Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    Originally posted by racediesel View Post
    moi
    eli uusi cp4.2 korkeapainepumppu on siis tuotoltaan heikompi kuin vanha versio cp3 ja myöskin näköjään vikaherkempi.

    M550d pumppu: CR/CP4HS2/L930/40-89S 0445010672 BMW 13518508152
    F11 535dxd pumppu:CR/CP4HS2/L75/40 0445010668 BMW 7823470

    eli jos noista pumpun numeroista jotain voi selvittää niin:
    M550d pumppu on L930 vs 535d L75 joka tarkoittaa varmaan polttoaineensiirto volyymia.

    sitä että käykö M550d pumppu fyysisesti heittämällä 535d:n pumpun tilalle?????
    hintaa on n.1100-1400e paikasta riippuen.

    T:Pasi
    Toivotaan että vika ei ole,vaan että ohjelmassa olisi joku raja joka jäänyt huomaamatta.
    Onko tuo korkeapainepumppu sama kaikissa F1X 535D:ssä,suuttimet ja turbot on kaikissa samat.
    Tai kävisiköhän E6x 535D pumppu tuohon ?

    Onko sulla vielä boxi\dpf paikoilla vai onko käynyt ohjelmoinnissa ?
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • racediesel
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 248
      • porvoo

      moi
      koijariboxi on kiinni 10.3 asti jolloin on ajtech-ohjelmointi-->dpf pois ja kaikki tappiin.
      vanhan mallin pumppu ei käy.
      duramaxissa on r90 pumppu ja tuottaa vakiona 365hv.tuo r tarkoittaa pyörimisuuntaa.
      pasi
      Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
      Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
      Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
      Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
      Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
      BMW 330d-00 250hv ja 630nm
      BMW 330D-05 vakio 2005
      BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
      BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
      BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

      Comment

      • Ylkka
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 316
        • Seinäjoki

        Originally posted by racediesel View Post
        moi
        koijariboxi on kiinni 10.3 asti jolloin on ajtech-ohjelmointi-->dpf pois ja kaikki tappiin.
        vanhan mallin pumppu ei käy.
        duramaxissa on r90 pumppu ja tuottaa vakiona 365hv.tuo r tarkoittaa pyörimisuuntaa.
        pasi
        Meinaatteko penkittää auton myös koijariboxin kanssa?
        Nyt Suzuki gsx-r
        ex. e91 320d m-sport
        ex.Bmw e46 330ia cäbi
        ex.Mazda Rx-8
        ex.Bmw e36 328i touring
        ex.Bmw e38 740il vm. 1996

        Comment

        • poke
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 3096

          Originally posted by Ylkka View Post
          Meinaatteko penkittää auton myös koijariboxin kanssa?
          Tämähän kannattaisi tehdä niin näkisi onko oikeasti sitä mitä lupaavat. Ja tietenkin täysin vakiona penkitys myös.

          Odotellaanpa racedieselin teholukemia tänne sitten.
          Kulkineet/projektit:

          640D F06
          530iA E39
          635 CSi E24
          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

          Comment

          • racediesel
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 248
            • porvoo

            moi
            jos hän saa nelivedon pois päältä ja sitten voi ajaa rullilla nastarenkailla niin mikä ettei....
            mutta sen jälkeen olisi koijari-boxi hakemassa uutta kotia....
            pasi
            Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
            Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
            Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
            Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
            Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
            BMW 330d-00 250hv ja 630nm
            BMW 330D-05 vakio 2005
            BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
            BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
            BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6324
              • P-Pohjanmaa

              Originally posted by racediesel View Post
              moi
              jos hän saa nelivedon pois päältä ja sitten voi ajaa rullilla nastarenkailla niin mikä ettei....
              mutta sen jälkeen olisi koijari-boxi hakemassa uutta kotia....
              pasi
              Eipä taida Antilla onnistua nelikon penkitys,puuttuu 4 kpl rullia penkistä.
              Odotellaan mielenkiinnolla ,menen kyllä heti Antille uudestaan kun keksivät miten saa lisää voimaa..
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • casino
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 663
                • Keski-Suomi

                Originally posted by racediesel View Post
                moi
                koijariboxi on kiinni 10.3 asti jolloin on ajtech-ohjelmointi-->dpf pois ja kaikki tappiin.
                vanhan mallin pumppu ei käy.
                duramaxissa on r90 pumppu ja tuottaa vakiona 365hv.tuo r tarkoittaa pyörimisuuntaa.
                pasi

