Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    Originally posted by hatemi View Post
    F1x 313hp mallissa suuttimet reilusti isommat kuin vanhassa x35d mallissaa. Pumppu on vaan pienempi tuottoinen.

    Kyllä siitä enemmän tehoa saa kunhan rajoittimet löytyy. Saattaa vaan muutaman version vaatia. Ja ajatuksen käyttöä. Kenellä sitä sitten onkaan.
    Suuttimet on samat F1x sarjassa 535d malleissa alkupäästä tähän päivään samoin turbot, varmistin asian tänä aamuna BMW:n huollosta.
    Joten taitaa olla F1X 535D 220 -230 kw erot tehty softalla kuten E39 :ssä aikoinaan :think

    F1X 535d turbo ja suuttimet ovat eri kuin E6x sarjassa mutta niinhän tuo koko mottikin on eri sarjaa..

    Jäi vaivaan että mikä komponentti tuossa loppu kesken kun tuon enempää ei saa ?
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7520
      • Jyväshyvä

      Originally posted by veku View Post
      Suuttimet on samat F1x sarjassa 535d malleissa alkupäästä tähän päivään samoin turbot, varmistin asian tänä aamuna BMW:n huollosta.
      Joten taitaa olla F1X 535D 220 -230 kw erot tehty softalla kuten E39 :ssä aikoinaan :think

      F1X 535d turbo ja suuttimet ovat eri kuin E6x sarjassa mutta niinhän tuo koko mottikin on eri sarjaa..

      Jäi vaivaan että mikä komponentti tuossa loppu kesken kun tuon enempää ei saa ?
      On niissä muutakin eroa kuin softa, kulutus tippuu melko roimasti tuossa 230 kW versiossa, Esim. 535dTA 220 kW CO2 päästöt 165 ja 535dA 230 kW 148...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        Originally posted by MajorDrake View Post
        On niissä muutakin eroa kuin softa, kulutus tippuu melko roimasti tuossa 230 kW versiossa, Esim. 535dTA 220 kW CO2 päästöt 165 ja 535dA 230 kW 148...

        Softalla saa kyllä kulutuksen tippumaan. Sitähän nuo moottorin optimoinnit on. Tai voi olla suurin osa tuostakin vaan paperilla...
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          Originally posted by bemu2000 View Post
          Softalla saa kyllä kulutuksen tippumaan. Sitähän nuo moottorin optimoinnit on. Tai voi olla suurin osa tuostakin vaan paperilla...
          Tämä totta ,varsinkin työkoneissa\kuormaautoissa voiman lisäys vaan vähentää kulutusta

          Tuollainen pisti silmään +400 hp

          Last edited by veku; 13-02-2015, 14:26.
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • hatemi
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 106
            • Jkl

            Railipumppu niistä ensinnä loppuu. Nyt tosin veikkaan että softassa on se raja.
            tdituning.fi

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6324
              • P-Pohjanmaa

              Originally posted by hatemi View Post
              Railipumppu niistä ensinnä loppuu. Nyt tosin veikkaan että softassa on se raja.
              Tuntus että näissä ei nyt ole huonompi pumppu kuin E6x sarjassa:think
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • racediesel
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 248
                • porvoo

                moi
                oli kyllä lukemat tosiaan pettymys kun odotin myös selvästi parempaa tulosta.
                jäi näköjään dpf-version arvoihin about.
                jossain siis on vielä joku limitteri...jos ei savuta niin ei ole tarpeeksi polttoainetta tosiaan..
                liian korkea lambda-arvo rajoitteena...joku kartta tai jotain.
                toivon että ns. ongelma ratkeaa,oma lehmä on näet ojassa....
                t Pasi
                Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                BMW 330D-05 vakio 2005
                BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                Comment

                • poke
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 3096

                  Originally posted by veku View Post
                  Tämä totta ,varsinkin työkoneissa\kuormaautoissa voiman lisäys vaan vähentää kulutusta

                  Tuollainen pisti silmään +400 hp

                  http://www.peregrinerefinement.com/b...r-upgrade.html
                  Tuo näyttää ihan samanlaiselta kuin race chip boksi. Huijaa rail-painetta. Racediesel Pasilla taitaa olla racechip?
                  Kulkineet/projektit:

                  640D F06
                  530iA E39
                  635 CSi E24
                  518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                  1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6324
                    • P-Pohjanmaa

                    Joku siellä ohjelmassa ilmeisesti on, juttelin Antin kanssa asiasta.
                    Katsotaan jos saisi jossain vaiheessa auton Antin pajalle uusinta hoitoon niin olisi toiveita löytyä jotain.

                    Ongelmahan on että näitä ei ole vielä paljon custom ohjelmoitu..
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • AiM
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 247
                      • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                      Originally posted by veku View Post
                      Tuntus että näissä ei nyt ole huonompi pumppu kuin E6x sarjassa:think
                      N57=CP4.2
                      M57N2=CP3 R70/R90

                      CP4.2 on kaksi mäntää, kun CP3 kolme mäntää.

                      http://www.boschdieselcenter.com.sg/...er-cre_eng.pdf

                      In 2003, Bosch readied its third Common Rail generation for mass production. In doing so, Bosch engi- neers made a quantum leap in diesel injection technology. While leaving the fuel system itself unchanged for the most part, they managed to boost the initial injection pressure of 1,600 bar by adding a CP3 high-pressure pump and subsequently a CP 4
                      high-pressure pump. Designed as a radial-piston pump, the CP4 is leaner, simpler and more cost-efficient than the CP3, allowing pressures of 1,600 to more than 2,000 bar depending on the individual version (CP4.1 with one piston or CP 4.2 with two pistons). 2007 marked the series production
                      of the first third-generation Common Rail system with a maximum injection pressure of 2,000 bar.


