Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2692
    • Tampere

    Originally posted by HerraPorkkana View Post
    Riippuu tietenkin koirasta ja lastenvaunuista miten ne sinne kontiin sopiin.
    Olet asian ytimessä - yhdistelmällä on väliä. Esim. meillä perheessä on tanskandoggiuros ja keskikokoinen villakoira. Jälkimmäinen mahtuu kevytrakenteisten lastenvaunujen kanssa suhteellisen mukavasti kyytiin, mutta edellinen ainoastaan makaamaan yksinään.

    Eläimen matkustusmukavuus ja turvallisuus tulisi ylipäätään huomioida huolellisesti sen sijaan että lähtökohtana olisi ainoastaan että "mahtuuko kyytiin", kun kyse ei ole muuttokuormasta.
    Last edited by JaniLap; 27-12-2017, 12:56.
    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1964
      • Seinäjoki

      Originally posted by HerraPorkkana View Post
      Riippuu tietenkin koirasta ja lastenvaunuista miten ne sinne kontiin sopiin. Meillä on kultainennoutaja ja Stokken täysikokoiset rattaat kontissa yhtäaikaa ilman ongelmia. Emmaljungat ei olisi mahtuneet. Rattaat tuli siis valittua autoon sopiviksi.
      Koiran turvallisuus on ratkaistu rakentamalla väliseinä joka jakaa kontin 50/50. Berninpaimenkoiran kanssa jakoa varmasti joutuu hieman muuttamaan.



      Litrat on vähän hämääviä kun muistaakseni ne mitataa takapenkin selkänojan yläreunasta. Ei toki poista faktaa että E70 kontti on lattiasta kattoon korkeampi.
      Omaa valintaa kun tein niin mittanauhan perusteella E70 kontti ei ole kovin paljoa syvempi. Ts. lastenrattaat mahtuu yhtä huonosti pitkittäin konttiin. E70 takalasi on kuitenkin vähän pystympi, joten leveät rattaat kyljellään mahtuu paremmin.
      Meidän koira on myös suhteellisen huono hyppäämään niin sen olisi joutunut joka kerta nostamaan tuonne X5 konttiin.

      Useimmiten reissuun lähdettäessä ½ takakontti ei kuitenkaan riitä rattaille ja kaikille matkatavaroille. Tätä varten katolta löytyy Thulen suurin malli.
      Meillä päätös F11 ja E70 välillä lopulta kitetytyi siihen, että E70 olisi ollut samaa tavaraa kuin E61 vähän eri kuorissa, mutta F11 tuntui selkeästi uudemmalta.
      Meillä on sitten se huonoin yhdistelmä näemmä kun berninpaimenkoira ja emmaljungat kävin tänään katsomassa käyttöautolla F11 kontti. E70 eu ollut juuri nyt rivissä vertailua ajatellen mutta kyllä siinä vaunujen lisäksi jää koiralle niin pieni tila että ahdasta on. E70 myös ne isot pyöräkotelot syö kuvien mukaan ainakin sitä kontin lattia alaa aikalailla että en tiedä onko siitä sitten niin isosti iloa. Korkeudenpuolesta tuo piski viihtyy hyvin e91 kontissakin ja on berniksi suhteellisen siro kokoinen noin 34kg vain painoakin (saattaisi painaa jopa 70kg jos olisi isokokoinen uros). Vaihtoehtoja tutkiessa nuo sprinterin tilat kyllä vie voiton mutta kun luottoa ei ole tuohon ja tuota uudempaan nelos koneeseen vielä vähemmän. Sillä kuitenkin pitäis välillä heittää jopa 3tkm lomareissujakin niin sen pitäis toimia ei oikein muuta vaihtoehtoa ole. Ja v6 olis parempi tekniikkavaihtoehto mutta tarjonta on täysin olematonta kun pitäisi olla facelift (2014 tai uudempi) ja alle 100tkm ajettu, mielummin alle 50tkm. Noissa on niin paljon kallista laitettavaa mikä tulee eteen jo 200tkm hujakoilla ja siitä eteenpäin alkaa koppa ruostua käsiin. Uusi matkailuautoksi rekisteröity maksaa sen liki asunnon verran että sellaiseen ei rahkeet riitä eikä ole haluakaan sijoittaa autoon kun maksimissaan noin 30ke
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • HerraPorkkana
        Newbiemmer
        • Dec 2012
        • 18
        • Oulu

