Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wql
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 113
    • JKL

    On muute todella rasittavaa kun E61:sen check ja bc napit särisee ja resonoi ajaessa! Ärsyttää ajaa sormen päät napeilla koko ajan..

    Onko kellää ollu vastaavaa ongelmaa ja mitähän apua siihen keksis?

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7505
      • Jyväshyvä

      Originally posted by wql View Post
      On muute todella rasittavaa kun E61:sen check ja bc napit särisee ja resonoi ajaessa! Ärsyttää ajaa sormen päät napeilla koko ajan..

      Onko kellää ollu vastaavaa ongelmaa ja mitähän apua siihen keksis?
      Onhan noita tullut vastaan, yleensä vain toinen noista ääntää.

      Olen sullunut sinne napin taakse paperisuilkuan joka estää räminän mutta kai siihen joku parempikin ratkaisu olisi...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Patd
        Bimmer Rookie
        • May 2014
        • 57
        • Pohjanmaa

        Minkälaisia lisävarusteita comfort penkkeihin on aikoinaan saanut valita? ilmastoinnin lisäksi :think En löytänyt netistä mitään tietoa aiheesta

        Comment

        • joni88
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 308

          Originally posted by joni88 View Post
          mistähän voisi johtua, että liikkeelle lähtiessä (530da -06 218tkm) kuuluu pieni lonksahdus? en oikein ole saanut paikannettua mistä kuuluu, mutta kuulostaa siltä kuin "jarrut pamahtaisivat hiljaa". Tämä siis kun lähtee valoista, vasta pienessä liikkeessä (muutama km/h) kuuluu lonksahdus. Alustasta ei kolinoita kuulu, vaihteisto pelaa kuin unelma. Ilmeisesti hiljattain käsijarrua säädettu/korjattu (ed omistajan toimesta).
          Originally posted by WarHead View Post
          Tsekkaappa moottoritilasta löytyvät vinotuet ja niiden kiinnitys. Saattaa olla kierteet korkanneet...
          En huomannut konetilassa mitää ihmeellistä. Tosiaan jos lähtee ilman kaasua ryömimään ja painaa hissukseen kaasua niin ääntä ei kuulu. Sen verran paikansin että ihan kuin kuuluisi takaa/pohjasta. Ehkä olen neuroottinen, mutta tuntuu siltä että kun lonksahdus kuuluu niin pohjassa tärähtää? joskus aiemmasta autosta kuulunut samanlaista, silloin putki osunut pohjaan, mutta ääni oli silloin jatkuvaa, nyt vain liikkeelle lähdettäessä.
          G11 740e

          Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7505
            • Jyväshyvä

            Originally posted by Patd View Post
            Minkälaisia lisävarusteita comfort penkkeihin on aikoinaan saanut valita? ilmastoinnin lisäksi :think En löytänyt netistä mitään tietoa aiheesta
            Ilmastointi, hieronta,
            aktiiviset selkänojat (pullistelee ulkokaarteen puolesta).

            Oikeast vain ilmastoinnilla on väliä, muut on aika turhia...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              Originally posted by -MiQ View Post
              Ketään huomannut omassa E60/61 madalluksen jälkeen, että vanteet ovat eri mitan päässä kaareen nähden. Eli ihan kuin ET heittäisi. Ero on ehkä max. 5mm, mutta sen huomaa hyvin, kun vanteet on kaaren tasalla. Vanteiden ET on sama ja käynyt nelipistesuuntauksessa (camberit samat). Hanttarin puoli on siis sisempänä.