                      Ja mitä N57 koneeseen yleisesti tulee, niin ihan samalta vaikuttaa suhteessa M57 kuin korkeapainepumput.
                      BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                      454hp/850Nm
                      100-200kmh@9,98s
                      0-200kmh@15,35s
                      1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                      1 mile 259kmh

                      BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                      Project target;
                      +500hp/+1000Nm
                      100-200kmh@<9s
                      0-200kmh@<14s
                      1/4 mile <12s@19xkmh
                      1 mile +270kmh

                      Comment

                      • tuikku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1353

                        .
                        Pitää sen verran nyt olla ohjelman tekijän puolella, että

                        Onhan ilmamassamittari varmasti kunnossa.
                        Näyttääkö ahtoilman lämmöksi järkeviä arvoja, entäs pakolämpö.

                        Nouseehan moottorin lämmöt kunnolla, uusissa mersuissa tämän kanssa saa olla tarkkana, koeajolla saattaa olla, että alussa tuntuu ettei mitään ole tapahtunut, kunnes lämmöt sitten hiukan nousee.

                        650nm vastaa noin 85mg max syöttöä, eli varaahan siellä vielä reilusti on.
                        Ei se aina onnistu, niin kuin haluaisi, ei sille voi mittään.
                        Alussa on monta monta kertaa tuskaista, tiedän kyllä tunteen.
                        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6324
                          • P-Pohjanmaa

                          Originally posted by tuikku View Post
                          .
                          Pitää sen verran nyt olla ohjelman tekijän puolella, että

                          Onhan ilmamassamittari varmasti kunnossa.
                          Näyttääkö ahtoilman lämmöksi järkeviä arvoja, entäs pakolämpö.

                          Nouseehan moottorin lämmöt kunnolla, uusissa mersuissa tämän kanssa saa olla tarkkana, koeajolla saattaa olla, että alussa tuntuu ettei mitään ole tapahtunut, kunnes lämmöt sitten hiukan nousee.

                          650nm vastaa noin 85mg max syöttöä, eli varaahan siellä vielä reilusti on.
                          Ei se aina onnistu, niin kuin haluaisi, ei sille voi mittään.
                          Alussa on monta monta kertaa tuskaista, tiedän kyllä tunteen.
                          Kyllä kaikki sympatia itselläkin on ohjelmoijan suuntaan.
                          Ahtopaineanturi uusittiin ennen penkitystä.

                          Maffi varmaan alkuperäinen ,Antti meinas että maffin pitäs olla kunnossa.
                          Ajossa tuo vetää kyllä yllättävän hyvin kun tänään pääsiin oikein rauhassa testaan.
                          Lämpöjä ei tsekattu piilovalikosta mutta öljynlämpö oli 100-105 nurkilla vetojen aikana.
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • jp_olli
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2009
                            • 101
                            • Kalajoki

                            Pohjoiseenkin alkaa kalustoa f-sarjalaisiin tippua lähiaikoina.
                            Autoelektroniikan huoltoa
                            Teho-optimointeja
                            Varaosia pikselikorjauksiin
                            www.sercap.fi
                            044-0760422

                            Comment

                            • Kike
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2006
                              • 97
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by böntti View Post
                              245 hp ymmärtääkseni.

                              edit. Eiku enpä tiennytkään tästä kiken autosta että kumpi on. Jos on 258 hp niin sitten siitä puuttui lähdössä 35 hp.
                              Juu kyllä eli 245hv moottori kysymyksessä! Dpf on pois mullakin mutta savun häivää en ole vielä nähnyt vaikka auto on saanut kyllä tossua!
                              F15 M50D
                              F20 Msport


                              EX: 2*G30, 3*E70, 4*E90, 2*E93, 2*E61, F15, F16, 2*F10, F11, F01, kasa E46,E36,E30,E39

                              Comment

                              • racediesel
                                BTCF Member
                                • Jun 2003
                                • 248
                                • porvoo

                                moi
                                eli uusi cp4.2 korkeapainepumppu on siis tuotoltaan heikompi kuin vanha versio cp3 ja myöskin näköjään vikaherkempi.

                                M550d pumppu: CR/CP4HS2/L930/40-89S 0445010672 BMW 13518508152
                                F1x 535d pumppu 299hv: CR/CP4HS2/L70/40 0445010665 BMW XXXX4732845 BMW XXXX7805419
                                F1x 535d pumppu 313hv: CR/CP4HS2/L75/40 0445010668 BMW 7823470

                                eli jos noista pumpun numeroista jotain voi selvittää niin:
                                M550d pumppu on L930 vs 535d L75 joka tarkoittaa varmaan polttoaineensiirto volyymia.

                                sitä että käykö M550d pumppu fyysisesti heittämällä 535d:n pumpun tilalle?????
                                hintaa on n.1100-1400e paikasta riippuen.

                                T:Pasi
                                Last edited by racediesel; 22-02-2015, 09:29. Reason: lisää dataa
                                Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                                Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                                Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                                Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                                Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                                BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                                BMW 330D-05 vakio 2005
                                BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                                BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                                BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