Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vilivaltteri
    Bimmer Rookie
    • Jul 2013
    • 58
    • Söderkulla

    Eilen meni kesken ajon polttimo pimeäksi, mutta tänään aamulla toimi taas puoleenväliin työmatkaa, sitten pimeni taas. Xenon polttimohan kuluu hiljattain ja sitten palaa lopullisesti, mutta voisiko tuo johtua sytytin viasta jos tuolla on semmoinen polttimo missä se on samassa? Vai olisiko siellä jokin kosketushäiriö muualla? Olen yrittänyt lukea täältä mikä polttimo autossa on, mutta hieman ristiriitaista tekstiä ollut, joillain on lukenut umpiossakin eri malli kuin on taas ollut polttimo sisällä. Ilmeisesti umpiossa olisi joku kurkistusluukku mistä asiaan saisi selvyyden? Ei viitsisi vain turhaa ostella vääriä polttimoita kun hintakin on ihan sopiva tuossa Autokeskuksella.

    EDIT: Lisätään tähän vielä auton vuosimalli eli 2004.
    Last edited by vilivaltteri; 06-06-2014, 09:09.

    Comment

    • buksin-1
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 4592
      • Keski-Pohjanmaa

      Originally posted by vilivaltteri;3343343[IMG
      resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3343343]Eilen meni kesken ajon polttimo pimeäksi, mutta tänään aamulla toimi taas puoleenväliin työmatkaa, sitten pimeni taas. Xenon polttimohan kuluu hiljattain ja sitten palaa lopullisesti, mutta voisiko tuo johtua sytytin viasta jos tuolla on semmoinen polttimo missä se on samassa? Vai olisiko siellä jokin kosketushäiriö muualla? Olen yrittänyt lukea täältä mikä polttimo autossa on, mutta hieman ristiriitaista tekstiä ollut, joillain on lukenut umpiossakin eri malli kuin on taas ollut polttimo sisällä. Ilmeisesti umpiossa olisi joku kurkistusluukku mistä asiaan saisi selvyyden? Ei viitsisi vain turhaa ostella vääriä polttimoita kun hintakin on ihan sopiva tuossa Autokeskuksella.
      Sytytin on vanhemmissa irrallinen eli D2S kiinnittyy siihen, uudemmissa D1S on kiinteä sytyttimen kanssa. Jos ei ole varma, mitä luukusta näkee, pitää ottaa umpio irti.
      Last edited by buksin-1; 06-06-2014, 09:10.
      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
      SISUSTAT modaukset

      Comment

      • vilivaltteri
        Bimmer Rookie
        • Jul 2013
        • 58
        • Söderkulla

        D2S näytti olevan, minkäköhänlainen homma se on jos sytytin pitäisi sieltä vaihtaa, vai meneekö niitä sytyttymiä edes? Yksi vaihtoehto on myös, että siellä on kosketushäiriö kun oli vähän huonossa hapessa umpion liittimet. Harmittavaa vain kun aika mahdotonta varmaan muulla kuin uusia osia ostamalla ja testailemalla todeta, että mikä osa on viallinen.

        Comment

        • _Rontti
          BTCF Member
          • Sep 2008
          • 1192
          • Raahe

          Vaihdat polttimot puolelta toiselle ja kokeilet toistuuko sama toisella puolella umpion irrotus on helppohomma, vaatii vaan hieman ihmettelyä miten sen saa pois. Mutta kyllä se sieltä tulee
          -Raahe connection-
          E39 LeMans BlueM5
          E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
          E39 523i Montrealblau
          E34 DiamantSchwartz 535i
          Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

          Comment

          • vilivaltteri
            Bimmer Rookie
            • Jul 2013
            • 58
            • Söderkulla

            Joo täytyy vissiin ruveta taas viikonloppuna välppäämään, vähän olin kyllä jo viime viikonloppuna sitä mieltä, että välppääminen saa riittää kun vaihdoin ilmansuodattimen itse. Vähän aiheutti pään raavintaa kun konepellin aukaisin ja olikin vähän monimutkasempi juttu kun monessa muussa edeltäneessä autossa. No, tekemällä oppii ja eikös tämä ole nyt sitä motorsporttia tämä harrastaminen.

            Comment

            • jjanii
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2012
              • 629
              • joensuu

              tuli haettua e61 530dA, onko muilla mennyt turbo missä km määrässä? mitähän ennakoivia huoltoja kannattais tehdä. 183tkm ajettu ja imusarjan läpät on poistettu ja lastutettu, pakosarja vaihdettu ja jotain muuta mitä ei nyt mieleen tule.

              Comment

              • Mlatvala
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 3553
                • Kuopio

                Originally posted by jjanii View Post
                tuli haettua e61 530dA, onko muilla mennyt turbo missä km määrässä? mitähän ennakoivia huoltoja kannattais tehdä. 183tkm ajettu ja imusarjan läpät on poistettu ja lastutettu, pakosarja vaihdettu ja jotain muuta mitä ei nyt mieleen tule.
                Älä tee mitään ylimääräistä. Vaihtelet öljyt ja nesteet ja odottelet kun alkaa ylimääräisiä pimputuksia tulla, kyllä sä vielä väsyt siihen korjaamiseen et ei se sinua helpolla päästä
                E61 535d alkuunsa viritetty.

