Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kemo81
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2010
    • 1248
    • ylöjärvi

    Originally posted by TseiPii View Post
    Ihan tähän avaimien lataantumiseen liittyvä kymysys niin lataantuuko avaimet heti kun avaimet on virtalukos vai vasta 1 tai 2 asennos? Vai pitääkö auto olla käynnis? Aattelin sitä vaan että jos laittaa laturin kiinni ja avaimet virtalukkoon niin tapahtuuko avaimien patteriis mitää. Harvemmin tulee ajeltua tuota monen tunnin rallia kerralla.
    Itsellä kun LCI ja siinä ei saa erinäisiä "asentoja" avaimeen säädettyä.

    Mut en taida alkaa vielä penkomaan tuota.Ja yks mitä vois tehdä,jos tuolla olisi vain kosteutta tms niin avaisi tuon spoilerin perästä ja jättäis tyylillä yöksi auki ja kuivailis kaiken mahdollisen sieltä..?
    e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
    Ex.
    e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
    e91 325i 2009 lci SaphireBlack
    e91 325i 2005 ArktisMetal
    e46 320ci 2001 TobassBlue
    e39 523i 1996 AlpinWhite 2

    S1000rr 2010 Thunder grey

    Comment

    • TseiPii
      BTCF Member
      • Apr 2012
      • 188
      • Keskellä Suomea

      Originally posted by kemo81 View Post
      Itsellä kun LCI ja siinä ei saa erinäisiä "asentoja" avaimeen säädettyä.

      Mut en taida alkaa vielä penkomaan tuota.Ja yks mitä vois tehdä,jos tuolla olisi vain kosteutta tms niin avaisi tuon spoilerin perästä ja jättäis tyylillä yöksi auki ja kuivailis kaiken mahdollisen sieltä..?
      Eli sulla on kans varmaan tuo startti nappula ja avaamena on sellanen palikka mistä saa vedettyä sen avaamen pois? Onhan siinäkin sinänsä eri asentoja, palikka sisään = 1 asento, ja ainakin manuaalis jos painaa starttinappulaa kun kytkintä ei paina = 2 asento.

      Ja onhan nuota e6x olemas ihan perus avaamellakin olevia.
      E30 318i -85

      E30 320i -87 ex
      E36 316i -91 ex
      E36 325i -94 ex
      E46 325i -03 ex
      E46 316i -02 ex
      E61 525i -06 ex
      E46 320d -03

      E70 3.0d - 09


      E39 M5 pyhänä

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10012
        • KVLA

        Originally posted by TseiPii View Post
        Ja onhan nuota e6x olemas ihan perus avaamellakin olevia.
        Onko LCI malliakin?

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7521
          • Jyväshyvä

          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Onko LCI malliakin?
          LCI mallissa on joko "normaali" uudemman mallinen avain (eli mokkula)
          tai sama key less go:lla, päällisin puolin saman näköinen mutta KLG avaimessa on litium paristonlle kotelo/luukku.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • vilsku
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 729
            • Tampere

            Tietääkö joku miten automaattivaihteisen e61:n vaihdekepin "nuppi" irtoaa? Ylöspäin vetämällä(kö)?
            e61 525d (2006)
            ex: e36 328i M-Sport (1996)
            ex: e30 316i (1988)

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              Originally posted by vilsku View Post
              Tietääkö joku miten automaattivaihteisen e61:n vaihdekepin "nuppi" irtoaa? Ylöspäin vetämällä(kö)?
              Tiietään me vaa ei kerrota no joo eli vaihe vapaalle, nappi pohjaan, tiukka ote nupista ja tempase niin että v....tu repeää niin seo siinä.
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10012
                • KVLA

                Originally posted by MajorDrake View Post
                LCI mallissa on joko "normaali" uudemman mallinen avain (eli mokkula)
                tai sama key less go:lla, päällisin puolin saman näköinen mutta KLG avaimessa on litium paristonlle kotelo/luukku.
                Ok.Minulla on nuo "KLG" avaimet.Joten niitä on turha latailla ajellessa.Ihmettelin vaan tuota "normaali avain" sanontaa.

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5407
                  • S:t Karins

                  Originally posted by Kissvesala View Post
                  Tiietään me vaa ei kerrota no joo eli vaihe vapaalle, nappi pohjaan, tiukka ote nupista ja tempase niin että v....tu repeää niin seo siinä.
                  Itellä tuo ei lähtenyt millään vetämällä. Vipuvartta käyttöön ja naps, irti.
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • BmwPunisher
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 7629
                    • Lemu



                    Mistä löydän varaosanumeron sähköisen takaluukun nostavan pumpun yläpään kiinnitys sokalle?



