Auto on x-drive, onko ehdoton varuste tänne sohjon keskelle. Toisena vaihtoehtona on lötynyt 535D F10 takavetomalli.
Näin jälkeenpäin olen vain yhtä varustetta kaivannut tuohon F11 ..x-drive.
Toki takavedollakin pärjää mutta lumisella\jäisellä ajoalustalla neliveto tuo kyllä varmuutta menoon..
Näin jälkeenpäin olen vain yhtä varustetta kaivannut tuohon F11 ..x-drive.
Toki takavedollakin pärjää mutta lumisella\jäisellä ajoalustalla neliveto tuo kyllä varmuutta menoon..
Ja nelikko on kuivalla kelillä / tieurissa paljon vakaampi.
Jarppa
BMW i4M50 individual -23 exiä: BMW 545e -21
BMW F33 435xd -15
M550xd-12 e93 330da -08
Dodge Stealth RT/TT -91
Ford Thunderbird SC -91
Olds Supreme avo -71
Chevy Chevelle 2d HT -72
Näin jälkeenpäin olen vain yhtä varustetta kaivannut tuohon F11 ..x-drive.
Toki takavedollakin pärjää mutta lumisella\jäisellä ajoalustalla neliveto tuo kyllä varmuutta menoon..
Mä vaihdoin neliveto-Audista takaveto-F10iin ja kivuttomasti on talviajot menneet eteläisessä Suomessa. Mulla oli vaihtoehtona myös x-drive, mutta muut varusteet painoivat vaakakupissa enemmän, varsinkin kun olin pärjännyt mainiosti takavetoisella E92 335d:llä.
Yhden ainoan kerran olisi viime talvena nelivedosta ollut hyötyä kun piti lähteä liikkeelle jäisestä ylämäestä. Sekin selvisi kun otettiin mäen alta vauhtia...
Mä vaihdoin neliveto-Audista takaveto-F10iin ja kivuttomasti me talviajot eteläisessä Suomessa. Mulla oli vaihtoehtona myös x-drive, mutta muut varusteet painoivat vaakakupissa enemmän, varsinkin kun olin pärjännyt mainiosti takavetoisella E92 335d:llä.
Yhden ainoan kerran olisi viime talvena nelivedosta ollut hyötyä kun piti lähteä liikkeelle jäisestä ylämäestä. Sekin selvisi kun otettiin mäen alta vauhtia...
5 talvea mentiin takavetoisella e90:llä ja viime talvi meni takavetoisella F10 530d ilman mitään ongelmia En tiedä onko mutuilua, mutta tuntuu että E90 jäi helpommin jumiin kuin F10:llä. Liittyykö sitten tuohon auton painoon vai ei.
5 talvea mentiin takavetoisella e90:llä ja viime talvi meni takavetoisella F10 530d ilman mitään ongelmia En tiedä onko mutuilua, mutta tuntuu että E90 jäi helpommin jumiin kuin F10:llä. Liittyykö sitten tuohon auton painoon vai ei.
Toiset pärjää talvella etuvetoisilla ja nelisylinterisillä. Nelikko + kutoskone on kuitenkin paljon mukavempi yhdistelmä.
Meillä oli aiemmin ajossa takavetoinen E61 530d, mutta nyt kuin tuli xDrive F11 niin en kyllä enää pois vaihtaisi. On se vaan niin kivaa kun liikennevaloista pääsee sutimatta liikkeelle. Vielä kivempaa kun viereisen kaistan Toyota-kuski on päättänyt että hänestähän ei yksikään bemaristi ohi mene, ja voi kuunnella kun Toyotan nastat raapii asvalttia. Tämä tietysti täällä Oulun korkeudella missä teitä ei pystytä pitämään kokoa talvea suolalla sulana.
Toiset pärjää talvella etuvetoisilla ja nelisylinterisillä. Nelikko + kutoskone on kuitenkin paljon mukavempi yhdistelmä.
Meillä oli aiemmin ajossa takavetoinen E61 530d, mutta nyt kuin tuli xDrive F11 niin en kyllä enää pois vaihtaisi.