        Originally posted by joko View Post
        Meillä on sitten se huonoin yhdistelmä näemmä kun berninpaimenkoira ja emmaljungat
        Rattaiden vaihtaminen on onneksi aika pieni panostus jos vaihtoehto on ostaa sopiva auto rattaille.
        F11 LCI 535d xDrive
        ex E61 LCI 530d

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1964
          • Seinäjoki

          Originally posted by HerraPorkkana View Post
          Rattaiden vaihtaminen on onneksi aika pieni panostus jos vaihtoehto on ostaa sopiva auto rattaille.
          No tuota kun ne rattaat ja istuimet onnyt sellaiset kun on niin koitetaan etsiä auto mihin ne sopii. Maksaa muuten nuo rattaat kuitenkin pitkälti toistatonnia.
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17509
            • Turku

            Originally posted by joko View Post
            No tuota kun ne rattaat ja istuimet onnyt sellaiset kun on niin koitetaan etsiä auto mihin ne sopii. Maksaa muuten nuo rattaat kuitenkin pitkälti toistatonnia.
            Autoko on sitten halvempi vai ?
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1964
              • Seinäjoki

              Ei se halvempi ole mutta sanotaan näin että jos haluan webaston j vetokoukun niin käytetystä ne sais olla valmiiksi. Kuin myös senverran tilaa kontissa että sinne mahtuu suunnitellut tavarat. Taidan sinnitellä sprinterin kanssa senaikaa kun vaunuja reissuilla tarvitaan ja vaihtaa auton vasta sitten. On erittäin harmittavaa että bmw ei tee pakettiautoja. Olis aika namu yhdistelmä joku sprinteri kokoluokan paku m57 koneella ja m-sportina
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

              Comment

              • PNM2
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2015
                • 1071
                • Espoo

                Originally posted by joko View Post
                Ei se halvempi ole mutta sanotaan näin että jos haluan webaston j vetokoukun niin käytetystä ne sais olla valmiiksi. Kuin myös senverran tilaa kontissa että sinne mahtuu suunnitellut tavarat. Taidan sinnitellä sprinterin kanssa senaikaa kun vaunuja reissuilla tarvitaan ja vaihtaa auton vasta sitten. On erittäin harmittavaa että bmw ei tee pakettiautoja. Olis aika namu yhdistelmä joku sprinteri kokoluokan paku m57 koneella ja m-sportina
                Lastenvaunut ovat varmaan yksi eniten käytettyinä ostetuista kamppeista eli vaunut myyntiin, Bimmeri alle ja autoon sopivat rattaat skidille.
                i4 M50
                ex: G30 530e xDrive M-Sport
                ex: F11 525d xDrive
                ex: F11 520d
                ex: E91 318i

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by PNM2 View Post
                  Lastenvaunut ovat varmaan yksi eniten käytettyinä ostetuista kamppeista eli vaunut myyntiin, Bimmeri alle ja autoon sopivat rattaat skidille.
                  +1. Tai sitten hankkii reissuun sellaiset vaunut mitkä sopii autoon. Ellei niiden vaununen kanssa nyt joka viikonloppu reissata, niin jotkut näppärän kokoiset vaunut saa uutenakin verkkokaupasta parilla satasella, jos ei tarvitse olla merkki x.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    Originally posted by joko View Post
                    Mielessä olis F11 kutoskoneella (en halua n47 ongelmia tietoisesi ja välillä pitää koukkuun laittaa 2000kg ).

