Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Control^
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 198
    • Hki

    Originally posted by MajorDrake View Post
    No miksi sinne ilmoitukseen pitää laittaa 90 tkm jos auto on ajettu 96?
    Hehe niin, en tiedä! Mitä enemmän nyt asiaa miettinyt, niin menny maku ja taidan ottaa vähän malttia ja katsella mitä kesätuo tullessaan ja mahdollisesti alkaa katsastaa mitä saksan maalta löytyy.
    Ex:
    Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

    Comment

    • Control^
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 198
      • Hki

      Originally posted by MajorDrake View Post
      Eipä ole saanut nelikkoon aktiiviohjausta...
      Okei, kiitos tiedosta! Tämä "helpottaa" nyt sen suhteen sitten valintaa. Muistan vaan kun E60 aikoina siitä oli tosi paljon puhetta ja aina puhuttiin kuinka hyvä se aktiivi ohjaus on.

      Eli nelikko vs. aktiivi ohjaus. Pitää käydä koeajaa kunnolla...
      Ex:
      Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

      Comment

      • Popeye
        Bimmer Rookie
        • Dec 2015
        • 32
        • Etelä-savo

        Originally posted by Control^ View Post
        Eli nelikko vs. aktiivi ohjaus. Pitää käydä koeajaa kunnolla...
        Sotken vielä hieman lusikkaani tähän soppaan

        Vaihdoin itse tammikuussa XDriveen, ja voin vain ihastella kuinka upea paketti se on kasilovisen kanssa. Ja vaikka olen aina ollut kitkarenkaita vastaan, niin nelikko ja kitkat ovat todella loistava yhdistelmä talvella. Joten vahva suositus nelikon puolesta!
        Now:
        F11 530d X-Drive ///M-Sport


        EX:
        E60 530i LCI ///M-Sport

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by Control^ View Post
          Eli nelikko vs. aktiivi ohjaus. Pitää käydä koeajaa kunnolla...
          Vaikea valinta sillä aktiiviohjaus on tosi kiva ja tuossahan on vielä nelipyöräohjaus. Toisaalta neliveto on talvella myös tosi kiva. Toisaalta se neliveto kääntyy kuin laiva vs. tuo aktiivi/nelipyöräohjattu... Ongelma on onneksi ratkaistu G30:ssä, siihen saa molemmat yhtäaikaa.
          E39 528iA

          Comment

          • Makro86
            Bimmer Rookie
            • Apr 2013
            • 146
            • Eurajoki

            Originally posted by TJJ View Post
            Vaikea valinta sillä aktiiviohjaus on tosi kiva ja tuossahan on vielä nelipyöräohjaus. Toisaalta neliveto on talvella myös tosi kiva. Toisaalta se neliveto kääntyy kuin laiva vs. tuo aktiivi/nelipyöräohjattu... Ongelma on onneksi ratkaistu G30:ssä, siihen saa molemmat yhtäaikaa.
            Siis tuossa Controlin autossa on Integral active steering eli nelipyörä ohjaus EI aktiivista ohjausta. Toki se myös avustaa mutkasemmilla teillä sen 3astetta "väärään" suuntaan vs etupyörät mutta motarilla menee pois.

            Edc on sähkönen alusta ja samassa Ad:n kanssa eli iskarien kovuutta voi lennosta säätää comfortin ja sport+ väliltä. Siinä on myös mahdollista säätää joko alustaa, voimansiirtoa tai molempia yhtä aikaa Sportilla päälle. Sport+ taas ottaa molemmat + laittaa tcs:n päälle eli yrittää jäljitellä ns lukkoperää kiihdytyksessä.
            Integralin ansiosta kääntyy pienemmässä tilassa mikä on plussaa n 5m autolle

            Tuo on totta että G30 tuli edellä mainittu mahdolliseksi myös nelikossa
            Last edited by Makro86; 14-05-2018, 00:09.
            **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

            Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
            Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
            Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
            Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 4988
              • Paimio

              Originally posted by Makro86 View Post
              Siis tuossa Controlin autossa on Integral active steering eli nelipyörä ohjaus EI aktiivista ohjausta.
              Integral Active Steeringiin kuuluu nimenomaan tuo vanhanajan aktiiviohjaus...ns. pelkkää aktiiviohjausta ei enään F-sarjaan saanutkaan.
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • Makro86
                Bimmer Rookie
                • Apr 2013
                • 146
                • Eurajoki