Tämähän se taitaa olla. Ei mullakaan mitään ongelmaa takavetoisen F11:n kanssa ole Lapissa sen kerran vuodessa kun siellä käy tai ollut E91:n kanssakaan. Nykyinen on automaatti ja sitä en enää pois vaihda, takavedon kanssa lienee sama juttu. Kun sen makuun on kerran päässyt, en usko pois vaihtavani. Aivan varmasti tämäkin olisi ollut neliveto, jos ei olisi järjellä, hinnalla, ajosuoritteen määrällä tai muilla tekosyillä perustella ollenkaan.
535(x)d vs. 530(x)d kestossa ei ole merkittäviä eroja ja kulutuskin on marginaalinen. Lopenlopen suorituskyvyssäkään ei ole isoa eroa,
mutta 35 vetää paljon tasaisemmin läpi kierrosalueen ja siinä on paljon enemmän käyttömukavuutta.
Hintaeroahan noille jää melko paljon, joku 4-5 k€ lonkalta heitettynä.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Kysymys kun sitä vastausta ei vielä ole mistään saanut..
Eli miksi 535D eikä 530D moottorilla, molemmat vaihtoehdot 2012 ja kilometrejä ajettu yhtä paljon.
Audeja on ollut kolme kappaletta ja ne Quattro tekniikalla joten noi Toyotan ohitus kommentit voi jättää jonnekin suomi24 foorumille.
Ikää kun lähempänä puolta vuosisataa niin mulla ei ole vapaa-ajalla minnekään kiire mutta nautintoa pitää olla..
Eli jatketaan F10 535D 530 vertailua ja kertokaa ihmeessä mihin kannattaa varautua pahimmanssa skenaariossa.
Olet varmaan ehtinyt lukea tyyppivika ketjun läpi useampaan kertaan ja kuten sieltä huomaa niin samat ongelmat koskee kaikkia 3 litraisia moottoreita. Erot moottoreiden välillä normaaliajossa jää siis lähinnä tehon määrään.
Audeissa muistaakseni on eri automaattilaatikko riippuen siitä onko 160kW, 180kW vai 230kW pata. BMWssä (530d, 535d, 550d) laatikot ovat käsittääkseni samat.
Nelikon ostat jos nelikkoa tarvit tai haluat nauttia ominaisuudesta. xDrive ei ole quattro (torsen) joten jos vastaavaa toimintaa odotat niin petyt. Mikäli et koe tarvitsevasi enää nelikkoa niin säästyt riskeiltä jakolaatikon ja etupään vetonivelten osalta.
OffTopic. BMWn omistaminen ainekin näillä korkeusasteilla aiheuttaa jonkinlaista ongelmaa kanssa autoilijoissa. Varsinkin keski-ikäisten miesten keskuudessa. Itsellä toisena kulkuneuvona Accord ja eron huomaa hyvin juurikin noissa liikennevaloissa kun ajaa siihen viereiselle kaistalle.
Nelikon ostat jos nelikkoa tarvit tai haluat nauttia ominaisuudesta. xDrive ei ole quattro (torsen) joten jos vastaavaa toimintaa odotat niin petyt. Mikäli et koe tarvitsevasi enää nelikkoa niin säästyt riskeiltä jakolaatikon ja etupään vetonivelten osalta.
Normiajossa (luistonesto päällä) torssenin ja xDriven ero on niin mitätön että sillä ei ole merkitystä. Sitten jos halutaan leikkiä, ja ajetaan vaikkapa jääradalla, Torsseni vie voiton...
Nm. Manuaali & Torssen yhdistelmällä enimmäkseen viime talven ajanut...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Jääratoja oli viimeksi länsirannikolla -80 luvulla. Ja mua ei kiinnosta leikkiminen, ei liikennevaloista koheltaminen. Vaan se että auto on vakaa ajaa kelissä kuin kelissä pitkää matkaa, sekä auton on toimittava silloin kun reissuun ollaan lähdetty.
Comment