                    Lisäksi tosiaa vuodenmittaan perässä tarttis kulkea 2000kg vaunu ongelmitta eli kutoskone ja neliveto vois olla aika passeli tuohon.
                    Mulla on F11 kutoskoneella ja nelivedolla. Ja lisäksi 800 kg kärry, jolla vedän 1200 kg Avanttia säännöllisesti. Jonkun kerran tolla pemarilla vetänyt sitä, ja en kyllä haluaisi sitä tehdä enempää. Jotenkin liian kovilla tuntuu pemari olevan. Yhden keikan jälkeen rupesi takajousitus natisemaan, mutta se meni pikkuhiljaa ohi...

                    Kun vertaa sitten VW Touaregia, jolla vetopainot on siellä X5-luokassa, niin paljon helpommin tulee kärry perässä. Eli jos tota kiskomista vähänkin tulee, hommaa X5.
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1964
                      • Seinäjoki

                      Matkarattaat tietysti korjaa tuota takakontin kokoa ja tosiaan sen parisataa maksaa. Tosiaan 2000kg painosta 9 120cm pitkää vaunua kiskotaan muutama tonni vuodessa että se talouden 1 auto sais olla siihen hommaan sopiva. Ei tuo 2.2 koneella oleva sprinterikään edes aj tech softalla tuota vaunua kahtia revi mut kyllä sillä pärjää. Ajo-ominaisuudet vetohommissa on kyllä huiput tuossa sprinterissä.
                      Kyllä se F11 enemmän kuumottaa kun e70. Ehkä osin siksi että E70 on kuitenkin monilta osin ikäänkuin samaa ikäluokkaa kun e60 sarja ja sellainen kun jo 6 vuotta oli niin en enää oikein siitä sillälailla innostu. On hyvää ja toimivaa tekniikkaa mut uutuuden viehätys puuttuu.
                      Meneeköhän tässä sittenkin e91 vaihdossa ja sprinteri jää? Silloin tuolle alkuperäiselle ongelmallista ei tosin tapahtuisi mitään eli se sprinteri johon alkaa olla hermot kypsät o yhä taloudessa ja ne lomareissut ja mökkireissut tulis kuljettua sillä. Liikutaan aika paljon siis mökillä muutamassa eri paikkaa, 2-3 reissua vuodessa lappiin jne. Et kyllä sielä aika usein mukana kulkee sitä lastenvaunua, koira, vaatetavaraa sun muuta. Silloin kun vaunu on perässä niin toki vaatetavara ja tommonen pikkusälä on vaunun kaapeissa eli ne ei autosta tilaa vie.
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • Radon
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 463
                        • Suomi-Finland

                        Originally posted by joko View Post
                        Matkarattaat tietysti korjaa tuota takakontin kokoa ja tosiaan sen parisataa maksaa. Tosiaan 2000kg painosta 9 120cm pitkää vaunua kiskotaan muutama tonni vuodessa että se talouden 1 auto sais olla siihen hommaan sopiva. Ei tuo 2.2 koneella oleva sprinterikään edes aj tech softalla tuota vaunua kahtia revi mut kyllä sillä pärjää. Ajo-ominaisuudet vetohommissa on kyllä huiput tuossa sprinterissä.
                        Kyllä se F11 enemmän kuumottaa kun e70. Ehkä osin siksi että E70 on kuitenkin monilta osin ikäänkuin samaa ikäluokkaa kun e60 sarja ja sellainen kun jo 6 vuotta oli niin en enää oikein siitä sillälailla innostu. On hyvää ja toimivaa tekniikkaa mut uutuuden viehätys puuttuu.
                        Meneeköhän tässä sittenkin e91 vaihdossa ja sprinteri jää? Silloin tuolle alkuperäiselle ongelmallista ei tosin tapahtuisi mitään eli se sprinteri johon alkaa olla hermot kypsät o yhä taloudessa ja ne lomareissut ja mökkireissut tulis kuljettua sillä. Liikutaan aika paljon siis mökillä muutamassa eri paikkaa, 2-3 reissua vuodessa lappiin jne. Et kyllä sielä aika usein mukana kulkee sitä lastenvaunua, koira, vaatetavaraa sun muuta. Silloin kun vaunu on perässä niin toki vaatetavara ja tommonen pikkusälä on vaunun kaapeissa eli ne ei autosta tilaa vie.
                        Pistetäänpä pari ajatusta, jos nyt tottunut pakuun (varsinkin kun vielä iso sprintteri) niin voi olla aika kova paikka siirtyä perus farkkuun, toisekseen mielestäni noin iso vaunu kyllä vaatii veturiltakin vähän kokoa. Tosiaan ei se f11 tai e70 niin isoja sitten olekkaan enää tuollaisessa käytössä.

