Originally posted by hihnala
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tänää erikoiset heitti oma pirssi.Olisikohan kellään heittää hyvää noppaa asiasta?
Ollaan autolla ja asuntovaunulla reissussa.Tänään ei kumminkaan vaunu perässä laisinkaan.Ajeltiin erimittaisia siivuja muutamasta kilometrista muutamaan kymmeneen kilometriin tammisaaren ympäristössä.
Oltiin siivua päästetty viime startista ehkä 20km kun jarrutin risteykseen.Siinä odoteltiin tielle pääsyä.Kun tilaa tuli ja oli aika lähteä liikkeelle,niiasi auto ja sammui.Vaihde hyppäsi vapaalle(automaatti).Mittaristoon syttyi ymmärtääkseni käsijarru valo keltaisena ja olisko ollut esp:n tms valo keltaisena.Ei muuta kun starttia perään.Auto käynnistyi samat valot päällä.Jos oikein tulkitsin,oli varoitus luokkaa saa ajaa,mutta käänny bmw huoltoon jne.Auto vielä hetkeksi tien sivuun.Sammutus ja avain pois virtalukosta.Uusi startti ja valot oli poissa.Matka jatkui.
Oltiin taas ajettu jokunen kilometri kun alkoi vettä sataa ohan vimmatusti.Käväsimme leirintä alueella ja auto käv koko ajan.Kun lähdimme leirintä alueelta hyytyi auto ensimmäiseen mäkeen ja taas valot tauluun ja lisäksi moottorin vikavalo keltaisena.Olimme sen verran pahassa paikkaa kapealla polulla ja vastaantulevaa liikennettä,että en katsellut mitä näytöllä luki,ei muuta kun starttia perään..sahaa sahaa vaan ei käynnisty.Näytössä tällä kertaa lukee -fuel pump-.Pari yritystä ja silloin näytössä paloi vain keltainen moottorin vika valo.Ja teksti fuel pump.Avaimet pois virtalukosta ja uus startti.Lähti käyntiin mutta valo jäi palamaan.Mielestäni näytössä luki taas että autolla voi ajaa mutta käänny bmw huoltoon.Samalla olin jo soittamassa laakkoselle espooseen,että mitä kuuluisi tehdä.Lähdin liikkeelle ja valo paloi taulussa.Ajoin hiljaa ja pienen matkan, että sain auton parempaan paikkaan,mutta mielestäni oli ehkä jossain vika tilassa.Ajoin auton parkkiin ja sammutin.En saanut laakkoselta siihen hätään ketään kiinni.Starttasin auton uudelleen ja valo oli sammunut.Kaikki toimi moitteetta ainakin kauppa reissun ajan.Laakkoseltakin soitettiin klo17.05 jolloin olivat jo kiinni(hienoa palvelua,kun jätin soittopyynnön).Ei kylläkään osannut sanoa oikein mitään näkemättä.Kyseli vaan että onko autolla ollut lyhyttä ajoa,että olisiko akku voinut tyhjentyä?Näin ei kumminkaan ole ollut..Lopun iltaa auto onkin ottanut huilia ja ei tietoa sen enempää.Huomenna olisi tarkoitus jatkaa matkaa.Kädet ristissä että oli jokin hetkellinen oikku?
Autoon vaihdettu merkkihuollossa uusi akku.Tänä keväänä vaihdettu pa-suodatin.Mitään vikoja ei autossa ole ollut minun omistus ajallani.Onko kellään heittää mitään ilmoille?Vettä ei siis satanut viellä kun tuo ensimmäinen herja tuli.Mietin että olisino tuo rankkasade ja isot vesilätäköt aiheittanut tuon"fuel pump herjan"?
EditPC oli yks mitä se herjaili silloin ensimmäisen sammumisen aikaan?Last edited by kemo81; 08-08-2014, 00:18.e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
-
Vikakoodinluku auttaisi varmaan aika paljon eteenpäin. Itselläni viallinen kampiakselinasentotunnistin aiheutti mm. dsc, transmission failure, vakkari nakkas pelaamas ym. Tosin itselläni ei kyllä auto sammunut koskaan.ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Mistä tietää mitkä xenon-polttimot on missäkin e60/e61 korisessa?
Taustalla kysymykseeni oma kokemus asiasta. Eli motonetissä koneelta katsoivat että D2S pitäis olla(auto 5/06, kurviksenoneilla). Sitten kotiin umpioita irroittamaan, missä vaiheessa vielä näytti hyvältä; umpion lasissa selkeä teksti D2S. Siinä vaiheessa ihmetys kuitenkin oli suuri, kun sain muovikuoren umpion takaa auki ja polttimona olikin -ei D2S -vaan D1S. Ei kun polttimoita vaihtamaan.
Meneekö nuo vuosimallin mukaan vai onko esim. kurvivaloissa eri polttimot kuin muissa vai miten? Hämäävää .
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostOriginally Posted by hihnala View Post
Nitinä kuuluu takakontin oikean puoleisen ikkunan kieppeiltä. Oisko jossain ohjeistusta miten verhoilut puretaan tai jotain helpompaa kikkaa natinan hävittämiseksi?
Luulisin, että kyseessä on koiraverkko. Otapa se kokonaan pois telineestään ja tee koeajo.
Kolme kertaa joutu irrottaa ja ruiskuttaa silikonispraytä, et loppu. Nyt pysyny poissa sitten maaliskuun...Älä oo tommonen
e61 525iA
e36 320iA
e39 540iA
e34 518i
Comment
-
-
Originally posted by kemo81 View PostTänää erikoiset heitti oma pirssi.Olisikohan kellään heittää hyvää noppaa asiasta?
