Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • perusmasa
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 5
    • lohja

    Minulla on levyasema ruvennut temppuilemaan;navi pyytää joka käynnistyksellä navi dvd:tä,mutta asema ei ota sisään mitään levyä,vaikka kuinka yrittäisi työntää.
    Välillä myös koko vehje pimenee ja käynnistyy hetken kuluttua uudelleen,esim parkki tutkan käynnistyttyä..
    Tuo on siis sellainen yhden levyaseman versio. Onkohan jollain kokemusta tuommosesta? Auto on e60 lci business navilla.

    Comment

    • Hampus
      Newbiemmer
      • Sep 2011
      • 7
      • Hauptstadt

      Originally posted by Kraak View Post
      Hellou!

      Kenelläkään tietoa mikä vikana, kun keskuslukitus ei toimi ja radio ei talleta asetuksia?

      Spoilerin alta tarkistettu se harmaa laatikko, mutta oli kuiva ja ihan uudennäköinen.

      Jos avaimen akku(salmiakki) on sippi niin vaikuttaako radion muistiin? Eli lähdenkö sahaamaan avainta auki vai mistä johtuu tuo radion muistin menetys?

      -Teme
      Eiköhän tohon löydy neuvoja myös Haynesin korjausoppaasta?
      Attached Files
      Freude am Fahren

      Comment

      • jjanii
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 629
        • joensuu

        vm 2006 e61 automaattiloota ei meinaa välillä vaihtaa heti 6 vaihdetta maantieajossa?

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10012
          • KVLA

          Originally posted by jjanii View Post
          vm 2006 e61 automaattiloota ei meinaa välillä vaihtaa heti 6 vaihdetta maantieajossa?
          Kylmällä moottorilla?Minkä kokoinen rengastus?Kaikki samalla vierintäkehällä?

          Comment

          • jjanii
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2012
            • 629
            • joensuu

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Kylmällä moottorilla?Minkä kokoinen rengastus?Kaikki samalla vierintäkehällä?
            kylmällä sekä lämpimällä. 20" vanteet edessä 8,5" levee ja sillä 245/35 ja takana 10" ja siinä 275/30.
            Last edited by jjanii; 23-08-2014, 14:28.

            Comment

            • Boiga
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 1773
              • Ylöjärvi

              Originally posted by jjanii View Post
              vm 2006 e61 automaattiloota ei meinaa välillä vaihtaa heti 6 vaihdetta maantieajossa?
              Alle 90 vauhdissa ei meinaa vaihtaakaan, yli 90 taas pitäisi vaihtaa..
              Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

              Comment

              • tabasco
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 851
                • fin

                Originally posted by Boiga View Post
                Alle 90 vauhdissa ei meinaa vaihtaakaan, yli 90 taas pitäisi vaihtaa..
                Tästähän on foorumilla ollut ennenkin juttua. Vaihteistohan toimii tietysti kuorman perusteella. Leveämmillä renkailla kun vierimisvastus on suurempi (tai ylämäessä/kärry perässä, jotka auto aistii yhtälailla), nousee tuo vaihtokohta aavistuksen ylöspäin. Minulla ainakin pitää vauhtia olla kesäpyörillä (19") lähes sata mittarin mukaan, ennen kuin vaihto tapahtuu tasamaalla. Talvinakeilla (17") taas tarjoilee kuutosta jo ennen satasta. Välillä tuntuu myös hakevan vitosta jyrkemmissä ylämäissä, ellei vauhtia sitten ole reilusti yli sata. (530dA 2004)

                Tuossa varmaan on baijerilaiset laskeskelleet, millä pykälällä saavutetaan pienin kulutus. Automaattisestihan isoin vaihde ei aina ole taloudellisin.

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3019
                  • Kuopio

                  Onko Motonetin tuotenumero 59-0056 myymä Febi M-1375.4 vaihteistoöljy sekoituskelpoista ZF6HP19 laatikon öljyn kanssa? Motonetin sivuilla sanotaan, että käy ZF6HP26 laatikkoon, mutta mitä itse googletin niin mielestäni sama öljy on tuossa HP19:sta.