                Kokeilkaa piruuttaan huijariboksilla mitä antaa..? Itsellä oli joskus kauan sitten e39 530d boksi ja sen verran auttoi, että käräjien kautta ajokortti pihti hakea.....
                Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                e39 -530d touring 11/1999
                ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                Comment

                • Ylkka
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 316
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by veku View Post
                  Eipä taida Antilla onnistua nelikon penkitys,puuttuu 4 kpl rullia penkistä.
                  Odotellaan mielenkiinnolla ,menen kyllä heti Antille uudestaan kun keksivät miten saa lisää voimaa..
                  Kyllä nelivetokin onnistuu penkittää. Toki ei Antin penkissä mutta ammattikorkeakoulun penkkiin on mahdollisuus. Ja tokikaa ei nastoilla...
                  Nyt Suzuki gsx-r
                  ex. e91 320d m-sport
                  ex.Bmw e46 330ia cäbi
                  ex.Mazda Rx-8
                  ex.Bmw e36 328i touring
                  ex.Bmw e38 740il vm. 1996

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6324
                    • P-Pohjanmaa

                    Täällä jo odotellaan racedieselin huomista ohjelmointi päivää, pidähän meidät ajantasalla
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • racediesel
                      BTCF Member
                      • Jun 2003
                      • 248
                      • porvoo

                      dodii.
                      päivä takana.

                      Vekun autossa,299hv versio:
                      -oli tehoa 365hv about syöttö xxmg (tämä pitää saada selville).
                      -1800bar commonrail.
                      -70 cp4.2 korkeapainepumppu (millä paineella tuotto ilmoitettu-->otettava selvää).

                      Racedieselin autossa,313hv versio:
                      -syöttöä vakiona n.74mg ja ohjelmoituna 113mg. (kaikkihan ei vissiin mene tehoksi joten taskulaskimella ei teho ehkä selviä).
                      -2000bar commonrail.
                      -120mg syöttökartat vakiona (ei vissiin heti tarvi kauheasti koijata/huijata karttoja).
                      75 cp4.2 korkeapainepumppu (millä paineella tuotto ilmoitettu-->otettava selvää).
                      -itse tehoahan ei siis mitattu (nastarenkaat ja neliveto).teen sen myöhemmin ja myös jatkojalostus suunnitelmat.
                      -välijäähdytin yhtä hyvä kuin muissakin malleissa eli aivan paska,ei paria vaihdetta pidempään tarvitse vetää kun saa keittää munat kennossa...

                      Antti hoiti homman esimerkillisesti ja on ainakin minun asennuspaikkani ja suosittelen sitä varmasti kyllä kaikille.

                      huijaripurkilla oli siis saatu pieni lisä verrattuna ohjelmoituun ainakin 1500-2500rpm välille kun railpainetta on vissiin boostattu reilusti.oli hyvin ajotehoa siinä kohti.

                      vakiona kun ajelin niin meni samanlailla kuin olisi purkkaa repinyt hiuksista,tasaisen eleettömästi,ei mitää pillastumisia.purkin kanssa tuo ala alue oli perstuntumalla parempi.

                      nyt kyllä menee koko ajan reilusti,ei tule mitää extra boostausta missään mutta tapahtuu ihan hyvin.menee hetki kun tottuu ja ajotyyli normalisoituu...maantiellä oli oikein mukava ja hereä.

                      eli siinä tämän päivän tulema,eli muutama kysymys vielä ratkaistavaksi.
                      kaiken kaikkiaan oikein hyvä päivä.

                      t Pasi
                      Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                      Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                      Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                      Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                      Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                      BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                      BMW 330D-05 vakio 2005
                      BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                      BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                      BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2855
                        • Tampere

                        Tunnen yhden Tsekkihepun joka työskentelee Boschilla näiden CP4-pumppujen kehityksen parissa. Voin kysyä jotain speksejä jos on kerrotte jonkinlaisena listana että mitä pitäis kysyä.
                        Last edited by böntti; 10-03-2015, 23:37.
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • laur77
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2011
                          • 187
                          • Finland

                          Tervehdys,

                          Hiukan ollut 530D kiikarissa (535 liian kallis vissiin omalle kukkarolle),
                          ja kuulin tuossa että 5-sarjalaisen laatikko ei siedä lainkaan "lastutusta". Kyseessä joku tietty laatikkomalli, olisko ollut EZ tms. mutta koskeeko tuo 530 / 535 vai jotain pari litraista?