              En olisi muuten kysellyt, kun voi olla vaikka rullatuissa kaarissa syy (tosin sekin mittailtu ja varmistettu). Kaverilla on vaan E61 mihin on laitettu eteen perus -35mm ja takana laskettu ilmajousitusta tietokoneella. Hänen autossa on ihan samanlailla toinen puoli sisempänä.
              Kyllä, nimimerkki pexodus on tämän aiheen erikois-asiantuntija
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • pexodus
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1577
                • Leppävirta/Oravikoski

                Originally posted by Mlatvala View Post
                Kyllä, nimimerkki pexodus on tämän aiheen erikois-asiantuntija
                Ei ole vaan sattunut nahkahousulla taka-akseli ihan keskelle itse aikanaan vaihdoin takakynkistä lähtien kaiken taakse tämän takia ja paskanv*tut auttanut mitään! Eriparilimppua vaan kiinni ja kovaa ajoa.
                BMW F11 LCI 530da x-drive
                Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                Comment

                • N54
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2012
                  • 526
                  • Satakunta

                  Kytkeytyykö teillä automaatissa pakki kuinka pehmeästi? Itsellä jos pidän jarrun pohjassa ja laitan pakille niin tuntuu melko voimakas nykäisy, joskus tosin menee huomaamattomasti. Johtuukohan laatikosta vai oliskohan voimansiirrossa jotain väljää, kilsoja 163 tkm.

                  Sitten vielä toinen vaihteisto jutska. Eli kun rullaan vaikka risteykseen ja jatkan matkaa pysähtymättä tällöin kierrokset lähtevät nousuun ilman turbiinilukkoa ja yhtäkkiä vaihteisto lyö turbiinilukon päälle äkkinäisesti jolloin kierrokset luonnollisesti laskevat ja tuntuu nykäys. Tämä siis jos painan kaasua reilummin, jos taasen painaa kaasua höyhenen kevyesti turbiini ei lukitu äkkinäisesti vaan pehmeästi korkeammilla kierroksilla. Voiskohan esim. adaptaatio nollauksesta tai softa päivityksestä olla apua, vai onko tässä kyse siitä solenoidi viasta. Jos jollain olis näkemystä aiheeseen niin olis kiva kuulla.

                  Comment

                  • skt
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2013
                    • 347
                    • Etelä-Pohjanmaa

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Onhan noita tullut vastaan, yleensä vain toinen noista ääntää.

                    Olen sullunut sinne napin taakse paperisuilkuan joka estää räminän mutta kai siihen joku parempikin ratkaisu olisi...
                    Pitääpä kokeilla. Mulla resonoi ylempi. Napin painaminen auttaa hetkeksi, samoin urien ulkopuolella ajaminen. Edellinen omistaja oli yrittänyt laittaa siihen jotain liimaa, josko se olisi riittävästi muuttanut omaisvärähtelytaajuutta.
                    F11 LCI 520d -14
                    F45 225xe -17
                    Ex. E61 LCI 520d -08,
                    Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

                    Comment

                    • Basillicus
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2010
                      • 153
                      • Turku

                      Originally posted by N54 View Post
                      Kytkeytyykö teillä automaatissa pakki kuinka pehmeästi? Itsellä jos pidän jarrun pohjassa ja laitan pakille niin tuntuu melko voimakas nykäisy, joskus tosin menee huomaamattomasti. Johtuukohan laatikosta vai oliskohan voimansiirrossa jotain väljää, kilsoja 163 tkm.

                      Sitten vielä toinen vaihteisto jutska. Eli kun rullaan vaikka risteykseen ja jatkan matkaa pysähtymättä tällöin kierrokset lähtevät nousuun ilman turbiinilukkoa ja yhtäkkiä vaihteisto lyö turbiinilukon päälle äkkinäisesti jolloin kierrokset luonnollisesti laskevat ja tuntuu nykäys. Tämä siis jos painan kaasua reilummin, jos taasen painaa kaasua höyhenen kevyesti turbiini ei lukitu äkkinäisesti vaan pehmeästi korkeammilla kierroksilla. Voiskohan esim. adaptaatio nollauksesta tai softa päivityksestä olla apua, vai onko tässä kyse siitä solenoidi viasta. Jos jollain olis näkemystä aiheeseen niin olis kiva kuulla.
                      Pakki menee mulla ainakin nätisti päälle, tosin kyllä sen silti jotenkin perstuntumalla huomaan. Sen sijaan tuo toinen ilmiö on tuttu, jos hidastelee risteykseen mutta pääseekin jatkamaan pysähtymättä niin aika karkeasti nykäisee yleensä.
                      BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
                      ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