                  Tehdäänkö tässä laatikossa öljymäärän tarkastus samalla tavalla kuin vanhemmissa, eli auto käyntiin, käydään vaihteet läpi ja öljyn lämpötila noin 50 asteeseen. Sitten tarkastus proppu auki?
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • exautisti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 1267
                    • oulu

                    Originally posted by markok View Post
                    Onko Motonetin tuotenumero 59-0056 myymä Febi M-1375.4 vaihteistoöljy sekoituskelpoista ZF6HP19 laatikon öljyn kanssa? Motonetin sivuilla sanotaan, että käy ZF6HP26 laatikkoon, mutta mitä itse googletin niin mielestäni sama öljy on tuossa HP19:sta.

                    Tehdäänkö tässä laatikossa öljymäärän tarkastus samalla tavalla kuin vanhemmissa, eli auto käyntiin, käydään vaihteet läpi ja öljyn lämpötila noin 50 asteeseen. Sitten tarkastus proppu auki?

                    Kyllä
                    -99 punane passatti

                    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                    Tuikun softat
                    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                    www.mcars.fi

                    Kysy 041-5056506

                    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                    Comment

                    • Kiree äMMä
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 309
                      • Jyväskylä

                      Potilaana pre-LCI e61(4/06) jossa parkit(angel eyes) pimeinä molemmin puolin ja tästä tuli korjauskehoitus katsastuksessa(jonka loppuunsaattamisella olisi vähän kiire). Toiselle puolelle rinkuloihin saatiin taas valo palamaan uuden(OEM) parkkilampun vaihdolla. Onneksi varaosalikkeessä oli vain yksi valo heijastimineen ja kantoineen sillä hetkellä, oten otin sen ja suunnittelin hommaavani toisen muualta. Kun sitten umpiot irroitin ja huomasinkin, että tuo parkkivalo on luvattoman helppo modifioida niin, että siihen pystyy vaihtamaan pelkän polttimon, laitoin toiselle puolelle vanhaan parkkivaloon uuden 20w polttimon. Kuitenkaan tuonne kuskin puolelle ei valoa parkkeihin tullut. Kokeilin sitten ristiin myöskin apukuskin puolella edelleen hyvin toimivaa OEM lamppua, josta ei myöskään valoa kuskin puolella tule. Toisaalta modifioimani parkkivalo uudella, joskin hieman alkuperäistä tehokkaamalla polttinolla toimii apukuskin puolella hyvin.

                      Viittaako selvästi johinkin tyyppivikaan? Vikakoodit pitäisi saada kiireesti ainakin luetettua(Jyväskylän diagnosoijat haloo! Mutta mielessä kävi että voiko lamppujen sähköt mennä ristiin niin että molemmille puolille olisi oma sulake? Takakontin reunalokerossa oleva sulakekartta jossa pelkkiä kuvasymboleita on mielestäni aivan luokaton. Löytyykö joltakin parempaa (tekstiversio) sulakekarttaa?

                      Lisäys: Autossa on adaptiiviset xenonit mutten selvästi ole koko omistus aikana huomannut valojen liikkuvan sivusuunnassa(liikehän on aika pieni adaptiivisuuden toimiessakin). Parkkipolttimoiksi siis laitoin nyt ihan normaalia halogeenia.
                      Last edited by Kiree äMMä; 24-08-2014, 22:17. Reason: lisäys

                      Comment

                      • exautisti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1267
                        • oulu