                Originally posted by TheRipper View Post
                Integral Active Steeringiin kuuluu nimenomaan tuo vanhanajan aktiiviohjaus...ns. pelkkää aktiiviohjausta ei enään F-sarjaan saanutkaan.
                Korjasinkin viestiäni mutta jotenkin olen sen ajatellu olevan "vain" 4pyöräohjaus, hyvä että tarkensit. No, kivastihan se mutkissa leveillä renkailla Sport+ asennolla menee vaikka ei rata auto olekkaan
                **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

                Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
                Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
                Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
                Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

                Comment

                • touring39
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 3901
                  • Kaarina

                  Itellä ollut sekä aktiivinen nelipyöräohjaus ja kasa nelivetoja. ”Kiva” tuo aktiiviohjaus ehkä sitten on, mutta jos pitää valita noiden kahden välillä niin neliveto 10 kertaa kymmenestä.
                  Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                  Ex:
                  e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                  Comment

                  • Istandam
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2011
                    • 69
                    • Suomi

                    Tuli katseltua huvikseen mitä uutta G30 on tullut ja ainakin BMW oma konfiguraatio sovelluksessa toi active steering tippuu pois jos valitsee adaptive driven. Vai onko active steering tuossa paketissa uudessa mallissa? :think

                    Comment

                    • Makro86
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2013
                      • 146
                      • Eurajoki

                      Originally posted by touring39 View Post
                      Itellä ollut sekä aktiivinen nelipyöräohjaus ja kasa nelivetoja. ”Kiva” tuo aktiiviohjaus ehkä sitten on, mutta jos pitää valita noiden kahden välillä niin neliveto 10 kertaa kymmenestä.
                      Joo on se nice to have ominaisuus mutta ilmankin varmasti pärjäisi. Toisaalta en minä nelivetoakaan ole koskaan tarvinnut, ainakaan täällä länsi-suomessa. Jokainen silti laittakoon rahansa asioihin joita oikeasti tarvitsevat tai kokevat tarpeelliseksi, vajaa vetoinen on hyvä mulle kunhan ei ole etuvetoinen
                      **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

                      Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
                      Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
                      Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
                      Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

                      Comment

                      • Control^
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2007
                        • 198
                        • Hki

                        Kiitos kaikille viesteistä!

                        Mä jätin nyt ton auton väliiin ja kattelen rauhassa markkinoita mitä löytyy, kyllä se Xdrive on kuitenkin ollut haaveena ja varmasti se pitäisi sitten olla omassa autossa, X-driveä saa kuiten AD/DD ominaisuuksilla, niin se on jo jotain

                        Ilmeisesti joo Integral active steerinkiä saa G mallistossa, mut jos katoin oikein BMW omilta sivuilta, niin 5-sarjassa sitä ei saa farkkuihin
                        Ex:
                        Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

                        Comment

                        • Control^
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2007
                          • 198
                          • Hki

                          Originally posted by Makro86 View Post
                          Joo on se nice to have ominaisuus mutta ilmankin varmasti pärjäisi. Toisaalta en minä nelivetoakaan ole koskaan tarvinnut, ainakaan täällä länsi-suomessa. Jokainen silti laittakoon rahansa asioihin joita oikeasti tarvitsevat tai kokevat tarpeelliseksi, vajaa vetoinen on hyvä mulle kunhan ei ole etuvetoinen
                          Tässäkin Topicissa on keskusteltu paljon hinnoista ja mitä milläki rahalla saa, minun mielestä on jännää nyt kun kattonu autoja tarkkaan, että ihan sama onko 530 vai 535 ja onko xdrive vai onko nahka comfort penkit tai ei ja peruutus kameraa tai karvalakki vai kaikki mahdolliset varusteet, niin ei ne hinnat enää käytetyissä heitä kuin plus miinus joitakin tuhansia.