                          Ja ihan muikeat lukemat näemmä saatu aikaan, osaatteko arvioida miten kulkee perinteisesti 0 - 100 tuollainen ohjelmoitu 530D?

                          Harkinnassa vaihtaa Z4 3.0Si Coupe vähän erilaiseen, eikä viitseis kamalasti tinkiä kulkupuolesta.
                          Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
                          EX: 535D F10 M-Sport
                          EX: Z4 Coupé -06

                          Comment

                          • teppo_h
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 337
                            • Finland

                            Originally posted by laur77 View Post
                            Tervehdys,

                            Hiukan ollut 530D kiikarissa (535 liian kallis vissiin omalle kukkarolle),
                            ja kuulin tuossa että 5-sarjalaisen laatikko ei siedä lainkaan "lastutusta". Kyseessä joku tietty laatikkomalli, olisko ollut EZ tms. mutta koskeeko tuo 530 / 535 vai jotain pari litraista?

                            Ja ihan muikeat lukemat näemmä saatu aikaan, osaatteko arvioida miten kulkee perinteisesti 0 - 100 tuollainen ohjelmoitu 530D?

                            Harkinnassa vaihtaa Z4 3.0Si Coupe vähän erilaiseen, eikä viitseis kamalasti tinkiä kulkupuolesta.
                            Varmaksi en sano, mutta palstoja lukiessani 530d automaattilaatikon (ZF..70) kestää 700Nm. 525d muuten samoilla spekseillä sen loota ei kestä niin paljoa vaikka koneesta saakin vissiin samat ku 530:stä.

                            Korjatkaa jos oon väärässä.

                            Ja itellähän tuo 530d on käyny Karalalla päivän säädöllä. 300hp ja olikohan 670Nm luvattiin (ilman penkkiä kylläkin) ja asiallisesti liikkuu ilman savuja.
                            Last edited by teppo_h; 13-03-2015, 22:49. Reason: Lisää infoa
                            Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
                            Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
                            EX:
                            Chevy Suburban K2500 4x4 -97
                            Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
                            E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
                            E36 320i Coupe, E21 318i
                            MB W115 240D

                            Comment

                            • laur77
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 187
                              • Finland

                              Originally posted by teppo_h View Post
                              Varmaksi en sano, mutta palstoja lukiessani 530d automaattilaatikon (ZF..70) kestää 700Nm. 525d muuten samoilla spekseillä sen loota ei kestä niin paljoa vaikka koneesta saakin vissiin samat ku 530:stä.

                              Korjatkaa jos oon väärässä.

                              Ja itellähän tuo 530d on käyny Karalalla päivän säädöllä. 300hp ja olikohan 670Nm luvattiin (ilman penkkiä kylläkin) ja asiallisesti liikkuu ilman savuja.
                              Okei, kyse oli varmaan siis jostain muusta laatikosta kuin siitä mikä 530 uumenissa on. Luultavasti täällä olis jo ollut aiheesta kova pulina mikäli ei sietäisi tehon/väännön nousua. Kuulin siis että jokin tietty aski ei siedä yhtään tehonlisäystä...

                              Hyvät lukemat sulla siinä, veikkaan että maantiellä ohitellessä jättää monet bensakoneet taakseen (paitsi 535 bensaa JB4 softalla).

                              Tehonlisäykseen sopii jo M-sport korisarjakin, kattelin että reilulla tonnilla sais koko setin (etupuskuri, helmat, takapuskuri). Onkohan tuollainen ns. "laillinen" eli istuu kuten pitää ja tarpeeksi kestävä? http://www.kcs.fi/shop/
                              Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
                              EX: 535D F10 M-Sport
                              EX: Z4 Coupé -06

                              Comment

                              • Väiski
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2007
                                • 412
                                • Pirkanmaa

                                ........
                                Last edited by Väiski; 15-03-2015, 00:32.
                                "horsepower sells cars, torque wins races"
                                F10 M550dx 470/900

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