                      Comment

                      • maahinen
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2012
                        • 87
                        • E_Suomi

                        Apuva

                        Kyllä nyt meikäläisen hermoja koetellaan.
                        Pääsiäisen pyhinä joku ystävällinen noita nakkasi kiven takalasista sisään.
                        Autoon löytyi uusi lasi onneksi Suomesta ja sain auton pian takaisin liikenteeseen.
                        Nyt sitten heti tuon lasinvaihto operaation jälkeen ilmaantui sellaista vaivaa että ovien lukitus/lukituksen avaus ei meinaa kunnolla toimia. Avaimen nappia saattaa joutua painamaan usemman kerran että jotain tapahtuu.
                        Pari päivää sitten tuuletinkin päätti lopettaa toiminnan.
                        Onko mahdollista että ovat lasinvaihdon yhteydessä sössineet jotain?
                        Kun olen vielä ihan maallikko niin ei mitään hajua mistä alkaisin vikaa etsimään.
                        Vai voiko nämä molemmat vaivat johtua yksinkertaisti akusta?
                        Mitenkäs tuon akun kunnon saa helpoiten selville?
                        Salavalikon kautta katsoin tänään arvoja, lepotilassa 12v, käynnistäessä kävi alle 10v ja käydessä 14-14,7v.
                        Auto siis e60 530d -03
                        E60 530D

                        Comment

                        • Basillicus
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2010
                          • 153
                          • Turku

                          E60 kaukolukituksen diversiteettiantenni on tietääkseni jossain takalasin tienoilla, että olisikohan se sitten mennyt rikki tuossa lasinvaihdon yhteydessä. Tuolla antennilla/johdoilla/vahvistimella taitaa olla taipumusta mennä itsekseenkin rikki, jolla on samanlaiset oireet: avain toimii vain tosin lähteltä kuskin oven tienoilta. Tuon pitäisi vaikuttaa myös radion toimintaan yms.

                          Tosin mulla on sama ongelma omassa autossani tuon avaimen kanssa, mutta radio & TV toimii täydellisesti, joten luulisin ettei ole tuosta antennista kiinni.
                          BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
                          ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

                          Comment

                          • maahinen
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2012
                            • 87
                            • E_Suomi

                            Tosiaan unohtui mainita myös tuo radion kuulumisen huononeminen.
                            Mutta ei sen antennin vaurioituminen luulisi vaikuttavan puhaltimen toimintaan.
                            Ihmetyttää pirusti kun nämä kaikki vaivat ilmeni samanaikaisesti heti tuon lasinvaihdon jälkeen.
                            Alkaa vaan meikäläisellä usko loppua tuon auton kanssa.
                            Auttakee.....
                            E60 530D

                            Comment

                            • koma
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2013
                              • 55
                              • Juupajoki/Tampere

                              Kokeile onko etäisyydellä vaikutusta keskuslukon toimintaan eli kauempaa ja sit ihan takalasin vierestä.Jos toimii aina takalasin vierestä niin jotain on mennyt päin peetä lasinvaihdossa ja myös radion huono kuuluvuus viittaa siihen.

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                Tuoreena e61:n omistajana pari tyhmää kysymystä. Kun auto on seisonut vähän pidempään ja avaa oven niin kuuluu joku (sähkömoottorin) surahdus. Mistä tämä ääni tulee?

                                Miten ratin ja polkimien välissä oleva jalkatilan verhouslevy lähtee irti? Sain tarvittavat hommat tehtyä irrottamalla reunassa olevan säilytyslokeron, mutta jäi vaivaamaan kun koko levy ei irronnut. Aukaisin ruuvit, mutta levy oli edelleen tiukasti kiinni rattiakselin muoveissa. Onko tuossa liitoksessa joku avattava kiinnike vai lähteekö irti ihan vetämällä?
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