No miksi sinne ilmoitukseen pitää laittaa 90 tkm jos auto on ajettu 96?
Hehe niin, en tiedä! Mitä enemmän nyt asiaa miettinyt, niin menny maku ja taidan ottaa vähän malttia ja katsella mitä kesätuo tullessaan ja mahdollisesti alkaa katsastaa mitä saksan maalta löytyy.
Okei, kiitos tiedosta! Tämä "helpottaa" nyt sen suhteen sitten valintaa. Muistan vaan kun E60 aikoina siitä oli tosi paljon puhetta ja aina puhuttiin kuinka hyvä se aktiivi ohjaus on.
Eli nelikko vs. aktiivi ohjaus. Pitää käydä koeajaa kunnolla...
Eli nelikko vs. aktiivi ohjaus. Pitää käydä koeajaa kunnolla...
Sotken vielä hieman lusikkaani tähän soppaan
Vaihdoin itse tammikuussa XDriveen, ja voin vain ihastella kuinka upea paketti se on kasilovisen kanssa. Ja vaikka olen aina ollut kitkarenkaita vastaan, niin nelikko ja kitkat ovat todella loistava yhdistelmä talvella. Joten vahva suositus nelikon puolesta!
Eli nelikko vs. aktiivi ohjaus. Pitää käydä koeajaa kunnolla...
Vaikea valinta sillä aktiiviohjaus on tosi kiva ja tuossahan on vielä nelipyöräohjaus. Toisaalta neliveto on talvella myös tosi kiva. Toisaalta se neliveto kääntyy kuin laiva vs. tuo aktiivi/nelipyöräohjattu... Ongelma on onneksi ratkaistu G30:ssä, siihen saa molemmat yhtäaikaa.
Vaikea valinta sillä aktiiviohjaus on tosi kiva ja tuossahan on vielä nelipyöräohjaus. Toisaalta neliveto on talvella myös tosi kiva. Toisaalta se neliveto kääntyy kuin laiva vs. tuo aktiivi/nelipyöräohjattu... Ongelma on onneksi ratkaistu G30:ssä, siihen saa molemmat yhtäaikaa.
Siis tuossa Controlin autossa on Integral active steering eli nelipyörä ohjaus EI aktiivista ohjausta. Toki se myös avustaa mutkasemmilla teillä sen 3astetta "väärään" suuntaan vs etupyörät mutta motarilla menee pois.
Edc on sähkönen alusta ja samassa Ad:n kanssa eli iskarien kovuutta voi lennosta säätää comfortin ja sport+ väliltä. Siinä on myös mahdollista säätää joko alustaa, voimansiirtoa tai molempia yhtä aikaa Sportilla päälle. Sport+ taas ottaa molemmat + laittaa tcs:n päälle eli yrittää jäljitellä ns lukkoperää kiihdytyksessä.
Integralin ansiosta kääntyy pienemmässä tilassa mikä on plussaa n 5m autolle
Tuo on totta että G30 tuli edellä mainittu mahdolliseksi myös nelikossa
Integral Active Steeringiin kuuluu nimenomaan tuo vanhanajan aktiiviohjaus...ns. pelkkää aktiiviohjausta ei enään F-sarjaan saanutkaan.
Korjasinkin viestiäni mutta jotenkin olen sen ajatellu olevan "vain" 4pyöräohjaus, hyvä että tarkensit. No, kivastihan se mutkissa leveillä renkailla Sport+ asennolla menee vaikka ei rata auto olekkaan
**Myynnissä F11 korisarja halvalla**
Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.
Itellä ollut sekä aktiivinen nelipyöräohjaus ja kasa nelivetoja. ”Kiva” tuo aktiiviohjaus ehkä sitten on, mutta jos pitää valita noiden kahden välillä niin neliveto 10 kertaa kymmenestä.
Tuli katseltua huvikseen mitä uutta G30 on tullut ja ainakin BMW oma konfiguraatio sovelluksessa toi active steering tippuu pois jos valitsee adaptive driven. Vai onko active steering tuossa paketissa uudessa mallissa? :think
Itellä ollut sekä aktiivinen nelipyöräohjaus ja kasa nelivetoja. ”Kiva” tuo aktiiviohjaus ehkä sitten on, mutta jos pitää valita noiden kahden välillä niin neliveto 10 kertaa kymmenestä.
Joo on se nice to have ominaisuus mutta ilmankin varmasti pärjäisi. Toisaalta en minä nelivetoakaan ole koskaan tarvinnut, ainakaan täällä länsi-suomessa. Jokainen silti laittakoon rahansa asioihin joita oikeasti tarvitsevat tai kokevat tarpeelliseksi, vajaa vetoinen on hyvä mulle kunhan ei ole etuvetoinen
**Myynnissä F11 korisarja halvalla**
Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.