Ollaan autolla ja asuntovaunulla reissussa.Tänään ei kumminkaan vaunu perässä laisinkaan.Ajeltiin erimittaisia siivuja muutamasta kilometrista muutamaan kymmeneen kilometriin tammisaaren ympäristössä.
Oltiin siivua päästetty viime startista ehkä 20km kun jarrutin risteykseen.Siinä odoteltiin tielle pääsyä.Kun tilaa tuli ja oli aika lähteä liikkeelle,niiasi auto ja sammui.Vaihde hyppäsi vapaalle(automaatti).Mittaristoon syttyi ymmärtääkseni käsijarru valo keltaisena ja olisko ollut esp:n tms valo keltaisena.Ei muuta kun starttia perään.Auto käynnistyi samat valot päällä.Jos oikein tulkitsin,oli varoitus luokkaa saa ajaa,mutta käänny bmw huoltoon jne.Auto vielä hetkeksi tien sivuun.Sammutus ja avain pois virtalukosta.Uusi startti ja valot oli poissa.Matka jatkui.
Oltiin taas ajettu jokunen kilometri kun alkoi vettä sataa ohan vimmatusti.Käväsimme leirintä alueella ja auto käv koko ajan.Kun lähdimme leirintä alueelta hyytyi auto ensimmäiseen mäkeen ja taas valot tauluun ja lisäksi moottorin vikavalo keltaisena.Olimme sen verran pahassa paikkaa kapealla polulla ja vastaantulevaa liikennettä,että en katsellut mitä näytöllä luki,ei muuta kun starttia perään..sahaa sahaa vaan ei käynnisty.Näytössä tällä kertaa lukee -fuel pump-.Pari yritystä ja silloin näytössä paloi vain keltainen moottorin vika valo.Ja teksti fuel pump.Avaimet pois virtalukosta ja uus startti.Lähti käyntiin mutta valo jäi palamaan.Mielestäni näytössä luki taas että autolla voi ajaa mutta käänny bmw huoltoon.Samalla olin jo soittamassa laakkoselle espooseen,että mitä kuuluisi tehdä.Lähdin liikkeelle ja valo paloi taulussa.Ajoin hiljaa ja pienen matkan, että sain auton parempaan paikkaan,mutta mielestäni oli ehkä jossain vika tilassa.Ajoin auton parkkiin ja sammutin.En saanut laakkoselta siihen hätään ketään kiinni.Starttasin auton uudelleen ja valo oli sammunut.Kaikki toimi moitteetta ainakin kauppa reissun ajan.Laakkoseltakin soitettiin klo17.05 jolloin olivat jo kiinni(hienoa palvelua,kun jätin soittopyynnön).Ei kylläkään osannut sanoa oikein mitään näkemättä.Kyseli vaan että onko autolla ollut lyhyttä ajoa,että olisiko akku voinut tyhjentyä?Näin ei kumminkaan ole ollut..Lopun iltaa auto onkin ottanut huilia ja ei tietoa sen enempää.Huomenna olisi tarkoitus jatkaa matkaa.Kädet ristissä että oli jokin hetkellinen oikku?
Autoon vaihdettu merkkihuollossa uusi akku.Tänä keväänä vaihdettu pa-suodatin.Mitään vikoja ei autossa ole ollut minun omistus ajallani.Onko kellään heittää mitään ilmoille?Vettä ei siis satanut viellä kun tuo ensimmäinen herja tuli.Mietin että olisino tuo rankkasade ja isot vesilätäköt aiheittanut tuon"fuel pump herjan"?
EditPC oli yks mitä se herjaili silloin ensimmäisen sammumisen aikaan?e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
-
Originally posted by Kiree äMMä View PostMistä tietää mitkä xenon-polttimot on missäkin e60/e61 korisessa?
Taustalla kysymykseeni oma kokemus asiasta. Eli motonetissä koneelta katsoivat että D2S pitäis olla(auto 5/06, kurviksenoneilla).
Varmin tapa on tietysti ottaa luukku auki ja tarkastaa mikä siellä luuraa.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Kiree äMMä View PostMistä tietää mitkä xenon-polttimot on missäkin e60/e61 korisessa?
Taustalla kysymykseeni oma kokemus asiasta. Eli motonetissä koneelta katsoivat että D2S pitäis olla(auto 5/06, kurviksenoneilla). Sitten kotiin umpioita irroittamaan, missä vaiheessa vielä näytti hyvältä; umpion lasissa selkeä teksti D2S. Siinä vaiheessa ihmetys kuitenkin oli suuri, kun sain muovikuoren umpion takaa auki ja polttimona olikin -ei D2S -vaan D1S. Ei kun polttimoita vaihtamaan.
Meneekö nuo vuosimallin mukaan vai onko esim. kurvivaloissa eri polttimot kuin muissa vai miten? Hämäävää .Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostMuistanko ihan väärin että polttimotyyppi lukee kurvivaloissa siinä umpiossa linssin kehällä?
Varmin tapa on tietysti ottaa luukku auki ja tarkastaa mikä siellä luuraa.
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostMiten näissä lasketaan kilometrit seuraavaan öljyn vaihtoon? Osaako anturi katsoa öljyn laatua vai perustuuko laskenta ajettuihin kilometreihin? Ihmetyttää kun tuossa omassa on lähtenyt 5000km lasketusta pois 2000km matkalla.
Comment
-
-
Originally posted by Rale View PostOlikos näissä se polttoaineen kulutuksen mukaan laskeva. Eli raskaammalla jalalla pääsee aiemmin vaihtamaan ölpät?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by hihnala View PostKiitos vinkeistä nitinän suhteen - tulee koiraverkosta/tavaratilan suojasta. Pitää kokeilla ensin pesua ja sitten silikoneja, jos ei rauhoitu.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
Comment