F1X jarrujen huolto

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sportpug25
    replied
    Merkkiliikkeen (Autokeskus) huoltotarjous jarruhuollosta Anopin 520d autoon 1630€ sisältäen jarrupalat + levyt eteen ja taakse. Tämän päälle vielä määräaikashuolto 630€. Melko kalliilta kuulostaa 120tkm huolto.

    Katselin, että nuo osat saa esim. bemariosilta alkuperäisenä noin tonnilla ja jos ottaa tarvikkeena, niin pääsee puolella tuosta. Onko porukalla nyt mikä näkemys mitä kannattaa laittaa alle? Tätä threadia kun lukee, niin tulee kokemuksia laidasta laitaan..

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by MMM525 View Post
    Ehkä jossain vaiheessa. Sen verran harvoin pitää mitään tehdä, että melkeinpä joutuu aina uudelleen opettelemaan koko homman kuitenkin. Ja tietääkseni ISTA kutsuu samoja jobeja mitä INPA ja Tool32:nenkin, mutta käyttöliittymä vaan vähän käyttäjäystävällisempi (?) Ja toistaiseksi pienellä Googletuksella on löytynyt tarvittavat tiedot tai viimeistään täältä
    No joo samoja asioita ISTA tekee, mutta on "hieman" helpompi siitä ruudulta napata oikea toiminto ilman googletusta tai arpomista. Lisäksi ISTA:ssa on työohjeita, sähkökaavioita, toiminnallisia kuvauksia ym. joten voi sieltä vilkaista jos joku arveluttaa. Varsinkin jos roplaa monen ikäisiä laitteita, niin aika hankala kaikkea muistaa ulkoa. Otetaan nyt esimerkki, joku aikaa sitten piti saada e34 infrapuna kaukosäädin uudestaan paritetettua autoon, arvaan olisinki muistanut miten homman saa tehtyä tool32:lla? Istalla homma hoitui ilman googletuksia. Jokainen toki tekee kuten parhaaksi näkee.

    Leave a comment:


  • MMM525
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Asenna koneelle ISTA, niin kaikki saa englanniksi ja muutenkin mukavampi käyttää kun ohjeistaa käyttäjää.
    Ehkä jossain vaiheessa. Sen verran harvoin pitää mitään tehdä, että melkeinpä joutuu aina uudelleen opettelemaan koko homman kuitenkin. Ja tietääkseni ISTA kutsuu samoja jobeja mitä INPA ja Tool32:nenkin, mutta käyttöliittymä vaan vähän käyttäjäystävällisempi (?) Ja toistaiseksi pienellä Googletuksella on löytynyt tarvittavat tiedot tai viimeistään täältä

    Leave a comment:


  • MMM525
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Väärin tulkittu. Tuo "Zum rücksetzen..." jne. teksti koskee palautusta. Kun montage mode on deaktivoitu, laitetaan käsijarru päälle jolloin EMF käy normaalia pidempään -> ajaa löysät pois.
    Kuten tästä viestiketjusta käy ilmi, takajarrujen huoltoasentoon saattamisen on lukuisia tapoja mitkä kaikki ovat varmasti ihan päteviä. Itse koin helpoimmaksi ottaa käsijarrumoottorit irti (pari torx-ruuvia auki), ja sitten siihen moottorin pohjaan käy torx avain mitä myötäpäivään pyörittämällä saa moottorin pakitettua huoltoasentoon. Helppoa kuin mikä... mutta kukin tehköön tavallaan.
    Edit: niin ne normi männät sitten tietysti pitää painaa sisään tavalliseen tapaan kun on tuon sähköisen käsijarrun iroittanut ja pakittanut...
    Itse koen helpommaksi tehdä ohjelmallisesti, kuin lähteä osia irroittelemaan. Mutta tuo vastaus selvensi, ja vaihto pitäisi olla nyt aika selvä. Ehdin jo käydä kokeilemassa painaa Montage Position, jolloin käsijarru alkoi heti pitämään ääntä. Tämän jälkeen sanoin Montage Mode deaktiviert, ja käsijarru päälle ja pois. Mutta kun jarrupalat tulee postissa, niin vaihto voisi mennä seuraavasti:

    1. Montage position
    2. Montage mode: aktiviert (en tiedä onko tarpeellinen)
    3. Jarrut irti, mäntä pohjaan, jarrupalojen ja anturin vaihto
    4. Montage mode: deaktiviert (en tiedä onko tarpeellinen)
    5. Käsijarru päälle ja pois
    6. Mittaristosta virheen resetointi
    Last edited by MMM525; 12-01-2019, 18:51. Reason: ohje päivitetty

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by MMM525 View Post
    Onkohan kukaan laittanut joko INPA:lla tai Tool32:lla F-sarjaisen sähköistä käsijarrua huoltomoodiin?

    INPA:sta olen löytänyt jo oikean modulin eli emf_10 ja sieltä löytyy valikosta Ansteuern (=ohjaus) jonka takaa löytyy:
    <F2> Montage Mode
    <F3> Montage Position
    <F4> Reset Fasta


    Zum rücksetzen der Montageposition muss der Montage Mode deaktiviert werden und die Taste gezogen werden. Die EMF fährt dabei etwas länger ais beim normalen ansiegen!

    Jos nyt oikein tulkitsen omalla saksankielen taidolla, niin ensin pitäisi laittaa Montage Mode päälle, sitten käsijarru päälle (gezogen werden), jonka jälkeen Montage Position, jolloin EMF pitäisi käydä normaalia pidemmän aikaan.

    Ja miten sitten palautus kun jarrupalat on vaihdettu, olisiko vain Montage Mode Deactivieren?
    Väärin tulkittu. Tuo "Zum rücksetzen..." jne. teksti koskee palautusta. Kun montage mode on deaktivoitu, laitetaan käsijarru päälle jolloin EMF käy normaalia pidempään -> ajaa löysät pois.
    Kuten tästä viestiketjusta käy ilmi, takajarrujen huoltoasentoon saattamisen on lukuisia tapoja mitkä kaikki ovat varmasti ihan päteviä. Itse koin helpoimmaksi ottaa käsijarrumoottorit irti (pari torx-ruuvia auki), ja sitten siihen moottorin pohjaan käy torx avain mitä myötäpäivään pyörittämällä saa moottorin pakitettua huoltoasentoon. Helppoa kuin mikä... mutta kukin tehköön tavallaan.
    Edit: niin ne normi männät sitten tietysti pitää painaa sisään tavalliseen tapaan kun on tuon sähköisen käsijarrun iroittanut ja pakittanut...
    Last edited by HV530XD; 30-12-2018, 17:07. Reason: muistutus jarrumäntien palautuksesta

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by MMM525 View Post
    Onkohan kukaan laittanut joko INPA:lla tai Tool32:lla F-sarjaisen sähköistä käsijarrua huoltomoodiin?

    INPA:sta olen löytänyt jo oikean modulin eli emf_10 ja sieltä löytyy valikosta Ansteuern (=ohjaus) jonka takaa löytyy:
    <F2> Montage Mode
    <F3> Montage Position
    <F4> Reset Fasta


    Zum rücksetzen der Montageposition muss der Montage Mode deaktiviert werden und die Taste gezogen werden. Die EMF fährt dabei etwas länger ais beim normalen ansiegen!

    Jos nyt oikein tulkitsen omalla saksankielen taidolla, niin ensin pitäisi laittaa Montage Mode päälle, sitten käsijarru päälle (gezogen werden), jonka jälkeen Montage Position, jolloin EMF pitäisi käydä normaalia pidemmän aikaan.

