Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

    .
    Kannattaako musteesta paperilla hirveästi murhetta kantaa, jos auto toimii ja on vieläpä mukava ajaa.
    Normikäytössä, siis käytännössä aina, kaasupolkimella on muitakin asentoja, kun vain pohjassa - tätä ei mitata, vaan sen kanssa sitten eletään...
    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

    Comment

    • Cojo
      Newbiemmer
      • Jul 2009
      • 27
      • Hellsinki

      Piti kommentoida jo viikko sitten, mutta loma alkoi ja Espanjan auringon alta ei oo vaan ehtiny

      Eli 550d pumpun vaihdon jälkeen tuosta omasta 535d:stä irtosi 408hp/vajaa 800nm by AJ-tech. Vetoa tuntuisi olevan mukavasti ylös saakka. Partikkelin paikalla tyhjää. Ilmaa taitaa kaivata joten jatkojalostusta pitää miettiä. Quaifen lukollekin on jo oikeata käyttöä vanhaan verrattuna Vaikka en ehtinyt liikaa ajella ennen lomaa, niin auto alkaa tuntua kaikin puolin mukavalle.

      Erityiskiitos Antille kaikenlaisesta jeesistä ja hyvästä työstä!

      Comment

      • AiM
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2007
        • 247
        • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

        Originally posted by Cojo View Post
        Piti kommentoida jo viikko sitten, mutta loma alkoi ja Espanjan auringon alta ei oo vaan ehtiny

        Eli 550d pumpun vaihdon jälkeen tuosta omasta 535d:stä irtosi 408hp/vajaa 800nm by AJ-tech. Vetoa tuntuisi olevan mukavasti ylös saakka. Partikkelin paikalla tyhjää. Ilmaa taitaa kaivata joten jatkojalostusta pitää miettiä. Quaifen lukollekin on jo oikeata käyttöä vanhaan verrattuna Vaikka en ehtinyt liikaa ajella ennen lomaa, niin auto alkaa tuntua kaikin puolin mukavalle.

        Erityiskiitos Antille kaikenlaisesta jeesistä ja hyvästä työstä!
        Lappua näytille kuinka ylös vetää. Paljonko tuli lisää verrattuna vakiopumppuun?
        BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
        454hp/850Nm
        100-200kmh@9,98s
        0-200kmh@15,35s
        1/4 mile 12,82s@185,8kmh
        1 mile 259kmh

        BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
        Project target;
        +500hp/+1000Nm
        100-200kmh@<9s
        0-200kmh@<14s
        1/4 mile <12s@19xkmh
        1 mile +270kmh

        Comment

        • Cojo
          Newbiemmer
          • Jul 2009
          • 27
          • Hellsinki

          Lappuja pitää lisätä kun pääsee lappujen äärelle takasin

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            Originally posted by Cojo View Post
            Piti kommentoida jo viikko sitten, mutta loma alkoi ja Espanjan auringon alta ei oo vaan ehtiny

            Eli 550d pumpun vaihdon jälkeen tuosta omasta 535d:stä irtosi 408hp/vajaa 800nm by AJ-tech. Vetoa tuntuisi olevan mukavasti ylös saakka. Partikkelin paikalla tyhjää. Ilmaa taitaa kaivata joten jatkojalostusta pitää miettiä. Quaifen lukollekin on jo oikeata käyttöä vanhaan verrattuna Vaikka en ehtinyt liikaa ajella ennen lomaa, niin auto alkaa tuntua kaikin puolin mukavalle.

            Erityiskiitos Antille kaikenlaisesta jeesistä ja hyvästä työstä!
            Ilmeisesti sama auto josta Antin kanssa eilen juttelin, olin puhelimessa kuulevani että 430hp olisi tullut autosta mutta saatoinpa kuulla väärin.
            Ymmärsin että F1X 535d:ssä olisi pienemmät ahtimetkin kuin E6x 535d:ssä ja ne on nyt seuraava pullonkaula.

