linkissä olevan kuvan katti? Onko ihan perinteinen vai jokin erikoisversio? Eli käykö jokin tarvikekatalysaattori?

        Linkki kuvaan:

        Last edited by R1kuhh; 05-05-2021, 12:12.

        Comment

        • Vanquish
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 1960
          • Hki

          Originally posted by R1kuhh View Post
          Ite tapellu jo pidemmän aikaa tuon 30E9 vikakoodin kanssa. Happianturit pitäs olla ok, nox anturi vaihdettu autokeskuksella. Carlyn mukaan ajolla nox mg nollaantuu ajossa, mutta laihaseos ei mene millään päälle. Tuota yhä koodia lykkää auton käydessä. Onko siis ainoa vaihtoehto, jos haluaa pitää ns alkuperäisenä tuon systeemin ostaa uus katti? Kysyn kumminki täältä asiantuntijoilta et onhan kyseessä siis linkissä olevan kuvan katti? Onko ihan perinteinen vai jokin erikoisversio? Eli käykö jokin tarvikekatalysaattori?

          Linkki kuvaan:

          https://drive.google.com/file/d/10lT...w?usp=drivesdk
          Katin vaihto turhaa. Onkohan nox vaihto koodattu? Misfireä ei saa myöskään tulla. Vaivana voi olla öljyä vuotava kannen tiiviste. Niin kauan kun on koodia laihaseos ei mene päälle.

          Comment

          • R1kuhh
            Newbiemmer
            • Apr 2020
            • 28
            • Tampere

            Originally posted by Vanquish View Post
            Katin vaihto turhaa. Onkohan nox vaihto koodattu? Misfireä ei saa myöskään tulla. Vaivana voi olla öljyä vuotava kannen tiiviste. Niin kauan kun on koodia laihaseos ei mene päälle.
            Öljynpaine vikakoodi on ainoa tuon lisäks joka tulee. Sekin sillointällöin rivakassa kiihdytyksessä. Mittariin ei kumminkaan syty öljypaineen valoo. Vikakoodeja on luettu istalla ja carlylla. Autokeskuksella vaihdettiin tuo anturi, joten kai valtuutettu sen koodannut on. Lisäks myöhemmin koodattiin ja nollattiin istalla jälkikäteen uudelleen.

            Comment

            • torppa47523
              Bimmer Rookie
              • Feb 2013
              • 61
              • Helsinki

              Originally posted by R1kuhh View Post
              Ite tapellu jo pidemmän aikaa tuon 30E9 vikakoodin kanssa. Happianturit pitäs olla ok, nox anturi vaihdettu autokeskuksella. Carlyn mukaan ajolla nox mg nollaantuu ajossa, mutta laihaseos ei mene millään päälle. Tuota yhä koodia lykkää auton käydessä. Onko siis ainoa vaihtoehto, jos haluaa pitää ns alkuperäisenä tuon systeemin ostaa uus katti? Kysyn kumminki täältä asiantuntijoilta et onhan kyseessä siis linkissä olevan kuvan katti? Onko ihan perinteinen vai jokin erikoisversio? Eli käykö jokin tarvikekatalysaattori?

              Linkki kuvaan:

              https://drive.google.com/file/d/10lT...w?usp=drivesdk
              Etsi semmoinen asiantuntija autosi kimppuun, jolla on käytössä INPA ja Rheingold ISTA+ ja osaa niitä käyttää. PC kiinni autoon ja ajoon ja diagnoosi tilanteesta. Sitten tarvittaessa kaikkien parametrien resetointi ja ilmoitus autolle, että katti on vaihdettu. Ei se auto sitä tiedä, onko siellä alla uusi vai vanha, typpioksiidin ja sulfiidin kertyminen on laskennallista. Vielä pakkopoltto päälle, niin johan on ihme, jos ei lähde pelittämään. Nyt sinulla ei lähde laihaseos päälle (lambda 2,6), kun tulee vikakoodi.

              Comment

              • Silmaauki
                BTCF Member
                • Jan 2015
                • 1912
                • Turku

                Originally posted by R1kuhh View Post
                Öljynpaine vikakoodi on ainoa tuon lisäks joka tulee. Sekin sillointällöin rivakassa kiihdytyksessä. Mittariin ei kumminkaan syty öljypaineen valoo. Vikakoodeja on luettu istalla ja carlylla. Autokeskuksella vaihdettiin tuo anturi, joten kai valtuutettu sen koodannut on. Lisäks myöhemmin koodattiin ja nollattiin istalla jälkikäteen uudelleen.
                Jos Autokeskuksella vaihdettu, niin lukeeko siinä laskussa erikseen jotain koodauksesta? Yleensä lukee ja yleensä on myös erikseen laskutettu siitä jotain.
                E93 335i Aarre, Montego blue
                E90 318i talvipulkka

                Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1838
                  • Kotona/Poissa

                  Originally posted by torppa47523 View Post
                  ...ei lähde laihaseos päälle...
                  Ihan mielenkiinnosta kysyn, että jos kone pelaa hienosti ja tasasella tiellä n. 100 km/h nopeudessa D asennossa kulutusmittari pysyy about 5l/100km asennossa, olettaisin ettei laihaseokseen siirtymisessä ole ongelmaa (toistaiseksi)

                  Ihan sillä että kuinka maallikko voi pikatestillä varmistaa laihaseoksen toimivan, sitä vaan ajan takkaa.