    Ja miten sitten palautus kun jarrupalat on vaihdettu, olisiko vain Montage Mode Deactivieren?
    Asenna koneelle ISTA, niin kaikki saa englanniksi ja muutenkin mukavampi käyttää kun ohjeistaa käyttäjää.

    Leave a comment:


  • MMM525
    replied
    Onkohan kukaan laittanut joko INPA:lla tai Tool32:lla F-sarjaisen sähköistä käsijarrua huoltomoodiin?

    INPA:sta olen löytänyt jo oikean modulin eli emf_10 ja sieltä löytyy valikosta Ansteuern (=ohjaus) jonka takaa löytyy:
    <F2> Montage Mode
    <F3> Montage Position
    <F4> Reset Fasta


    Zum rücksetzen der Montageposition muss der Montage Mode deaktiviert werden und die Taste gezogen werden. Die EMF fährt dabei etwas länger ais beim normalen ansiegen!

    Jos nyt oikein tulkitsen omalla saksankielen taidolla, niin ensin pitäisi laittaa Montage Mode päälle, sitten käsijarru päälle (gezogen werden), jonka jälkeen Montage Position, jolloin EMF pitäisi käydä normaalia pidemmän aikaan.

    Ja miten sitten palautus kun jarrupalat on vaihdettu, olisiko vain Montage Mode Deactivieren?

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Onko sulla paljon nyt ajettu autolla levyjen vaihdon jälkeen?
    Laitoin levyt tammikuussa 2016 ja niille on tullut kilsoja jotain 60-70tkm, pitää tarkistaa kunhan pääsen kotiin huoltomapin ääreen.
    Edit: kilsoja tullut levyjen vaihdon jälkeen 77150km. Ekat levyt kesti 115tkm, nyt näyttää huoltoilmaisin seuraavaan vaihtoon 42tkm. Kyseessä siis 535xd:n jarrut, etulevyn koko 348x36mm.
    Last edited by HV530XD; 19-10-2017, 19:28.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Jos Zimmermannia laittaa, ni lukekaa käyttöohjeet! Niille laikoille pitää tehdä kunnon sisäänajo! Ohjeissa kerrotaan miten levyt ajetaan sisään tekemällä eri nopeuksista eri voimakkuuksilla jarrutuksia. Mulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia Zimmermanin etujarrulevyissä kun tein huolella ohjeen mukaisen sisäänajon.
    Onko sulla paljon nyt ajettu autolla levyjen vaihdon jälkeen?

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Jos Zimmermannia laittaa, ni lukekaa käyttöohjeet! Niille laikoille pitää tehdä kunnon sisäänajo! Ohjeissa kerrotaan miten levyt ajetaan sisään tekemällä eri nopeuksista eri voimakkuuksilla jarrutuksia. Mulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia Zimmermanin etujarrulevyissä kun tein huolella ohjeen mukaisen sisäänajon.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Lähes kaikki menee kieroksi viimeistään 10tkm ajon jälkeen. Ollaan asennettu about 10paria f sarjaan etupäähän ja niistä 8 jouduttu vaihtamaan alkuperäisiin suht nopeasti.

    Leave a comment:


  • tmth
    replied
    Originally posted by Pikari View Post
    Minulla Zimmerman Sport levyt ja hyvin toimii.
    Samoin. Ei valittamista saati ongelmia.

    Leave a comment:


  • Pikari
    replied
    Minulla Zimmerman Sport levyt ja hyvin toimii.

    Leave a comment:


  • Kahimooni
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Millaisia ongelmia, Zimmermanit pitäisi olla kuitenkin laatutavaraa :think
    Zimmerit laitoin. Ei mitään ongelmia.

    -K

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Ei missään nimessä muutakuin alkuperäisiä nöihin, ainakaan etupäähän. Ei vaan toimi.
    Millaisia ongelmia, Zimmermanit pitäisi olla kuitenkin laatutavaraa :think

    Leave a comment:

Working...
X