            Paljonko autosi antoi vakiopumpulla vai kokeiltiinko sitä ollenkaan ?
            Omasta tuli 380\820 ilman dpf, joten siihen nähden salaa haaveilin että 550d pumpulla ois 450 hp menny rikki
            Last edited by veku; 12-06-2015, 06:22.
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • Cojo
              Newbiemmer
              • Jul 2009
              • 27
              • Hellsinki

              Vakio ohjelmalla 550d pumppu kiinni taisi olla 296hp. En nyt tarkkaan muista, mutta jotain sellasta. Voihan se olla joku toinenkin auto, mutta oma antoi sen 408. Ilma siellä taitaa loppua, pumpussa pitäs olla vara lisätä.

              Pitänee kysellä kuka tuohon osaisi ahtimia suurennella..

              Comment

              • Cojo
                Newbiemmer
                • Jul 2009
                • 27
                • Hellsinki

                Väännöt jai kyllä hiukan alas kun vertaa Veku tuohon sun autoon.

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6325
                  • P-Pohjanmaa

                  Originally posted by Cojo View Post
                  Vakio ohjelmalla 550d pumppu kiinni taisi olla 296hp. En nyt tarkkaan muista, mutta jotain sellasta. Voihan se olla joku toinenkin auto, mutta oma antoi sen 408. Ilma siellä taitaa loppua, pumpussa pitäs olla vara lisätä.

                  Pitänee kysellä kuka tuohon osaisi ahtimia suurennella..
                  Originally posted by Cojo View Post
                  Väännöt jai kyllä hiukan alas kun vertaa Veku tuohon sun autoon.
                  Kyllä sun autosi taitaa olla eka jossa on 550d pumppu
                  Jos odottelit jotta pumpun sai pelaamaan ja kävit pari viikkoa sitten Antin luona niin olet oikea kaveri
                  Oma antoi vakiona vakiona 305\574 ..eli erilaisia nämä vähän tahtoo olla.

                  Onko sulla muuten 220 vai 230 kw malli ?
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • Cojo
                    Newbiemmer
                    • Jul 2009
                    • 27
                    • Hellsinki

                    Juu, sama kaveri kyseessä

                    Tuo on 220kw malli alunperin. Nämä lähtee kyllä joka kerran käsistä kaikenlaisen "pikku muutoksen" kanssa.. Välillä sitä jo miettii, että oisko loppupeleissä vaan pitäny säästellä pari vuotta ja ostaa valmiimpaa ja kovakulkusempaa suoraan..

                    Ehkä tärkein kynnys itelle ylittyi kun tehot meni yli tuon pihassa seisovan S Type R:n. Pelastui ainaki siltä ettei tarvii päätoimisesti alkaa sillä ajamaan

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6325
                      • P-Pohjanmaa

                      Originally posted by Cojo View Post
                      Väännöt jai kyllä hiukan alas kun vertaa Veku tuohon sun autoon.
                      Mietin tässä että tsekattiinko vikakoodit sun autosta?
                      Mullahan oli viallinen egr venttiili joka temppuili eka
                      Kerralla kun kävin Antin luona..
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • Cojo
                        Newbiemmer
                        • Jul 2009
                        • 27
                        • Hellsinki

                        Jaa, tuotapa en just muista. Sellanen mielikuva mulle jäi, että olis luettu.. Tosin pitää varmaan lukaista ne kun saa piuhan päähän tuon laitteen. Drivetrain ongelmaa herjasi kyllä pari kolme kertaa matkalla. On tehnyt saman joskus ennenkin, ilman että jää mitään merkkiä ajotietokoneelle. Saman teki joskus e60 535d?? Muistankohan väärin, että liittyi just egr:ään tai ahtopaineanturiin?? Korjatkoon ken tietää enemmän.