Mä jätin nyt ton auton väliiin ja kattelen rauhassa markkinoita mitä löytyy, kyllä se Xdrive on kuitenkin ollut haaveena ja varmasti se pitäisi sitten olla omassa autossa, X-driveä saa kuiten AD/DD ominaisuuksilla, niin se on jo jotain
Ilmeisesti joo Integral active steerinkiä saa G mallistossa, mut jos katoin oikein BMW omilta sivuilta, niin 5-sarjassa sitä ei saa farkkuihin
Joo on se nice to have ominaisuus mutta ilmankin varmasti pärjäisi. Toisaalta en minä nelivetoakaan ole koskaan tarvinnut, ainakaan täällä länsi-suomessa. Jokainen silti laittakoon rahansa asioihin joita oikeasti tarvitsevat tai kokevat tarpeelliseksi, vajaa vetoinen on hyvä mulle kunhan ei ole etuvetoinen
Tässäkin Topicissa on keskusteltu paljon hinnoista ja mitä milläki rahalla saa, minun mielestä on jännää nyt kun kattonu autoja tarkkaan, että ihan sama onko 530 vai 535 ja onko xdrive vai onko nahka comfort penkit tai ei ja peruutus kameraa tai karvalakki vai kaikki mahdolliset varusteet, niin ei ne hinnat enää käytetyissä heitä kuin plus miinus joitakin tuhansia.
Ps. Vaikka ei täällä etelä-suomessakaan mitään kauhian suurta tarvetta nelikolle ole.
Tässäkin Topicissa on keskusteltu paljon hinnoista ja mitä milläki rahalla saa, minun mielestä on jännää nyt kun kattonu autoja tarkkaan, että ihan sama onko 530 vai 535 ja onko xdrive vai onko nahka comfort penkit tai ei ja peruutus kameraa tai karvalakki vai kaikki mahdolliset varusteet, niin ei ne hinnat enää käytetyissä heitä kuin plus miinus joitakin tuhansia.
Tämä tuli talvella huomattua. Tarjontaa on tietysti paljon, esim. 3litran moottoreilla olevia nelikoita (525,530,535) on lähemmäs kaksisataa kappaletta myytävänä jatkuvasti.
Nyt noin 6kk seurattua näitä melkein päivittäin, myös myyntiajat joissakin on ihan poskettomia. 4-6kk ei ole mikään ihme. Mutta hyvät varusteet, ja M-Sport varmasti helpottaa myyntiä huomattavasti. Omastani maksoin 29900€, vaikka ostohetkellä kilometrejä oli takana jo 242tkm. Valintaa helpotti omalla kohdalla täydellinen huoltokirja ja lähes seitsemän tonnin pinkka kuitteja tehdyistä huolloista.
Joten joka on äffäläistä ostamassa, kannattaa perehtyä yksilöihin tarkkaan!
Tämä tuli talvella huomattua. Tarjontaa on tietysti paljon, esim. 3litran moottoreilla olevia nelikoita (525,530,535) on lähemmäs kaksisataa kappaletta myytävänä jatkuvasti.
Nyt noin 6kk seurattua näitä melkein päivittäin, myös myyntiajat joissakin on ihan poskettomia. 4-6kk ei ole mikään ihme. Mutta hyvät varusteet, ja M-Sport varmasti helpottaa myyntiä huomattavasti. Omastani maksoin 29900€, vaikka ostohetkellä kilometrejä oli takana jo 242tkm. Valintaa helpotti omalla kohdalla täydellinen huoltokirja ja lähes seitsemän tonnin pinkka kuitteja tehdyistä huolloista.
Joten joka on äffäläistä ostamassa, kannattaa perehtyä yksilöihin tarkkaan!
Amen. Välillä huomaa, että jotkut autot menee muutamassa päivässä, mut osa seisoo joo pitkiä aikoja, on sielä nyttenkin muutama erittäin mukava farkku (530 ja 535 xdrive) myynnissä tosi kattavilla varusteilla, mutta molemmisa on jokin pikku juttu mikä puuttuu tai lähinnä se, että haluaisin mielummi sedanin ja sitten kun ei ole minulle täydellinen varustelu/värimaailma, niin ei jotenkin sit innosta... Mutta eiköhän täältä tai maailmalta vielä löydy tässä kesän aikana just ja tasan semmoinen minkä haluaa
3-Sarjalaisiakin tulee välillä erittäin kivoja myyntiin, mut en tiedä mikä niissä on kun ei hoksita. :think
Ja joo, tarkkaan pitänee vissiin kattoa mitkä huollot on tehty ja milloinkin.
xDrivessa kannattaa kiinnittää huomiota ekana etuvetareihin ja tokana jakolaatikkoon. Mä vaihdoin pari kuukautta sitten xDriveen ja siihen myyjäliike oli omissa tsekkauksissaan vaihdattamassa juuri etuvetarit. Jakolaatikon öljyt meinasin Bemarihuollossa vaihdattaa, kun seuraavan kerran asiaa sinne tulee eli loppukesästä takajarrut. Hintaluokka tälle noin 150-200€ huuhdellen.
Comment