                          Ps. Vaikka ei täällä etelä-suomessakaan mitään kauhian suurta tarvetta nelikolle ole.
                          Ex:
                          Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

                          Comment

                          • Popeye
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2015
                            • 32
                            • Etelä-savo

                            Originally posted by Control^ View Post
                            Tässäkin Topicissa on keskusteltu paljon hinnoista ja mitä milläki rahalla saa, minun mielestä on jännää nyt kun kattonu autoja tarkkaan, että ihan sama onko 530 vai 535 ja onko xdrive vai onko nahka comfort penkit tai ei ja peruutus kameraa tai karvalakki vai kaikki mahdolliset varusteet, niin ei ne hinnat enää käytetyissä heitä kuin plus miinus joitakin tuhansia.
                            Tämä tuli talvella huomattua. Tarjontaa on tietysti paljon, esim. 3litran moottoreilla olevia nelikoita (525,530,535) on lähemmäs kaksisataa kappaletta myytävänä jatkuvasti.

                            Nyt noin 6kk seurattua näitä melkein päivittäin, myös myyntiajat joissakin on ihan poskettomia. 4-6kk ei ole mikään ihme. Mutta hyvät varusteet, ja M-Sport varmasti helpottaa myyntiä huomattavasti. Omastani maksoin 29900€, vaikka ostohetkellä kilometrejä oli takana jo 242tkm. Valintaa helpotti omalla kohdalla täydellinen huoltokirja ja lähes seitsemän tonnin pinkka kuitteja tehdyistä huolloista.

                            Joten joka on äffäläistä ostamassa, kannattaa perehtyä yksilöihin tarkkaan!
                            Last edited by Popeye; 15-05-2018, 21:02.
                            Now:
                            F11 530d X-Drive ///M-Sport


                            EX:
                            E60 530i LCI ///M-Sport

                            Comment

                            • Control^
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2007
                              • 198
                              • Hki

                              Originally posted by Popeye View Post
                              Tämä tuli talvella huomattua. Tarjontaa on tietysti paljon, esim. 3litran moottoreilla olevia nelikoita (525,530,535) on lähemmäs kaksisataa kappaletta myytävänä jatkuvasti.

                              Nyt noin 6kk seurattua näitä melkein päivittäin, myös myyntiajat joissakin on ihan poskettomia. 4-6kk ei ole mikään ihme. Mutta hyvät varusteet, ja M-Sport varmasti helpottaa myyntiä huomattavasti. Omastani maksoin 29900€, vaikka ostohetkellä kilometrejä oli takana jo 242tkm. Valintaa helpotti omalla kohdalla täydellinen huoltokirja ja lähes seitsemän tonnin pinkka kuitteja tehdyistä huolloista.

                              Joten joka on äffäläistä ostamassa, kannattaa perehtyä yksilöihin tarkkaan!
                              Amen. Välillä huomaa, että jotkut autot menee muutamassa päivässä, mut osa seisoo joo pitkiä aikoja, on sielä nyttenkin muutama erittäin mukava farkku (530 ja 535 xdrive) myynnissä tosi kattavilla varusteilla, mutta molemmisa on jokin pikku juttu mikä puuttuu tai lähinnä se, että haluaisin mielummi sedanin ja sitten kun ei ole minulle täydellinen varustelu/värimaailma, niin ei jotenkin sit innosta... Mutta eiköhän täältä tai maailmalta vielä löydy tässä kesän aikana just ja tasan semmoinen minkä haluaa

                              3-Sarjalaisiakin tulee välillä erittäin kivoja myyntiin, mut en tiedä mikä niissä on kun ei hoksita. :think

                              Ja joo, tarkkaan pitänee vissiin kattoa mitkä huollot on tehty ja milloinkin.
                              Ex:
                              Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

                              Comment

                              • PNM2
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2015
                                • 1071
                                • Espoo

                                xDrivessa kannattaa kiinnittää huomiota ekana etuvetareihin ja tokana jakolaatikkoon. Mä vaihdoin pari kuukautta sitten xDriveen ja siihen myyjäliike oli omissa tsekkauksissaan vaihdattamassa juuri etuvetarit. Jakolaatikon öljyt meinasin Bemarihuollossa vaihdattaa, kun seuraavan kerran asiaa sinne tulee eli loppukesästä takajarrut. Hintaluokka tälle noin 150-200€ huuhdellen.
                                i4 M50
                                ex: G30 530e xDrive M-Sport
                                ex: F11 525d xDrive
                                ex: F11 520d
                                ex: E91 318i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