Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 madaltavat jousilautaset sekä eri jousivaihtoehdot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Happo
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 922
    • Kauhajoki

    Mittailin, että on 390 mm navasta kaareen tuossa omassa AD m-sportissa. Täällä on puhuttu m-sporttien 10-15 mm tiputuksesta -30 eibacheilla, mutta onko tuo AD eri asia? Toiveissa olisi se 360mm.
    Ford S-Max 2.0
    Kilpuri VW Golf III VR6
    ex:

    F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      Originally posted by Happo View Post
      Mittailin, että on 390 mm navasta kaareen tuossa omassa AD m-sportissa. Täällä on puhuttu m-sporttien 10-15 mm tiputuksesta -30 eibacheilla, mutta onko tuo AD eri asia? Toiveissa olisi se 360mm.
      Ompa sulla korkea nyt mulla 370 ja on AD/DD
      Eibachin -30mm sarjalla pitäs keula tippua 360:een, raportoin tänne kunhan saan jouset vaihdettua.
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Happo
        BTCF Member
        • Sep 2004
        • 922
        • Kauhajoki

        Juu en tiedä onko sedani sitten vähän korkeampi vai miksi. Ihan Altun xd -lukemat vakiona. 390 edessä ja takana. Siksi huolestuttaa riittääkö toi 30/30.

        Olisi eibachilla tuo 45/40 settikin, jottei nyt vain jäisi liian ylös

        edit: Taidan kokeilla noilla 45/40 sport lineilla. e46 m-sport alustassa toimivat ainakin hienosti. Menee vaan kesäkuulle, kun työt haittaa..
        Last edited by Happo; 03-05-2015, 23:50.
        Ford S-Max 2.0
        Kilpuri VW Golf III VR6
        ex:

        F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

        Comment

        • poke
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 3096

          Originally posted by veku View Post
          Ompa sulla korkea nyt mulla 370 ja on AD/DD
          Eibachin -30mm sarjalla pitäs keula tippua 360:een, raportoin tänne kunhan saan jouset vaihdettua.
          H&R:n sarja omassa. Olikohan -30 vai -35, mittasin keskiöstä kaareen, niin edessä n. 360mm.
          Kulkineet/projektit:

          640D F06
          530iA E39
          635 CSi E24
          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

          Comment

          • Ego0s
            Bimmer Rookie
            • Jul 2011
            • 77
            • Turku

            Itellä f10 535d xdrive m-sporttina ja mietin, että millaista madallusjousta ois hyvä laittaa alle?:think Paikallisesta puljusta sais H&R 35mm jouset hyvään hintaan. Tarvitsenko myös madallusjouset taakse, vai pystyykö myös sedanissa tuon perän laskemaan koodaamalla:think
            e70 x5 4.0d, e63 M6, e46 330Ci, e39 540iA

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6324
              • P-Pohjanmaa

              Originally posted by Ego0s View Post
              Itellä f10 535d xdrive m-sporttina ja mietin, että millaista madallusjousta ois hyvä laittaa alle?:think Paikallisesta puljusta sais H&R 35mm jouset hyvään hintaan. Tarvitsenko myös madallusjouset taakse, vai pystyykö myös sedanissa tuon perän laskemaan koodaamalla:think
              Sedanissa jouset myös perässä
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • alttu
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 519
                • Nummela

                Aiheelle ei suoraan löydy omaa topiccia, enkä viitsi sellaista aloittaa niin laitetaan tänne.

                Eli täytyisi vaihtaa taakse iskunvaimentimien pohjaanlyöntikumit ja suojakumit. Onnistuuko homma kun vain päästää yläpään irti peräkontista ja lokakaaren sisältä suojat pois?
                Onko muuten muilla jo hapertunut nämä?
                F15 30d ///M-SPORT
                Ex.
                F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                Comment

                • jms1601
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2006
                  • 338
                  • P-Pohjanmaa

                  Originally posted by alttu View Post
                  Aiheelle ei suoraan löydy omaa topiccia, enkä viitsi sellaista aloittaa niin laitetaan tänne.

                  Eli täytyisi vaihtaa taakse iskunvaimentimien pohjaanlyöntikumit ja suojakumit. Onnistuuko homma kun vain päästää yläpään irti peräkontista ja lokakaaren sisältä suojat pois?
                  Onko muuten muilla jo hapertunut nämä?
                  Kuskin puolelta pohjaan lyöntikumi mullakin sökö, vaihdetaan samalla myös apparin puolelle. Menee vaihtoon vasta syksymmällä koska ei nyt juurikaan vaivaa milläänlailla. Ajettu reilu satku autolla.
                  530e G30 M-Sport -21
                  ***********************
                  Ex Audi A6 allroad -17
                  Ex X5 xd30 M-Sport -14
                  Ex 530dA F11 M-Sport -11
                  Ex E61 530xD M-Sport -08
                  Ex 530DAT E61
                  Ex E39 M-Sport

                  Comment

                  • alttu
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 519
                    • Nummela

                    Originally posted by jms1601 View Post
                    Kuskin puolelta pohjaan lyöntikumi mullakin sökö, vaihdetaan samalla myös apparin puolelle. Menee vaihtoon vasta syksymmällä koska ei nyt juurikaan vaivaa milläänlailla. Ajettu reilu satku autolla.
                    Täälläkin juurikin kuskinpuolelta pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi, kilsoja reilu 130tkm. Meinasin itse vaihdella kun seuraava huolto 25tkm päästä...
                    F15 30d ///M-SPORT
                    Ex.
                    F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                    Comment

                    • pexodus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1577
                      • Leppävirta/Oravikoski

                      Originally posted by poke View Post
                      H&R:n sarja omassa. Olikohan -30 vai -35, mittasin keskiöstä kaareen, niin edessä n. 360mm.
                      H&R on -35mm, laitoin tänään Eibachin -30mm setin ja olen kyllä tyytyväinen, keula tippui n. 15mm ja perä ehkä 5mm, nyt on oikein hyvä käyttöautoksi jota nainen ajaa.

                      myös jäykkyyttä tuli sopivasti lisää.