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3019
                  • Kuopio

                  Mistähän vielä etsisi vikaa kun sigun e61 antaa IBS vikakoodia vaikka on vaihdettu uusi IBS kaapeli ja akku? Alkaa omat neuvot olemaan vähissä.
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • nappe74
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 2845
                    • South Carelia

                    Tämä N52B30 moottori tuli yllätyksenä miule tämän nykykäyttiksen ostamisen myötä kun kuvittelin että konepellin alla on vanha tuttu M54B30. Oon yrittänyt etsiä netistä eroavaisuuksia tohon vanhaan nähden mutta vähän on tuo tekninen english language kehnoa...

                    Mikäs vaihteisto tossa nyt sitten on?? vanhassahan tais olla se "kaikenkestävä" ZF5HP19??
                    G30 530e xDrive A M-Sport -20

                    ex-Bimmerit:
                    F10 525dA xDrive M-Sport -13
                    E21 316 -80
                    E91 330xdA M-Sport -06
                    E53 X5 3.0iA Sport -04
                    E91 335xiA M-Sport -08
                    E60 530iA M-Sport -06
                    E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                    E91 320d -06
                    E39 530iAT M-Sport -01
                    E36 328iA -96
                    E39 528iA -96
                    E36 325i -92

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 9977
                      • KVLA

                      Originally posted by nappe74 View Post
                      mikäs vaihteisto tossa nyt sitten on??
                      Automatic transmission GA6HP19Z

                      Comment

                      • pouri
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2007
                        • 370
                        • 06 area

                        Kuinka pitkä tuo IBS kaapeli on, meneekö se siitä korin läpiviennistä ulos? Miten tuo vika ilmenee käytännössä vikakoodin lisäksi?

                        Originally posted by markok View Post
                        Mistähän vielä etsisi vikaa kun sigun e61 antaa IBS vikakoodia vaikka on vaihdettu uusi IBS kaapeli ja akku? Alkaa omat neuvot olemaan vähissä.
                        Diesel, fuel of satin man

                        Comment

                        • markok
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 3019
                          • Kuopio

                          Originally posted by pouri View Post
                          Kuinka pitkä tuo IBS kaapeli on, meneekö se siitä korin läpiviennistä ulos? Miten tuo vika ilmenee käytännössä vikakoodin lisäksi?
                          Ei mene korin läpiviennistä ulos. Liitos on heti akun yläpuolella eli kaapelilla pituutta noin 30cm. Vika ei ilmene vikakoodin lisäksi mitenkään. Lataus jännite on OK ja myös Inpa:lla luettaessa IBS status tiedot on järkevät.
                          BMW 530iA Touring -05

                          Comment

                          • nappe74
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 2845
                            • South Carelia

                            Originally posted by Heguli 31 View Post
                            Automatic transmission GA6HP19Z
                            Onkos tämä aski minkälaisessa maineessa kestävyyden suhteen?? ZF pidettiin lähes ydinpommin kestävänä...
                            G30 530e xDrive A M-Sport -20

                            ex-Bimmerit:
                            F10 525dA xDrive M-Sport -13
                            E21 316 -80
                            E91 330xdA M-Sport -06
                            E53 X5 3.0iA Sport -04
                            E91 335xiA M-Sport -08
                            E60 530iA M-Sport -06
                            E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                            E91 320d -06
                            E39 530iAT M-Sport -01
                            E36 328iA -96
                            E39 528iA -96
                            E36 325i -92

                            Comment

                            • -rik
                              BTCF Member
                              • Nov 2009
                              • 827
                              • Rovaniemi

                              Pitääkö purkaa moottorin poikkituki ja ne raikkarimuovit yms. jos tarkoituksena vaihtaa moottorin ilmansuodatin ja vortex, samalla keväthuollon yhteydessä vois jarrunesteetki vaihtaa jos ja kun nuo muovit pitää irroitella, normi dot4:kö sinne männöö?
                              ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                              Comment

                              • buksin-1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2003
                                • 4592
                                • Keski-Pohjanmaa

                                Originally posted by -rik;3343974[IMG
                                resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3343974]Pitääkö purkaa moottorin poikkituki ja ne raikkarimuovit yms. jos tarkoituksena vaihtaa moottorin ilmansuodatin ja vortex, samalla keväthuollon yhteydessä vois jarrunesteetki vaihtaa jos ja kun nuo muovit pitää irroitella, normi dot4:kö sinne männöö?
                                Pitää

                                Call
                                Send SMS
                                Add to Skype
                                You'll need Skype CreditFree via Skype
                                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                                SISUSTAT modaukset

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