                    Omasta autosta irtosi eilen tuo pumppu ja ei se enää pysy paikallaan eli ilmeisesti jokin sokka hävinnyt matkalla?
                    E70 X5 30d

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7521
                      • Jyväshyvä

                      Eipä sitä sokkaa saa erikseen.
                      Pistä foorumin ostopuolelle ilmoitus että ostetaan pelkkä sokka tai käytetty pumppu, luulisin että normi pumpussa on samanlainen sokka...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Jusu^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 1442
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Eipä sitä sokkaa saa erikseen.
                        Pistä foorumin ostopuolelle ilmoitus että ostetaan pelkkä sokka tai käytetty pumppu, luulisin että normi pumpussa on samanlainen sokka...
                        Tai kysy jostain purkaamolta! Eikö se Jalonen ole siinä lähellä ja varmasti löytyy tuollainen pumppu

                        F11 M550d -13
                        F15 X5 30d -14 M-Sport
                        E46 M3 Cabrio -03
                        E92 Drifter
                        ex: E91 ///M3D -07
                        ex: E90 M335D -08
                        ex: E46 M3 Cabrio -01
                        ex: E38 L7 -98

                        Comment

                        • AnttiMH
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2013
                          • 146
                          • Esbo

                          Moro, e61/60 konepelti näyttää tietyissä autoissa siltä ettei se mene kokonaan kiinni, joissain autoissa on munuaisen ja konepellin välissä vai. 2-3 milliä, toisissa enemmän, ja omassani suunnilleen 6-7 milliä. Vaikuttaa siltä että,kun konepelti pitkään auki (esim huollossa) jää vieläkin isompi rako...

                          Pystyykö tuota säätämään tai korjaamaan jollain tavalla? Tuo yli 5mm ajaa jo reippaasti katupölyä tiivisteiden ja konepellin välistä konehuoneeseen.

                          Mikä neuvoksi?

                          Kiitos.
                          Antti

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7521
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by AnttiMH View Post
                            Moro, e61/60 konepelti näyttää tietyissä autoissa siltä ettei se mene kokonaan kiinni, joissain autoissa on munuaisen ja konepellin välissä vai. 2-3 milliä, toisissa enemmän, ja omassani suunnilleen 6-7 milliä. Vaikuttaa siltä että,kun konepelti pitkään auki (esim huollossa) jää vieläkin isompi rako...

                            Pystyykö tuota säätämään tai korjaamaan jollain tavalla? Tuo yli 5mm ajaa jo reippaasti katupölyä tiivisteiden ja konepellin välistä konehuoneeseen.

                            Mikä neuvoksi?

                            Kiitos.
                            Antti

                            Pystyy säätämään konepellissä olevia lenkkejä.
                            Onhan kutenkin pelti kunnolla kiinni eikä esim. toinen puoli auki?
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • AnttiMH
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2013
                              • 146
                              • Esbo

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Pystyy säätämään konepellissä olevia lenkkejä.
                              Onhan kutenkin pelti kunnolla kiinni eikä esim. toinen puoli auki?
                              Kiitos, joo on kiinni molemmin puolin, olin vienyt auton huoltoon ja paluumatkalla ja lähtiessä huomasin tarkkana miehenä siinä oli mielestäni milli 2 lisää. Moottoritiellä vaikutti siltä että ilmaa meni pellin alle oikein kunnolla, pelkäsin että 140 km/h rävähtää koko pelti auki.

                              Onkos jossain ohjetta miten lenkkejä voi säätää, vai vaatiiko huoltomekaanikkoa?

                              Comment

                              • eiskalt
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2012
                                • 836
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by AnttiMH View Post
                                Kiitos, joo on kiinni molemmin puolin, olin vienyt auton huoltoon ja paluumatkalla ja lähtiessä huomasin tarkkana miehenä siinä oli mielestäni milli 2 lisää. Moottoritiellä vaikutti siltä että ilmaa meni pellin alle oikein kunnolla, pelkäsin että 140 km/h rävähtää koko pelti auki.

                                Onkos jossain ohjetta miten lenkkejä voi säätää, vai vaatiiko huoltomekaanikkoa?
                                mitä äkkiseltään kuvista kattelin, niin ihan tuollaset perinteiset "neliskanttiset" lenkit siellä pellissä, kaksi kappaletta? yleensä ihan myötäpäivään pyörittämällä menevät sisäänpäin, jollon peltikin tulee alemmas. ainakin ykkösessä pyöri ihan ilman työkaluja.
                                ei muuta, kun ihmettelemään ja kokeilemaan, sillä se selviää.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