                        Originally posted by Kiree äMMä View Post
                        Potilaana pre-LCI e61(4/06) jossa parkit(angel eyes) pimeinä molemmin puolin ja tästä tuli korjauskehoitus katsastuksessa(jonka loppuunsaattamisella olisi vähän kiire). Toiselle puolelle rinkuloihin saatiin taas valo palamaan uuden(OEM) parkkilampun vaihdolla. Onneksi varaosalikkeessä oli vain yksi valo heijastimineen ja kantoineen sillä hetkellä, oten otin sen ja suunnittelin hommaavani toisen muualta. Kun sitten umpiot irroitin ja huomasinkin, että tuo parkkivalo on luvattoman helppo modifioida niin, että siihen pystyy vaihtamaan pelkän polttimon, laitoin toiselle puolelle vanhaan parkkivaloon uuden 20w polttimon. Kuitenkaan tuonne kuskin puolelle ei valoa parkkeihin tullut. Kokeilin sitten ristiin myöskin apukuskin puolella edelleen hyvin toimivaa OEM lamppua, josta ei myöskään valoa kuskin puolella tule. Toisaalta modifioimani parkkivalo uudella, joskin hieman alkuperäistä tehokkaamalla polttinolla toimii apukuskin puolella hyvin.

                        Viittaako selvästi johinkin tyyppivikaan? Vikakoodit pitäisi saada kiireesti ainakin luetettua(Jyväskylän diagnosoijat haloo! Mutta mielessä kävi että voiko lamppujen sähköt mennä ristiin niin että molemmille puolille olisi oma sulake? Takakontin reunalokerossa oleva sulakekartta jossa pelkkiä kuvasymboleita on mielestäni aivan luokaton. Löytyykö joltakin parempaa (tekstiversio) sulakekarttaa?

                        Lisäys: Autossa on adaptiiviset xenonit mutten selvästi ole koko omistus aikana huomannut valojen liikkuvan sivusuunnassa(liikehän on aika pieni adaptiivisuuden toimiessakin). Parkkipolttimoiksi siis laitoin nyt ihan normaalia halogeenia.

                        Mikäli polttimo on ollut tarpeeksi kauan pimeänä voi valomoduuli olla lukossa.
                        Tool32:lla voi aukaista...
                        -99 punane passatti

                        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                        Tuikun softat
                        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                        www.mcars.fi

                        Kysy 041-5056506

                        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                        Comment

                        • Kiree äMMä
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 309
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by exautisti View Post
                          Mikäli polttimo on ollut tarpeeksi kauan pimeänä voi valomoduuli olla lukossa.
                          Tool32:lla voi aukaista...
                          Jotain tällaista vaihtoehtoa mietinkin ja tuo kuulostaisi hyvinkin käypäiseltä syyltä. Parkki on ollut pimeänä jo arviolta vuoden päivät ainakin, kun nuo xenonit on niin tehokkaat niin ei ole ollut mielenkiintoa lähteä niitä lähinnä säälittävän näköisiä enkelirinkuloita uusimaan...

                          Mulle kyllä sano nuo diagnostiikka yms.ohjelmat yhtään mitään

                          Comment

                          • ptikkala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 1571

                            Rheingoldilla onnistuu nykyään myös tuo lukituksen poisto.

                            Comment

                            • Kiree äMMä
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 309
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by ptikkala View Post
                              Rheingoldilla onnistuu nykyään myös tuo lukituksen poisto.
                              No täytyypä sitten etsiä Keski-Suomesta pikaisesti joku jolle nuo nimet sanoo jotakin. Mutta mitä nyt pikaisesti ulkomaan foorumeita selasin niin lukossahan tuo on joka tapauksessa kun polttimo palanut jo toista vuotta sitten eikä asialle ole tehty mitään.Että se nyt ensimmäinen homma mikä pitää hoitaa, vaikka tokihan on mahdollista, että ei silläkään korjaannu..

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3019
                                • Kuopio

                                Originally posted by exautisti View Post
                                Mikäli polttimo on ollut tarpeeksi kauan pimeänä voi valomoduuli olla lukossa.
                                Tool32:lla voi aukaista...
                                Onko tästä faktaa meneekö valomoduuli lukkoon hajonneen polttimon vai oikosulun takia?Ainakin tuo nimi "short circuit counter" viittaisi siihen, että laskee oikosulkuja. Yleensähän resistanssi on ääretön polttimon palaessa eikä siis vaikuttaisi tuohon. Tämä siis ihan mutua, mutta olisiko jollain faktaa asiasta?
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