                      BMW F11 LCI 530da x-drive
                      Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6324
                        • P-Pohjanmaa

                        Originally posted by pexodus View Post
                        H&R on -35mm, laitoin tänään Eibachin -30mm setin ja olen kyllä tyytyväinen, keula tippui n. 15mm ja perä ehkä 5mm, nyt on oikein hyvä käyttöautoksi jota nainen ajaa.

                        myös jäykkyyttä tuli sopivasti lisää.
                        Just sopiva madallus ,tuon se omakin kaipais ja itse asiassa tarvitseekin..
                        Millainen ero ajettavuudessa jos vertaa vakioon ?

                        Onko sulla säädettävät iskarit (AD\DD) ?
                        Itsellä uudet eibachin 30mm etujouset odottomassa asennusta...ei oo vaan saanut aikaseksi vaihtaa

                        Btw : Miltä F10 maistuu seiskan jälkeen
                        Last edited by veku; 27-07-2015, 19:47. Reason: SEISKA
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • pexodus
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2009
                          • 1577
                          • Leppävirta/Oravikoski

                          Originally posted by veku View Post
                          Just sopiva madallus ,tuon se omakin kaipais ja itse asiassa tarvitseekin..
                          Millainen ero ajettavuudessa jos vertaa vakioon ?

                          Onko sulla säädettävät iskarit (AD\DD) ?
                          Itsellä uudet eibachin 30mm etujouset odottomassa asennusta...ei oo vaan saanut aikaseksi vaihtaa

                          Btw : Miltä F10 maistuu seiskan jälkeen
                          Paljon parempi ajolleen (tai vähemmän huono) kuin orkkis m-sport jousilla. Ei juurikaan pintakovempi mutta selkeästi jämäkämpi isoissa heitoissa ja kurvaillessa, sopii mielestäni hyvin "vanhuksille"
                          ja mikä parasta, enää ei keuli

                          Valitettavasti ei ole muuta kuin sport vaihteisto, mutta tuohan ei vaikuta alustaan millään muotoa.

                          Nimenomaan eniten on ikävä seiskasta sitä adaptive drivea ja dynamic drivea, unohtamatta hiljaisuutta

                          Kyllä F10 on hyvä auto, mutta pitäisi olla aika lastattu jos paremman haluaisi maantielle mitä seiska oli.
                          BMW F11 LCI 530da x-drive
                          Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6324
                            • P-Pohjanmaa

                            Originally posted by pexodus View Post
                            Paljon parempi ajolleen (tai vähemmän huono) kuin orkkis m-sport jousilla. Ei juurikaan pintakovempi mutta selkeästi jämäkämpi isoissa heitoissa ja kurvaillessa, sopii mielestäni hyvin "vanhuksille"
                            ja mikä parasta, enää ei keuli

                            Valitettavasti ei ole muuta kuin sport vaihteisto, mutta tuohan ei vaikuta alustaan millään muotoa.

                            Nimenomaan eniten on ikävä seiskasta sitä adaptive drivea ja dynamic drivea, unohtamatta hiljaisuutta

                            Kyllä F10 on hyvä auto, mutta pitäisi olla aika lastattu jos paremman haluaisi maantielle mitä seiska oli.
                            Jospa sitä itsekin uskaltas jouset vaihtaa..pitää vaan silleen vaihtaa ettei vaimo huomaa

                            Kyllä kai F10 on kohtuu hiljainen kampa..laitoin just alle uudet nexenit (ohiaajomelu 69db ) ja tuli kyllä hyvä.
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • pexodus
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 1577
                              • Leppävirta/Oravikoski

                              Originally posted by veku View Post
                              Jospa sitä itsekin uskaltas jouset vaihtaa..pitää vaan silleen vaihtaa ettei vaimo huomaa

                              Kyllä kai F10 on kohtuu hiljainen kampa..laitoin just alle uudet nexenit (ohiaajomelu 69db ) ja tuli kyllä hyvä.
                              Meillä ei ainakaan huomannut eroa vaikka näytin kuviakin

                              Ajossa tuo tuskin huomaisi mitään vaikka olisi jouset poikki
                              Onhan tää ihan hiljainen nyt kun uudet kumit (Milestone)
                              Mutta vielä on seiskaan ja varsinkin tuohon mun S Mersuun valtava ero.
                              BMW F11 LCI 530da x-drive
                              Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6324
                                • P-Pohjanmaa

                                Originally posted by pexodus View Post
                                Meillä ei ainakaan huomannut eroa vaikka näytin kuviakin

                                Ajossa tuo tuskin huomaisi mitään vaikka olisi jouset poikki
                                Onhan tää ihan hiljainen nyt kun uudet kumit (Milestone)
                                Mutta vielä on seiskaan ja varsinkin tuohon mun S Mersuun valtava ero.
                                Milestone on itseasiassa "aika äänekäs tossu" 72 dp taisi olla ohiajomelu ..just kaverin volvoon tilasin myös nexenit kun halusi hiljaset kumit.

                                Kai se niin on että nuo ministeri mallit on vaan hiljaisempia
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