                  Näin siis oma N53B25 näyttäs tekevän (160000 km mittarissa).
                  Last edited by Havis; 05-05-2021, 18:50.
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  • R1kuhh
                    Newbiemmer
                    • Apr 2020
                    • 28
                    • Tampere

                    Originally posted by Silmaauki View Post
                    Jos Autokeskuksella vaihdettu, niin lukeeko siinä laskussa erikseen jotain koodauksesta? Yleensä lukee ja yleensä on myös erikseen laskutettu siitä jotain.
                    Itseasiassa en tiedä, meni autokeskuksen piikkiin kun ostin auton heiltä. Tänään odottelin 4h. Avainten luovutuksessa kysyin tuliko kuntoon. Sain vastauksen että koodasivat, nollasivat ja tekivät polttoajon. Kulutus kumminkin n.10l 100kmh ja kyseinen vikakoodi ilmestyi heti käynnistäessä. No, huomenna soittoa bmwizille.

                    Comment

                    • R1kuhh
                      Newbiemmer
                      • Apr 2020
                      • 28
                      • Tampere

                      Originally posted by torppa47523 View Post
                      Etsi semmoinen asiantuntija autosi kimppuun, jolla on käytössä INPA ja Rheingold ISTA+ ja osaa niitä käyttää. PC kiinni autoon ja ajoon ja diagnoosi tilanteesta. Sitten tarvittaessa kaikkien parametrien resetointi ja ilmoitus autolle, että katti on vaihdettu. Ei se auto sitä tiedä, onko siellä alla uusi vai vanha, typpioksiidin ja sulfiidin kertyminen on laskennallista. Vielä pakkopoltto päälle, niin johan on ihme, jos ei lähde pelittämään. Nyt sinulla ei lähde laihaseos päälle (lambda 2,6), kun tulee vikakoodi.
                      Ainakin istalla on nollattu arvot ja ymmärtääkseni merkitty vaihdetuks. Itselle tuota istaa laittamassa, mutta ohjelman latauspaikassa on ongelmaa löytää.

                      Comment

                      • Silmaauki
                        BTCF Member
                        • Jan 2015
                        • 1912
                        • Turku

                        Originally posted by R1kuhh View Post
                        Itseasiassa en tiedä, meni autokeskuksen piikkiin kun ostin auton heiltä. Tänään odottelin 4h. Avainten luovutuksessa kysyin tuliko kuntoon. Sain vastauksen että koodasivat, nollasivat ja tekivät polttoajon. Kulutus kumminkin n.10l 100kmh ja kyseinen vikakoodi ilmestyi heti käynnistäessä. No, huomenna soittoa bmwizille.
                        No, sitten vaan kysymään ja ihmettelemään että mikä vika siinä korjauksessa oli, kun ei tullut kuntoon.
                        E93 335i Aarre, Montego blue
                        E90 318i talvipulkka

                        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                        Comment

                        • kp21121
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 240
                          • Tampere

                          Kirjoitetaanpa (melkein) oikealle alueellekin vielä. N53 moottori kyseessä.

                          Olisi 41% alennukset Autodocissa, mutta liekö niin että vain ja ainoastaan Continentalia kannattaa ostaa? On tuolla kaikenlaisia kuten Bugiad, Meat & Doria ja Vemo. Mutta huonoakaan ei halua ostaa. Auto ei tunnu vialliselta joskin nox koodit aina palaavat.

                          Voisi sitä kait koittaa karstojakin vähän poltella.
                          Last edited by kp21121; 09-01-2023, 18:21.

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2772
                            • Tampere

                            Originally posted by kp21121 View Post
                            Kirjoitetaanpa (melkein) oikealle alueellekin vielä. N53 moottori kyseessä.

                            Olisi 41% alennukset Autodocissa, mutta liekö niin että vain ja ainoastaan Continentalia kannattaa ostaa?

                            Auto ei tunnu vialliselta joskin nox koodit aina palaavat.

                            Voisi sitä kait koittaa karstojakin vähän poltella.
                            Suosittelen laittamaan vain alkuperäistä (Continental). Mitä koodeja ilmaantuu?
                            IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                            Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • kp21121
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 240
                              • Tampere

                              Originally posted by JaniLap View Post
                              Suosittelen laittamaan vain alkuperäistä (Continental). Mitä koodeja ilmaantuu?
                              Lukijani on valitettavasti lainassa. Tarkistan parin päivän päästä.

                              Comment

                              • kp21121
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 240
                                • Tampere

                                Originally posted by JaniLap View Post
                                Suosittelen laittamaan vain alkuperäistä (Continental). Mitä koodeja ilmaantuu?

                                Koodit mitä sain, kun viimeksi oli nollattu kolmisen viikkoa sitten:

                                12C008 State: Current
                                Nitrogen-oxide sensor, electric: short circuit


                                12C208 State: Current
                                Nitrogen-oxide sensor, linear oxygen sensor: Short circuit


                                12C108 State: Current
                                Nitrogen-oxide sensor, binary oxygen sensor: Short circuit


                                1F0502 State: Current
                                Terminal 15N from CAS: signal; Not Switched
                                (Tämä on itselleni mysteeri)


                                Vai voisiko tuolla olla sitten vain jokin johto nirhaantunut kun oikosulusta puhutaan.:think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