                        Heitetäänpä tälläinen eli vaikka esim. Vw caravelle 4motion tai Landrover discovery vetoautoksi/"pakuksi" reissuille sprintterin tilalle ja sitten arkiajoon f11 toiseksi tai sitten pitää vielä tuon e91.

                        Comment

                        • joko
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1964
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by Radon View Post
                          Pistetäänpä pari ajatusta, jos nyt tottunut pakuun (varsinkin kun vielä iso sprintteri) niin voi olla aika kova paikka siirtyä perus farkkuun, toisekseen mielestäni noin iso vaunu kyllä vaatii veturiltakin vähän kokoa. Tosiaan ei se f11 tai e70 niin isoja sitten olekkaan enää tuollaisessa käytössä.

                          Heitetäänpä tälläinen eli vaikka esim. Vw caravelle 4motion tai Landrover discovery vetoautoksi/"pakuksi" reissuille sprintterin tilalle ja sitten arkiajoon f11 toiseksi tai sitten pitää vielä tuon e91.

                          Juu tuollaista caravelleä/carsport transporteriakin huvikseni koitin etsiä tuossa jokuaika sitten mutta niitä on tosi huonosti tarjolla, ovat yleensä 2.5tdi ikänsä puolesta jo niin paljon ajettuja että luotettavuus tuskin sprinteristä kasvaa. Uudemmat on pääsääntöisesti sit 2.0 ja dsg yhdistelmiä. Kummatkaan ei vakuuta. 7tkm on tänäkesänä kuljettu ton vaunun kanssa että niitä veto-ominaisuuksia kyllä osa arvostaa. Sprinteristähän olis tulossa nyt uusi malli mutta tiedä sitten onko ne yhtään sen parempia. Sprinterin periaatteessa pystyis ostamaan miltei uuden tuolla reilun 30ke budjetilla ja täällä rakentaisi sen matkailuautoksi niin jää ihan siedettävään hintaan. Se mersun om651 moottori ei vain vakuuta siltikään. Yksirivinen jakoketju vauhtipyörän päässä, muuttuvatilavuuksinen öljypumppu (noihin on ollut ainakin joihinkin softapäivityksiä että ryntäyttää kierrokset kylmänä startissa että öljyt lähtis kunnolla kiertämään). Lisäksi koneen muut ominaisuudet kuten kampiakselin katkeaminen yms ei jotenkin vakuuta.
                          Kyllä tässä voi vielä niin käydä että se on e91 joka menee kuitenkin vaihdossa tuollaiseen äffään. Silloin riittää takavetoinenkin jolloin valikoima kasvaa. Kaiketi tuo x-driven jakolaatikko ei ole vahvimmasta päästä varsinkin jos ei ole tiuhasti öljyjä vaihdettu.
                          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                          W906 319 sprinter - 14

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2692
                            • Tampere

