Originally posted by BMW525Xda
View Post
E60/61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko III
Collapse
X
-
Pienellä rauhallisella tesilenkillä jäähdytysneste nousi 87 asteeseen ja pysyi hyvin siinä. Laatikon öljy nousi 65 asteeseen. Eroa kummassakin nyt ainakin +15 astetta aikaisempaan, joten lisätty letkutermari selvästi paransi tilannetta, ehkä lämpötilat vois nyt olla lähellä normaalia. Jotain vikaa tuossa lauhduttimen termarissa siis on.E60 535dA LCI -07 M-sport
E39 530dAT -99 "M-sport"
-
Mitenkäs laatikon lämmönvaihtimen termari?Originally posted by BMW525Xda View Post22.5.2020 358.000km vaihdettu molemmat termarit oem bmw laakkonen...ja nyt 400.000km ajettuna 18.10.2021 ei lämpene kuin 68c ulkolämpötilalla +7 120km matkalla.
Taitaa tulla tarvike ja oem samalta kiinan tehtaalta eri päästä tehdasta vaan
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Täytyy tarkastaa, ei ole koskaan ainakaan vaihdettu. Sain lämmöt kutiteltua 89-90 kun annoin seisoskella joutokäynnillä 30min ja ajellut nyt aika tarkkaan 300km. Täytyy illalla kattoa testerillä laatikon lämmöt jne.Originally posted by Clavurion View PostMitenkäs laatikon lämmönvaihtimen termari?
Comment
-
M57 termareita menee rikki melkoisesti, orkkista kuin tarvikettakin. Liekköhän suunnittelussa on käynyt joku käpy, kun ei yleensä termarit yhtä nopeasti mene rikki kuin M57:ssa.Originally posted by BMW525Xda View Post22.5.2020 358.000km vaihdettu molemmat termarit oem bmw laakkonen...ja nyt 400.000km ajettuna 18.10.2021 ei lämpene kuin 68c ulkolämpötilalla +7 120km matkalla.
Taitaa tulla tarvike ja oem samalta kiinan tehtaalta eri päästä tehdasta vaan
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Purista kokeeksi linttaan jäähdyttimeltä laatikon lämmönvaihtimelle menevä letku. Jos lämmönvaihtimen termari syyllinen, niin siihen vaihtimelta paluulinjaan nousevan letkun väliin voi laittaa erillisen letkutermarin. Näin ei tarvi koko lämmönvaihdinta uusia.Originally posted by BMW525Xda View PostTäytyy tarkastaa, ei ole koskaan ainakaan vaihdettu. Sain lämmöt kutiteltua 89-90 kun annoin seisoskella joutokäynnillä 30min ja ajellut nyt aika tarkkaan 300km. Täytyy illalla kattoa testerillä laatikon lämmöt jne.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Tuskin tarvitsee edes puristaa, 50km ja laatikko 48cOriginally posted by Clavurion View PostPurista kokeeksi linttaan jäähdyttimeltä laatikon lämmönvaihtimelle menevä letku. Jos lämmönvaihtimen termari syyllinen, niin siihen vaihtimelta paluulinjaan nousevan letkun väliin voi laittaa erillisen letkutermarin. Näin ei tarvi koko lämmönvaihdinta uusia.
Edit: pistin kokeeksi kuitenkin tulppapihdit vesiletkuun, vaihteiston lämpötila putosi 31c ja moottorin lämpötila 63c. Kaikki syylarin ja moottorin väliset letkut on noin 60, käsin voi pitää hyvin kiinni eikä tunnu edes kuumille.Last edited by BMW525Xda; 25-10-2021, 11:31.
Comment
-
Tulppasitko oikean letkun? Ei sen nyt ainakaan huonompaan suuntaan pitäisi mennä.Originally posted by BMW525Xda View PostTuskin tarvitsee edes puristaa, 50km ja laatikko 48c
Edit: pistin kokeeksi kuitenkin tulppapihdit vesiletkuun, vaihteiston lämpötila putosi 31c ja moottorin lämpötila 63c. Kaikki syylarin ja moottorin väliset letkut on noin 60, käsin voi pitää hyvin kiinni eikä tunnu edes kuumille.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Niin minkä noista? Oikea letku on Nr.9 tai vaihtoehtoisesti Nr.8 alhaalta nouseva haara.Originally posted by BMW525Xda View PostOnko siinä monta vaihtoehtoa, vesi sisään ja ulos, öljy sisään ja ulos. Päältä 180ast kiertävän letkun puristin kasaan.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=17_0779E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Noo minähän tulppasin väärän eli nro 13.Originally posted by Clavurion View PostNiin minkä noista? Oikea letku on Nr.9 tai vaihtoehtoisesti Nr.8 alhaalta nouseva haara.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=17_0779
Pitää tuohon 9 laittaa pihdit, sehän menee syylarin alla niissä kannakkeissa.
Thanks.
Comment
-
Kyllä ja kyllä. Tulppasit moottoriöljyjen lämmönvaihtimen paluuletkun.Originally posted by BMW525Xda View PostNoo minähän tulppasin väärän eli nro 13.
Pitää tuohon 9 laittaa pihdit, sehän menee syylarin alla niissä kannakkeissa.
Thanks.
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Laiskuus iski, nappasin uudet pää ja egr termarit kaupasta ja laitan paikalleen, eipä tämä homma enää ota kuin 2h. Nyt menee testiin tristania ja behr ala motonet.
Tänään kun on +10 lämmintä nousi moottorivedet +88..+92
Edit. Testasin päätermarin ja hanasta laskettu 60c vesi sai termarin auki niin että pystyi puhaltamamaan kevyesti jo läpi ilmaa. Eli kyllä se ainakin oli risa. Koeajolla en kyllä saanut vaihteiston öljynlämpöjä 55c ylemmäs.Last edited by BMW525Xda; 21-10-2021, 16:30.
Comment
Comment