                        Comment

                        • Stombe
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2007
                          • 170
                          • Keski-Suomi

                          Kohta kymppitonni takana ohjelmoinnin jälkeen ja olis mukava sanoa että eipä oo mitään vikaa ollu mutta.... Tuossa tuli vähän annettua juhannuskiireessä happea männän päälle niin otti sitten kytkin itseensä ja ilmoitti että hän ei enää jatkossa aio toteuttaa sitä menoa mitä kone tarjoaa. Eli rupes luistamaan voiman alla, ei normaalissa liikennevauhdissa mutta toimitusehtoja kun rupes sanelemaan niin laitettava vastarinta-liikkeen edustajat vaihtoon.

                          Onko kuulkas heimoveljet, kenellä tarjota tietoa mistä voisin hankkia jonkinlaisen heavy duty - kytkimen? Kyseessä siis 525d manuaali 3.0 diesel F11 -11 runkonumeron 7 viimeistä C524455
                          F11 535d M-sport VOLL
                          MB A180 -16
                          Cagiva Xtra Raptor 1000
                          Kupla Cab ATM -69
                          *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

                          Comment

                          • Anzafin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 3747
                            • Kajaani

                            Originally posted by Stombe View Post
                            Kohta kymppitonni takana ohjelmoinnin jälkeen ja olis mukava sanoa että eipä oo mitään vikaa ollu mutta.... Tuossa tuli vähän annettua juhannuskiireessä happea männän päälle niin otti sitten kytkin itseensä ja ilmoitti että hän ei enää jatkossa aio toteuttaa sitä menoa mitä kone tarjoaa. Eli rupes luistamaan voiman alla, ei normaalissa liikennevauhdissa mutta toimitusehtoja kun rupes sanelemaan niin laitettava vastarinta-liikkeen edustajat vaihtoon.

                            Onko kuulkas heimoveljet, kenellä tarjota tietoa mistä voisin hankkia jonkinlaisen heavy duty - kytkimen? Kyseessä siis 525d manuaali 3.0 diesel F11 -11 runkonumeron 7 viimeistä C524455
                            Täältä sain ainakin tilattua vahvemman kytkimen E60 530d:een aikoinaan. Ikinä tosin en sitä kerinnyt paikoilleen laittaa kun auto vaihtui. Mutta kyseessä siis kevlar-kytkin, jonka pitäisi antaa pitoja paremmin kuin ns. tavallinen kytkin, mutta ei kuitenkaan ole mikään on-off sintteri.



                            Ei näy valikoimassa olevan F10:ä vielä, mutta kannattaisi kysyä, sillä silloin ei ollut E60:stä valikoimassa vielä kun omani ostin, mutta tekivät sellaisen kuitenkin.

                            - Antti -

                            Comment

                            • Stombe
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2007
                              • 170
                              • Keski-Suomi

                              Originally posted by Anzafin View Post
                              Täältä sain ainakin tilattua vahvemman kytkimen E60 530d:een aikoinaan. Ikinä tosin en sitä kerinnyt paikoilleen laittaa kun auto vaihtui. Mutta kyseessä siis kevlar-kytkin, jonka pitäisi antaa pitoja paremmin kuin ns. tavallinen kytkin, mutta ei kuitenkaan ole mikään on-off sintteri.



                              Ei näy valikoimassa olevan F10:ä vielä, mutta kannattaisi kysyä, sillä silloin ei ollut E60:stä valikoimassa vielä kun omani ostin, mutta tekivät sellaisen kuitenkin.

                              - Antti -
                              Kiitoksia,

                              Laittelin kyselyä tuossa. Katotaan mikä saadaan tuomioksi
                              F11 535d M-sport VOLL
                              MB A180 -16
                              Cagiva Xtra Raptor 1000
                              Kupla Cab ATM -69
                              *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

                              Comment

                              • poke
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 3103

                                Mites oletko katsonut löytyiskö X-mallista jämympää kytkinpakettia? Mietin vaan, että onko tuosta antin ehdottamasta Kevlar-kytkinlevystä apua jos vauhtipyörä jää vakioksi ja mahdollisesti pohjailee väännön edessä.
                                Kulkineet/projektit:

                                640D F06
                                530iA E39
                                635 CSi E24
                                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