                            Originally posted by joko View Post
                            Kyllä tässä voi vielä niin käydä että se on e91 joka menee kuitenkin vaihdossa tuollaiseen äffään. Silloin riittää takavetoinenkin jolloin valikoima kasvaa. Kaiketi tuo x-driven jakolaatikko ei ole vahvimmasta päästä varsinkin jos ei ole tiuhasti öljyjä vaihdettu.
                            Suurempi tilantarve ja riittävä vetokyky on sellainen yhdistelmä, joita ei oikein muut kuin X5 kykene merkiltä tarjoamaan. Tästä systä tuo Sprinterin pitäminen/sietäminen tai vaihto johonkin uudempaan vastaavaan voisi olla käytännöllisin ratkaisu. Ja jos edellä mainitut tarpeet täyttyvät nykyisellä tila-autolla (tai sen päivittämisellä), niin kuinka tarpeellinen e91 vaihto f11 lopulta on mikäli 3-sarjalainen ilmeisesti riittäisi muuten matkantekoon?
                            B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1964
                              • Seinäjoki

                              Täysin tarpeetonhan se vaihto oikeastaan sitten on. Nykyisellään e91 tulee se noin 8tkm vuodessa korkeintaan. Toukokuun lopussa pyörähti 300tkm mittariin ja eilen kun tuolla ajoin niin näytti olevan 302tkm että sinänsä on hölmöä panostaa tuohon 2 auton virkaan yhtään enempää kun siinä nyt oikeastaan on aika hyvä ja toimiva paketti ja ennenkaikkea tietysti velaton jolloin ylläpito on halpaa kun kerta vuoteen maksetaan verot ja vaihdetaan öljyt niin melkein siinä se. Niin ja liikennevakuutus emännän täysillä bonuksilla on liki ilmainen. Tuo e91 on nyt kolmisen vuotta ollut ja sinä aikana on semmonen noin 55tkm taidettu ajaa. Yhteenväliin sillä oli paljonkin käyttöä kun emäntä kulki sillä 120km/päivä työmatkaa. On mennyt kyllä niin pienillä remonteilla ja merkissä pysymiseen kannustaa myös se että peukalonpään kokoinen ruostekupru takaluukun kaasujousen kiinnityspisteen luona menee takuuseen 2. Päivä tammikuuta laitettavaksi. Kohta 12 vuotta vanha ja yli 300 ajettu laite. Sprinteri on 8 vuotias ja se on maalattu 2 kertaa yli eikä ole nytkään ihan ruosteeton. Se pelti on vain niin huonoa että ehjän maalin alta puskee ruoste läpi. Niin ja tosiaan siellä on laitettu 1 tehdasuusi kone johon tehtiin 200tkm jälkeen täydellinen koneremontti. Laatikko piti käyttää auki, dpf meidän tukkoon kun ei ole lämpömittaria (termari sökl), egr venttiili, laturi 2 kertaa, vaihdelaatikon öljyputket, öljynlauhdutin jne. Ex työmaalla kun noita aina uutena ostettiin niin eka om651 katkaisi kampiakselin heti kun takuu päättyi.Ajettu oli 90tkm ja 30tkm öljynvaihtovälillä kun ajettiin niin 3 öljynvaihtoa ja kone. Ei takuuseen tietysti enää mennyt. Että näillä kokemuksilla se v6 on ainut mitä huvittaisi kokeilla. Se vaan on todella janoinen kone nurkka-ajossa ja on kallis ostaa.

                              Mut itse asiaan niin tarviiko kaiken kivan aina järkevää olla? E91 sais vielä liki saman ku ostaessa siitä maksettiin (varmaan noin tonni vuoteen arvonalenemaa) niin nyt se väliraha äffään vois olla vielä siedettävällä tasolla. Täytyy käydä jotain sopivaa äffään katsomassa että tulisko omistus haluja...
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • Boiga
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 1773
                                • Ylöjärvi

                                Jos käyt f korista ajamassa niin kannattaa etukäteen päättää et kuinka innokkaasti sellaisen haluaa. Varusteltu tuo aika varmasti haluja omistaa, toki hinta nousee ja varustelematon ei niin kallis muttei itselle kyl tuonut niin isoja haluja omistaa. Ja x5 on kyllä edelleen hieno auto, uudempi fiiliksellään silti kuin e6x muttei toki yhtä uuden tuntuinen kuin f sarja vaikka onkin näiden välimaastoon osuva designin puolesta.
                                Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